16.07 - 27.07.2019 СЕДМИ КЛАС Успех на второ класиране!

  • 123 129
  • 1 854
  •   1
Отговори
# 1 785
  • Мнения: 12 916
Или заминават за чужбина и се местят радикално...

# 1 786
  • Мнения: 1 965
   Моето момиче и бал 500 да имаше, нямаше да пише нито СМГ, нито немските гимназии. Всякакви желания и предпочитания има сред децата.
   Синът ми като кандидатсва с биология  в НПМГ някога написа двете паралелки с биология в НПМГ и с мъка го накарах да добави още няколко желания, беше иначе с доста приличен бал и за другите училища.

# 1 787
  • София
  • Мнения: 1 770
От РУО София качиха следното уточнение за записването след 3то класиране:
http://ruo-sofia-grad.com/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B5%D0%BC/%D0%B7% … D1%82%D0%B0%D0%BF
В графика пишеше 31.07 вкл., но нямаше отпред "до" и на сайтовете на няколко училища си беше дадено като график само денят 31.07. Може би са получили запитвания от родители и са решили да дадат и 2та дни за записване.
Стиснати палци на всички участници в поредното джуркане. Flowers Four Leaf Clover

# 1 788
  • Мнения: 99
Скрит текст:
dimitrina73. Аз далеч не Ви съдя. Просто искам да попитам с какво е толкова специална тази гимназия в Ловеч? А и средата там, начинът на живот за сам тийн? Така щяхте да откъснете детето от семейството си, от средата му, от големия град - подобна миграция в обратна посока за младежите е по-неприемлива. Нали не само, че Вие сте я завършили преди 20 - 25 години? Наистина ми стана любопитно.
Същото щях да попитам и аз. Ще ми е интересно да разбера подробности за това училище.

Благодаря Ви за интереса! Опасявам се, че отговорът ми, за да има смисъл и да е полезен, не може да е много лаконичен. Правя уговорката, че хората харесват различни неща, потребни са им различни опитности и от тук - "специално" е субективна категория. Ще се опитам да се придържам към малко по-обективните аспекти, но пак подчертавам - не убеждавам тук никого, това е моята гледна точка, която няма как да се отскубне от житейския ми опит и ценностна система.

Скрит текст:
Аз съм била в това училище без да съм от Ловеч, живяла съм на пансион (така наричаме там общежитията) и за мен това не е минус, а един от големите плюсове на цялостното преживяване. На тази възраст преживяваш стреса бързо и здравословно, защото животът те влече с пълна сила и все повече средата на връстниците става по-важна от това да си до мама и тате. Вярно, че на 14, особено при момчетата ситуацията може да е "ни риба ни рак", но много скоро човек успява да усети цялото предимство на това да живееш самостоятелно. Все пак, за децата в пансиона има добра грижа и се спазва дисциплина, което ще рече, че има ограничения на свободата - вечерен час, прилично съжителство с останалите деца и т.н. Общежитията с в двора на училището, което ще рече, че не губиш в логистика по около час и половина до два на ден. Ползваш целодневно корпуса на училището - спортна база (имат много хубава нова спортна зала), библиотеки, многофункционална зала. Има стол.
Вероятно от следващата година, след добавяне на едно ново крило, (този проект е в ход) ще минат на една смяна.
Битовите предизвикателства, с които е свързано живеенето на пансион само увеличава стабилността на една личност и я прави по-малко зависима от непременното наличие на комфорт. А и има проучвания, че мозъкът оформя нови връзки и гради нови умения точни малко отвъд зоната на комфорт.

Най-големият плюс за мен все пак остава работата на учителите - те са предимно хора, които отдавна работят в това училище, немалко от тях са го завършили, но в същото време успяват да привлекат и млади учители, които работят с жар. И по мое време и сега (наблюдавам постиженията на училището през последните 10 години, ходя на всеки училищен празник, следя сайта) отношението към децата е много сериозно, изискванията са високи, но и се раздават от своя страна. Като дете усещах тази обич, години по-късно имах опита и гледната точка да я осъзная, а сега като родител мога да я оценя! Децата успяват в голяма степен да си вземат езиковите сертификати (училището е едно от тези, които провеждат изпитите за немски езикови дипломи) само с помощта на своите учители (часове от група А, Б и ФУЧ), без школи и допълнителни разходи на ресурс (при условие, че си решил да учиш, все пак). Учителите са активни и предоставят възможност за изява на децата на различни състезания, има различни клубове по интереси (което го равнопоставя с училищата в по-големите градове)

