Празник на Клуб “Пълна къща” - предварителен сценарий
14 април 2007
Парк Хотел "Москва"
• Клуб “Пълна къща” е общност на родителите с три или повече деца
• Клубът се създаде като интернет общност във форума на bg-mamma.com и постепенно се разви от виртуална в реална организация
• Клубът е отворена общност за всички родители, възприели родителството като самостойна ценност и поели отговорността да отглеждат повече от две деца по най-добрия начин, на който са способни
• Клубът е общност на родителите, които успяват не въпреки, а заради своите деца и своите семейства – защото са готови да учат и да се развиват през целия си живот, населен с обичани хора
• Клубът е част от Асоциация “Родители”
Цели
• Привличане на общественото внимание към каузата на семейството с повече от две деца
• Представяне на образа на многодетното семейство като щастливо и социалноуспешно и превръщането му в привлекателен за родителите
• Създаване на контакти и мрежа за взаимна подкрепа на многодетните семейства
• Набелязване на цели за обща работа през годината
• Забавление и споделено преживяване за многодетните семейства
Място, време и участници
• Парк Хотел "Москва"
• Голямо пространство, достатъчно да побере 100 семейства с 3 или повече деца
• Гъвкаво и удобно за различни формати на забавления, игри и общуване на възрастни и деца
• От 11 до 14 часа на 14 април, събота
• Време, удобно за пътуващите семейства и за семействата с малки деца
• Около 500 гости – над 100 семейства, ВИП гости и журналисти
• Две основни групи – родители и деца, с различни роли и дейности на Празника
Идея
• Една от основните ценности на големите семейства е постоянната възможност за учене и развитие във взаимодействие и сътрудничество с другите
• Основна форма на събитието ще бъде размяната на ролите – родители и деца
• Ще създадем условия за ангажираните родители да се включат в практическата игра Open Space. Играта е отворен и творчески формат на групова работа за обсъждане на важни въпроси по забавен, сплотяващ и резултатен начин. Резултатите от работата по малки групи ще бъдат обобщени в края на събитието и ще бъдат формулирани като бъдещи дейности на Клуба.
• Ролята на децата по време на събитието ще бъде да се погрижат за семействата си в играта Голямското готвене – взимайки решения и изпълнявайки важни задачи – да съставят семеен бюджет, да пазаруват и приготвят храна за любимите хора. След импровизирана изложба, най-успешните кулинарни творения ще бъдат наградени.
• За всички участници – от бебетата до бабите и дядовците, са предвидени грижи и задачи
• Послание
Организация
• Подготовка
• Регистрация на гостите
• Откриване на празника
• Формиране на групи сред децата и родителите
• Бебешки кът
• Детски кът за проходили
• Детски занимания – Голямското готвене
• Open Space
• Обяд
• Награди и подаръци
• Заключение и закриване
• Други
Предварителна подготовка
• Подготвяне на покана и формуляр за участие
• Разпращане на поканите и обработване на формулярите; списък с гости
• Подготовка на информация за пресата и комуникация
• Привличане на партньори и спонсори
• Набиране и обучение на екипа
Регистрация
• Посрещане, регистриране и изпращане на всички гости и информационен пункт на празника
• Екипът подпомага настаняването и насочва всички гости според нуждите им по кътове и дейности
• Персонал – 2 души + 2 в началото и края на Празника
• Списък с гостите по предварително подготвени, изпратени и събрани формуляри
• Поставена на входа на фоайето
• Указателни табели между входа на НДК и мястото
• Материали – списък с гости, формуляри за членство в Асоциацията, баджове за персонала и лепки за имената на гостите, химикали и маркери, пресрилийз
• Надпис “Празник на ...” и “Добре дошли” на банерфикс
• Бюро, столове
Официално откриване
• Откриване на празника, приветствие и основни послания – от домакините и ключов партньор/спонсор
• На избрано място в залата
• Големи транспаранти на “Пълна къща”, Асоциацията и спонсора
• Импровизирана сцена
• Озвучаване и 2 микрофона • 100-200 стола (според броя на потвърдилите участие)
• Водещ – професионалист
Разпределение по екипи
• След официалното откриване – разясняване на дейностите и разпределяне по групи на децата и родителите
• Водещ и инструктори
• Отговорник на всеки детски отбор – 20-30 души
• Знаци и символи на отборите
• Отделна маса за работа на всеки детски отбор
• Родителите се инструктират за Open Space паралелно в рамките на 40 минути
Бебешки кът
• Памперси и кърпички – осигурени от партньор
• Пликове за боклук
• Две маси за преобуване
• Параван за кърмене
• Етикетчета за количките и шишетата
Кът за проходили
• Затворено гъвкаво пространство за проходилите бебета на участниците
• Един отговорник и доброволци – баби и дядовци
• Медицинско осигуряване – поликлиника Вита – акушерки и педиатър
• Оборудване – от партньор – Hippo Land, Como, Chicco…
• Много възглавници
• Памперси и кърпички – осигурени от партньор
• Пликове за боклук
• Детски храни – от партньор
Игра-работа за децата (Голямското готвене)
• Ролята на децата по време на събитието ще бъде да се погрижат за семействата си в играта Голямското готвене – взимайки решения и изпълнявайки важни задачи – да съставят семеен бюджет, да пазаруват и приготвят храна за любимите хора. След импровизирана изложба, най-успешните кулинарни творения ще бъдат наградени.
