СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 5

  • 108 538
  • 753
  •   1
Отговори
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Добре дошли в новата ни тема!


Архив:

Скрит текст:

Важни връзки за гимназията:
Официален сайт на СМГ
Семегеец на годината във Facebook
Вестник СеМеГе във Facebook

Интересни връзки, свързани с математиката:
Формули
Форумът в math10.com
Математика за всеки
Математически конкурсиМатематика, риболов, поезия
Блогът на Иван Миронов
Солема

Други полезни връзки:
Институт по математика и информатика БАН
Съюз на математиците в България

Полезни теми за математика от форума:
Прием в СМГ след 4 клас
Математици стоят готови за помощ по задачи нови
Математически турнири

И за всичко друго, което ни интересува:
Мястото, където най-изчерпателно са обобщени търсенията ни по всички въпроси


График на часовете и междучасията в СМГ:

1 блок  07:30 - 08:10        08:15 - 08:55

2 блок  09:05 - 09:45        09:55 - 10:35

3 блок  10:55 - 11:35        11:45 - 12:25

4 блок  12:35 - 13:15        13:25 - 14:05

5 блок  14:15 - 14:55        15:05 - 15:45

6 блок  16:05 - 16:45        16:55 - 17:35

7 блок  17:45 - 18:25        18:30 - 19:10

# 1
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Добре дошли в новата тема за СМГ. Тук ще коментираме актуална информация за всичко свързано с училището като условия, учебни програми и всякаква полезна информация за бъдещи и настоящи СМС-ейци.

# 2
  • Мнения: 4 204
elica1051, Благодаря за новата тема!  bouquet
Ти да не взе решение? Laughing

# 3
  • Sofiq
  • Мнения: 719
elica1051, Благодаря за новата тема!  bouquet
Ти да не взе решение? Laughing
Надявам се тази тема да ми помогне да взема решение. И то даже не решение, а да събера достатъчо информация. Решението ще си го вземе хлапето, че то ще си чука главата там, не аз:)
Надявам се темата да помогне и на други родители в избора им. Никак не е лесно да прецениш накъде да насочиш детето си, дали то ще се чувства доволно там и т.н.
Затова да се  надяваме,че родители ще споделят тук не само за успехите на децата си, но и дали те се чувстват щастливи в училището и за какъв тип деца е то.
В тази връзка, ще се радвам родители на деца, приети миналата година, да споделят тук своите впечатления:как беше преходът за децата им, голяма ли беше разликата с предишното училище, как се справя директорът, в какво училището има нужда от подобрения и т.н.





Последна редакция: пн, 13 фев 2017, 14:49 от elica1051

# 4
  • Мнения: 40 913
Новият директор вече не е толкова нов и времето показва, че добре се справя като директор. Нямам впечатления как е бил като учител, но директорстването явно е неговото амплоа, та СМГ нищо не е изгубила. Подходът обаче не се е променил и всичко си е като преди.
Щом детето ти обича математика, физика и се интересува от програмиране СМГ най-вероятно ще му пасне. Въпросът вече е и колко добър математик е за да може да влезе.

Моето дете винаги е било щастливо в СМГ, но това не е така за всички деца. Спорили сме преди време с майки на неудовлетворени деца, които не се чувстваха добре в гимназията и се преместиха след 7 клас, ако ги четеш - с доста лоши отзиви за училището и за класната (която пък според мен си е като шестица от ТОТО-то). Та явно е индивидуално, но огромното болшинство приети деца се чувстват добре в СМГ.

Разликата с предишното училище при нас беше много голяма и преходът беше свързан с известно стъписване и стрес, но нещата отшумяха за 3-4 месеца и после всичко беше цветя и рози. В СМГ отношението към децата е някак си по-академично, като към възрастни хора, а не като към сополанковци. Може би отражение дава и фактът, че класните ръководители на петокласниците таман са се разделили с поредния випуск дванадесетокласници и все още имат някаква настройка за работа с големи хора Grinning. Учебните часове не бяха по 45 минути, а на модули от 90, което също е специфика и новост, но е и нещо много удачно. Има и здрава конкуренция и мотивираща среда. Много от новодошлите СМГ-ейчета са били ако не тормозени, то игнорирани в старите си училища, бидейки определяни там като зубъри, нърдове и т.н. В СМГ такова нещо няма и да си отличник, да печелиш медали и да знаеш е повод за гордост, а не за притеснение, ако разбираш какво имам предвид.

И СМГ съвсем не възпитава коне с капаци, интересуващи се само от математика. Напротив, никой не ограничава индивидуаността на децата и те развиват и другите си интереси. В последния завършил випуск имаше балерина на професионално ниво, лауреат на международни конкурси, спортисти на национално ниво (шах, баскетбол, бойни изкуства, кайт сърф или нещо подобно, шах...), програмисти, физици и какви ли не.

