Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2016/2017

  • 32 103
  • 211
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 2 391
Правото да определя свои критерии, не ги прави коректни спрямо околния свят!

Извън темата, по която доста казахме, интересно ми е как сдружението ще сработи приема в сдружението с новите единни критерии за прием в училищата, където както става ясно предимство има адрес. Означава ли, че ще подберат деца от квартала?

# 181
  • Мнения: 404
Именно за това са избрали училище, в което няма голям наплив. Деца от други райони ще влязат безпроблемно, тъй като няма с кой да се конкурират и няма да бъде проблем това, че няма да имат максималния брой точки.

# 182
  • Мнения: 2 391
Именно за това са избрали училище, в което няма голям наплив. Деца от други райони ще влязат безпроблемно, тъй като няма с кой да се конкурират, въпреки че няма да имат максималния брой точки.
Нормално е обаче сега да очакваме голям наплив, и тогава предимството на децат жиивеещи в  близост следва да бъде отчетено. А в района не е като да няма деца. Просто досега се насочваха в други училища.
Това не би било проблем, ако сдружението работи с много училища пръснати из кварталите, но засега не е така.

# 183
  • Мнения: 404
Именно за това са избрали училище, в което няма голям наплив. Деца от други райони ще влязат безпроблемно, тъй като няма с кой да се конкурират, въпреки че няма да имат максималния брой точки.
Нормално е обаче сега да очакваме голям наплив, и тогава предимството на децата живеещи в  близост следва да бъде отчетено. А в района не е като да няма деца. Просто досега се насочваха в други училища.
Това не би било проблем, ако сдружението работи с много училища пръснати из кварталите, но засега не е така.

Предимство децата, живеещи в района, ще ползват за кандидатстване в училището, а не за кандидатстване в Шилер.

# 184
  • Мнения: 283
Именно за това са избрали училище, в което няма голям наплив. Деца от други райони ще влязат безпроблемно, тъй като няма с кой да се конкурират, въпреки че няма да имат максималния брой точки.
Нормално е обаче сега да очакваме голям наплив, и тогава предимството на децата живеещи в  близост следва да бъде отчетено. А в района не е като да няма деца. Просто досега се насочваха в други училища.
Това не би било проблем, ако сдружението работи с много училища пръснати из кварталите, но засега не е така.

Предимство децата, живеещи в района, ще ползват за кандидатстване в училището, а не за кандидатстване в Шилер.



Ето това е основния проблем! Класирането в дадено училище не значи класиране и в Шилер!
Миналата година затова стана бозата.. Накрая се оказа че родители като разбраха че децата им ще учат в 55то но няма да учат немски не ги записаха. 

# 185
  • Мнения: 66
Именно за това са избрали училище, в което няма голям наплив. Деца от други райони ще влязат безпроблемно, тъй като няма с кой да се конкурират, въпреки че няма да имат максималния брой точки.
Нормално е обаче сега да очакваме голям наплив, и тогава предимството на децат жиивеещи в  близост следва да бъде отчетено. А в района не е като да няма деца. Просто досега се насочваха в други училища.
Това не би било проблем, ако сдружението работи с много училища пръснати из кварталите, но засега не е така.

Точно така, Системата не е съобразена с дейността на такъв тип родителски организации, което е жалко. Именно затова казах, че МОН и СО по-скоро ще попречат, а не помагат. Защото обществото явно има нужда от такъв тип организации - видно е от огромния интерес и наплив и от хейтърите с дългогодишен стаж като Вас.
Без значение, обаче, деца, които са приети в училището, но не и в Шилер, не се и няма да се обучават от сдружението. И тогава, внезапно и много учудващо за вас, в общия случай родителите решават да отпишат децата от училището. Справка 55то СОУ.

Относно втората част - нямате право да давате съвети на никого в колко и кои училища да работи. Ако си мислите, че е много лесно и практически изпълнимо да има по една паралелка в 20 училища в София, както Ви предложих по-рано - направете едно такова сдружение, ще Ви поздравя и ще Ви помогна дори, с каквото мога. Докато кротко си стоите пред компютъра и търсите косури на нещо, създадено от други, само защото не съе успяла да се възползвате от благата му, нямате морално право да укорявате ръководството или членовете на сдружението.

# 186
  • Sofia
  • Мнения: 3 203
За пореден път ще помоля страните ТУК да спазват правилата на форума, както и да се въздържат от квалификации и обиди. Да прекратим дискусията ви по административен начин е най-лесно.

