СЕДМИ клас - 6 - Успех! /19.05 - 29.05.2016 г./

  • 130 653
  • 1 066
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: X
А изтегли ли ги? Защото сайтът за пореден път е трудно достъпен.
Ако някой е успял да ги изтегли, би било добре да ги качи някъде и да даде линк.

# 196
  • София
  • Мнения: 178
Ето резултатите на сайта на МОН

http://www.mon.bg/?h=downloadFile&fileId=9463

аз ги изтеглих, но не зная как да ги кача тук

# 197
  • Пловдив
  • Мнения: 320
Да, но сайтът не се отваря....Прегрял е

# 198
  • София
  • Мнения: 5 551
Според мен на 6 задача от матурата по математика отговора е Б а не В. Нали когато се умножава/дели на минус едно, знакът се обръща? Или аз съм останала с такова убеждение..
Права си. Когато се дели на отрицателно число, знакът на неравенството се обръща.

6б)

# 199
  • Мнения: 335
И все пак има спорна задачка:)
На 22- ра според вас на фиг.2 колко оцветени правоъгълника има? Един или два?
Броят няма значение. Пише " оцветената част".

...която по-горе пише, че е разрязана Thinking

# 200
  • Мнения: 340
Да, и на мен не ми се отваря.
А дъщеря ми е забелязала, че на 22 задача чертежът не отговарял на условието. Където пишело 3 см било по дълго, от колкото отсечката на л, която е пишело 5 см, примерно.

# 201
  • Мнения: X
http://dox.bg/files/dw?a=fdd32e4741

Математиката в DOX. Изтеглих файла и го качих на по-достъпно място.

# 202
  • София
  • Мнения: 19 940
Тя и да е разрязана частта, разрезът не е част от обиколката. Peace Точно там е клопката.

# 203
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
unna, чети внимателно. Разрязани са правоъгълниците, търси се периметърът на оцветената част
какво значение има дали оцветената част е разделена на 2, 3 или Н-брой правоъгълници, като това не променя периметъра.

# 204
  • Мнения: 335
Тя и да е разрязана частта, разрезът не е част от обиколката. Peace Точно там е клопката.

Хитро капанче:)
В класа на детето половината са се хванали, като са мислели, че има уловка, но тя е във фиг.3.

Последна редакция: пт, 20 май 2016, 16:01 от unna

# 205
  • Градът на света Богородица
  • Мнения: 204
Аз пък не разбирам за какво по дяволите трябва да има капанчета и уловки..

Моят определено е много добър по езиците , а точните науки му са вятър и мъгла и всичко става насила..За ЕГ и гимназии с хуманитарен профил, такива "изчанчени" задачи са неуместни.Тъй като се има размрънкване сега-така трябвало..ами не трябва.Далече съм от учителскота професия,и явно не мога да разбера радостта от завъртяните задачи.Ами някои деца пък нямат техническа мисъл и като ще е общ изпита за кандидатстване, ами и задачите да са си нормални.

За математически и други такива -си има отделен изпит.

# 206
  • Мнения: 118
На мен като любител на математиката много ми хареса теста. Но пък от друга страна, не съм убедена, че степента на трудност отговаря на ученото в средно статистическото ОУ. Нали НВО има за цел да провери това.

# 207
  • Мнения: 335
Аз пък не разбирам за какво по дяволите трябва да има капанчета и уловки..

Моят определено е много добър по езиците , а точните науки му са вятър и мъгла и всичко става насила..За ЕГ и гимназии с хуманитарен профил, такива "изчанчени" задачи са неуместни.Тъй като се има размрънкване сега-така трябвало..ами не трябва.Далече съм от учителскота професия,и явно не мога да разбера радостта от завъртяните задачи.Ами някои деца пък нямат техническа мисъл и като ще е общ изпита за кандидатстване, ами и задачите да са си нормални.

За математически и други такива -си има отделен изпит.
Не, не исках това да кажа. Задачката си е много хубава и не е изчанчена. Това не е от онези уловки, породени от недомисляне и недоглеждане.

# 208
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
Да, и на мен не ми се отваря.
А дъщеря ми е забелязала, че на 22 задача чертежът не отговарял на условието. Където пишело 3 см било по дълго, от колкото отсечката на л, която е пишело 5 см, примерно.

 newsm78 няма 5. И дори видимо да има разминаване, гледат се означенията, не се мери с линийка.  Peace

elly7002, защото задачите са И за четене с разбиране, а пък това с правоъгълниците е елементарно. Такива задачи са имали още, когато са учили за обиколка на фигура.  Peace

# 209
  • София
  • Мнения: 19 940
Не съм учител, най-напред да кажа. И какви завъртяни работи са това. Такива задачки с  "разрез" и периметър има десетки в сборника на Архимед в група А примерно. Те дори не са за 7 клас, по силите са и на по-малки деца, стига внимателно да се прочете условието.  Peace А разлаганеъто в 22 В си е върху изучен материал в 7 клас в урока за комбинирано разлагане. Peace Кое не е наред? Това не е  задача с трудност на състезателна. А ако дадат задачи, които са по силите на всеки и завалят шестиците, как да стане приемът в най-желаните училища? Затова е задоволството от задачи, които не са трудни, а просто изискват съобразяване. А тези са точно такива. Едан позната сега ми се оплаква на скайпа, че синът й разложил многочлена и получил  корените на уравнението. Явно си знае материала. Но какво му е пречело да обърне внимание, че при х=2 ще се получи отрицателна стойност за страна на правоъгълник? Просто не е внимавал, а не че не му е по силите.

Последна редакция: пт, 20 май 2016, 16:16 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт