Глиган или кифла - Summer edition 2017

  • 461 704
  • 6 005
  •   1
Отговори
# 5 700
  • Мнения: 6 515
Ейй, ся ако бях Ша да съм се пльокнала по новия бански да отклоня съскането, ама мен ме страх от змийките. Малко останаха безстрашните освен нея - Екс,... май само тя...
Ами и Кенди се показа, но набързо я сръфаха.

# 5 701
  • В Космоса
  • Мнения: 10 111
Ейй, ся ако бях Ша да съм се пльокнала по новия бански да отклоня съскането, ама мен ме страх от змийките. Малко останаха безстрашните освен нея - Екс,... май само тя...
Ами и Кенди се показа, но набързо я сръфаха.

Ааа, да, и Кенди, но и тя си е обръгнала, и нея периодично я гризват.

# 5 702
  • Мнения: 3 677
Кенди не е ли едно младо, слабо, русо и дългокрако създание? Виждала съм я, за ръфане си е, и на мен ми иде да ги заръфам такива, гадини мръсни, ще ми хубавеят и младеят!?

# 5 703
  • Мнения: 6 515
Да, тя е, беше обвинена, че си слага снимката, за да проси комплименти, и я натириха към съответната тема за снимки. Зер тук се разискват сериозни неща, а тя плажни снимки ще пуска Naughty

# 5 704
  • В Космоса
  • Мнения: 10 111
Тези теми със снимките умряха. С времето все по-малко ентусиасти има, разбираемо.

# 5 705
  • София
  • Мнения: 62 595
Слагам гов скрит текст, който иска да прочете, но на мен ми писна от Титина. пък който ще да ме докладва за каквото ще. поне който иска ще си изясни за какво става въпрос с чуждите езици и центъра. То е ясно, че Титина изобщо не е в час.
Скрит текст:
Тинина, не се хващай за линкове и обвинения към мен като за сламка. Три пъти пишеш едно и също, но то е с оскъдна информация и стойност. Ако наистина толкова помниш, то знанията ти са бегли, та бегли, сори, ама и за тройка няма. Това, което виждам е, че не можеш с думи прости да покажеш дори минимални знания по въпроса. аз и в работата си разбирам кога едно дете знае и кога не знае - държи се точно като теб, когато не знае, ама някоя дума му е останала в паметта, и то повтаря ли, повтаря еддно и също. Ако искаш се обиждай, но то си личи, че не знаеш, иначе сто пъти досега да беше изписала един чаршаф по въпроса.

Най-лесно нормата се обяснява с патологията. Не зная за кой център говориш за речта, но предполагам, че става въпрос за Брока (ако го знаеше, щеше да го напишеш, дори аз го написах точно в поста, който оспорваш). Да, той е най-известният, на него много често му казват езиков център, но то е защото увредите са по-осезаеми. Грубо казано, той е за произвоството на устната реч и ако там нещата се прецакат, се случва една афазия, която носи името на Брока и й казват моторна, защото е при произвоството на устната реч (едно изречение примерно.. Човекът не може да изговори това, което иска да каже, при това напълно осъзнава какво се случва, затова често много се ядосва. Започва едно запъване, изпускане на срички, дори може да е напълно неразбираемо какво казва. Обаче не е само да ги произнесе, а и има проблем с граматиката, синтаксиса, разместват се звукове и т.н. Много често започватт да изговарят една сричка постоянно, оттам идва и прякорът на най-известния пациент Г-н Тан-тан, защото той можел да казва само "тан-тан-тан-тан". И именно, защото осъзнават проблема, хората често замлъкват.

Другият център, така да го кажем - Вернике - отговаря за разбирането. Там е точно обратното - човекът не осъзнава проблема. говори, ама толкова много говори, та не млъква. Обаче казаното няма никакъв смисъл, уж прилича на думи, можже и да има истински думи, да е спазен някакъв синтаксис, обаче смисъл - нула. Логорея или словесна салата му казват.
Има и по-любопинти  - при една се засягат само съществителните (аномична), също и не могат да назоват цветовете, обаче ги рисуват. На първо сещане това. Само да отбележа, че това е твърде опростено, има още зони, които са свързани и участват в езика, има и различни кръгове на обработка, така че е доста сложно на практика, а това, че психолози в първи курс учат съвсем фрагментарно и си мислят, че много знаят, ще имат много здраве.

Относно чуждите езици - това е повече въпрос от полето на психолингвистиката. Има много подробности, но като цяло няма център на чуждите езици, защото ако имаше, трябвашше да има подцентрове за всееки един език на земята и познай тогава на каква мусака щешеда заприлича мозъкът. Най-просто, в ранна възраст, още бебешка един или два,, но най-често един език завзема повече позиции. И съвсем естествено той гради основата на цялата езикова система - фонетика, фонология, морфология, синтаксис, семантика.... Ако са два езика радностойни, всичко отива в една кошница - масата си е маса, но детето знае думите за маса на двата езика, а когато трябва да каже изречение с маса, то строи по различна граматика, морфология и т.н., включително произнася по различен начин. В малката възраст при равностойно подаване на поввече от един език, и при развитие в норма, то двата  езика са заедно, Затова на многоезичните деца често им отнема повечко време да разделят двата езика и най-много си личи в граматиката и в лексиката - казва кайт вместо хвърчило и може да построи изречение с половината думи на български, с половината на английски, а граматиката да е нито едната, нито другата.
С възрастта, според някои модели, децата и възрастните развиват различни стратегии на учене на език. Повечето хора се впечатляват от акцента, но по-голям проблем е "ухото", т.е. да %чуят" и съответно да изговорят тези звукое на чуждия език, които ги няма в родния. Второто е оправимо, първотто почти не. Но тъй като с възрастта и особено след ограмотяването веече децата и хората имат по-голямо рационално разбиране за съществително, прилагателно и т.н., за синтаксис, то си изработват стратегии, чрез които да научат новия език на рационално ниво. или както му казват, "не по естествен път в естествена езикова среда", а с анализиране и осмисляне. Обаче в един момент, при упорита работа и благодатнаа езикова среда за чуждия език, човек постига доста добро ниво, то затова има хора, знаещи по много езици, и то не са ги учили непременно от 3-годишни.
Това, за което ти говориш, Титина, е по-скоро свъзано със степента на зрялост, ецата са по-осъзнати как да използват езика. Но пак трябва да са потопени в езикова среда, да извършват всички битови дейности и общуване на чуждия език, а не да пеят песнички или само да повтарят, без да знаят какво означава.

Баси чаршафа стана, ама вече ми писна. Поне четящите в темата за разберат поне някои основни неща, Това, което Преди да се стигне до дихотичнотото слушане човек трябва първо да е усвооил невропсихологията, иначе и той не знае какво прави. А и един метод може да тества различни аспекти, така че това е все едно да говориш за чука като инструмент, ама да не ти пука за какво се използва - важното е, че има нещо, което се казва чук.

Последна редакция: ср, 26 юли 2017, 23:19 от Andariel

# 5 706
  • Мнения: 3 677



Скрит текст:

Другият център, така да го кажем - Вернике - отговаря за разбирането. Там е точно обратното - човекът не осъзнава проблема. говори, ама толкова много говори, та не млъква. Обаче казаното няма никакъв смисъл, уж прилича на думи, можже и да има истински думи, да е спазен някакъв синтаксис, обаче смисъл - нула. Логорея или словесна салата му казват.
Благодаря, прочетох, беше интересно.
Логореята съществува ли и в писмена форма,или се наблюдава само при речта?
описанието много ми напомня на някои познати, и не дотам познати.  Thinking Досега само съм се присмивала на глупостите им, затова искам да знам, ако се окаже, че всъщност страдат от някаква форма на логорея, да не се смея така.

