Американски колеж - осма тема

  • 105 244
  • 764
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 4 188
Ами ако някой държи чак толкова на постиженията от престижни състезания по математика, честно казано не виждам какво ще прави в Колежа. Да, има единици, но те са точно това - единици и заслугите са си най-вече техни. В Колежа са Кортезов и Колев, ама дали и до колко някой ще се възползва от тях, при положение, че има милион други алтернативни занимания, както и че математиката не е чак толкова престижна и на състезателите не се гледа като на полу-богове (Simple Smile), е въпрос изцяло на лична мотивация и организация.
На моето дете тази година мотивацията му за състезания е 0. Отишло е на не по-вече от 30%-40% от занятията в школата, като половината пъти си доспива там (събота сутрин кой става и решава задачи?) Разбира се нашия случай не обобщава всички, но по-вероятна ми се вижда такава развръзка, отколкото засилване на мотивацията и постиженията. Чакам 9-и клас. Според учителката по математика, която бе 1-вия срок (и която аз много харесах), нещата щели да бъдат много по-различни, най-вече защото елективът математика е в учебно време.
Т.е. в АК, попадат и неподходящи деца, с изявени качества в определена област. Масата е с неориентирани интереси, и като и се предложи " милион други алтернативни занимания, както и че математиката, не е чак толкова престижна"  newsm78 #Crazy newsm78 Shocked Shocked Shocked Shocked, значи ще садим дръвчета и ще пеем по тротоарите, за 6150 евра на година. Брей, голяма секта бил тоя АК, извинете.

# 346
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Бел Ами, ти пубер през живота си не си ли виждал  Tired
"неориентирани интереси"? - напротив - ориентирани и много, и всичките могат да си ги развиват.
Аз толкова фокусирани в една област тийнейджъри не познавам. А и не мисля, че е толкова добре за тях.

Да, математиката не е по-престижна от театралната пиеса. Хубаво - лошо, така е. Както не се извиняват участниците в театралната пиеса, или спортното състезание за непредадени проекти, така не се извиняват и математиците. За разлика от СМГ, където едно време (сега не знам), математиците бяха на доста облекчен режим преди състезания.

А "пеенето по тротоарите" е част от глобалната тенденция за искане на "портфолио с извънкласни дейности" на кандидат-студентите. Включително и в елитните университети. Уви. По-добре адекватен на очакванията, отколкото с разбирания от преди 20-30 години. И ако тези 6150Е ти осигурят стипендията в хубав университет, защо не. Освен това срещу тях получаваш "минимизиране на рисковете". В едно ДУ, пък било то и СМГ е много по-лесно един пубер да се хлъзне по наклонената плоскост и в крайна сметка да си прецака шансовете в бъдеще. Тук такива "хлъзнали се" са по-скоро единици.

И последно, в свят, където комплексните знания стават все по-ценни (напр. химия + биология + математика, физика + химия + математика), място като АК ще даде достатъчно широка (и без дупки) основа за бъдеща реализация.

# 347
  • Мнения: 4 188
Понеже съм страничен читател, колкото повече ви чета, толкова повече ме отчайвате. Значи АК, е за пубери, от които нищо не би се получило в друга среда и обстановка newsm78, изключвам неподходящите таланти, случайно попаднали там. Верно, че голямо натоварване пада. Тооо, от извънкласни дейности, време за учене не остава  #Crazy. Щом си плащаш, ти минимализират риска, детето ти да се хлъзне на някъде #Crazy. Изкривяване на пространството е тва, според мен. А #Crazyко видя, че от моята щерка нищо няма да излезе, ще я дам в АК. Като си платя, и престижен уни ще запише, това ли бил ключа към успеха, брейиии, разбрах най после, с моя български реотан ooooh!

