Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2016/2017

  • 32 154
  • 211
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 1 970
Е, този един човек е член на КС... Каквото и да значи това , де, но все пак е някакъв човек от примерно Координационен или какъвто и да е там съет вероятно. Застава с името си и снимката и пише, което е похвално, предвид пълния официален туман през последните няколко години , дори разнопосочни изявления на различни отговорни фактори от тяхна страна.
Просто, според мен е добро начало на комуникация, дано има такава и не е инцидентно
Колкото до реклама - надявам се, не визирате моите постове,... Всъщност има ли изобщо нужда от реклама, пак питам?
Но и друго е вярно - ако някога кандидатствате за прием в американски или английски университет с нагласата, че ще имате яснота за критериите за прием, и ще имате достъп до аргумента на приелия Ви или отхвърлил Ви отговорен орган или лице, ще се разочаровате много, уверявам Ви.
Не, не сравнявам Шилер с тях. Сравнявам претенциите. Прозрачността е много относително нещо, вЕрвайте ми.

За справка - други теми във форума, свързани с тази проблематика. Дори темата за Американския колеж..

# 196
  • Мнения: 2 391
Хората имат право да задават въпроси и търсят отговори, затова е темата , да ги намираме. Колкото до добрия тон и останалите неща - ами всеки народ си заслужава... форумите. Каквото ни обществото, телевизията, политиците, парламента, възпитанието, такива и спорещите.
Същото важи и за търсенето на справедливост - колкото я има навсякъде, толкова и в Шилер.
newsm10

И да, разбира се, че има значение колко са децата, когато се прави една класация. Не е все едно да сравнявате училище с 25 явили се на матури с друго, в което има 100-150 учиеници . Проста математика е. Верятността за сериозни отклконения в първия случай е много по-голяма, тъй като всяка оценка има по-голяма тежест в общия резултат на училището.

# 197
  • Sofia
  • Мнения: 4 832
Аз пък да опровергая , който беше написал , че нямало нови потребители, които четат и се интересуват от темата. Следя я , защото предвид многото новости , трябва да решим , дали да кандидатстваме въобще и ако го приемат дали да го запишем или да изберем по-удобен за нас вариант Simple Smile
Училището(131-во) ни се пада малко по-далече, от 145-то и 55-то , но с това вече се примирих. Спрямо вкъщи 145-то и 131-во ми ги дава с 1 мин. разлика , което е абсолютно приемливо. Някои , може ли да каже как е трафик към Младост 4 сутрин , около 8 ..много ли е зле  newsm78 newsm78 #Crazy #Crazy #Crazy Аз имам спомен за зверски задръствания, но това беше преди Малинов да го разширят и да пуснат метрото Simple Smile
 Притеснява ме също, че това училище е доста надолу в класациите от НВО и дали това е само до ученици или има и недостиг на кадърни учители. Защото , каквото и да си говорим, и най-умните деца да влезнат там , ако учителите не ги запалят и не ги стимулират - пак нищо няма да излезе. Друго , което ме притеснява ( ако моето се класира де  Embarassed Embarassed Embarassed ) , как ще го взимам. Имам спомен, че ПГ са до 16:30 следобед  - може ли някой да даде повече инфо - ей така да си преценя нещата от сега Simple Smile Та до колко са занятията, до колко може най-късно да се вземе детето, има ли допълнителни занимания за тях , до към поне 5 и 30?
Най ме притеснява на изпита моето да се разсея и нищо да не направи- надявам се изпита да е малко по-лесничък - в предвид това, че е изместен с един месец напред и че са дадени малко по-други книжки за подготвяне.
Някой има ли идея , колко деца ще се приемат в 131-во - все пак е хубаво да се знае какъв е шанса на детето , като цяло:)
Та така - явно много са ми притесненията, но ще работя по въпроса  Joy Joy Joy

Ако изпитът е лесничък, ще е такъв не само за твоето дете, но и за другите Grinning Така че няма  значение дали ще е лесен или труден. Ако е труден, просто ще се влиза с по-ниска успеваемост.


КС е Контролен съвет.

# 198
  • Мнения: 4 557
За добре подготвените деца ще бъде предимство изпита да е труден.

# 199
  • София
  • Мнения: 12 888
Не само учителите по немски, но и класните ръководители са към Сдружението отчасти. Тоест те са подрбани и от Шилер и получават за следобедната си работа с класа заплата от сдружението. Реално занималнята следобед в Шилер извън часовете по немски е с класният им ръководител, който вече е на договор към Шилер. Така че има подбор на учителите не само по немски, а и на класните ръководители. Доскоро Шилер имахме по 7 ПГ та от по 16 деца, ако сега останат 3 ПГ та от 24 деца в 145-то, това значи че учителите, които и досега си водят ПГ ще  поемат новите класове в 131-во.
А за 131-во предвид свободните класни стаи е ясно, че е училището с най-лоша слава в квартала. На нас ни се пада съвсем наблизо, там ми е и избирателната секция. Навремото, когато се ориентирах за училища за децата, всички в квартала ми препоръчваха различни училища, но бяха единни в това да не избирам 131-во. Но същото е било положението навремето и с 145-то, разликата е  Сдружението, учителите, децата и техните родители. За да има място в училището и възможност за записване на деца без проблеми в първи клас, поради новите изисквания за адресна регистрация в едно училище, то се налага да е към момента с ниска репутация, за да няма желаещи. По този начин има свободни стаи в него, които да поемат повишеният прием на нови класове при настаняването на Шилер там.
Моите дъщери от ПГ си бяха до 5 часа в някои от дните, а в останалите до 6 вечерта на допълнителни занимание. Принципно ПГ тата са на допълнителни занимание от 4 до 5, което обаче не ми вършеше работа и след разговор с учетелите не  е имало проблем да ги запиша да посещават занимания от 5 до 6. Сутринт вече и ПГ-тата и останалите класове започват  в 8 сутринта, преди време започваха в 8 и половина ПГ-тата.

