Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 164
Добре дошли в новата тема!

Подготовка за детската градина:
За тригодишните - трите части на "Какво знае детето" на Надя Симеонова и подходящите Крокотац-и.

Подготовка за първи клас:
"Азбука на мисленето" - Румен Генков

"За бъдещите първокласници" - колектив

Книгите се продават в книжарницата на НУКК.

Старите теми:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1025247
http://www.bg-mamma.com/?topic=899862

Други теми за НУКК:
http://www.bg-mamma.com/?topic=699580
http://www.bg-mamma.com/?topic=820271
http://www.bg-mamma.com/?topic=870480

# 1
  • Мнения: 164
И да стартирам с въпрос, бях питала и през декември, но никой не отговори, та ще изнахалствам пак. Тъй като приемът в Лицея е много условно нещо, кои други училища обмисляте? Частни или държавни са ви алтернативите? Записахте ли вече децата някъде "за всеки случай", ако нещо се обърка на изпита, чиито резултати и без това излизат чак края на май?

# 2
  • Мнения: 5
Ние освен в Нукк ще пробваме в 32,18,30 и 134

# 3
  • Мнения: 23
И да стартирам с въпрос, бях питала и през декември, но никой не отговори, та ще изнахалствам пак. Тъй като приемът в Лицея е много условно нещо, кои други училища обмисляте? Частни или държавни са ви алтернативите? Записахте ли вече децата някъде "за всеки случай", ако нещо се обърка на изпита, чиито резултати и без това излизат чак края на май?
Ние ще пробваме и в държавните които са ни по район.

# 4
  • Мнения: 69
" И аз доколкото знам бройката е обща.А някой знае ли колко е бала за момчетата? "

Няма бройка за момчета и момичета, съответно нямат отделни балове. В класът на дъщеря ми има 14 момчета и 9 момичета, така че не е много сигурно че момчетата са с по-нисък бал и по-малко.

Чертата се тегли след 88 и виждаш само номерца. Колко от тях са момичета и колко момчета не е ясно, а не е и важно мисля.

# 5
  • София
  • Мнения: 1 688
И моето дете ще кандидатства и в държавни училища.

# 6
  • София, България
  • Мнения: 1 816
Ще кандидатстваме и в квартала, много е кофти това с пътуването

# 7
  • Мнения: 476
Синът ми е в 134-то предучилищна, като разчитам, че ще бъде приет и първи клас.

# 8
  • Мнения: 476
Ние освен в Нукк ще пробваме в 32,18,30 и 134

Предполагам сте в района на "Зоните" по подбора на училищата Simple Smile

# 9
  • Мнения: 5
Да. Миналата година го бях пуснала пробно в класиранията и беше прието и в трите 18,32 и 30.
Тази година вече няма да е само пробно но ще опитаме и в НУКК и 134 СОУ

# 10
  • Мнения: 476
Аз имам следния въпрос. Има ли някакъв начин да се запознаем с ПРОЦЕДУРНИТЕ правила на изпита. Доколкото разбирам, това са  неща, които никъде не са официално регламентирани, нито в наредбата на НУКК,нито и в друг документ, но според мен са много важни. По-конкренто визирам неща от рода на:
1. Колко пъти се чете условието на задачата на децата?
2. Ако има дете, което не е разбрало условието, има ли право на питане?
3. Колко задачи има по време на изпита?
4. Колко като времетраене е целият изпит?
5. Какво следва да направят децата, ако са сбъркали и искат да поправят грешката си?
6. Имат ли право да ползват чернова/помощно листче и т.н.?
7. Имат ли право да си водят някакви "записки" при решаването на задачата върху самия лист, където е задачата, напр. да си записват брой срички встрани или да си ограждат еднаквите фигури при броенето в чадър и др.под.?
8. Как следва да знаем кое се брои за грешка и кое не? За много от задачите грешките са очевидни, но срещнах в темата коментари, че  например при довършване на фигурки, всяко вдигане на химикала, където се получава нещо като точица, се брояло за грешка.

Някакси все ми се струва, че това са неща, за които следва да има официален ред, правила и т.н., които да са предварително известни на родителите,  а не да се питаме едни други и кой каквото дочул или комуникирал с друга майка. Може би децата, които ходят на курсове при преподаватели от НУКК, са наясно с тези процедурни правила, защото самите учители им ги разясняват и ги разясняват на родителите.