# 348
  • Мнения: 2 516
...а инфоративно дали знаете призьора идва ли от СМГ в прогимназиален етап, или е "израстнал" в колежа?
Не знам конкретно за него, но всички деца са израстнали преди Колежа някъде и продължават да израстват в Колежа... Има и много деца от СМГ и от други ПМГ до 7ми клас, които не са състезатели след това... Има деца от математически гимназии, които после са в хуманитарен профил и са много добри писатели... Както и мноооого деца в математически гимназии (за гимназиална част говоря), които не успяват да се включат в отбора на училището си и не са изявени състезатели.
 newsm78 Та каква информация точно би ти донесло дали идва от СМГ или не?
'
peneva_a Интересно ми е да разбера дали идва от обикновено училище без интензивно изучаване на математика и таланта му се е развил в АК, или има стабилна основа. За мен би било полезно да зная дали АК може да изградят математик, без преди това да е работил усилено в тази област.

ПС Видях, че Дидева е отговорила, благодаря  bouquet

Въпросът Ви е много уместен, неуместно е да се правим, че е възможно полученото в СМГ или друга МГ да се приравнява с полученото по математика в други училища. Разбира се, че даровити деца има навсякъде, но това е подготовка, която няма аналог поне до момента.

Също толкова неуместно е родителите на приети в АК от СМГ да внушават, че децата нямали нужда от специална подготовка, понеже и техните нямали. Самата СМГ дава прекрасна специална подготовка, каквато децата от другите училища нямат и няма как да имат. Моите са приети в АК, но да твърдя, че подготовката от училище по математика им е достатъчна, би било некоректно към родителите на бъдещите кандидати, защото не отговаря на истината.

Неусвоеното като знания и стил за 7 години няма как да бъде запълнено в АК, че даже и надградено до коментираното ниво.

# 349
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Понеже съм страничен читател.....
Абсолютно вярно - колежът е място за некадърни богаташчета, които си плащат сега, ама си плащат и в университета, за това статистиката на училището за прием е добра. Иначе всичките ходят в Дания, или Холандия, за толкоз им е капацитетът. И по цял ден пеят, а ако не пеят - засаждат. Че нали мама и тати плащат на глезанчетата....
Добре че го разбра овреме. Ай, дай сега по една бира, че те отървах.

# 350
  • Мнения: 4 188
Понеже съм страничен читател.....
Абсолютно вярно - колежът е място за некадърни богаташчета, които си плащат сега, ама си плащат и в университета, за това статистиката на училището за прием е добра. Иначе всичките ходят в Дания, или Холандия, за толкоз им е капацитетът. И по цял ден пеят, а ако не пеят - засаждат. Че нали мама и тати плащат на глезанчетата....
Добре че го разбра овреме. Ай, дай сега по една бира, че те отървах.
Доста пошло, заслужаваш повече от бира. Язък, но Кортезов и Колев са там, все пак.

# 351
  • София
  • Мнения: 20 096
Иначе всичките ходят в Дания, или Холандия, за толкоз им е капацитетът.

Не е ли малко неуместна, дори леко обидна подобна закачка? Thinking Да не би отиващите да следват/завършилите в Холандия или Дания да нямат достататъчно капацитет? Особено тези от Колежа, понеже има такива доста (дори и в темата), не по принцип. 

# 352
  • Мнения: 4 188
Иначе всичките ходят в Дания, или Холандия, за толкоз им е капацитетът.

Не е ли малко неуместна, дори леко обидна подобна закачка? Thinking Да не би отиващите да следват/завършилите в Холандия или Дания да нямат достататъчно капацитет? Особено тези от Колежа, понеже има такива доста (дори и в темата), не по принцип. 
То, щото образованието в Дания и Холандия е безплатно, за простолюдието, та не е по джоба на снобари, като Тинки Joy

# 353
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Русалке, нали е ясно, че нищо от написаното не го мисля. Клишета като сноби, хора, от които нищо няма да излезе, нищо неучещи, неориентирани.... такъв тип мислене винаги асоциирам с тиради как ходят да учат в Дания, или Холандия, че да вземат диплома от чужбинско.

Аз не съм сноб, а аристократ, и нищо което няма поне 8-вековни традиции не е достойно за мен и децата ми. Какво да се прави, не се раждаме равни. Бел Ами, преживей го.

Голям спам стана, на никого неполезен. Освен това и не-забавен. ОК съм Фран да попочисти.

# 354
  • Мнения: 4 188
Русалке, нали е ясно, че нищо от написаното не го мисля. Клишета като сноби, хора, от които нищо няма да излезе, нищо неучещи, неориентирани.... такъв тип мислене винаги асоциирам с тиради как ходят да учат в Дания, или Холандия, че да вземат диплома от чужбинско.

Аз не съм сноб, а аристократ, и нищо което няма поне 8-вековни традиции не е достойно за мен и децата ми. Какво да се прави, не се раждаме равни. Бел Ами, преживей го.

Голям спам стана, на никого неполезен. Освен това и не-забавен. ОК съм Фран да попочисти.
Хехехе, хич не е спам, дори е супер полезно това, което изтърваш. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\синята кръв си каза думата, брях, че и 8 вековни традиции newsm78, сребърните прибори за хранене забрави. Хич, Фран да не почиства, да ти видят кирливите ризи всички.

# 355
  • София
  • Мнения: 20 096
Е, аз нали написах "закачка"? И все пак..
Скрит текст:
Хората казват, че във всеки майтап влагаме неволно и по малко истина. Едно е (за мен поне) човек да се пошегува, че децата отиват в някакви измислени унита по широкия свят със спорно ниво на обучение ( не е като да няма такива), нямащи особени претенции към капацитета на студентите, друго е конкретизирането по държави, пък било то и на майтап. Но пак  казвам - лично възприятие на прочетеното.

Последна редакция: пт, 14 апр 2017, 02:14 от пенсионирана русалка

# 356
  • Мнения: 5 425
"И не хвърляйте бисер пред Прасето, защото ще го стъпче в калта и като се обърне - ще окаля и вас"  Mr. Green

За тези, които са тук за да разберат, а не за да калят:
- ИЗБИРАЕМИТЕ занимания по СЪСТЕЗАТЕЛНА математика не са толкова популярни. Това не значи, че ги няма или са некачествени.
- Причината за горното не е неориентираните интереси на "масата", а РАЗНООБРАЗНИТЕ интереси на децата в колежа. Повечето предпочитат да градят по-широки основи за бъдещето си. На тесни основи се гради само пиедестал, а на пиедестал трудно се живее.
- Изкачването на наистина високи върхове не става със спринт. Бъдещето не се гарантира с влизането в топ университет с последен напън и усилия. И децата в АК, ако не го знаят,  много бързо го разбират. После се научават да планират съобразно силните си страни и последователно и упорито да работят за постигане на целите си. Което включва състезателната математика само когато имат много талант и предварителна подготовка в нея. Същото важи и за другите СЪСТЕЗАТЕЛНИ прояви.
- За сметка на това са много популярни допълнителни часове по предмети, които не са застъпени в останалите училища и се усещат като пропуск: клуба по диспути, да - театралния клуб, литературното списание на колежа. Все неща свързани с умението за комуникация.
- "Саденето на горичка" не е проява на налудничаво хипарство, а желание да излезеш сред природата и да оставиш нещо полезно след себе си, вместо да риеш за жълъди  Mr. Green
Помеждудругото - това не е допълнителен предмет, а доброволна проява. И затова се цени толкова много желанието на някой да използва крайно малкото си свободно време за обществено-полезна дейност.

ДЕБОРАНА: Изпита е направен да подбира способните, а не подготвените деца. Фактът е, че в МГ-тата влизат основно способни деца. Оттам и високите им резултати на изпита. Подготовката по математика им помага да се справят блестящо, вместо просто достатъчно добре на теста (като малкия ми син). Обаче учениците от други училища компенсират с есето (като големия ми син). Има и деца талантливи и в двете направления, идващи от всякакви училища. След три кандидатствания в семейството, на хора с различни наклонности и подготовка, мога смело да заявя - курсовете за подготовка за изпита в колежа не са необходими. Полезно е кратко запознаване с формата и изискванията на изпита, което не би отнело повече от час-два.

ЧЕРНА СТАНЦИЯ & co. : Въпреки широко срещаното в България заблуждение, математиката не е върха на обраованието, а само един от предметите в училище. Наравно с Философията, Историята, Литературата, Физическата КУЛТУРА и т.н. Можеш да приемеш това твърдение от човек, класирал се на национални олимпиади по математика в миналото.