# 5
  • Мнения: 7 279
Страхотен пост,Черна станция! bouquetАбсолютно вярно е всичко написано!В началото на пети клас има малко стрес от промяната, но бързо отшумява. Училището и средата не се заменят "за нищо "така беше казал синът,когато кандидатства отново след седми клас.

# 6
  • Мнения: 167
Мерси много за новата тема Simple Smile

# 7
  • София
  • Мнения: 5 014

Затова да се  надяваме,че родители ще споделят тук не само за успехите на децата си, но и дали те се чувстват щастливи в училището и за какъв тип деца е то.


В СМГ учат различни деца - има много мотивирани, работоспособни, отговорни и самостоятелни деца, има деца, които се справят отлично в часовете, а приоритетите им за свободното време са в сферата на спорта или изкуствата, има и деца, макар и единици, които не са особено заинтригувани от учебния процес. За мен най-важното е, че всички тези деца съжителстват добре - има взаимно зачитане към избора на всеки.

# 8
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Новият директор вече не е толкова нов и времето показва, че добре се справя като директор...
Аз съвсем отскоро следя темата за СМГ, а за директорът не съм чувала нищо. Можете ли да кажете нещо по-конкретно, с което директорът ви е впечатлил-някаква негова постъпка, или изказване, или да кажем дали защитава учениците?

Щом детето ти обича математика, физика и се интересува от програмиране СМГ най-вероятно ще му пасне. Въпросът вече е и колко добър математик е за да може да влезе.
Ако детето не успее да влезе, значи не е неговото училище и ще си потърси неговото другаде. Не мисля да му плащам курсове или да го подготвям. Ще си ходи на останалите състезания и ще иде и на СМГ-ейското, даже няма да му казвам какъв е залогът.

Спорили сме преди време с майки на неудовлетворени деца, които не се чувстваха добре в гимназията и се преместиха след 7 клас, ако ги четеш - с доста лоши отзиви за училището и за класната (която пък според мен си е като шестица от ТОТО-то).
Точно тези отзиви не съм ги чела или поне не ги помня. Имаше някакви за някой си Пенчо  Joy (смея се, че правя аналогия със стихотворението "Пенчо, бре,чети!") и май някакво драматично физическо, споменати по-напред. Има ли и друг учител, който в момента да създава напрежение и по какво преподава класната ви? Класните защитават ли децата, или по-скоро не са на тяхна страна в разни спорове? Да речем, ако някой учител напише незаслужена оценка на дете, класната ще се застъпи ли за детето?
Аз наистина не съм виждала пост на толкова недоволен родител, че да прокламира напускане на СМГ. Но пък хора и идеи всякакви, може и да има. И от какво са толкова недоволни-да не би в другите училища да има цветя и рози?

Разликата с предишното училище при нас беше много голяма и преходът беше свързан с известно стъписване и стрес, но нещата отшумяха за 3-4 месеца и после всичко беше цветя и рози.
 Може ли малко по-конкретно да споделите, кои бяха нещата, които най-много шокираха децата, освен отношението като към големи? Например-обратна смяна (следобедна), проблем с по-големи ученици, липса на междучасия в блоковете (проблем с задържане на вниманието за по-голям период от време?), проблем с шума в по-големите класове (36 деца, нали така?)?

 Много от новодошлите СМГ-ейчета са били ако не тормозени, то игнорирани в старите си училища, бидейки определяни там като зубъри, нърдове и т.н. В СМГ такова нещо няма и да си отличник, да печелиш медали и да знаеш е повод за гордост, а не за притеснение, ако разбираш какво имам предвид.
Прекрасно разбирам и силно се надявам на това. Моето дете бидейки по-особено няма приятели  в училище и често го намирам да си говори деца от горните класове, което ми говори, че е самотно. Те проявяват повече симпатия към него и по-малко завист и в моите представи СМГ е едно такова място, където той не би се чувствал различен.

# 9
  • Мнения: 40 913
- Ми порови в старата тема де, има изказвания, статии, интервюта... Как да ти предам с две думи всичко това? Човекът е оправен, намира инвестиции, активен е в ПР-а и маркетинга, успя (с помощта и на тук пишещи родители) да отклони черните облаци от СМГ, когато ги бяха погнали (а не като НПМГ, дето останаха прецакани заради смотан директор), непрекъснато се правят подобрения.

- Не разбирам какво толкова има да им защитава учениците? Виж много по-важно е, че не им правят пречки при кандидатстване в чужбина, а даже им помагат и съдействат. Към СМГ има курсове по английски, преди години имаше подготовка за сертификати на Кеймбридж, ако децата си организират провеждане на изпити в СМГ никой не им стопира инициативата...