# 187
  • София
  • Мнения: 337
Създадох тази тема с идеята да споделяме информация и опит.
Как се готвят децата,кои книжки ползват, горе долу какви задачи са се падали досега и т.н.

От самото начало чета само, явно от предни теми зародени, спорове и остри изказвания....

Аз за първи път започнах да се интересувам от сдружението миналата година, когато започнах да се замислям за предучилищна за сина ми за тази година. Тогава и разбрах че се влиза с тест, търсих и от старите теми какво представлява изпита, да съм наясно  до колко би се справил и върху какво да се упражняваме вкъщи.Намерих и много полезна информация, прочетох и неща които не ми харесват.

Все пак се надявам в темата да се обсъжда обучението, тазгодишния прием, мнение дори за 131 училище като база и локация би ми било полезно или за нивото на обучение в сдружението, средата, дисциплината.

Нямах много възможност да изчета всички теми назад в годините, а и нещата се променят.

# 188
  • Мнения: 350
Какво означава "сдружението или училището" ? Не допускате ли възможността и двете да дават ?
Да се твърди, че НВО зависело от броя на децата е нелепо. Остава си простичкият факт, че преди да има съместна дейност училището е било някакво, а след 10г. е точно на обратния полюс. По този въпрос имаме ли съгласие ?
Имаме ли съгласие, че съобразно вложените средства за ремонти, 119-то и 145 са на двата полюса отново, и че резултатите на НВО на 119-то не са хич блестящи, по-скоро са посредствени. Пита се защо се наливат пари в едни училища с недобри резултати (ние знаем защо, корелацията зам-министър - училище е видна с просто око), а в училищата с добри резултати и учебна политика - не ?

# 189
  • Мнения: 283

3. Нека направим едно сравнение между резултатите на 145-то с "Шелер", без пари за ремонти, без ПР, без още куп неща и прехваленото 119-то на бившия вече зам. министър, който е загрижен да "улесни" живота на децата и родителите. Разликата в резултатите на НВО е брутална. Основната причина, както се спомена вече, е СРЕДАТА. В "Шикер" са се събрали почти изцяло прекрасни ученици от нормални семейства с класически ценности с акцент върху образованието. Г-жа Михайлова пък им е създала прекрасни условия и учителите дават всичко от себе си.

5. Да се твърди, че едни деца вземали местата на други е съвършено невярно. Миналата година го доказа. 55-то се опитаха да си наложат техни деца в сдружението, приети изцяло по "квартален" принцип. Сдружението ен се съгласи. В резултат - месеци наред едни се отписваха, други се записваха и никой не искаше да остане в 55-то, ако не е в "Шилер". Такива са простите факти.

"Работи в обществена полза, и защото с част от членския си внос подобряваме значително материалната база, в която се обучават и деца, чиито родители не са членове на сдружението. "

Сами си противоречите - така и не разбрах кой сега дава пари за ремонти Сдружението или у-щето, което както знаем е препълнено, а за всеки ученик получава субсидия. От сдружението сами сте разказвали как се преграждат стаите, защото вече няма място.

За резултатите от НВО има значение и броя на учениците, мисля, че 145-то има далеч по-малко 7-ми класове от 119-то.

И като говорим за 55-то, какво стана с 17-18-те приети от Шилер деца, които не се класираха в у-щата. Мисля, че и на елена665 детето го приеха на косъм и тогава др-и неща пишеше.


Писала съм да! Моето дете беше прието на второ класиране заради възникналия проблем и не го отричам! Не отричам че бях много ядосана. На въпроса ви какво стана с тези висящи деца ще ви кажа че на всички е предложено накрая да бъдат приети. Дали са се съгласили това си е техен проблем. Само че ако прочетете внимателно какво съм писала ще видите че винаги съм отстоявала позицията за предимството и от постовете ми е ясно че харесвам училището.

# 190
  • Мнения: 350
Идеята, че повече деца води до по-нисък резултат си е дълбоко погрешна, ще дам пример.
"В 17 региона има повишаване на средния тестов бал в сравнение с предходната година, като най-високи са постиженията в Смолян - 85.10%, Перник – 79.55%, Благоевград – 79.35% и София-град – 78.30%, а най-ниски са в Добрич – 68.55%, Шумен – 69.05% и Сливен – 69.60%."

