Частни училища - информативна тема 12

  • 99 961
  • 728
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 52 202
Здравейте,
относно дискусията за и против частните уроци - аз лично съм против допълнителни частни уроци, когато детето ми посещава частно училище. Обикновено нещата не се свеждат до това дали ти си за или против, а дали трябва или не. Личните предпочитания остават на заден план, когато става дума за децата ни. С изключение на АК - където е необходима допълнителна подготовка. Според мен точно за АК допълнителната подготовка е по-малко нужна, отколкото за добрите ДГ. Има достатъчно възможности за индивидуална работа в ЧУ, за оценка на качествата на детето и помощ при ориентация къде и с какво да продължи... То ако родителите се съобразяваха с качествата на децата си истерията с частните уроци нямаше да я има, защото в топ училищата щяха да кандидатстват само 10% отличници. Да, ама не. Родителите на по-слабите деца не искат да приемат, че децата им са по-слаби и започват надграждане с частни уроци, та да изместят децата с повече качества. Последните също тръгват на уроци за да не допуснат това. И накрая пак си е същото, обаче са похарчени едни големи пари за частни уроци в национален мащаб.
Ако качеството на обучение падне и се наложи да опра до частни уроци, просто ще я преместя в ДУ и готово. Значи ли това, че си в ЧУ само заради обучението? А какво остана с подбраната среда, дисциплината, индивидуалния подход, малките класове, спортовете и кръжоците, гледането на децата по цял ден, транспорта и прочее? Mr. Green

И разбира се, че зависи и от детето, възможностите му, мотивацията му, така че нека не абсолютизираме.

Постингът ти ме провокира да напиша някои забележки и не се сдържах Peace

# 346
  • София
  • Мнения: 16 554
Черна станция, колко деца са ви влизали в АК?

# 347
  • Мнения: 52 202
Черна станция, колко деца са ви влизали в АК?

Всичките. Тоест едно Joy Без грам подготовка - отиде като на екскурзия.

# 348
  • Мнения: 3 659
Значи по-слабите деца трябва да ги оставим по течението. Никакви уроци, никакви цели и стремежи, да стоят в кварталното училище, за да не пречат на тези 10% да влизат, където пожелаят без да се напъват и без родителите им да се бъркат в джоба Joy

# 349
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Значи по-слабите деца трябва да ги оставим по течението. Никакви уроци, никакви цели и стремежи, да стоят в кварталното училище, за да не пречат на тези 10% да влизат, където пожелаят без да се напъват и без родителите им да се бъркат в джоба Joy
Май така излиза Grinning. Не да търсим проблема в скапаната система, която е осигурила що-годе читаво обучение само за тия 10 % и заради която процъфтява бизнеса на школите и частните уроци.
Иначе за едно съм съгласна - изпитът в АК е екскурзия за подготвените за държавна езикова гимназия деца.

# 350
  • Мнения: X
За нас пък НВО беше екскурзия. Всичко е въпрос на стрес.

# 351
  • Мнения: 97
Значи по-слабите деца трябва да ги оставим по течението. Никакви уроци, никакви цели и стремежи, да стоят в кварталното училище, за да не пречат на тези 10% да влизат, където пожелаят без да се напъват и без родителите им да се бъркат в джоба Joy
Понеже аз питах не съм имала това предвид. Питах само защо училищата ги оставят по течението. Като им се плаща, хайде не 10, но между 7-8 и 16 хиляди лева, си мисля, че е редно те да видят, че детето има нужда от допълнителна работа и да му я осигурят по време на деня в училище. По 10 учебни часа имат, по цял ден седят там. То да не са парите, но времето е кът на тези деца, нали не са някакви роботи...Човек като е на работа 8 часа и е преуморен, а тия деца кога ще ходят и на уроци, да не говорим за спорт или други неща...
Знам, че в някои училища като Увекинд (само за това се сещам в момента, може да има и други) ако детето има нужда на място му помагат. Те в течение на учебния ден имат време, учители имат, предполага се, че са добри, не ми е логично да ходи в 7-8 вечерта на математика или български, или целия уикенд да минава в уроци.
Затова в държавно е по-логично да се премести, поне ще има време, те са на половин ден и остава другото време за уроци щом му е трудно на детето и има нужда.

