Обучение по ОП "Аз мога" и "Аз мога повече" - 11

  • 44 625
  • 774
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 3




От 15.10.2012 започва новият прием
на документи по ОП "Аз мога повече"!!!
Заявления могат да се подават до 02.11.2012 г.
За улеснение на кандидатите бюрата по труда
в този период ще приемат документи
с удължено работно време.






Условия за кандидатстване
по схемата "Аз мога повече 2012"

От 15.10.2012 във всяко Бюро по труда ще се приемат документите за кандидатстване по програмата "Аз мога повече 2012" - това са Декларация и Заявление, които се попълват внимателно и трябва да са придружени от:

   •   копие  от лична карта

   •   копие на диплома/и за завършено образование – с приложение/я (за средно образование, висше - степен бакалавър, висше - степен магистър). Подават се за всички образователни степени, които притежавате, т.е. ако сте висшист със степен бакалавър, подавате копия от дипломите за средно + висше + всичките приложения с оценки и хорариум от съответните дипломи.

   •   превод и легализация на документи за образование, издадени в чужбина (ако имате такива)

   •   удостоверение/свидетелство за преминат курс за придобиване на професионална квалификация или ключова компетентност (ако има такъв)

   •   При несъответствие в имената, но при съответствие на единния граждански номер (ЕГН), Вие следва да попълните и да представите в ДБТ собственоръчно попълнена Декларация за идентичност на лице с различни имена по образец (Приложена към пакета документи). При несъответствие или липсващ ЕГН в представените документи, Вие следва да представите и документ, издаден от служба ГРАО на общината (оригинал или заверено копие).

Не е нужна служебна бележка от местоработата ви, нито копие от трудов договор - при попълване на Заявлението и Декларацията където трябва да се изпише името на фирмата, се добавя и Булстата.

Комплектът документи подавате в Дирекция "Бюро по труда" по местоживеене или в Дирекция "Бюро по труда" по месторабота лично.

По програмата могат да кандидатстват лица, наети по трудово правоотношение и самонаети без значение от сферата им на дейност. Лица, заети на служебно, трудово или приравнено на него правоотношение в държавната администрация, администрацията на органите за местно самоуправление, съдебната система, системите на народната просвета, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната НЕ могат да кандидатстват и да се обучават по "Аз мога повече".

По програмата всеки има право на 1 обучение по ключова компетентност (език ИЛИ компютърен курс) и 1 професионално обучение, т.е. ако вече сте изкарали езиков курс, сега имате право само на едно професионално обучение. Не може езиков курс и компютърен, възможните варианти са:

           езиков курс + професионално обучение

           компютърен курс + професионално обучение

Обученията следва да са част от списъка на професиите за професионално образование и обучение, който можете да откриете на адрес: www.navet.government.bg. Не може да се включите в обучение по професии с кодове:

         22 - Религия,
         62 - Селско, горско и рибно стопанство,
       814 - Услуги за дома,
         86 - Обществена сигурност и безопасност


При подаване на документите за кандидатстване за езиков курс не се налага да конкретизирате за кои нива ще е обучението. Това става едва след като си намерите Доставчик, който ще ви предложи да попълните тест, чрез който ще определят нивото ви.

Ако искате (и имате право) да кандидатствате и за ключова компетентност, и за професионално обучение, подгответе си два комплекта документи (Декларация + Заявление + останалите придружаващи документи като копия на дипломи и прочие), които ще подадете едновременно в Бюрото по труда. Но ако бъдете одобрени и за двете обучения, при получаване на Уведомленията ще трябва да решите кой курс първо да изкарате, защото НЕ можете едновременно да посещавате курс по ключова компетентност и професионално обучение. Първо ще завършите едното обучение и с получената диплома/сертификат отивате в Бюрото по труда, където ще ви дадат втория ваучер.

