СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 5

  • 112 366
  • 753
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 1 783
Според моя информация: официалният организатор на ЕК е сдружението на Сава Гроздев.

Все пак, бих препоръчал да се ползва официалната информация за това, кой е организиатор на състезанието, а не да се заблуждаваме с лични, непотвърдени информации...
http://www.aksf.org/countries.xhtml#BG

Bulgaria (BG)
Kangaroo competition organization: Union of Bulgarian mathematicians

# 226
  • Мнения: 5 425
Едно наблюдение (вече външно)...

Ако всички воюваха за СМГ с МОН и с РИО с ентусиазма, с който подкрепят или осъждат въпросната учителка, случки като тази с ЕК или тези около Олимпиадите нямаше да бъдат възможни по принцип.
Сега и учители и родители (пази боже и деца) сте разделени на лагери. И докато се карате - трети ще печели на ваш гръб!

Още нещо: както и спортната Олимпиада, така и математическите такива, бяха замислени като състезания забранени за "професионалисти". Това с цел, да се "изгонят търговците от храма", а с тях примерно допингите, корупцията, измамите и т.н.
Но когато победата стане по-важна от участието, нещата се променят, нали? Sick
Дали проблема може да бъде решен на база отделни личности, било учители, било директор?

Последна редакция: нд, 09 юли 2017, 10:57 от Ezhko

# 227
  • Мнения: 1 783
Дали проблема може да бъде решен на база отделни личности, било учители, било директор?

Sad Според мен не.
За съжаление съм съгласен с написаното от теб.

# 228
  • Мнения: 52 509
Ситуацията, в коя да е област, е нещо като река - пуснеш ли се с лодка по нея ако реката се влива в Дунав не можеш да стигнеш до морето. Или ако реката е планинска не може да тече бавно и спокойно. Т.е. реката определя фундаменталните правила и срещу тях нищо не може да се направи. Обаче в рамките на тези правила от лодкаря (личността демек) зависи дали лодката ще се обърне в бързеите или ще ги мине успешно, дали ще заседне в някоя плитчина или ще се носи по фарватера и т.н.  Та каквато и да е хавата личността винаги може да помогне или да влоши нещата допълнително.

# 229
  • Мнения: 163
Факт е, че всички тук си чешем езиците, без да имаме достатъчно информация. Никой директор няма да изгони един от най-успешните си учители без основание. Възможно е мотивите да нямат нищо общо с подписа под "онзи протокол". А за останалите? Не знаем имена, а "подочух" името на учителка, която нито е била на срочен договор, нито и е време за пенсиониране.

# 230
  • Мнения: 2 182
Като изключим нарушаването на Наредба 10, не виждам никаква драма в разкриването на още една паралелка, след като е обмислено от ръководството (т.е. преценени са възможностите на сграда и персонал).
Те имат право даже на повече паралелки, съгласно наредбата. Но не смятам, че е редно да се нарушават нормативни актове. Спокойно можеха да поискат шестата паралелка две-три седмици по-рано. Тогава нямаше да има нарушение.
Съобщението за откриване и на 5-тата паралелка е от 16.07.2016. След като са минали всички редовни записвания. Не намерих новината на сайта на СМГ. Имам я в съобщение, което съм изпратила на заинтересована позната майка. Явно така се процедира.

# 231
  • Мнения: 99
Като изключим нарушаването на Наредба 10, не виждам никаква драма в разкриването на още една паралелка, след като е обмислено от ръководството (т.е. преценени са възможностите на сграда и персонал).
Те имат право даже на повече паралелки, съгласно наредбата. Но не смятам, че е редно да се нарушават нормативни актове. Спокойно можеха да поискат шестата паралелка две-три седмици по-рано. Тогава нямаше да има нарушение.
Съобщението за откриване и на 5-тата паралелка е от 16.07.2016. След като са минали всички редовни записвания. Не намерих новината на сайта на СМГ. Имам я в съобщение, което съм изпратила на заинтересована позната майка. Явно така се процедира.

Което го превръща в порочна практика.

# 232
  • Мнения: 99
Факт е, че всички тук си чешем езиците, без да имаме достатъчно информация. Никой директор няма да изгони един от най-успешните си учители без основание. Възможно е мотивите да нямат нищо общо с подписа под "онзи протокол". А за останалите? Не знаем имена, а "подочух" името на учителка, която нито е била на срочен договор, нито и е време за пенсиониране.

Именно! Когато се ръководи от значението на успехите. И аз недоумявам


# 233
  • Мнения: 7 692
Ох, имаше съобщение в сайта миналата година, стига сте генерирали слухове! Миналата година нямаше и държавен план-прием, нямаше какво да е нарушено. Какво предлагате? Да изключат една паралелка от завършилите 5ти клас? Това ще Ви направи щастливи? Все децата са Ви виновни! Влезли били с малко точки, не били законно там, нещо друго?

# 234
  • Мнения: 99
Едно наблюдение (вече външно)...

Ако всички воюваха за СМГ с МОН и с РИО с ентусиазма, с който подкрепят или осъждат въпросната учителка, случки като тази с ЕК или тези около Олимпиадите нямаше да бъдат възможни по принцип.
Сега и учители и родители (пази боже и деца) сте разделени на лагери. И докато се карате - трети ще печели на ваш гръб!

Още нещо: както и спортната Олимпиада, така и математическите такива, бяха замислени като състезания забранени за "професионалисти". Това с цел, да се "изгонят търговците от храма", а с тях примерно допингите, корупцията, измамите и т.н.
Но когато победата стане по-важна от участието, нещата се променят, нали? Sick
Дали проблема може да бъде решен на база отделни личности, било учители, било директор?