Вижда се, че София (с най-много деца) има доооста висок резултат и е в челото, за разлика от иначе малолюдните в последната 3-ка. За мен лично няма връзка между броят и резултата. По-скоро е важна средата и ако ме разбирате, няма нищо чудно, че Сливен е последен.

В този смисъл става ясно защо се правят опити да се унищожат успешните модели и всички да се "подстрижат" еднакво. Хората почват да задават въпроси - защо едно скапано квартално училище за 10 г. стана отлично, а друго, залято със стотици хиляди, в престижен район е посредствено ?

# 191
  • Мнения: 1 970
HRS, мисля, че не е съвсем така, според мен "размерът има значение"... Чисто математически
Което, разбира се, не пречи да се съглася с казаното от вас за средата, на 100%.
Това с базата, върху която се градят изводите на "статистиците" е стара драма и спор, но е факт, че Министериума класира официално "Топ успеваемите " училища според среден успех, без значение колко са учениците. И става манджа с грозде.
Дъвкали сме го в седмокласната тема, вероятно тук участващите не сте отваряли, просто Ви е рано, децата са малки, но покрай НВО страстите е обсъждано.
Има добри извадки в блога на Данибон по тази проблематика, с конкретни препратки.
Факт е, че се сравняват круши с ябълки и се спори кой е по-по най - примерно успеха на СМГ с техните 120 ученика с този на Света София с двата им класа....няма и 40 деца.
При това , като се има предвид как свирепо се следи за правилния подбор на питомците, посредством пробен ден, психолог, работа в екип и т.н. и се отсяват, според тях, непригодните за "правилно обучение" деца, нещо което в държавната СМГ се свежда само до едно математическо състезание (конкурс след4-ти клас и то само по математика) и/или участия в математически турнири, като при наблюдавания резултат на финала на 7-ми клас - НВО не участва само  математика, то ясно е на всеки доколко е справедливо да се развее байряка и да се обяви едно частно средно училище с 30-40 седмокласника за по-успешно от държавното със 120...
Така че,  ако трябва да се сравнява, най-добре е да се прави по признак "държавни" и "частни" училища, вярно е, че напоследък започнаха да го правят.
Колкото до средния успех на децата от Шилер, неведнъж в предходни теми сме го обсъждали - би било добре на сайта им да се качи статистика за реализацията им след 4 и /или 7-ми клас, както го правят повечето частни училища. За сега такова няма, още едно доказателство, че Сдружението не е търговско дружество и няма нужда от реклама, никой не си е направил труда да качва извадки, резултати и да се хвали с успеха на учениците, а лично според мен, напразно.... Децата заслужават.
От класа на моята щерка от 55-то преди 3 години децата продължиха все в отлични училища, до едно, като под отлични имам предвид топ 10 - езикови, АК, СМГ, НПМГ, говоря за 7Б от 55 випуск 2013.
А същата година 55-то не блестеше с някаква особена позиция в подредбата на успеваемостта на Министерството на НВО 7-ми клас - защото освен двата класа на Шилер, там имаше още 2-3 на Послушковци (сега май Карол) и още поне 3-4, а може и 5 паралелки от квартала, естествено, че средната беше посредствена.
Казвам го като пример колко е предствителна понякога статистиката....
Вече за 145-то би следвало данните да са много по-говорящи и най-важното представителни.
А дали и защо се атакува сдружението - това е много много дълга тема, ако някой има нерви и време, да се зачете напред в темите.
Всички имат трески за дялане, безспорно, но опитите да се размаже тази инициатива са титанични. Последната година почти успяха.
Като в приказката за ада и българския казан....
А "хейта" е откак я има темата. Хората имат право да задават въпроси и търсят отговори, затова е темата , да ги намираме. Колкото до добрия тон и останалите неща - ами всеки народ си заслужава... форумите. Каквото ни обществото, телевизията, политиците, парламента, възпитанието, такива и спорещите.
Същото важи и за търсенето на справедливост - колкото я има навсякъде, толкова и в Шилер.
Едно нещо е хубаво обаче - появи се човек от ръководството им и отговори на питания. Не че няма да го изядат с парцалите, но това е част от действителността...   