Списъкът на одобрените над 650 Доставчици, които предоставят обучение срещу ваучери можете да видите тук:

         Търсене на професионално обучение
         Търсене на обучение по ключови компетентности




Етапи при кандидатстване
по схемата "Аз мога повече 2012"

1. Подаване на документи

Срок: от 15.10.2012 до 02.11.2012

Необходими документи: Заявление + Декларация + копие от лична карта + копия от всички дипломи за завършено образование /средно и висше/ + копия от всичките приложения с оценки и хорариум от съответните дипломи + копия от удостоверения/свидетелства за преминат курс за придобиване на професионална квалификация или ключова компетентност /ако има такива/ + Декларация за идентичност на лице с различни имена по образец /ако има несъответствие между имената в някоя диплома и личната карта/ + документ, издаден от служба ГРАО на общината /при несъответствие или липсващо ЕГН/.

Къде: Във всяко Бюро по труда по местоживеене или месторабота подавате комплекта документи лично

2. Одобрение

Срок: От 03.11.2012 г. започва преглеждането на подадените документи. Тук вече никой не може да се ангажира с точни срокове, тъй като различните БТ разполагат с различен брой персонал, ангажиран с обработката на информацията и за всяко БТ одобряването протича с различна скорост.

Но когато бъдете одобрени, служител от Бюрото по труда ще ви се обади, ще получите СМС или писмо, с което ще ви поканят да идете до БТ, за да си получите Уведомителното писмо и самото Уведомление.

Ако сте подали документи и за ключова компетентност, и за професионално обучение, при получаване на Уведомителните писма трябва сами да изберете кое обучение първо да започнете. Тогава от БТ ще ви дадат само Уведомлението за този курс, а второто Уведомление ще получите едва след приключване на първото обучение.

3. Избор на Доставчик на обучение

С Уведомлението в ръка вече ще започнете да си търсите Доставчик на обучение, като не забравяйте, че срока на Уведомлението е 30 дни и ако в този период не успеете да си намерите ДО, то преди изтичането на тези 30 дни трябва да идете отново до БТ, за да ви удължат Уведомлението! Няма ограничения в броя удължавания. Но пропуснете ли срока за удължаване, губите правото на ваучер за този курс!

4. Получаване на ваучера

След като сте намерили доставчик и сте уговорили всички подробности относно предстоящото обучение, доставчикът попълва отрязъка от Уведомлението, намиращ се в долната част на документа. Задължително трябва да е упомената датата на започване на курса.

Попълненото Уведомление носите в Бюрото по труда, а 7 дни преди началото на обучението от БТ ви дават Ваучера, който трябва да се занесе на ДО преди началото на курса.

Нещо важно от предходните кампании по програмата - пазете ваучера, не го сгъвайте или мачкайте, защото това е единствения документ, с който ДО разполага, за да си получи парите по програмата и съответно много държат на този документ.

5. Обучение

След като ДО получи вашият ваучер, вие може да започнете обучението си на уговорената дата. Помнете, че веднъж започнали обучението, трябва успешно да го завършите. Имате право на отсъствия до 20% от броя часове, за да ви се признае курса, а също така трябва успешно да издържите финалния изпит. В противен случай ще се наложи да платите стойността на ваучера, която хич не е малка (например ваучера за проф.обучение за цяла професия от 960 часа е на стойност 1 800 лв. ).

Ако сте подали документи и за ключова компетентност, и за професионално обучение, след приключване на първото обучение и получен документ за успешно завършване (диплома/сертификат/свидетелство/удостоверение), отивате отново в БТ с този документ, за да получите второто си Уведомление. След това повтаряте стъпките от т.3 до т.5

 
Успех на всички!!!




