Дъщеря ми не иска да учи, как да постъпя?

  • 25 095
  • 384
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 17 108
А в София, между другото, професионалните училища са много пренебрегнати, изпадат в трета дивизия и едвам събират паралелки.
Всички са - момичетата - в езиковите, момчетата - в ИТ или СМГ.
За да бъде едно училище елитно, то трябва там да учат само най-добрите ученици от випуска. Ако в посочените училища - езикови най-вече се влиза и със среден успех под 5,00 какво им е елитното тогава и къде отиват деца като моето, което се върти около среден успех 4,50-4,80 в началния курс? Няма ли качествени и търсени професионални гимназии, защото в нашия град има три такива, към които напливът е наравно с този към МГ и трите езикови гимназии, плюс една СУ?

# 226
  • Мнения: 1 153
Да, Андариел, заради елитността е всичко. Извинявай, ама човек неможещ да скалъпи нирмално изречение на български, колко да ми е пример? Ако мислиш, че с часове по 30 минути са учили, ок. Пиша за "Елитните" в Разград, не за всички. Не съм писала, че всички са провал не обобщавай. Дала съм примери, че завършването на "елитно" не е гаранция за нищо. Особено, ако е по искане на родителите. Така, както си завършил "елитно", можеш да си пълен провал, така и завършили неелитно успяват.Не е престижно да учиш за хлебар, сладкар, еле пък сеслкостопанско училище. Да ти кажа честно, ако дъщеря ми беше достатъчно едра (защото е кльоща под нормата), миналата година щях да я насоча включително към специалност в селскостопанския. Хубава, търсена и наистина много добре платена.Не е "престижа". Ама няма да може да мръдне гумата на трактора, а се налага понякога. И да не пишеш пак, че съм и орязала крилата. Не, обективна съм. Като отида при зъболекар, не ме интересува дали рисува като Пикасо или Йеронимус Бош, или стихоплетства като Кристофър Марлоу, дали решава тригонометрични функции за разтуха, или каквото и да е извън специалността му. Много лошо ще е да е с неорязани от мама крила певец и да ти пее по време на процедурата фалшиво, щото мама смята, че е славей. Важно ми е да ми оправи зъбите кадърно и да не му треперят ръцете. Но всъщност, може и да му треперят ръцете. Има хора, които имат тремор, но започвайки работа, треморът спира. Ако обаче му треперят ръцете като хване мшинката, даже няма да чакам да видя резултата.
   Черна станция, картинката си е много хубава. На теста по география бяха същите картинки, че и черно-бели, никой не ги е питал как се виждат. Постарах се да намеря цветна Simple Smile Въпросът ми беше към теб, защото ти си написа, че не си ги научила и не ги знаеш тези неща. Със сигутност има и други. Едва ли това го споделяш за първи път. Та, някой от тези, на които си споделила, задавал ли ти е тези въпроси? Защото мен ме питаха знам ли таблицата за умножение, да събирам и изваждам. С какво незнаенето на това:
Цитат
Задача 5 В равнобедрен триъгълник АВС, основата АВ = 12см, а ъгълът при върха е 30°. Върху бедрото BC e взета точка D така, че ъгълСАD : ъгълDAB = 1 : 4.Намерете радиусът на описаната около триъгълникАBD окръжност.
предполага незнаенето на другото. Стана ми странно какви връзки правят някои. Та по тази логика, може пък теб да са те питали дали можеш да четеш и пишеш.
   Каквото трябва съм направила, като видях, че не потръгва, спрях. Водила съм я няколко пъти на "специалисти", проблем не видя. Съвсем нормално било да обръща цифри в число - 51 вместо 15, да вижда + вместо - понякога. Да чете някои по-засукани думи трудно - Никарагуа беше Никегура, Манагуа - Мангула... Суроватка става суровина. Когато ги прави нещата бавно, няма проблем, но като бърза, стават такива неща. Три пъти я водих - в първи, пети и седми клас. Последния път я взеха да работят с нея. Да, ама там я караха да чете бавно, тя тогава проблем няма. Проблем няма, аз какво съм искала. Дъщеря ми се разсърди, защото аз твърдях и твърдя, че има проблем, ама нали "специалисти" казаха, че няма. Добре, че е паметлива и когато я поправя, запомня нещата правилно. Според "специалистите" проблем няма, но реално нещо не е наред. Тъй като разговорите се провеждаха и с детето, то чу, че няма проблем и всичко е ОК. Казах ѝ да се оправя. Оправя се, аз не я закачам. Както казах, добре, че е паметлива. Дори и Никегура, пак знае за кое става въпрос и къде се намира.