# 5 707
  • София
  • Мнения: 62 595
последно офтопик
Благодаря, постарах се да е разбираемо и интересно.
Сега, малко наизуст го казвам, но имаше нарушения и при писане. Ама то писането не е просто писане, а е диктовка и собствен текст. Диктовката е зле (като устното повтаряне, хич не могат), собственият текст е по-добре,
Нещата са сложни,, хората са измислили цели протоколи за диагостика само при афазии, но задължително първо се минава през невролог и после при логопед, който повече работи в тази област, има колеги, които само с възрастни с такива проблеми се занимават.. Моят опит тук е малък, доколкото съм била на упражнения, силата ми е повече развитийните и обучителни проблеми при децата. В момента за афазиите карам на някакви спомени, когато съм ги учила. Има различна степен на тежест на симптомите, някои хора изобщо не разбират, че са изкарали инсулт, а околните да си мислят, че е от възрастта.Много е сложно и хлъзгаво.

# 5 708
  • Мнения: 9 586
А Ша искаше просто една обикновена лятна тема...

# 5 709
  • София
  • Мнения: 4 328
поизчетох и аз, не насмогвам на това.
сладурки, страшни Артемиди...
замислям се вече за снимка, ммм

# 5 710
  • София
  • Мнения: 3 834
А Ша искаше просто една обикновена лятна тема...

Дали?
За сефте да я пуска таз тема, че да е очаквала нещо друго. Темата си беше пусната именно да стане лятното дръгнене  Crazy Crazy

# 5 711
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 535
Когато вторият (чуждият) език е усвоен след първия, при използването му се активизира друга област от Брока, а не тази, която се активизира от първия (или първите) езици. Когато няколко езика се усвоени почти едновременно в ранна детска възраст (деца в двуезична /многоезична среда)  - при използването им се активизира енда и съща област. В този смисъл, има област за "чужд" език. (Във Вернике областта няма подобно разделение)

Последна редакция: чт, 27 юли 2017, 03:35 от ЧеКа

# 5 712
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Преди малко си купих цял бански Адидас, ужас! Ама с моите размери гръдна обиколка нямах никакъв избор. От единия магазин ММ излезе с репликата "Баси дискриминацията!", след като продавачката ни отпрати съжалително с разяснението, че никое горнище няма да ми стане.

Похвали ли се сега, какво направи. Давай размери и снимки иначе не вярвам  Nerd

# 5 713
  • София
  • Мнения: 62 595
Когато вторият (чуждият) език е усвоен след първия, при използването му се активизира друга област от Брока, а не тази, която се активизира от първия (или първите) езици. Когато няколко езика се усвоени почти едновременно в ранна детска възраст (деца в двуезична /многоезична среда)  - при използването им се активизира енда и съща област. В този смисъл, има област за "чужд" език. (Във Вернике областта няма подобно разделение)


Това кога са го намерили? Ще проверя. Предполагам, че можеш да дадеш насоки за конкретните експерименти или модели. Звучи ми странно. В Брока е кодирането на съобщението, защо да светва друга част от нея за родния и чуждия език? Макар че зоните на Бродман, така, както са очертани и номерирани, са всъщност на принципа на цитоархитектониката, а не на функционалност. Това, че при една дейност светва една част не е задължително тази част да  се дели. Нещо странна ми се вижда тази работа, за пръв път чувам Брока да се дели на две части според това дали езикът е роден или не. Моля, ако имаш лесен достъп до статия и изобщо някакъв материал по въпроса, да ми дадеш линк, за да не губя време в голямото издирване. Стана ми много интересно. По-скоро бих очаквала да има разлики на други места. Предполагам, че експериментите са правени с MRI or fMRI, при хората се използват неинвазивни техники.

Ми, то, няма лошо темата д а си е лятна, лятото не е само бански, цици и плажове.

Последна редакция: чт, 27 юли 2017, 08:54 от Andariel

# 5 714
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 683
Андариел, много интересно!

Общи условия

Активация на акаунт