# 352
  • Мнения: 52 202
Значи по-слабите деца трябва да ги оставим по течението. Никакви уроци, никакви цели и стремежи, да стоят в кварталното училище, за да не пречат на тези 10% да влизат, където пожелаят без да се напъват и без родителите им да се бъркат в джоба Joy

Аз къде казах такова нещо? newsm78 Аз само направих анализ на фактите. Иначе живеем в свободна държава и всеки може да прави каквото си иска. В някои държави няма истерии с курсове и кандидатстване, защото хората не се опитват да надскочат боя си . У нас е различно и в доста други държави също. Аз само казах защо се получава тази истерия с частните уроци - едните искат да настигнат и задминат, другите се опитват да не допуснат това. И накрая според мен нещата общо взето си остават такива, каквито биха били и без уроци. Има и изключения, но не са толкова много. Ако някой се чувства засегнат от написаното нека насочва негодуванието си към действителността, не към мен.

Цитат
Не да търсим проблема в скапаната система, която е осигурила що-годе читаво обучение само за тия 10 % и заради която процъфтява бизнеса на школите и частните уроци.
Системата не може да осигури читаво обучение за всички най-вече заради липсата на мотивация и възможности у всички. То насила не става. Нали има втора, трета, пета... английска, немска и знам ли какви гимназии, ама защо само в първите нивото е високо? Защото масата деца са демотивирани и нямат интерес да учат. От там тръгва всичко. Това демотивира учителите и кръгът се затваря.

Цитат
Знам, че в някои училища като Увекинд (само за това се сещам в момента, може да има и други) ако детето има нужда на място му помагат.

Работата на училището наистина е да помага, но да помага на изоставащи деца да покрият норматива, а не да надгражда до неопределени висоти. За съжаление с норматив в най-желаните ДГ не се влиза. За там трябва доста надграждане, но работа на училището не е да надгражда. Вижте, изпитите за гимназии са състезание, а не покриване на норматив. Ако всички деца изкарат шестици това ще е провал за изпитите, понеже тяхната цел е да разслоят децата, а не да покажат дали е овладян някакъв минимум. Затова колкото и да се вдигне нивото на децата изпитната летва винаги ще се вдига още повече, за да могат само малцина да я прескочат. Това е философията на изпитите и няма как да искате всички деца да бъдат подготвени.

Последна редакция: ср, 18 май 2016, 11:25 от Черна станция

# 353
  • София
  • Мнения: 16 554
Бакстън, отговорът на въпроса, който задаваш е: защото учителите в ЧУ, в поне 50% от случаите, преди това са били учители в ДУ и са попили всички негативи на социалистическото, в смисъл - безотговорното - преподаване, плюс изключително "коректната" практика оценката да е с възпитателно действие, а не отражение на реалните знание и индикация за нуждата от повече работа с определено дете. И понеже лично имам наблюдение с определен учител: в ЧУ има и учители, които по този начин си набират деца за частни уроци. Ако се питате какво е станало с точно този учител: ами уволнен, с моя помощ, макар и не заради точно тази практика.

# 354
  • Sf
  • Мнения: 977
И накрая според мен нещата общо взето си остават такива, каквито биха били и без уроци.

Децата знаят повече накрая. Все пак.

# 355
  • Мнения: 7 683
Знам, че в някои училища като Увекинд (само за това се сещам в момента, може да има и други) ако детето има нужда на място му помагат. Те в течение на учебния ден имат време, учители имат, предполага се, че са добри, не ми е логично да ходи в 7-8 вечерта на математика или български, или целия уикенд да минава в уроци.

Точно пък на Увекинд ако им гледаш резултатите на НВО, определено децата имат нужда от частни уроци, ако искат за влязат в елитни гимназии, защото с техните резултати ще гледат например НЕГ, АЕГ, СМГ, Испанската през крив макарон.