# 11
  • Мнения: 27
Аз имам следния въпрос. Има ли някакъв начин да се запознаем с ПРОЦЕДУРНИТЕ правила на изпита. Доколкото разбирам, това са  неща, които никъде не са официално регламентирани, нито в наредбата на НУКК,нито и в друг документ, но според мен са много важни. По-конкренто визирам неща от рода на:
1. Колко пъти се чете условието на задачата на децата?
2. Ако има дете, което не е разбрало условието, има ли право на питане?
3. Колко задачи има по време на изпита?
4. Колко като времетраене е целият изпит?
5. Какво следва да направят децата, ако са сбъркали и искат да поправят грешката си?
6. Имат ли право да ползват чернова/помощно листче и т.н.?
7. Имат ли право да си водят някакви "записки" при решаването на задачата върху самия лист, където е задачата, напр. да си записват брой срички встрани или да си ограждат еднаквите фигури при броенето в чадър и др.под.?
8. Как следва да знаем кое се брои за грешка и кое не? За много от задачите грешките са очевидни, но срещнах в темата коментари, че  например при довършване на фигурки, всяко вдигане на химикала, където се получава нещо като точица, се брояло за грешка.

Някакси все ми се струва, че това са неща, за които следва да има официален ред, правила и т.н., които да са предварително известни на родителите,  а не да се питаме едни други и кой каквото дочул или комуникирал с друга майка. Може би децата, които ходят на курсове при преподаватели от НУКК, са наясно с тези процедурни правила, защото самите учители им ги разясняват и ги разясняват на родителите.

Моля, споделете, ако се сдобиете с квалифициран отговор на зададените от Вас въпроси. Ако трябва да пиша официално до отдел информация към НУКК или каквото се налага. Simple Smile

# 12
  • София
  • Мнения: 2 494
Опасявам се, че за отговорите на тези въпроси се заплаща солидна сума под формата на ежеседмични уроци при апокрифни фигури 😉😃

# 13
  • Мнения: 164
Аз имам следния въпрос. Има ли някакъв начин да се запознаем с ПРОЦЕДУРНИТЕ правила на изпита. Доколкото разбирам, това са  неща, които никъде не са официално регламентирани, нито в наредбата на НУКК,нито и в друг документ, но според мен са много важни. По-конкренто визирам неща от рода на:
1. Колко пъти се чете условието на задачата на децата?
2. Ако има дете, което не е разбрало условието, има ли право на питане?
3. Колко задачи има по време на изпита?
4. Колко като времетраене е целият изпит?
5. Какво следва да направят децата, ако са сбъркали и искат да поправят грешката си?
6. Имат ли право да ползват чернова/помощно листче и т.н.?
7. Имат ли право да си водят някакви "записки" при решаването на задачата върху самия лист, където е задачата, напр. да си записват брой срички встрани или да си ограждат еднаквите фигури при броенето в чадър и др.под.?
8. Как следва да знаем кое се брои за грешка и кое не? За много от задачите грешките са очевидни, но срещнах в темата коментари, че  например при довършване на фигурки, всяко вдигане на химикала, където се получава нещо като точица, се брояло за грешка.

Някакси все ми се струва, че това са неща, за които следва да има официален ред, правила и т.н., които да са предварително известни на родителите,  а не да се питаме едни други и кой каквото дочул или комуникирал с друга майка. Може би децата, които ходят на курсове при преподаватели от НУКК, са наясно с тези процедурни правила, защото самите учители им ги разясняват и ги разясняват на родителите.

Бяхме година и половина на частни уроци при Надя Симеонова, написала е книжките за подготовка за градината. В момента посещаваме и въпросните курсове. Никой не ни е дал разяснение по нито един от тези въпроси. Всъщност може би не е лошо да попитам децата, може на тях да са им обяснили поне част от въпросите, на мен лично не са. Единствено това за прекъсването на химикала аз го написах по-горе, защото беше отбелязано като грешки на входното ниво на едно от децата ми. Както ще видите на снимката, прекъсванията се получават само в посока отдясно наляво, защото поради факта, че е левичар, в тази посока си е вдигал ръката, за да гледа накъде продължава лабиринтът.

# 14
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 714
al.ruseva, мисля, че неволно вкарвате в заблуждение, четящите темата. Отнемането на точки при прекъсване важи само за преминаването на лабиринти ( по -0,25 т. за всяко вдигане на химикалката, ако правилно си спомням). При лабиринтите се отнемат точки и при докосване на стените, както и при навлизане в грешен коридор.
При задачите за довършване на фигури вдигането на химикалката не се отчита като грешка!
Лабиринтът от снимката би затруднил еднакво децата, без значение с коя ръка пишат, тъй като посоките се редуват по редове.
Относно това, къде и дали са разписани правилата за оценяване на работите на децата - нямам информация. Но аз лично получих всички детайли относно оценяването, при прегледа на работата на 6-годишното ми (преди време) дете. Но реално съм съгласна с поставените въпроси. Редно е да има информация за оценяването на работите и родителите да имат достъп до нея още при записването на децата за изпит, а не само пост фактум.

Общи условия

Активация на акаунт