# 227
  • Мнения: 51 096
Е, аз не го знам къде е това място, където в елитните училища са децата от малцинствата, а в неелитните са културните и възпитани деца Flushed Как се получава тази работа - нали има изпити, бал за прием. Как децата от малцинствата, неговорещи български, се класират по-напред от другите? Това е някаква изкривена реалност, но аз все пак гледам София и големите градове. И говоря за гимназията след 7 клас, тя е нещо много важно и определящо, не за начално училище.

Аз казах, че не съм учила глупостите по БЕЛ, география, химия, физика и т.н. си учих и още си спомням горе-долу. Но от тази снимка през обектив "рибешко око" не мога да позная фиорд ли ми показват, проток ли ми показват или нещо друго. На децата може да я е имало същата в учебника, но да познаеш една снимка и да знаеш нещо не е едно и също.

И, ето на, сама виждаш, че детето ти има някакъв проблем, но в спор за възможностите на децата без такъв да учат елементарната математика намесваш детето си. Ми то си е отделен случай.

Последна редакция: ср, 08 юли 2020, 12:29 от Черна станция

# 228
  • София
  • Мнения: 62 595
Едно училище се прави първо от директора, после от учителския състав и учениците. За София преди години беше Строителният - влизаха с много висок бал, сега не зная как е. Но първо трябва директор, който да си е на мястото. Хората искат дори не толкова професионална подготовка или езикова, колкото среда. Първо се питат дали има дисциплина, дали децата учат много. За изкарването на един випуск са нужни 4 години. Хората говорят.

Това за елитните МГ и езикови лесно може да се провери по НВО на седмокласниците и по ДЗИ. Просто сега не ми се рови.

Тея, нищо не си разбрала от това, което написах. Зъболекарят  рисува в устата ти, върху зъба, защото каквато дупка направи, както го моделира този зъб, така ще си я носиш в устата. Затова е много важно да може да рисува, защото това е точна ръка, а зъболекарите работят с милиметри.  
За пеенето, свиренето и т.н. - страшно много от хората с тези професии и образование, което иска много учене на фундаментални науки,  са добре и в други области, включително в музиката. И хич не пеят фалшиво, а дори да не пеят, то свирят на някакъв инструмент. Това е цялостно развиване на мозъка. Не е пица, която нарязваш на парчета и ядеш, а пъзел.
Не зная дали се интересуваш от темата, но наскоро точно по телевизиите покрай короната имаше интервюта с лекари - оказа се, че изтъкнатите от тях не са само лекари, те се занимават и се развиват в много други области. И ако не бяха такива, нямаше и да бъдат толкова добри в професията си - нали все със същия мозък работят.

Тея, след последния параграф в поста ти започна да ми е изяснява ситуацията. Имало е затруднения, успокоили са ви, после не ти е допаднал този, с когото сте работили и ти вече генерализира как "вашите тертипи".  Сега си на вълна "не й трябва". Хубаво, това е твоят начин за справяне.

Последна редакция: ср, 08 юли 2020, 12:34 от Andariel

# 229
  • Мнения: 17 108
Андариел, не знам как е в София, Пловдив и Варна, но в Русе средата (елитната) върви и с пренебрежителното отношение и тормоз на база материалното състояние на учениците и успеваемостта ( богатите деца се подиграват на по-бедните деца, които в основното училище нямат да речем последен модел айфон, примерно). И въобще не е гаранция, че в елитното училище всички деца са възпитани, ученолюбиви, уважителни, в това число и към учителите си. Много често играят роля парите на семейството и децата са нагли, безпардонни и смятащи, че всичко им е позволено, защото разполагат с повече средства от "простите учители".

# 230
  • Мнения: 1 153
Мама Ру, така е, не посмях да я пусна в друг град.
Черна станция, Андариел, това, че не говорят правилен български не им пречи да изкарат висок бал. Не знам как и защо, но не е проблем. Виждала съм как пишат някои в тези училища - с мноооого правописни грешки. Сега да не каже пак някой, че гледам в чуждата паничка. Просто се е случило, видяла съм и не съм кьорава, нито проста, за да го отчета. Явно не се отчитат, знам ли. Не злобея, не завиждам. Просто казвам каква е реалността поне в моя град. В Разград ние сме малцинство, какво да се прави.

