Консултации с ерготерапевт

  • 94 568
  • 157
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 39
Здравейте отново, може ли да напомня за препоръка за Бургас:)
Здравейте, моля да ме извините, че толкова се забавих. Единият колега е в майчинство, другият колега, когото познавам, е Ерготерапия Цветно, но не познавам добре работата на колегата, най-добре ѝ се обадете и се вижте - 0898610103.
Успех и отново се извинявам.

Благодаря много! Heart

# 151
  • Мнения: 204
Здравейте, г-жо Анастасова. Първо искам да Ви благодаря за безценната помощ, която давате, пишейки тук!
Случаят при нас е следния: детето ми е на 2г8м., не иска да се храни сам. Казвам не иска, защото може, но когато го оставим се започва с истерии и казва, че иска да го храним ние. Не яде никаква твърда храна. От месец ноември спря да яде почти всичко, в момента яде 5 неща, еднотипни всеки ден. Преди това ядеше всичко, но намачкано с вилица (никога не е ял пасирано, а леко намачкано). В момента, когато усети по-твърдо парче го плюе веднага. Храните му в момента са качамак, попара, кекс, кисело мляко. Отхапва, но не иска да дъвчи - смучи храната. Воден е на логопед, няма къса юздичка и други нарушения. Мислили сме за хранителен терапевт, но посещава ясла и ни е много трудно. Имаме и бебе на 1г4м. Другото, което е, не иска да се облича/съблича сам, а отново ние да го правим. Като цяло самостоятелността му е силно ограничена, само зъбите си мие сам (дори казва - сам). Притеснена съм, защото на есен ще е 1 група и не искам да констатират някаква задръжка в развитието му. Можете ли да ни помогнете? Можем да дойдем на консултация. От София сме.
Благодаря от сърце!

# 152
  • София
  • Мнения: 80
Скрит текст:
Здравейте, г-жо Анастасова. Първо искам да Ви благодаря за безценната помощ, която давате, пишейки тук!
Случаят при нас е следния: детето ми е на 2г8м., не иска да се храни сам. Казвам не иска, защото може, но когато го оставим се започва с истерии и казва, че иска да го храним ние. Не яде никаква твърда храна. От месец ноември спря да яде почти всичко, в момента яде 5 неща, еднотипни всеки ден. Преди това ядеше всичко, но намачкано с вилица (никога не е ял пасирано, а леко намачкано). В момента, когато усети по-твърдо парче го плюе веднага. Храните му в момента са качамак, попара, кекс, кисело мляко. Отхапва, но не иска да дъвчи - смучи храната. Воден е на логопед, няма къса юздичка и други нарушения. Мислили сме за хранителен терапевт, но посещава ясла и ни е много трудно. Имаме и бебе на 1г4м. Другото, което е, не иска да се облича/съблича сам, а отново ние да го правим. Като цяло самостоятелността му е силно ограничена, само зъбите си мие сам (дори казва - сам). Притеснена съм, защото на есен ще е 1 група и не искам да констатират някаква задръжка в развитието му. Можете ли да ни помогнете? Можем да дойдем на консултация. От София сме.
Благодаря от сърце!
Здравейте,

Благодаря Ви за доверието и добрите думи – за мен е важно родителите да знаят, че не са сами и че понякога трудностите са част от един по-голям процес на адаптация и развитие, не задължително проблем.

От описаното от Вас виждам, че детето Ви може, но отказва да се храни и облича самостоятелно – това показва, че причината не е липса на умение, а емоционална нужда или реакция на промяна. Споменавате, че имате и по-малко дете – много често, когато в семейството се появи бебе, по-голямото дете започва да регресира в уменията си. Това е негов начин да каже: „И аз имам нужда от внимание, искам да съм малък и обгрижван като бебето.“ И колкото и да му обясняваме, това е усещане, което се променя с време, сигурност и стабилни граници.