Накрая темата голям-малък град...Вярвам, че малко по-ниските минимални балове на децата, приети там не предопределя потенциала им, а и при такава сърдечна работа на учителите, това бързо се компенсира. Фактът, че градът е малък за мен е предимство, защото това способства сформиране на общност между децата от един клас, от училището. Имат повече време за реално общуване, свързва ги не само учебното време, а и всичките им преживявания. Градят се приятелства за цял живот и безценна емоционална и социална компетентност.

Да, преди 30-35 години всичко беше различно. Няма как едно място да остане извън времето си, непокътнато. Тогава имаше 10-тина езикови гимназии в цялата страна, а и демографският профил из страната беше друг. Но въпреки това, училището съумява да запази ниво, Преди две години беше в топ 10 на ДЗИ по БЕЛ и това пак повтарям - предимно с работата в училище с децата.

И съвсем накрая искам да обясня, че за мен е важно в този чувствителен етап от живота на един млад човек да се развива не само спортен хъс, а самостоятелност, емоционален свят, здраво отношение към живота. Не казвам, че Ловеч е единственото място, защото за мен е било това, където това може да се случи, но е такова.

Хора, надявам се вече не съжалявате, че попитахте Simple Smile
Благодаря ти много .Точно такива отзиви ни помогнаха да вземем решението да кандидатства детето ни там.Ние сме от друга област.Приеха я на първо класиране по второ желание,изчакахме второ класиране и я приеха по първо желание.А от 9 клас всички ученици ще имат възможност да изучават и трети чужд език .

Последна редакция: чт, 25 юли 2019, 17:29 от Фран

# 1 789
  • Мнения: 561
За мен например 73-то и 2-ра английска не са опции, така че вариант 91 НЕГ и СМГ на второ място ми е съвсем реален /т.е. всякакви втори, трети и тем подобни по ред гимназии/.
Точно това и аз щях да пиша. А ако детето е прието и в АК и имат избор, като нищо може и колежа да изберат.Satisfied
Поредното ми екзотично твърдение, в което вярвам.
Аз твърдя, че между тези четири гимназии няма кой-знае каква разлика и прекалено се взираме.
Говоря за общата картинка и с оглед цялото ни образование към момента, от което тези гимназии не са чак такива изключения. Има и тако, и вако. И добри преподаватели, и не толкова добри. И такива деца, и онакива.
Може в СМГ да научиш немски и да не залегнеш много на мат, да! Може и обратното. В НЕГ да захапеш математиката освен езика.
Всички са със сходни балове или малки разлики, което предполага сравнително сходна среда.
Та е важно децата какво искат (мислят, че искат към момента), защото където и да попаднат от тези училища са важни собствените им качества и ще се справят по сходен начин.

# 1 790
  • Мнения: 7 285
Всички са със сходни балове или малки разлики, което предполага сравнително сходна среда.
Само с това съм съгласна.

Имам опит и със СМГ, и с АК в периода 8-12 клас и мога да сравнявам.
Училищата са мнооооого различни, дори не се сещам за нещо, по което да си приличат. И ако първото или второто ми дете се е чувствало добре в СМГ или АК, то не мога да кажа, че това ще важи и за третото. Smiley
Иначе много малко деца в тази възраст знаят какво искат и къде да го учат.
Наша голяма отговорност като родители е да направим избор вместо тях и познавайки техния характер, темперамент и възможности да изберем или да ги насочим към училище в което ще се чувстват добре, да са щастливи и да извлекат максимума от него.

Последна редакция: чт, 25 юли 2019, 17:06 от Фран

# 1 791
  • Мнения: 10
Скрит текст:
dimitrina73. Аз далеч не Ви съдя. Просто искам да попитам с какво е толкова специална тази гимназия в Ловеч? А и средата там, начинът на живот за сам тийн? Така щяхте да откъснете детето от семейството си, от средата му, от големия град - подобна миграция в обратна посока за младежите е по-неприемлива. Нали не само, че Вие сте я завършили преди 20 - 25 години? Наистина ми стана любопитно.
Същото щях да попитам и аз. Ще ми е интересно да разбера подробности за това училище.