• Щандове на фирми, ориентирани към нуждите на семействата – български производители на хранителни стоки (или направо верига супермаркети). Децата пазаруват с ваучери на щандовете на производителите.
• Маси 15-20 – според броя на отборите
• Материали
– Ваучери за пазаруване (брендирани)
– Пластмасови прибори, дъски за рязане
– Салфетки и мокри кърпички
– Найлонови престилки (брендирани)
– Почистващи материали
– Кошчета за разделно събиране на боклук
– Блюда
– Мушами/покривки (брендирани)
• Символи на всеки екип – на масата и за всеки член
• Водещите подпомагат работата на децата и забавляват готовите отбори
• Отговорник за всеки отбор
• След играта - изложба на кулинарните постижения с награди от фирмите-производители
• Големите деца (над 13 години) – секретариат на играта Open Space
Игра Open Space
• Практическа игра с отворен и творчески формат на групова работа за обсъждане на важни въпроси по забавен, сплотяващ и резултатен начин.
• Водещ и асистент
• Секретариат – 5 души от децата над 13 години
• Оформяне на отделни кътове във фоайетата за всеки екип
• Символ на всеки екип
• Пано за организиране на групите по идеи за обсъждане (Инфомаркет)
• Резултатите от работата по малки групи се обобщават в края на събитието и се формулират като бъдещи дейности на Клуба
• Всеки участник получава книжка с резултатите от играта, изготвена от Секретариата
• Материали
– Цветни маркери
– Химикалки
– Флипчарт листа
– Флипчартове
– Хартиено тиксо
– Цветни листи
– Бели листи
– Цветни лепящи листчета
– Столове за всеки кът
– Постери с правила
– Бланки за отчети
– Корица за книжка и стандартна информация за играта, която ще се вложи в книжката
• Секретариат – компютри, принтер, ксерокс, подвързване
• Микрофон
Обяд
• След края на игрите за деца и възрастни, семействата ще изядат приготвената от децата храна
• Материали
– Салфетки
– Мокри кърпички
– Чинии, чаши и прибори (пластмасови)
• Напитки
• Музика
• Водещ
Награди и подаръци
• Тематични награди за децата и родителите, постигнали успехи в игрите
• Определяне на категории и критерии
• Водещ и жури
• Награди от спонсори
• Журиране
• Тържествено връчване, музика
• Подаръци за гостите – връчване на тръгване от празника на регистрацията
• Саксия (брендирана) и избор на луковица от кошница с много видове семена
• Отделни подаръци в пакет за медиите
Сценарий
10:30 – 11.00 Гостите пристигат. Регистрация и насочване.
11:00 – 11:15 Начало на Празника. Приветствия от домакините и гостите. Кратка презентация на Клуба
11:15 – 11:20 Въвеждане в дейностите на Празника. Обясняване на Open Space и Голямското готвене
11:20 – 13:00 Провеждане на Open Space и Голямското готвене. Музика в залата, игри на водещите
13:00 – 13:15 Изложба и награждаване на Голямското готвене и игри на водещия
13:15 – 13:30 Групово хапване на семеен пикник
13:30 – 13:40 Обобщаване на резултатите от Open Space. Извеждане на насоки за работа на Клуба
13:40 – 13:50 Обявяване на кампаниите на Клуба през следващата година.
Раздаване на материали на медиите.
14:00 Край на Празника.
Декорация и музика
• Украса
• Осветление
Екип
• Състав
• Екипи – фланелки и баджове
Разгласа
• Канали и медии, които биха партнирали
Продължаващи дейности
• Медийна кампания за набиране членове на клуба
• Кампания за набиране на средства за изграждане на клубове за родителска взаимопомощ
Пресконференция на многодетните мами:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=143395.0
Материали в пресата - отзвук от пресконференията на Клуба на 19.11.2006г.:
http://dnes.dir.bg/2006/11/19/news961364.html
http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2474§io … =2&id=0000501
http://novinar.bg/?act=news&act1=det&sql=MjEwMzsw&mater=MjEwMzs4
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=91871.msg2739363#msg2739363
Протоколите от предишните срещи:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=91871.80
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=91871.180
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=91871.220
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=91871.300 - не е протокол, но са пак наши участия.
Линк към старите теми:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=163262.0
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=91871.0
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=143605.0
Нашата електронна поща:
palna_ka6ta@abv.bg
с долна черта между пълна и къща
ICQ - 467682406
парола за пощата и чата - mnogodetni