Детето не иска да учи

  • 32 095
  • 410
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 16 954
Ако детето е силно по предмета и решава подред задачите, а те са степенувани по трудност нека първо ги преглежда и след това да си избере тактика - решава на един дъх леките и отделя време на тези, които искат мислене или започва от трудните, които носят повече точки и след това леките. Така и да остане нерешена задача няма да му отнемат много точки. Но само ако "трудните " задачи не са му трудни. При втория вариант съществува риск да се опетляви в трудна задача и накрая да не остане време за другите, които би могъл лесно да  реши. Нека помисли кой стил на работа му приляга повече.

# 76
  • Мнения: 2 024
Ако детето е силно по предмета и решава подред задачите, а те са степенувани по трудност нека първо ги преглежда и след това да си избере тактика - решава на един дъх леките и отделя време на тези, които искат мислене или започва от трудните, които носят повече точки и след това леките. Така и да остане нерешена задача няма да му отнемат много точки. Но само ако "трудните " задачи не са му трудни. При втория вариант съществува риск да се опетляви в трудна задача и накрая да не остане време за другите, които би могъл лесно да  реши. Нека помисли кой стил на работа му приляга повече. (Говорим за деца от малките класове, но що да не важи и за по-големите?)

А не може ли вместо съвети по "комбинаторика" по избора от коя задача за почнеш, децата да получават тестове започващи с по-лесните задачи и завършващи с по-трудните (най-общо казано, предвид колко точки носи дадена задача)? И ако тестовете са спуснати официално ( а не са съставени от учителя), то той може да насочи класа коя задача да почне и коя да остави за накрая и т.н., та да спести на децата тия минути в чудене. Всеки учител добре си познава класа.

# 77
  • Мнения: 16 954
Работата на учителя в началното училище е да научи децата как се решават тестове. Да им подскаже тактика, но всяко дете е индивидуалност и знае кое му пасва по-добре. При повечето деца работи първата стратегия, защото и амбициите не са за шест. Но пък всяко дете се затруднява на различни задачи, така че няма как да се дадат общовалидни указания "решете първо задача 2, после премини на ..." Правилото е да прегледат задачите и да прескочат тези, които са им трудни и изискват мислене. След като стигнат до края и имат останало време се връщат към прескочените задачи. При някои деца обаче действа принципът първо най-трудните, а в края тези, които не изискват мислене.
Моите наблюдения обаче са, че в гимназията масово не знаят как да подходят и се хвърлят на това, което ще им донесе точки за заветното 3 и като сбъркат получават 2.

# 78
  • София
  • Мнения: 44 347
Дъщеря ми бърка, защото пише отговора преди да е прочела задачата докрай. Триста пъти съм го повтаряла, така и не се отучи! Тя от раждането си все бърза де!😁

# 79
  • София
  • Мнения: 751
Аз моя син го карам да ги решава подред, която го затрудни и вижда, че ще отнеме време, да я прескочи и съответно да се върне пак ако е останало време. Бедата е, че понякога забравя да се връща.

# 80
  • Мнения: 9 684
И при нас е абсолютно същата история - много често на тестовете не й стига времето да направи всички задачи.

Не им ли стига акъл на тези учители просто не знам.

Ами дай 5 задачи по математика за домашно, дето детето ще си ги реши само и ще се упражни. Като дадат 20 - много ясно, че родителите ще помагат, за да стигне времето.

# 81
  • София
  • Мнения: 5 586
И при нас е абсолютно същата история - много често на тестовете не й стига времето да направи всички задачи.

Не им ли стига акъл на тези учители просто не знам.

Ами дай 5 задачи по математика за домашно, дето детето ще си ги реши само и ще се упражни. Като дадат 20 - много ясно, че родителите ще помагат, за да стигне времето.
Това не е само по математика, и по български е така, за какво им дават домашни от които децата нищо не разбират и трябва родителите да обясняват и да помагат,то така няма особен смисъл. Домашното за мен ли е, или за детето? И въобще то нещо научава ли или му доказваме че е тъпо?