# 231
  • София
  • Мнения: 62 595
На ДЗИ по български как ще изкарат високи ризултати, ако имат много правописни грешки? Част от точките са именно писане на собствен текст, а не чекване.
В родния ми град МГ и смятаната за езикова гимназия (по време на соца не беше езикова, сега имат езикови паралелки, да речем, че е нещо като при 18-то в София), се стараят да държат ниво, там отиват децата с най-високите балоне от НВО. Обаче и там важи принципът, че директорът и учителите правят училището. Има и едно най-търсено основно, в което децата на отговорните фактори задължително учат.

# 232
  • Мнения: 17 108
Андариел, с подсказване и шашми. Има си начини. Нали и квесторите и проверяващите са от града и областта? Говорим за област, където българското население е малцинство.
Защо мислите, че на ДЗИ се пише 3,00 за 23/100 точки? Точно заради тези области и съответните ученици там. Иначе масово няма да имат и 3,00. Погледнете само на ДЗИ какви точки изкарват масово. А третата част просто не се пише, защото 70% от учениците не умеят да пишат. И това е по всички предмети, и по география, и по история... Има ли съчинение/ есе дори не се напъват да мислят.

# 233
  • Мнения: 51 096
И значи, понеже в някой си град българите са малцинство и образованието е изцяло корумпирано (според написаното тук), да се търси добро образование е грешно??? И децата да бъдат оставяни да си кретат с тройки?

# 234
  • Мнения: 17 108
Не, разбира се. Всеки търси най-доброто за детето си. По ред причини за детето на Тея най-доброто е професионална гимназия, а не езиковата в града им. Както тя сама каза, детето й очевидно се бори с образователни затруднения от вида на дислексия и дискалкулия и компенсира със старание и силна памет, доколкото е възможно това.
За моето дете, при което тези неща вече са диагностицирани и назовани, но е с лоша памет и не е упорито да се бори с трудностите, смятам да развивам рисуването и да го насоча към професионална или профилирана паралелка с рисуване (графичен или рекламен дизайн или компютърна графика). Ако пък не й хареса там и открие, че е добра в биология и химия да речем, после може да я ориентирам и към лаборантство или зъботехника (знам ли), но така или иначе, отчитайки и особености на характера, ще се търси по-автономна професия, подходяща за нея.
Аз лош родител ли съм, ако не държа непременно да я вкарам в смятаните за елитни в града ни училища? Преценявам, че не са подходящи за нея и се оглеждам за нещо, което ще й даде добра база по основните предмети (ниво около 4,50) плюс професионално ориентиране, подходящо за нея. Затова вместо частни уроци по математика, й осигурявам такива по рисуване. Записах я и на ментална аритметика (индивидуални уроци за деца със СОП) и вече виждам ползите. Но определено мъчим стандартната математика да покрие ДОИ за Среден. Ами колкото, толкова.
Имах някога съученичка и приятелка в 5-6 клас. И двете бяхме отличнички в добро квартално училище, но нейната майка много държеше да влезе в МГ и успя да я подготви за изпитите след 6 клас (80-те години). Момичето едва завърши седми клас в МГ и се върна в основното училище да завърши осми клас, след което влезе в Икономическия техникум. Пътищата ни се разделиха, после мисля, че и висше си завърши.

Последна редакция: ср, 08 юли 2020, 13:27 от Mama Ru

# 235
  • Мнения: 1 153
Андариел, не знам как, не аз проверявам и оценявам. Аз много държа на правописа, правоговора, богат речник и правилно използване на думите. Но е факт, че дори дете, което пише с правописни грешки и не винаги правилно структурирани изречения, печели литературни конкурси. Е, тях му ги поправят, не изпраща черновите. И за да не се чудите от къде знам такива работи - понеже съм си у дома, набирам текстове. Всякакви. От романите на разградски много добър писател, до реферати, дипломни работи и...  Също така правя презнтации на Пауър пойнт и Гугъл слайдс, Гугъл сайтс. Изненадващо е колко деца на телефона са факири, но на компа пишат със зор. И съм виждала какво ли не. А и имам много познати покрай работата си преди.
Ето топ 1000 според резултатите от ДЗИ след 12ти клас от тази година. Вярваш ли, че в с.Кочан община Сатовча са по-образовани и елитни от ПГИ Варна?  Все пак тези работи се проверяват от учителите, които преподават в този град, село. Не допускаш ли, че е възможно затварянето на очи и завишаването на оценки?  Аз допускам.
  П.С. ето, Мама Ру също е обяснила. Че да си бях записала детето в с. Кочан Simple Smile