- Да влезеш след 4 клас без никаква подготовка не е много лесно и вероятно. Ти си знаеш най-добре, но ако не влезе все ще се чудиш дали е било заради недостиг на талант или просто защото никой не му е показал разните чалъми. То и гений да си, ако трябва сам да измисляш всичко хич не е лесно.

- Не познава, всички класни и не мога да коментирам, още повече нашата класна няма да ви огрее вас. Аз лично имам само отлични впечатления.

- Нямах предвид напускане без време, а просто непродължаване след 7 клас. няма да търся и да цитирам оплакванията, но е нормално да има и такива.

- Ми обстановката шокира, академичния подход, много по-високото ниво. До тогава повечето деца са били отличниците на класа, а тук сега изведнъж целият клас е от такива като тях. И никой не се тутка с материала, а им се налага да се мобилизират за да запазват темпото. Проблеми между малки и големи не е имало никога, даже имат необичайно добри междунаборни отношения покрай състезанията.

# 10
  • Sofiq
  • Мнения: 719
- Не разбирам какво толкова има да им защитава учениците?
По думите ви съдя, че явно детето ви не е изпадало в такава ситуация, в която да е нужно класната/класният да се намесят като такива, което е чудесно. Явно сте попаднали на свестни хора.

- Да влезеш след 4 клас без никаква подготовка не е много лесно и вероятно. -Да, съгласна съм. Детето няма да е без никаква подготовка, по-скоро ще се готви както си се готви сам за състезания и ще си иде и на тяхното, без нещо по-различно от обичайното. Доколкото четох, задачите им затрудняват не с трудност, а с малкото време за решаване на модул 1. Така че ако си подобри бързината, докато се готви и за останалите състезания, би следвало да няма проблеми с приемния им изпит също. Все пак става дума за състезатели по математика, които ежемесечно доказват уменията си по състезания-едва ли ще ги затрудни кой знае колко поредното такова.

- "Нямах предвид напускане без време, а просто непродължаване след 7 клас"-да, това е много интересен момент. След истерията за вход в учебното заведение, някои решават да го напуснат...други го ползват само за "антре" към други училища, интересен подход. Все още ми е странно също, че в темите се коментира повече нивото на езиците, отколкото математиката и състезанията. Но аз съм нова и не знам много неща:)


# 11
  • София
  • Мнения: 5 014

Все още ми е странно също, че в темите се коментира повече нивото на езиците, отколкото математиката и състезанията. Но аз съм нова и не знам много неща:)


Коментира се това, за което има въпроси. Имаше период, когато родители, интересуващи се от училището /било след 4-ти, било след 7-ми клас/ задаваха доста въпроси относно езиковото обучение. Напълно резонно, като се има предвид, че в периода 5-7 ми клас вече има руска, английски и немска паралелка, а след 7-ми - немски и английски. В СМГ това понякога има и малко по-различен контекст - паралелките се формират на база бала и се е обсъждало дали това се отразява на работата по математика в различните паралелки.

Курсовете в СМГ са начин да се добият лични впечатления от гимназията - срещи с учители, детето ще се запознае с някои от евентуалните свои бъдещи съученици, ще опознае сградата.

# 12
  • Мнения: 40 913
Има и друго - в горните класове на гимназията състезанията по математика са интерес и приоритет за 10-15 деца, а вземането на сертификат по език заради кандидатстването е от интерес за над 50% от децата. Т.е. питанията за езика са израз на прагматизъм.

# 13
  • Sofiq
  • Мнения: 719
В СМГ това понякога има и малко по-различен контекст - паралелките се формират на база бала и се е обсъждало дали това се отразява на работата по математика в различните паралелки.
Да, това също е особеност-че не смесват децата, а пълнят паралелките по успех. Но това не ме притеснява, защото разликата между децата, класирали се за СМГ сигурно като цяло е много малка-предполагам някакви стотни в бала. И да не попадне детето в известната А паралелка, сигурна съм че пак ще има достатъчно математика и сложни задачи, за да е щастлив.
За извънкласните ми е интересно-но май училището не предлага особено много такива.

# 14
  • София
  • Мнения: 5 014

За извънкласните ми е интересно-но май училището не предлага особено много такива.


 Joy

Клуб по роботика. Школи по химия, физика, математика, астрономия, математическа лингвистика, информатика. Мисля, че има школа по рисуване. Чух и за школа за подготовка за олимпиадата по литература. Школа по география имаше в 5-ти и 6-ти клас. Снукър. Бридж. Баскетбол. Бях чула за театрална група на английски. Вестник СМГ. Интеракт клуб. Зимен и летен лагер. Може и други да има.
 

Общи условия

Активация на акаунт