# 82
  • София
  • Мнения: 399
Дъщеря ми бърка, защото пише отговора преди да е прочела задачата докрай. Триста пъти съм го повтаряла, така и не се отучи! Тя от раждането си все бърза де!😁
И моят син все бърза. Sad Не искам да се отчайвам, но май започвам, понеже вече е голям - 6 клас.
Първоначално си мислех, че ще се научи, защото много говорехме по въпроса. Гледаше си състезателната тема и се пляскаше по лицето с думите “Ах, колко съм тъп!”. Имало е случаи и да си поплаче от яд, защото говорим за типове задачи, които принципно може да решава и от които е решил стотици подобни.
Мислех си, че ще започне да внимава повече като вижда, че това бързане и недоглеждане му изяжда от оценките и точките, един вид, че ще се кротне. Но за сега тц.

# 83
  • Мнения: 9 684
По български се дразня, че трябва ужасно много да преписват. Целия текст, а не само думите, които са за самото упражнение. И пак идва доста писането и отнема доста време.
Примерно да подчертаят съществителните. Но не ги правят направо в помагалото, а ги карат да препишат текста в тетрадката за домашна работа и така да ги подчертаят......

# 84
  • Мнения: 10 587
utro77, според мен това "престараване" от учителите на наборките е продиктувано от "малките матури " в четвърти клас. На матурата по математика ще имат 40 задачи за 40 минути т.е  на задача по минута. В седми клас положението е аналогично. Tired
  Иначе съм напълно съгласна, че ако се решават по-малко задачи ще има време да се осмислят. И това претоварване на децата не води до нищо добро, по-скоро ефекта е отрицателен. Thinking

# 85
  • София
  • Мнения: 5 586
utro77, според мен това "престараване" от учителите на наборките е продиктувано от "малките матури " в четвърти клас. На матурата по математика ще имат 40 задачи за 40 минути т.е  на задача по минута. В седми клас положението е аналогично. Tired
  Иначе съм напълно съгласна, че ако се решават по-малко задачи ще има време да се осмислят. И това претоварване на децата не води до нищо добро, по-скоро ефекта е отрицателен. Thinking
Това не е вярно, задачите не са 40. Миналата учебна бяхме в 4 клас и съм сигурна. Току що проверих точно 19 са били задачите.

# 86
  • Мнения: 10 587
Класната на дъщеря ми казала че ще са 40. Не знам дали е вярно и дали ще е от тази година .

# 87
  • Мнения: 24 467
Престараване има, да не се лъжем, и от страна на родителите, за които ако оценката не е отлична, значи е налице провал. Свидетел съм на достатъчно подобни парализиращи и увреждащи отношения. Така с едно дете може да се кара до средното училище, например, но когато стане пълнолетно и ако вече не е съвсем смазано от болни амбиции, то се откъсва и по закона на махалото, предприема насрещно противодействие на този тормоз.

# 88
  • София
  • Мнения: 5 586
Класната на дъщеря ми казала че ще са 40. Не знам дали е вярно и дали ще е от тази година .
Ето още една недомислица, всяка година нови правила, нови изисквания, абе важното е да ни е трудно.
Моите наблюдения са такива- колкото повече изпити- толкова по-неграмотни са излизащите от училище.

# 89
  • Русе
  • Мнения: 12 205
 Имам много забележки по структурирането на материала, който се изучава.Например математика - въвеждат се понятията и зависимостите. Към урока са дадени задачи, които дори моят син ,скаран с математическото мислене решава без затруднение. Накрая обаче , в края на раздела, обобщаващия урок и задачите са с няколко нива по-сложни и съответно контролните са с такива задачи. Понеже аз се занимавам с математиката в къщи, въпреки че констатирам едно доста добро ниво на разбиране и прилагане на материала, скачането на следващото ниво в рамките на час- два, му е вече доста сложно и се налага аз да седна и няколко дена да се занимавам с него за един резултат - 4 при плътно решаване и обясняване на задачи. Явно не е само проблемът у нас, защото максимална оценка на повечето контролни няма, а петиците  са 1 или 2. Училището е езикова гимназия и се влиза с висок за града бал.

Общи условия

Активация на акаунт