Няма разделение на лагери при родителите, нито при децата - за това знам, за това пиша.
За учителите - неизбежно - това е работната им среда, лошото е че размътена веднъж........става лошо и за децата. Може би тук виждам вина в директора - той трябва да ги обединява и сплотява и да осигурява нормална работна атмосфера........е това аз си го мисля  Thinking

Последна редакция: нд, 09 юли 2017, 12:48 от Dreamily

# 235
  • Мнения: 99
Ситуацията, в коя да е област, е нещо като река - пуснеш ли се с лодка по нея ако реката се влива в Дунав не можеш да стигнеш до морето. Или ако реката е планинска не може да тече бавно и спокойно. Т.е. реката определя фундаменталните правила и срещу тях нищо не може да се направи. Обаче в рамките на тези правила от лодкаря (личността демек) зависи дали лодката ще се обърне в бързеите или ще ги мине успешно, дали ще заседне в някоя плитчина или ще се носи по фарватера и т.н.  Та каквато и да е хавата личността винаги може да помогне или да влоши нещата допълнително.

Това толкова ми хареса, че го оставих за коментар последно  Hug

# 236
  • Мнения: 99
Ох, имаше съобщение в сайта миналата година, стига сте генерирали слухове! Миналата година нямаше и държавен план-прием, нямаше какво да е нарушено. Какво предлагате? Да изключат една паралелка от завършилите 5ти клас? Това ще Ви направи щастливи? Все децата са Ви виновни! Влезли били с малко точки, не били законно там, нещо друго?

Имаше съобщение, но въпросът е друг - пак беше взето решението извън сроковете, тази година пак.....тоест това е порочна практика!  Децата са злато, всичките, ние си ги пазим и бдим  Hug Но от мойте 6 годишни преки наблюдения училището поема в неразбираема за мен посока, бих казала негативна мое частно мнение, надявам се ми е позволено да имам такова Wink

# 237
  • Мнения: X
Dreamily,
Скрит текст:
форумът предлага чудесна възможност за редактиране на мненията. Не е необходимо да пускате няколко поредни такива.

Имаше съобщение, но въпросът е друг - пак беше взето решението извън сроковете, тази година пак.....тоест това е порочна практика! 

Миналата година ставаше дума за училищен план-прием, тази - за държавен. Промяна в утвърдения държавен план-прием може да се извършва в срок до 15 юни със заповед на органа по чл. 143, ал. 2 ЗПУО при доказана потребност и при спазване на чл. 50. ( т. е. от началника на регионалното управление на образованието при спазване на определени условия).
Скрит текст:
Чл. 50. (1) Предложенията за приема в отделните училища и
области се изготвят по образец, определен от министъра на
образованието и науката, и са съобразени със:
1. броя на учениците, завършващи четвърти клас, и броя на
учениците, завършващи основно образование, по населени места и
общини на територията на областта;
2. стратегиите, прогнозите, програмите и плановете за развитие на
общината и областта;
3. постъпилите в регионалните управления на образованието
заявки за обучение по специалности от професии от работодателите;
4. анализ на изпълнението на план-приема за предходните три
години;
5. наличната материално-техническа база;
6. възможността за обезпечаване на обучението с педагогически
специалисти;
7. доказателства за предложенията по чл. 144 ЗПУО.
(2) Началникът на РУО съдейства на директора на училището за
осигуряване на необходимите условия за обучение по заявените по т.
3 специалности от професии.
(3) Броят на местата по чл. 142, ал. 3, т. 5 ЗПУО не може да бъде
повече от 2 % от броя на учениците, завършващи четвърти клас в
областта, за съответната учебна година.
(4) Ако броят на учениците по ал. 3 е под норматива за минимален
брой ученици за една паралелка, по решение на началника на
регионалното управление на образованието може да се предложи
прием.
„(5) Когато броят на местата по ал. 3 за
областта е над минималния, но под мак-
сималния норматив за формиране на една
паралелка, но е недостатъчен за формиране
на втора, по предложение на директора на
училището въз основа на анализ на изпъл-
нението на план-приема за предходните три
години началникът на регионалното упра-
вление на образованието може да утвърди
прием на втора паралелка при наличие на
материално-техническа база и обезпеченост
на обучението с педагогически специалисти.
(6) Когато броят на местата по ал. 3 за
областта е разпределен в повече от едно
училище, ал. 5 се прилага, ако училищата
са в различни населени места

# 238
  • София
  • Мнения: 1 287
Не ми се иска да го призная, но съм съгласна с последното мнение, че посоката, към която върви СМГ не е добра или поне на мен не ми харесва никак. Ние също сме от засегнатите от последните събития, тъй като договорът на нашият така любим учител по български не е подновен. Няма ясна причина, няма дори и обяснение от директора, а напротив тенденциозно отношение и избягване от отговорност. Децата обожават учителя си и наистина са много огорчени, както и ние родителите. Разбирам "разярените майки", които се борят за своята учителка Петя Тодорова. Те всъщност се борят за децата си. Никой не може да им оспори това им право. Създаденото напрежение не е от полза за никой. А то ще продължава да ескалира все повече....

# 239
  • Мнения: 2 182
Тече записване за курсовете, организирани от училищното настоятелство. Всички групи на Петя Тодорова логично са запълнени. Интересен казус ще се получи, ако не й разрешат да си проведе курса.

Общи условия

Активация на акаунт