По отношение на храненето – детето в момента яде само много меки, смучещи храни и избягва всякаква дъвчаща текстура. Това поведение може да е резултат от:

Сензорна чувствителност към текстура и консистенция

Липса на увереност в дъвченето и страха от задавяне

Емоционален отказ като начин за търсене на внимание/контрол

Необходим е спокоен, но структуриран подход, без натиск, с ясни граници и игрови елементи. Ето няколко насоки, които може да пробвате у дома:
 1.Включете го в приготвянето на храната – нека мие зеленчуци, да бърка смес, да си подрежда собствената чиния. Така той ще вижда откъде идва храната и ще я приема с по-малко тревожност.
2. Предлагайте храни за ядене с ръце – например сух хляб, меко месо на пръчици, банан. Позволете и игра с храната – да я пипне, мачка, опипва, дори и да не яде веднага. Това е част от процеса на сензорно свикване.
3.Установете спокойна, предвидима рутина – например: сядаме заедно, хапваме, хвалим опитите, не коментираме отказа. Без подкуп, но и без борба. Детето има нужда от сигурни възрастни, които му показват: „Можеш да опиташ, ние сме до теб.“
4.Поставяйте ясни и последователни граници – например: „Ще ти помогна да си обуеш панталона, но и ти ще държиш единия крачол.“ Стъпка по стъпка, но с изискване за участие.

 С удоволствие бих Ви консултирала – понякога няколко срещи са напълно достатъчни, за да дадем на семейството стратегия и спокойствие. Залата ми е във ваканция през август, но от септември ще има свободни места, а може още отсега да се свържете с мен, за да планираме удобен момент.


🌐 Повече информация: www.ergoterapevt.com
📞 Телефон за връзка: 0888677305

Поздрави и подкрепа,
Руслана Анастасова
Ерготерапевт

Последна редакция: пн, 07 юли 2025, 09:09 от Рaдост

# 153
  • Мнения: 182
Здравейте,

Момиченцето ни е на 2г със забавяне в развитието, без диагноза, въпреки многото специалисти, които посещаваме и многото изследвания, които направихме. Работим по проблема с прохождането, но има и задържани примитивни рефлекси. Посещаваме и ерготерапия доста време, но сякаш не виждам промяна.

Моля за информация задържането на рефлексите до тази възраст може ли да е причина детето да е с изоставане или винаги е съпътствано със заболяване? Моля също за насоки какво мога да правя вкъщи и по колко време, за да подпомогна интегрирането.

На кратко - детето все още не ходи самостоятелно и няма реч и разбиране, не се храни и облича сама, не е развита фината моторика, липсват жестове. Въпреки това е много спокойна, усмихната, гушлива, храни се и спи чудесно, социална е доколкото е възможно.

# 154
  • София
  • Мнения: 80
Скрит текст:
Здравейте,

Момиченцето ни е на 2г със забавяне в развитието, без диагноза, въпреки многото специалисти, които посещаваме и многото изследвания, които направихме. Работим по проблема с прохождането, но има и задържани примитивни рефлекси. Посещаваме и ерготерапия доста време, но сякаш не виждам промяна.

Моля за информация задържането на рефлексите до тази възраст може ли да е причина детето да е с изоставане или винаги е съпътствано със заболяване? Моля също за насоки какво мога да правя вкъщи и по колко време, за да подпомогна интегрирането.

На кратко - детето все още не ходи самостоятелно и няма реч и разбиране, не се храни и облича сама, не е развита фината моторика, липсват жестове. Въпреки това е много спокойна, усмихната, гушлива, храни се и спи чудесно, социална е доколкото е възможно.
Здравейте,

Благодаря Ви, че ми пишете и че споделихте повече за Вашето момиченце. Разбирам колко е трудно да търсите отговори и да се борите за развитието ѝ.

Относно въпроса Ви – задържането на примитивни рефлекси със сигурност може да влияе на развитието на детето, включително на двигателното развитие (като прохождането), фината моторика, речта и самостоятелността. Те обаче не са единственият фактор – рефлексите са част от по-голямата картина, която включва също сетивната обработка, мускулния тонус, общото невроразвитие и емоционалното състояние на детето. Задържаните рефлекси невинаги са свързани с конкретно заболяване – понякога остават неинтегрирани при деца без ясна диагноза, особено при тези със забавяне в развитието.

Конкретно за прохождането, бих Ви насочила да добавите и работа с кинезитерапевт, защото те работят фокусирано върху двигателните умения и могат да подкрепят тялото ѝ в този процес. Ако сте в София, може да се обърнете към екипа на "Малки стъпки", които са специализирани в двигателната рехабилитация при деца.

Относно рефлексите – за по-подробно изследване и насоки бих Ви препоръчала да се свържете с Ели Делева Савова – сертифициран специалист по метода MNRI, която може да направи подробен скрийнинг на примитивните рефлекси и да състави индивидуална програма. Обучението на родителите в правилното изпълнение на упражненията е важно, затова е най-добре упражненията да се подбират след индивидуално тестване.