# 236
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 13 153
Преди година имахме едни квартиранти от Разград.Млади хора ,висшисти и двамата.Обаче говореха български с отвратителен акцент.
Не успяха да си намерят свястна работа точно заради акцента.
И много бързо се прибраха.
Момичето искаше да работи като учител

# 237
  • Мнения: 17 108
Абсолютно нормално за хора, потопени в майчината си езикова среда - семейство, улица, телевизия, музика, компания, детска градина, училище... Когато комуникацията на официалния за страната език става сама с учител от български (в случая) произход става много трудно дори невъзможно да се усвои труден език като българския на ниво и без акцент. Още повече, когато ти липсва мотивацията за това. Още преди 10 години чух от колеги, че в селата в Шуменско дори не се продава на български език, а обучението е на майчиния им език.
Преди 15-ина години в РУ дойде да учи роднинско дете от Плевенско и бях шокирана, че говореше на диалект. Ами те и учителите й в училище говорели така по думите й. Къде и как да научи литературен български? И обратната ситуация, моя братовчедка, след като завърши висше образование се омъжи и замина с мъжа си за Пазарджик и Пловдив и с времето започва да говори по същия начин като местните, а е родена и израсла до В.Търново.

# 238
  • София
  • Мнения: 62 595
Ама, чакай малко, това че детето й има някакви проблеми го разбрахме преди няколко поста. Дотогава позицията беше "не й трябва", разни магарета и тояга спрягаше "вашите тертипи не работят", не ми/й/ни трябва математика и какво ли не! Е, сори, ама не става така! Щеше да се по-честно да каже "така и така, има си затруднения, не съм сляпа, явно тези неща за нас няма да са като при другите, аз съм избрала да не обръщам внимание, да не мъча детето, то се насочва към други области, справя се".  Всеки родител има право да възприема каквато ще стратегия за детето си, да избира каквато ще стратегия за себе си, но да не обобщава за всички как това не било нужно, онава не знам какво. И понеже имам поглед върху нещата, затова дадох да се разбере няколко пъти, че за да е зле математиката, трябва да има някаква причина, а не просто така да не е нужна и др. А дори да има причина, това не е причина да се отказва. Сега се разбра, че от доста време е имало признаци, някои ясни неща като размяна на букви (и цифри вероятно), проблеми с четенето и всички послесдствия от тях, (което потвърждава и написаното от мен, че езикът и математиката са свързани и си влияят, няма как едното да е супернаред, а другото да не е наред при едно дете, хайде, при възрастните може, защото системите вече са били изградени преди да се получи мозъчна увреда), което до голяма степен определя позицията на Тея. Но е добре да има и малко повече честност и обективност, човек да отдели личното.

Тея, не са така нещата с телефона и компа, моля те, не ми се обяснява и това точно сега! Нещо объркваш, опитвам се да ти обясня, но ти не искаш да чуеш. Сравняваш несравними неща, после изключваш неща, които са свързани, изобщо доста объркани представи имаш.

# 239
  • Мнения: 51 096
По ред причини за детето на Тея най-доброто е професионална гимназия, а не езиковата в града им. Както тя сама каза, детето й очевидно се бори с образователни затруднения от вида на дислексия и дискалкулия и компенсира със старание и силна памет, доколкото е възможно това.
За моето дете, при което тези неща вече са диагностицирани и назовани, но е с лоша памет и не е упорито да се бори с трудностите, смятам да развивам рисуването и да го насоча към професионална или профилирана паралелка с рисуване (графичен или рекламен дизайн или компютърна графика).

И като сте такъв частен случай, защо толкова яростно нападате нашите писания, които са насочени към масата деца с нормално когнитивно развитие (така ли се казва политкоректно?) и при условие, че сме направили уговорката, че пишем за деца без дефицити? Ние за тях казваме, че нямат проблем да усвоят всички предмети до 5 клас. Оказва се, че цялата тема е един безсмислен спор заради вашите нишови случаи.

Общи условия

Активация на акаунт