Последна редакция: пт, 14 апр 2017, 08:03 от Ezhko

# 357
  • Мнения: X

ДИДЕВА:
Скрит текст:
Изпита е направен да подбира способните, а не подготвените деца. Фактът е, че в МГ-тата влизат основно способни деца. Оттам и високите им резултати на изпита. Подготовката по математика им помага да се справят блестящо, вместо просто достатъчно добре на теста (като малкия ми син). Обаче учениците от други училища компенсират с есето (като големия ми син). Има и деца талантливи и в двете направления, идващи от всякакви училища. След три кандидатствания в семейството, на хора с различни наклонности и подготовка, мога смело да заявя - курсовете за подготовка за изпита в колежа не са необходими. Полезно е кратко запознаване с формата и изискванията на изпита, което не би отнело повече от час-два.
Може ли да знам с какво предизвиках това обръщение към мен? Зададоха конкретен въпрос, на който аз отговорих конкретно с три изречения. Не съм коментирала нито изпита, нито децата.

# 358
  • Мнения: 5 425

ДИДЕВА:
Скрит текст:
Изпита е направен да подбира способните, а не подготвените деца. Фактът е, че в МГ-тата влизат основно способни деца. Оттам и високите им резултати на изпита. Подготовката по математика им помага да се справят блестящо, вместо просто достатъчно добре на теста (като малкия ми син). Обаче учениците от други училища компенсират с есето (като големия ми син). Има и деца талантливи и в двете направления, идващи от всякакви училища. След три кандидатствания в семейството, на хора с различни наклонности и подготовка, мога смело да заявя - курсовете за подготовка за изпита в колежа не са необходими. Полезно е кратко запознаване с формата и изискванията на изпита, което не би отнело повече от час-два.
Може ли да знам с какво предизвиках това обръщение към мен? Зададоха конкретен въпрос, на който аз отговорих конкретно с три изречения. Не съм коментирала нито изпита, нито децата.

Абсолютно моя грешка, за която се извинявам, и която е поправена.  Embarassed

# 359
  • Мнения: 52 493
Т.е. в АК, попадат и неподходящи деца, с изявени качества в определена област. Масата е с неориентирани интереси, и като и се предложи " милион други алтернативни занимания, както и че математиката, не е чак толкова престижна"  newsm78 #Crazy newsm78 Shocked Shocked Shocked Shocked, значи ще садим дръвчета и ще пеем по тротоарите, за 6150 евра на година. Брей, голяма секта бил тоя АК, извинете.

Аз тук минавам за основен дразнител, но поне се опитвам да съм обективна и последователна, с някаква логика и фактология (колкото и това да не се забелязва от тези, които не искат да го забележат). Ти обаче явно си поставяш за цел чиста провокация, но не схващам каква ти е целта? newsm78 АК си е супер училище, с традиции и неоспорими успехи в обучението. Има неща в него, които не харесвам разбира се, но основното ми противоречие с АК е, че не е най-добрата опция за деца с изявени интереси към точните науки. Имам предвид деца, които вече са се ориентирали в каква област ще се развиват и тази област е математиката и ИТ. Но първо, това че нещо не е най-добрата опция не значи, че е лоша. Най-добрият атлет взема златен медал на олимпиадата, но това не значи, че тези на второ или трето място са слаби атлети, нали? И второ, все пак относително малка част от децата са силно математически ориентирани, до толкова че да търсят развитие именно в математиката, а не в дисциплини където тя помага, но не е основна. За тези дисциплини, в които математиката помага много, АК не отстъпва на никое друго топ училище. Та нещата са просто въпрос на приоритети, характер и наклонности, но твоето явно предизвикателство е тотално безплодно и ще доведе само до разчистване на темата и нищо друго.


А "пеенето по тротоарите" е част от глобалната тенденция за искане на "портфолио с извънкласни дейности" на кандидат-студентите. Включително и в елитните университети. Уви. По-добре адекватен на очакванията, отколкото с разбирания от преди 20-30 години. И ако тези 6150Е ти осигурят стипендията в хубав университет, защо не. Освен това срещу тях получаваш "минимизиране на рисковете". В едно ДУ, пък било то и СМГ е много по-лесно един пубер да се хлъзне по наклонената плоскост и в крайна сметка да си прецака шансовете в бъдеще. Тук такива "хлъзнали се" са по-скоро единици.