Последна редакция: пт, 03 фев 2017, 19:26 от Aila

# 200
  • Мнения: 1 959
Мерси на Aila и Elena  Laughing Laughing Хубаво е че има варианти за по-късно взимане. Също , не знаех, че класните също се подбират - това е много важно според мен Simple Smile Т.е. в новото училище , ще се утвърдят доказано добри практики и няма всичко да е наново и тепърва да се прокарва пътечка Simple Smile Също , за мен е супер , че децата ще са от 8 - надявам се да се избягва част от трафика по този начин Simple Smile 

# 201
  • София
  • Мнения: 12 888
paulieM не съм сигурна дали ще е всичко точно същото в 131-во, горното което съм написала е за 145-то, но предполагам, че може да има разлики. Колко от допълнителните видове спорт ще ги има от самото начало и в новото училище също няма как да знаем, но със сигурност ще има поне няколко според мен.

# 202
  • Мнения: 2 391
Учителите се избират и назначават от училището, където в действитлност кандидатства и ще учи детето ви. Същите обаче получават допълнително възнаграждение от сдружението за занималнята в следобедните часове.
Много ме съмнява сдружението да може да определи и задължи директора, кои учители да назначи на щат в училището.

# 203
  • София
  • Мнения: 7 368
Aila, каква е месечната цена на транспорта - ако се ползва организиран транспорт?

Едит: намерих информацията на сайта на Сдружението.

Последна редакция: пт, 03 фев 2017, 19:56 от Ashia

# 204
  • София
  • Мнения: 12 888
shrekie, в момента в сдружението има учители които традиционно си водят само ПГ и учители, които водят класовете 1-3 и 5-7. Когато Шилер се премести от 55-то в 145-то за ПГ-тата, просто учителите от 55-то на ПГ -тата се преместиха с новите ПГ-та в 145-то. Как точно се случва това не знам, но със сигурност се назначават и към самото училище. В 131-во в  момента предполагам, че нямат много класове, съответно учители, които могат да поемат много нови парелалки, а не знам дали изобщо имат ПГ -та. Предвид, че учителите са добри, не виждам проблем защо да не назначат въпросните учители, които работят и към Сдружението за учители в съответното училище, особено за ПГ -тата. Със сигурност има и нови учители през годините и най-вероятно учители, които са си били първоначално към училището и след това са поели класове към Шилер. Предполагам, че учител, които извежда 4-ти клас в 131-во сигурно може да поеме първи клас към Шилер, ако сдружението също е доволно от работата му и иска да го наеме за следобедните занимания. Факт е че класните ръководители следобед получават заплащане и от сдружението за работата си при което поне следобед, сдружението може да изисква и ангажираност и професионализъм като работодател и от тях. Не съм напълно сигурна, но мисля, че няма клас в който да е различен учителя по български сутрин и следобед в интервала 1-4 клас. Мисля, че вече по-късно в интервала 4-7 клас нещата стоят по-различно, тоест класните ръководители и учителите са си основно към училището, следобед имат само немски 2-3 пъти седмично към Шилер, но наистина не съм сигурна как точно е организирано там.
Всички деца, които са към Сдружение Шилер са на първо място ученици на съответното училище, а техните класни ръководители учители към училището, които следобед продължават със заниманията си към Шилер със съответният клас. За мен това лично поне дотук е отличен вариант, защото заниманията следобед са много по-продуктивни, когато са с класният ръководител. Той познава учениците си, има полза от това, домашните да са написани и материала разбран, а и работи поне за по-големите класове с половината клас, което е също от полза за всички.
Как точно е организирано първоначално това нямам представа, знам само, че поне досега учителите, които завършваха 4-ти клас към класовете на Шилер, поемаха отново класове на Шилер за първи клас, същото е и за Дикенс. И че учителите за ПГ-та към Шилер се преместиха от 55-то в 145-то навремето. За първите класове, със сигурност имаше наемане и на нови учители, ако са по-малко от нужната бройка или пък някой от учителите се е преместил или пенсионирал.
Опитвам се да помогна с информация на родителите и ще се радвам, ако няма опити за търсене на различно тълкуване на написаното от мен. Споделям лични отзиви как са се случвали нещата при мен, при приемането на трите ми дъщери в ПГ към Шилер. Знаех кои са учителите, които водят ПГ и съответно посочих учителка, при която ако е възможно да учат. След това при преминаването от ПГ към първи клас, ги поеха класни ръководители, които и преди това са водели паралелки към Шилер и които са извели четвърти клас. На съседен клас учителката в ПГ беше нова, която продължи с тях и в интервала 1-4 клас, но в повечето случаи приема е колкото са завършващите паралелки и си има учители, които водят само ПГ -та и такива, които преподават в интервала 1-4 клас или нагоре. С учителите по немски е ясно, те са си единствено към сдружението поне доколкото знам.