За да подпомогнете развитието на момиченцето вкъщи, може да се фокусирате върху:

Игри на пода – въргаляне, лазене, катерене, бутане и дърпане на предмети (ако е възможно).

Често включване на масажи, стимулиране с различни текстури (платове, гъбички, четки).

Люлеене в люлка или в ръцете Ви (ако го приема).

Кратки игрови занимания лице в лице – пеене, римушки, жестове, за да подпомогнете комуникацията.

Старайте се всеки ден да има възможност да изследва средата си, дори и пасивно (разходки, седене на пода, игри на открито).

Най-важното е, че тя е спокойна, усмихната и социална – това е силна основа за всяко развитие.

Ако желаете, може да ми се обадите, за да поговорим по-подробно и да Ви насоча конкретно според Вашата ситуация.

Тук съм, за да Ви подкрепя.
Сърдечни поздрави
Руслана

Последна редакция: пн, 21 юли 2025, 12:12 от Рaдост

# 155
  • Мнения: 142
Здравейте, Руслана.  Наскоро разбрах за ADHD синдром, ако сте запозната, би ми било интересно да споделите какво представлява.  Благодаря!

# 156
  • София
  • Мнения: 80
Ранна детска интервенция, тема значима и важна. Във видеото съвсем накратко давам яснота около това какво е РДИ. Дано ви хареса.
https://youtu.be/45gsPLpIW9Uhttps://youtu.be/45gsPLpIW9U
Сърдечни поздрави:
Руслана

Последна редакция: пт, 22 авг 2025, 12:22 от Рaдост

# 157
  • Мнения: 2 949
Здравейте! Ерготерапевт може ли да помогне с храненето? Имам близнаци , на 3г момиче и момче, много злояди , работили сме с хранителен терапевт от както бяха на 1,3г до 2,6г , според него имаха сензорна орална чувствителност. Логопед им е правил масажи с ел четки в устата , сензорни игри , вече са изписани от логопеда. Но има някой странности , пример , момчето облизва и слага в устата всичко, купила съм сензорни дъвкалки , може да не ги изкарва от устата, ако няма друго слага ръцете си в устата,  с храненето е много избирателен, яде около 5 храни , научи се да дъвче на 2г . Гласът му е някак странен, или говори много силно , крещи , или супер тихо , въобще не чувам какво иска да каже в повечето случаи.  Пада , блъска се , спъва се на прав път , ама постоянно, постоянно е с рани , има лепено чело , уста , буза , сцепено ухо, супер много травми, просто не може да го опазя това дете. Ако играе с деца за 2 часа , ще падне 5 пъти. Иначе може да се катери на катерушки , стени за катерене , не изглежда зле двигателно, просто се спъва постоянно.
Момичето пък се страхува много от шумове , дори като извикам мъжа ми от другата стая , тя се плаши, от мотори и всякакви по силни шумове (заря , пиратки , като чуе навън изпада в ужас) и се крие направо междукраката ми си вкарва главата, за да я скрие. И на нея менюто и е ограничено , около 5 неща макс яде , различни от тези на брат си. Ние (родителите) ядем съвсем различна храна от двамата и те не пробват от нашата , не пробват и от храните , които яде другия близнак , вкусовете са им различни.
И двамата говорят, момчето по неразбираемо , но според логопеда е добре , момичето много говори , не млъква и е разбираема речта. За момчето някак имам повече притеснения , защото по трудно комуникира с мен , дало е властта с говоренето на сестра си , тя е доминантния близнак , отговаря вместо него и той само мълчи. Става по ленив , когато тя е по напред с някое умение и се отказва, а тя се бута и иска да прави всичко. Тя определено ми помага повече в домакинството, той се прави че не чува , дори някой път съм се питала , има ли проблем със слуха , но мисля че логопеда би забелязал такова нещо. Много често изглежда ,че не ме чува , като го карам да помага или прави /вдигне нещо. Доста беснее, скача , маха с ръце , тича , крещи ,няма спиране.  Обуват си обувките сами , но дрехите не, мият си ръцете сами и се хранят сами, с цяла длан държат лъжицата.
Виждате ли някакви особености в разказа ми ? Децата са социални , не са ходили на градина още , но се запознават със всеки непознат по улицата. Нещо , с което би се справил ерготерапевт, в града ни има само един, но не знам дали сме за такъв специалист въобще и дали наистина има някакви странности или е нормално за възрастта им.
Благодаря предварително за отговорите !

Общи условия

Активация на акаунт