Благодаря Ви за интереса! Опасявам се, че отговорът ми, за да има смисъл и да е полезен, не може да е много лаконичен. Правя уговорката, че хората харесват различни неща, потребни са им различни опитности и от тук - "специално" е субективна категория. Ще се опитам да се придържам към малко по-обективните аспекти, но пак подчертавам - не убеждавам тук никого, това е моята гледна точка, която няма как да се отскубне от житейския ми опит и ценностна система.

Скрит текст:
Аз съм била в това училище без да съм от Ловеч, живяла съм на пансион (така наричаме там общежитията) и за мен това не е минус, а един от големите плюсове на цялостното преживяване. На тази възраст преживяваш стреса бързо и здравословно, защото животът те влече с пълна сила и все повече средата на връстниците става по-важна от това да си до мама и тате. Вярно, че на 14, особено при момчетата ситуацията може да е "ни риба ни рак", но много скоро човек успява да усети цялото предимство на това да живееш самостоятелно. Все пак, за децата в пансиона има добра грижа и се спазва дисциплина, което ще рече, че има ограничения на свободата - вечерен час, прилично съжителство с останалите деца и т.н. Общежитията с в двора на училището, което ще рече, че не губиш в логистика по около час и половина до два на ден. Ползваш целодневно корпуса на училището - спортна база (имат много хубава нова спортна зала), библиотеки, многофункционална зала. Има стол.
Вероятно от следващата година, след добавяне на едно ново крило, (този проект е в ход) ще минат на една смяна.
Битовите предизвикателства, с които е свързано живеенето на пансион само увеличава стабилността на една личност и я прави по-малко зависима от непременното наличие на комфорт. А и има проучвания, че мозъкът оформя нови връзки и гради нови умения точни малко отвъд зоната на комфорт.

Най-големият плюс за мен все пак остава работата на учителите - те са предимно хора, които отдавна работят в това училище, немалко от тях са го завършили, но в същото време успяват да привлекат и млади учители, които работят с жар. И по мое време и сега (наблюдавам постиженията на училището през последните 10 години, ходя на всеки училищен празник, следя сайта) отношението към децата е много сериозно, изискванията са високи, но и се раздават от своя страна. Като дете усещах тази обич, години по-късно имах опита и гледната точка да я осъзная, а сега като родител мога да я оценя! Децата успяват в голяма степен да си вземат езиковите сертификати (училището е едно от тези, които провеждат изпитите за немски езикови дипломи) само с помощта на своите учители (часове от група А, Б и ФУЧ), без школи и допълнителни разходи на ресурс (при условие, че си решил да учиш, все пак). Учителите са активни и предоставят възможност за изява на децата на различни състезания, има различни клубове по интереси (което го равнопоставя с училищата в по-големите градове)

Накрая темата голям-малък град...Вярвам, че малко по-ниските минимални балове на децата, приети там не предопределя потенциала им, а и при такава сърдечна работа на учителите, това бързо се компенсира. Фактът, че градът е малък за мен е предимство, защото това способства сформиране на общност между децата от един клас, от училището. Имат повече време за реално общуване, свързва ги не само учебното време, а и всичките им преживявания. Градят се приятелства за цял живот и безценна емоционална и социална компетентност.

Да, преди 30-35 години всичко беше различно. Няма как едно място да остане извън времето си, непокътнато. Тогава имаше 10-тина езикови гимназии в цялата страна, а и демографският профил из страната беше друг. Но въпреки това, училището съумява да запази ниво, Преди две години беше в топ 10 на ДЗИ по БЕЛ и това пак повтарям - предимно с работата в училище с децата.

И съвсем накрая искам да обясня, че за мен е важно в този чувствителен етап от живота на един млад човек да се развива не само спортен хъс, а самостоятелност, емоционален свят, здраво отношение към живота. Не казвам, че Ловеч е единственото място, защото за мен е било това, където това може да се случи, но е такова.

Хора, надявам се вече не съжалявате, че попитахте Simple Smile
Благодаря ти много .Точно такива отзиви ни помогнаха да вземем решението да кандидатства детето ни там.Ние сме от друга област.Приеха я на първо класиране по второ желание,изчакахме второ класиране и я приеха по първо желание.А от 9 клас всички ученици ще имат възможност да изучават и трети чужд език .