П.П мисля, да не пиша повече в темата тъй като ме натоварва, ако някои има конкретни въпроси към мен свързани с обучението към Шилер от позицията ми на обикновен родител с деца в Шилер може да ми пише на ЛС и ще се опитам да помогна доколкото ми е възможно.

# 205
  • Мнения: 350
Ще си позволя да кажа няколко неща, надявам се да не се приемат като реклама.
1. Вероятно на всички поставени смислени  въпроси ще се даде отговор тук и по подходящ начин. Като казвам това имам предвид, че не може да се отговори на всичко, дори и на най-добронамерените участнички в темата. Не очакваме това да стане на секундата, но може да сте сигурни, че хората, които ръководят сдружението следят какво се обсъжда тук.
2. По отношение на 131-во. Г-н Тодоров е казал доста относно мотивите за избор. Разбира се, този избор е правен дълго и внимателно, като са взети предвид най-различни фактори, за които повечето, от упражняващите се по темата нямат и бегла представа.  Сдружението има доста голям щат учители, психолози, методици, административен персонал, има над 1000 деца, родители - сегашни и бъдещи и всички интереси и особености - организационни и от "заобикалящата среда" трябва да се отчетат. Не случайно г-н Тодоров поясни, че училището е оглеждано (заедно с други училища) повече от три години. Нали не си представяте, че всяко училище е готово да работи с родителска организация. Иска се гражданска смелост от страна на директора, иска се и определено новаторство, стремеж към една взаимополезна конвергенция, продиктувана най-вече от общата цел децата да получат по-широко и по-качествено образование. Тези думи може да звучат някому клиширано, но представляват самата действителност.
3. Сдружението в своята досегашна дейност е работило по един или друг начин съвместно с две други родителски сдружения - и двете преподават английски език, съответно в 55-то и в 145-то. И с двете сдружения особено в последните 2-3 години имаме добри партньорски отношения. Ние не сме конкуренти. Страдаме по еднакъв начин от завист, късогледство или недоброжелателство, имаме сходни виждания и стратегии за справяне в текущата недружелюбна атмосфера.
4. Aila и Elena много добре са разяснили част от въпросите, онова, което потвърждавам е, че родителите въс всеки клас са единомишленици и заедно решават всеъзможноите трудности от битов и друг характер. Разберете, "Шилер" работи в същата среда, в която живеем. Когато има претенции относно прозрачността, следва да се има предвид, че много често сдружението е принудено да се съобразява с едни или други възгледи на партньорските организации. Проблемите с приема в 55-то рез последната година са само проекция на повърхността на сложните отношения и среда, в които родителските сдружения са принудени да развиват своята дейност.

Истината е, че ако във всяко квартално училище имаше родителско сдружение, щеше да има реална конкуренция от една страна, а от друга щеше да има много повече училища като партньорските на Шилер. Също така хората щяха да са много по-свободни в избора си. Но не случайно Априлското въстание е избухнало дори не в цял революционен окръг (от 4-ри), а само в най-будните градчета. Стара българска традиция е да си завиждаме, да се мразим, да търсим кусури на успелите, вместо да се напънем и ако не друго, поне да повторим успеха им. Аз се надявам, че все някога в тази тема ще чуваме въпроси "Как го правиш ?", а не "Защо го правиш ?", и най вече да не чуваме въпроси "Защо той, а не аз ?".

# 206
  • София
  • Мнения: 179
Здравейте,аз също съм нова тук, чела съм доста теми назад. На нас също ни предстои кандидатстване. Искам да попитам, защото никъде не намирам- след като подадем документи към Сдружението, кога се подават документи в самото училище и какво е необходимо?

# 207
  • Мнения: 283
Здравейте,аз също съм нова тук, чела съм доста теми назад. На нас също ни предстои кандидатстване. Искам да попитам, защото никъде не намирам- след като подадем документи към Сдружението, кога се подават документи в самото училище и какво е необходимо?


Според мен проверявайте на сайта на училището там ще пише кога трябва да се подават документи!

# 208
  • Мнения: 2 391
Aila много точно казано. Училището е водещо, както в приема на ученици, така и в назначаването на учители и така е редно да бъде. Сдружението, от друга страна, е нормално да има изисквания към учителите  за следобедните часове, но съвсем не може да задължи директор Х да назначи учител Y само защото го смята за много добър.  Peace

# 209
  • Мнения: 66
Точно поради тази причина, предполагам не е лесно да се осъществява дейност в кое да е
училище. Вероятно е необходимо директорът да има желание да работи съвместно точно в тази посока.

Общи условия

Активация на акаунт