Още важни линкове:



Старите теми:


# 1
  • Стара Загора
  • Мнения: 3 919
Успех на новите кандидати Simple Smile

# 2
  • Мнения: 2 229
Благодаря за темата, аз кандидатствах успешно и миналата година, но бях забравила някои неща, вече всичко ми е ясно май. Simple Smile

# 3
  • Мнения: X
Здравейте,
цопвам се на 1-ва стр....Благодаря за темата, много изчерпателна информация!
Аз стигнах до попълването на професионална квалификация. Иска ми се застраховане или банково дело. Завършила съм счетоводство и контрол, водя се по трудов д-р като счетоводител, мога ли да кандидатствам за финансист? А подробната специалност я "вадя" от тук, нали?
http://www.navet.government.bg/assets/cms/File/vqualification/SP … OO_23-05-2012.pdf
Предварително благодаря!

Последна редакция: сб, 13 окт 2012, 15:10 от Анонимен

# 4
  • Мнения: 38
Мерси за темата. Оформена е страхотно  Heart Eyes и информацията е напълно изчерпателна. И аз попълних документите.Понеделник съм на опашката  Mr. Green
Успех на всички  Hug

# 5
  • Мнения: 499
Продължавам да следя. Моля за информация за курсове по готварство:)  Peace

# 6
  • Мнения: 2 343
Да не ви изпусна  Blush

# 7
  • Мнения: 161
Здравейте, аз също бих искала да кандидатствам по тази програма, но би ми се искало да е нещо, свързано с човешки ресурси, а не мога да открия подобно обучение, какво бихте ме посъветвали?

# 8
  • Варна
  • Мнения: 1 012
Благодаря за подробната информация. Успех на всички!
Аз се чудя дали още в понеделник да се мятам на опашката или да изчакам. Какви са ви наблюденията като срок на одобрение, ако си кандидатствал в началото или по към края на обявения срок или си зависи от конкретното бюро по труда?
Не разполагам с много свободно време да стоя цял ден да чакам, а пък и не бързам толкова с курса - и след една година да ме одобрят, не е проблем. Даже по-скоро бих предпочела да не ме одобряват в близките 5-6 месеца, че ходя на един друг курс.

# 9
  • Мнения: 263
Темата е супер - толкова подробно е описано всичко! Само този булстат - не помня миналата година да съм го попълвала, но ще го подготвя за всеки случай.
Относно опашките - миналата година от парвия до последния ден имаше чакащи хора пред вратите.

# 10
  • Мнения: X
Аз не видях да има изискване за булстата... Rolling Eyes
Декларацията за идентичност на имената ръчно ли я пишете или може на бланка с подпис?

# 11
  • Мнения: 660
Имам един въпрос,сестра ми е завършила макроикономика,с много слабо засягане на счетоводство,дали ще бъде одобрена ако кандидатства за оперативно счетоводство?Защото мисля ,че ако си завършил дадена специалност не може да се обучаваш за нея отново.В случая макроикономика и счетоводство са различни специалности

# 12
  • Мнения: X
И аз много се чудя, изучавала съм финанси в университета и банково счетоводство, а искам да кандидатствам за "Финансист"- банково дело. Доколкото четох тук и БТ не са много наясно, та...кой може да каже това...се чудя... newsm78

# 13
  • Мнения: 914
Аз не видях да има изискване за булстата... Rolling Eyes
Декларацията за идентичност на имената ръчно ли я пишете или може на бланка с подпис?

От бюрото ми казаха, че се попълва на място на бланка.

Благодарности за прекрасно оформената темичка  Hug! Успех на всички  Peace! А някой с опит да каже по много време ли се чака (става въпрос за София - Възраждане)?
И аз много се чудя, изучавала съм финанси в университета и банково счетоводство, а искам да кандидатствам за "Финансист"- банково дело.
Според мен няма да те одобрят...

# 14
  • Мнения: 263
Продължавам да следя. Моля за информация за курсове по готварство:)  Peace
и мен това ме вълнува за мъжа ми, но не знам колко часа да пише в заявлението - 660ч. предлагат повечето от доставчиците за това обучение, но дали това е най-високата степен(втора) и затова няма 960ч? Къде може да се провери за професиите и степените, часовете?

Общи условия

Активация на акаунт