# 192
  • Мнения: 1 959
 Аз пък да опровергая , който беше написал , че нямало нови потребители, които четат и се интересуват от темата. Следя я , защото предвид многото новости , трябва да решим , дали да кандидатстваме въобще и ако го приемат дали да го запишем или да изберем по-удобен за нас вариант Simple Smile
Училището(131-во) ни се пада малко по-далече, от 145-то и 55-то , но с това вече се примирих. Спрямо вкъщи 145-то и 131-во ми ги дава с 1 мин. разлика , което е абсолютно приемливо. Някои , може ли да каже как е трафик към Младост 4 сутрин , около 8 ..много ли е зле  newsm78 newsm78 #Crazy #Crazy #Crazy Аз имам спомен за зверски задръствания, но това беше преди Малинов да го разширят и да пуснат метрото Simple Smile
 Притеснява ме също, че това училище е доста надолу в класациите от НВО и дали това е само до ученици или има и недостиг на кадърни учители. Защото , каквото и да си говорим, и най-умните деца да влезнат там , ако учителите не ги запалят и не ги стимулират - пак нищо няма да излезе. Друго , което ме притеснява ( ако моето се класира де  Embarassed Embarassed Embarassed ) , как ще го взимам. Имам спомен, че ПГ са до 16:30 следобед  - може ли някой да даде повече инфо - ей така да си преценя нещата от сега Simple Smile Та до колко са занятията, до колко може най-късно да се вземе детето, има ли допълнителни занимания за тях , до към поне 5 и 30?
Най ме притеснява на изпита моето да се разсея и нищо да не направи- надявам се изпита да е малко по-лесничък - в предвид това, че е изместен с един месец напред и че са дадени малко по-други книжки за подготвяне.
Някой има ли идея , колко деца ще се приемат в 131-во - все пак е хубаво да се знае какъв е шанса на детето , като цяло:)
Та така - явно много са ми притесненията, но ще работя по въпроса  Joy Joy Joy

# 193
  • Мнения: 283
Аз пък да опровергая , който беше написал , че нямало нови потребители, които четат и се интересуват от темата. Следя я , защото предвид многото новости , трябва да решим , дали да кандидатстваме въобще и ако го приемат дали да го запишем или да изберем по-удобен за нас вариант Simple Smile
Училището(131-во) ни се пада малко по-далече, от 145-то и 55-то , но с това вече се примирих. Спрямо вкъщи 145-то и 131-во ми ги дава с 1 мин. разлика , което е абсолютно приемливо. Някои , може ли да каже как е трафик към Младост 4 сутрин , около 8 ..много ли е зле  newsm78 newsm78 #Crazy #Crazy #Crazy Аз имам спомен за зверски задръствания, но това беше преди Малинов да го разширят и да пуснат метрото Simple Smile
 Притеснява ме също, че това училище е доста надолу в класациите от НВО и дали това е само до ученици или има и недостиг на кадърни учители. Защото , каквото и да си говорим, и най-умните деца да влезнат там , ако учителите не ги запалят и не ги стимулират - пак нищо няма да излезе. Друго , което ме притеснява ( ако моето се класира де  Embarassed Embarassed Embarassed ) , как ще го взимам. Имам спомен, че ПГ са до 16:30 следобед  - може ли някой да даде повече инфо - ей така да си преценя нещата от сега Simple Smile Та до колко са занятията, до колко може най-късно да се вземе детето, има ли допълнителни занимания за тях , до към поне 5 и 30?
Най ме притеснява на изпита моето да се разсея и нищо да не направи- надявам се изпита да е малко по-лесничък - в предвид това, че е изместен с един месец напред и че са дадени малко по-други книжки за подготвяне.
Някой има ли идея , колко деца ще се приемат в 131-во - все пак е хубаво да се знае какъв е шанса на детето , като цяло:)
Та така - явно много са ми притесненията, но ще работя по въпроса  Joy Joy Joy



Децата са до към 4 и 30 следобед, ако нямаш възможност да го вземеш толкова рано обаче го записваш на извън класни занимания и си решаваш проблема до към 17 и 30 .. 18.00 часа.
Задръствания има ама са поносими като навсякъде Simple Smile
За учителите това което мога да ти кажа е за 145то там пгтата са железни, и на горе са добри.. в 131 предполагам че също ще поддържат ниво

# 194
  • Мнения: 431
Ще кажа още нещо и спирам - сдружението не е един човек, приема преди 7-8 години и броя на кандидатите не може да се сравнява със сегашния. В годините сдружението или хората от него е трябвало да се съобразят с тези промени, за да няма подведени.

Иначе мисля, че рекламата му стана малко в повече...

Общи условия

Активация на акаунт