Значи по-слабите деца трябва да ги оставим по течението. Никакви уроци, никакви цели и стремежи, да стоят в кварталното училище, за да не пречат на тези 10% да влизат, където пожелаят без да се напъват и без родителите им да се бъркат в джоба Joy
А защо не? В развити и демократични страни на Запад, като Англия и Германия, не правят ли точно така? Доколкото знам, профилират ги още след начално училище и само най-можещите отиват да учат в колежи, които позволяват по-нататъшно следване, останалите остават в училища, където учат професии, за които не се изисква висше и не могат да учат в университет. Там не се натиска всеки да влезе, а и какво да се натиска, като знае, че не може и че това не е за него.

Освен това да набуташ някого където не му е мястото, никога не е добро за самото дете. Имахме съученик в МГ, който не беше за там, с връзки беше набутан; ами той първо, че излишно 4 години се мъчи в училище, което не е за него, не можеше да усвои неща, които другите усвояваха с лекота; всички в класа имахме само петици и шестици по математика, а той едвам-едвам изкарваше четворки; в крайна сметка дори не завърши висше, а и не успя в живота, безработен е. За какво го бяха "изпарашутирали" родителите му и какво спечелиха?
Ако беше в друго училище, вместо вечно последен в класа, щеше да бъде първи или от първите, щеше да има самочувствие, да усвои някаква професия,  която да работи после и сигурно щеше да успее повече в живота. Защото той не че беше тъп, просто не беше за МГ, където са най-умните Laughing, примерно в някой техникум като този за автотранспорт сигурно щеше да е отличникът на класа.

Затова в държавно е по-логично да се премести, поне ще има време, те са на половин ден и остава другото време за уроци щом му е трудно на детето и има нужда.

Най-добре е както е опита на ЧС - хем да е в СМГ и да няма нужда от уроци, защото там подготовката е достатъчна, хем да е на половин ден и да има много време, защото СМГ е държавно, хем пък е и безплатно - три в едно Joy Евентуално само на някои деца от СМГ трябва курс по БЕЛ в 7 клас, и то по-скоро за презастраховка; а за тези, които искат да си продължат в СМГ, въобще не им трябва. По нейни думи /аз хабер нямам, но вярвам, че е така, защото и по наше време беше така/.
Ако в добавък и детето живее близо до СМГ, направо е постигнато съвършенството. Joy

Последна редакция: ср, 18 май 2016, 11:30 от Татко Мецан

# 356
  • Мнения: 3 659
То ако родителите се съобразяваха с качествата на децата си истерията с частните уроци нямаше да я има, защото в топ училищата щяха да кандидатстват само 10% отличници. Да, ама не. Родителите на по-слабите деца не искат да приемат, че децата им са по-слаби и започват надграждане с частни уроци, та да изместят децата с повече качества. Последните също тръгват на уроци за да не допуснат това.
Ето къде е казано...
Защо да не надскачаме себе си? Човек винаги трябва да се стреми към нещо повече. Иначе си тъпче на едно място и развитие няма. А си представям, ако тия 10% не се напъват, то не виждам как техният потенциал ще се развива... И въобще кой ще се осмели да категоризира децата толкова крайно и ще им поставя рамки?!?

# 357
  • Мнения: 3 659
Повторение, извинявам се...

# 358
  • Мнения: 7 683
Ми нали ти казвам, в Англия и Германия ги категоризират и им поставят рамки.

# 359
  • Мнения: 1 831
[quote author=Татко Мецан link=topic=920733.msg33123700#msg33123700 date=14635598
А защо не? В развити и демократични страни на Запад, като Англия и Германия, не правят ли точно така? Доколкото знам, профилират ги още след начално училище и само най-можещите отиват да учат в колежи, които позволяват по-нататъшно следване, останалите остават в училища, където учат професии, за които не се изисква висше и не могат да учат в университет. Там не се натиска всеки да влезе, а и какво да се натиска, като знае, че не може и че това не е за него.
[/quote]

Ей това, ако го въведат моментално си местя детето в друга държава. Няма по-вредно нещо от профилирането в ранна детска възраст. Единствено разбирам системите, в които има профилиране,  което все пак покрива минимума за влизане във всякакви университети и с доучване в първи курс на съотвените предмети, които са били пропуснати.

Общи условия

Активация на акаунт