И последно, в свят, където комплексните знания стават все по-ценни (напр. химия + биология + математика, физика + химия + математика), място като АК ще даде достатъчно широка (и без дупки) основа за бъдеща реализация.

Бих искала да изкажа лееекичко несъгласие. Тенденцията за искане на портфолио с извънкласни дейности не е чак толкова глобална, а предимно американска. Във Великобритания това далеч не носи толкова точки, а пък в другите държави хептен. Да, извънкласна дейност винаги краси портфолиото, но не е чак толкова важна при кандидатстване извън САЩ. Освен това 6150 евро (т.е. приемам, че това е иносказателно за супер ниво на образование и подготовка) не могат да ти осигурят стипендия в хубав университет. Това е стара заблуда, но също толкова невярна колкото и вярата, че медали от международни олимпиади осигуряват стипендии и прием в топ университети. Ми не осигуряват нищо сами по себе си, макар ако се посочат умело в мотивационните есета помагат за приемането. За стипендията обаче почти няма полза и от двете, стипендиите се дават за доход и ако излъжете и се изкарате последни бедняци ще имате много по-голям шанс за стипендия, отколкото ако сте завършили с 6.00, имате 2400 точки на САТ (упс, май вече смениха системата и точките са по-малко, ама нейсе, важен е принципът) и сте засадили два декара горички в паузите между благотворителните представяния на пиеси в някой дом за сираци. Пиша го за да разсея една заблуда, която има здрави корени и не отмира.
А рисковете един пубер да не се хързулне по наклонената плоскост зависят основно от средата, а не от това дали имаме ДУ или ЧУ. В една среда на амбициозни и мотивирани младежи рисковете са минимални и това е така, защото тези рискове не се елиминират с контрол и чатал зад врата, а се елиминират от доминиращите ценности на масата. Пуберите умират да са готини, да ги приемат, да се наложат в средата си и много се боят от отхвърляне. В лошо училище масата често отхвърля умните, надарени и мотивирани деца и в стремежа си да се впишат и да получат признание те често се подхлъзват. В една добра среда шансът за това е малък и затова е масовият наплив към елитни училища, но дали ще са ДУ или ЧУ няма разлика.

И последно, не съм забелязала тенденция за комплексни знания, даже напротив. В повечето случаи печелят тези с високи експертни познания в една област. Комплексната подготовка в гимназията е важна не затова, че един ден някой работодател ще оцени широките и задълбочени познания по всичко, а затова, че оставя опция за избор на неориентирания тийн до последния момент. Т.е. важно и ценно е за една гимназия, където масата деца не са си избрали житейското поприще, да развива всичко на добро ниво, но не точно по посочените от теб причини.

ЧЕРНА СТАНЦИЯ & co. : Въпреки широко срещаното в България заблуждение, математиката не е върха на обраованието, а само един от предметите в училище. Наравно с Философията, Историята, Литературата, Физическата КУЛТУРА и т.н. Можеш да приемеш това твърдение от човек, класирал се на национални олимпиади по математика в миналото.

Не е заблуждение, а факт, че добрата математическа основа помага за най-голям брой бъдещи професии. Математиката е ценна и полезна за инженери, ИТ специалисти, икономисти, архитекти, че даже и юристи и какви ли не още. И не можеш да ме убедиш, че философията, историята, литературата и физкултурата отварят също толкова врати Twisted Evil Вече свръхспециализирането в чиста математика на много високо ниво не е масово явление с голямо търсене на пазара на труда, но това не е така за просто много доброто математическо образование и произтичащите от него умения за аргументация, за логическа обосновка и т.н.

А да, и за  завършек да кажа, че не споделям ширещото се мнение, че децата от СМГ печелят с тестовата част, но са гола вода на есето. Много от тях пишат доста добре.

Общи условия

Активация на акаунт