Напълно съм съгласна с написаното за ЕГ Ловеч, завърших я през 1997-ма, живяла съм в общежитието там, нямам други по-пълноценно изживяни 5 години. Синът ми е приет тази година в Езиковата, за което съм много доволна, съжалявам само, че няма да живее в общежитие, тъй като сме в Ловеч.

Последна редакция: чт, 25 юли 2019, 17:30 от Фран

# 1 792
  • Мнения: 1 340
Всички са със сходни балове или малки разлики, което предполага сравнително сходна среда.
Та е важно децата какво искат (мислят, че искат към момента), защото където и да попаднат от тези училища са важни собствените им качества и ще се справят по сходен начин.
Само с болднатото съм съгласна.

Имам опит и със СМГ, и с АК в периода 8-12 клас и мога да сравнявам.
Училищата са мнооооого различни, дори не се сещам за нещо, по което да си приличат. И ако първото или второто ми дете се е чувствало добре в СМГ или АК, то не мога да кажа, че това ще важи и за третото. Smiley
Иначе много малко деца в тази възраст знаят какво искат и къде да го учат.
Наша голяма отговорност като родители е да направим избор вместо тях и познавайки техния характер, темперамент и възможности да изберем или да ги насочим към училище в което ще се чувстват добре, да са щастливи и да извлекат максимума от него.
Аз пък съм съгласна с всичко. Няма как да накарам детето си да се чувства щастливо в СМГ или в НЕГ, като то упорито твърди, че няма да е така. Какво като има бал примерно за там, а твърдо си е избрало друго хубаво училище. Не става въпрос да го оставя да се запише сам в Бузема, но все пак аз да му определя къде ще се чувства щастлив е малко прекалено дори и за най- информирания и загрижен родител...

# 1 793
  • Мнения: 66
А пък на мен ми е много интересно сравнението между СМГ и АК и то от първа ръка, но предполагам не бихте споделили във форума....
Това защото сме записани в АК, но все още не съм убедена , че решението е правилно... , но то и нямахме избор защото балът не ни стига за СМГ ....

# 1 794
  • Мнения: 7 285
Аз пък съм съгласна с всичко. Няма как да накарам детето си да се чувства щастливо в СМГ или в НЕГ, като то упорито твърди, че няма да е така. Какво като има бал примерно за там, а твърдо си е избрало друго хубаво училище. Не става въпрос да го оставя да се запише сам в Бузема, но все пак аз да му определя къде ще се чувства щастлив е малко прекалено дори и за най- информирания и загрижен родител...
Разбира се, че всеки е съгласен с различни неща.
Моля, обяснете как един седмокласник си избира хубаво училище?
По какви критерии? Как проучва? С кого разговаря? С кого се съветва? И т.н.

# 1 795
  • Мнения: 561
Всички са със сходни балове или малки разлики, което предполага сравнително сходна среда.
Само с това съм съгласна.

Имам опит и със СМГ, и с АК в периода 8-12 клас и мога да сравнявам.
Училищата са мнооооого различни, дори не се сещам за нещо, по което да си приличат. И ако първото или второто ми дете се е чувствало добре в СМГ или АК, то не мога да кажа, че това ще важи и за третото. Smiley
Иначе много малко деца в тази възраст знаят какво искат и къде да го учат.
Наша голяма отговорност като родители е да направим избор вместо тях и познавайки техния характер, темперамент и възможности да изберем или да ги насочим към училище в което ще се чувстват добре, да са щастливи и да извлекат максимума от него.

Прекрасна ми Фран, Simple Smile, радвам се, че си наоколо пак. Simple Smile
Говорих за 4 конкретни училища. АК не беше в този списък. Ето то е фундаментално различно Simple Smile
Ставаше дума за СМГ, НЕГ, 73-то и II английска. И желание на детето да учи немски, английски или математика би трябвало да се вземе предвид все пак, не ли? Simple Smile

# 1 796
  • София
  • Мнения: 16 314
За голямата ми дъщеря, набор 1999, СМГ беше вариант В /след 2-ра и 1-ва АЕГ - в този ред/. За нейна приятелка от предходен набор, СМГ беше план Б след НЕГ - не й стигна балът за НЕГ, приеха я и завърши СМГ. За доста съученици на малката ми дъщеря, СМГ/НЕГ/Испанската бяха резервен вариант след АК. Реални житейски хипотези има всякакви. Както и промяна в модата и предпочитанията на децата /или техните родители/ за не толкова дълъг период от време. 

# 1 797
  • София
  • Мнения: 5 553
Няма панацея. Всяко дете си е отделна вселена,  с различен избор.
Голямата ми дъщеря завърши СМГ ( никога не е имала предпочитание към ЕГ) и досега си казва, че СМГ си е нейното училище. Малката преди три години завърши 73.СУ с втори чужд език руски и профил математика, който й беше много полезен при кандидатстването. Никога не е съжалявала за избора си. Кандидатства с математика и в момента изучава Стопанско управление на НЕ. Поддържа си отлично ниво на езика + АЕ.

# 1 798
  • Мнения: 7 285
Ставаше дума за СМГ, НЕГ, 73-то и II английска. И желание на детето да учи немски, английски или математика би трябвало да се вземе предвид все пак, не ли? Simple Smile
Smiley
За определено дете, вероятно да. За друго, може би не.
Мислите ми тръгнаха в различни посоки и едва ли ще ги събера, но все пак: Тръгнах от поста на Мария според която: "ако искаш да учиш немски и си писал НЕГ като първо желание е нелогично да сложиш СМГ с АЕ преди 73-то."
Исках да кажа, че дете с висок бал и желаещо да учи немски, невинаги ще нареди училищата/с помощта на родител/ по този начин.: НЕГ, 73-то, СМГ и т.н.
Защо ли? Имам чувството, че някои родители на деца с високи балове са доста по-хаотични и притеснени от тези с по-ниски и в един момент не знаят какво да правят. Не наблягат на интересите на детето при избора на гимназия/език ли иска, математика ли, природни науки ли/, а гледат да не се "прахоса" високият бал и подредбата при кандидатстване не започва от най-желаната, а от най-елитната гимназия. Имам такива примери около мен и то не един.

Иначе АК го добавих за разкош. Smile Щото историята познава и други случаи.
Дете с висок бал и от лутане дали да го запишем на първо класиране по първо желание в ДГ, вземем, че се бухнем в колежа, защото е много престижно например детето ти да учи там. Или една камара други причини.

Гани, аз досега не съм чула за нещастен 12-окласник, завършил където и да е и да не е доволен от училището си. Не че не е възможно да съжалява, но повечето деца се нагаждат, свикват, създават приятелства и като се обърнат назад виждат едни прекрасни 5 години.

А пък на мен ми е много интересно сравнението между СМГ и АК и то от първа ръка, но предполагам не бихте споделили във форума....
Разликите всеки може да ги види и сам, тръгвайки най-напред от сайтовете на училищата, от учебната програма, извънкласни форми, клубове, школи, база и т.н.
Дори и да Ви кажа моето мнение, то ще бъде мое и не е сигурно дали ще съвпадне един ден с Вашето.Smiley

Последна редакция: чт, 25 юли 2019, 19:02 от Фран

# 1 799
  • Мнения: 1 340
Аз пък съм съгласна с всичко. Няма как да накарам детето си да се чувства щастливо в СМГ или в НЕГ, като то упорито твърди, че няма да е така. Какво като има бал примерно за там, а твърдо си е избрало друго хубаво училище. Не става въпрос да го оставя да се запише сам в Бузема, но все пак аз да му определя къде ще се чувства щастлив е малко прекалено дори и за най- информирания и загрижен родител...
Разбира се, че всеки е съгласен с различни неща.
Моля, обяснете как един седмокласник си избира хубаво училище?
По какви критерии? Как проучва? С кого разговаря? С кого се съветва? И т.н.
Ами щом Ви е интересно: има две съседски деца в блока ни, предпочели 73то пред НЕГ преди 2 и преди 3 години, въпреки че са имали достатъчно голям бал; учителката му по математика е с двама сина отово предпочели 73то, но това което всъщност подпомогна избора му е децата от неговото училище, които се “разпределиха” в двете училища. Той твърдо се отъждествява и родее с групичката за 73то отново и така везните се накланят сериозно и един седмокласник, който си има глава на раменете взема сам решение, нищо че майка му ( моя милост) искаШЕ  да е НЕГ.

Последна редакция: чт, 25 юли 2019, 21:36 от Фран

Общи условия

Активация на акаунт