ОСМИ клас 2020/2021 - Тестове, контролни и диктовки, в паузата пък снимки по пантофки!

  • 24 565
  • 763
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 7 672
Аз винаги съм била привърженик на идеите за децентрализирани методи на управление.
Защо да е измиване на ръце?
Всяко училище е частен случай. Разбира се, че решенията трябва да се вземат според конкретните обстоятелства, а не по принцип.
Например населено място Х може все още да е в оранжева зона, обаче местните болниците да са с изчерпан капацитет, поради която причина да се премине към ДО.

# 541
  • София
  • Мнения: 476
Много сте писали ,дочетох ви. Пожелавам бързо оздравяване на всички болни и честит празник на именниците. Аз се надявам скоро да няма ДО, девойката също. Нямам търпение да се похваля с наборката на състезанието по плуване спечели два сребърни и един златен медал с много силни лични времена. Като я посрещнахме не я бях виждала толкова щастлива и грееща от много време. Гордея се!!! Дано скоро не се затворят басейните и спортните зали, децата имат огромна нужда да спортуват.

# 542
  • Мнения: 8 915
За мен това е най-добрият вариант. Ето, в нашето училище поискаха да минат за две седмици на онлайн обучение и си имаха своите мотиви. Отрязаха ги. Впоследствие все пак им разрешиха. Снощи получих в Школо писмо, че на 3.11 са на училище присъствено. За мен това е начинът. Всяко училище да си решава според броя болни учители, карантинирани класове и прочие. Защото пък да са проформа на училище и да няма здрав учител, който да води предмета, пак няма никакъв смисъл. При нас починалата учителка водеше география на гимназиалния етап. Сега отнякъде, не знам откъде, трябва да изнамерят нов учител по география. Учителите са си фактор. Те не могат толкова лесно да бъдат заменени с други. Когато обстановката е утежнена, тези учители, които са под карантина, могат да продължат да преподават от разстояние, когато е преминато в тази форма, но не могат да преподават присъствено. Нашето училище е иновативно. Нали приеха, че иновативните училища могат да провеждат до 20% от обучението в електронна среда. Явно цяла година присъствено ще е невъзможно да изкараме, цяла година онлайн би означавало изгубена учебна година. Ами остава ни единствено вариантът да превключване според ситуацията.

# 543
  • София
  • Мнения: 3 809
Аз също съм привърженик на децентрализираното управление, вкл. на училищата, но това е ефективно при ясни правила. Тук точно това не виждам - формално са изброени куп страни, с които трябва да бъде съобразено едно такова решение. Какво означава например "съобразено с преобладаващата част от родителите" - колко % от родителите приемаме за преобладаваща част (1/2, 2/3 или колко) ...

# 544
  • София
  • Мнения: 7 676
Аз оставам с впечатлението, че директорите в София са си го решили. А не съм и разбрала, някой да ме е питал...

# 545
  • София
  • Мнения: 7 672
Явно това е заповед за държава с високо ниво на обществено доверие. 😐
Ние все искаме всичко да ни разпишат отгоре и от А до Я.
В ситуации като настоящата няма как да стане. Видно е, че всички решения се взимат в крачка.
Слънчевата, ами ето - тук ние сме на ход. Ако не ни попитат, трябва веднага да реагираме.

# 546
  • София
  • Мнения: 7 676
Честно казано, толкова агресия по отношение на децата изчетох, при това от хора, които съм уважавала доскоро, че изобщо не знам дали си струва! То, зорлем не става!
Имат проблеми в училищата и както винаги, агресията е насочена към най-слабите, в случая децата.
Каквото решат, такова! Но си признавам, че ще започна със задоволство да ги чета в темата за ДО, като започнат да се оплакват, точно тези, които най-гръмогласно пискат!

# 547
  • София
  • Мнения: 3 809
Red, всъщност точно повечето директори и учители искат да им е разписано от А до Я, защото искат да знаят докъде носят отговорност. За децентрализация на училищното управление се говори откакто приеха новия закон за образованието. Лично съм присъствала на разговор, при който на учители се обясняваха предимствата на гъвкавите учебни планове и накрая в панела за въпроси няколко учители станаха и под различна форма зададоха един и същи въпрос - ама не може ли МОН да спусне нещо като примерен план. И после се чудим, че децата растат функционално неграмотни - един час им се обяснява защо няма да има нещо спуснато отгоре и накрая ама не може ли...
Да не говоря, че съгласно Кодекса на труда ако се докаже заразяване на работното място, директорите изведнъж рязко ще ги стегне шапката.

# 548
  • София
  • Мнения: 1 133
Следя и аз темата из късо (като всички). В училищата на децата за сега не се говори за ДО или поне не се говори пред децата и пред родителите. Решението да се остави инициативата на директорите ми се струва много разумно. Дано и те да го използват с разум!

# 549
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
Всичкото Митко и Митка да са здрави и да им се свети името! Да имат поводи за усмивки, да са обезпечени с подкрепа, верни другари и много обич!

Имаме приятелско семейство, в което жената е гимназиален учител по английски. Пролетта беше страшно - малката беше на градина, респ. като ги затвориха, стоеше вкъщи. Баткото - първокасник. Майка плаче, грамофон свири. Тя /учителката/ беше като звероукротител у дома. Баткото ли да следи и да му помага, малката ли да надзирава, материал на десетокласници ли да преподава. Естествено всичко се случваше едновременно, защото всички бяха първа смяна. Луда беше станала и напълно я разбирам, че само при споменаването на ДО, от чантата почва да подрънква шишенцето с мента-глог и валериан.

Последна редакция: пн, 26 окт 2020, 11:14 от `ТуиГ

# 550
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Това, което аз виждам в заповедта на министъра на образованието, е нещо с което се сблъсквам ежедневно. Прехвърляне на отговорността и вземането на решения на най-ниското стъпало от стълбицата. Даже тук виждам и едно прескачане на районните инспекторати. Директно от МОН на директорите на училищата. Чисто и просто - топката вече не е в тяхното поле.

# 551
  • Мнения: 3 484
Хм, ми то за учебните планове си е страшна свободата мисля. Особено в комбинация на възможността да сменят  в движение всяка година, т.е. приетите при една концепция (за която са си направили извод от миналогодишния учебен план) да се окажат с различна програма.
Само това оставаше да си вихрят съвсем въображението за учебните планове без рамки и то не да е съвсем въображение, ама и зора, заради наличните учители да решават какви профили или ИУЧ да има за децата и от кое по колко.

За мерките съм съгласна, че децентрализирано решаване е най-удачно. Не съм обърнала внимание съгласуваха ли си мерките училищата или не. И нещо повече, ако са били съгласувани, дали РЗИ, макар и заети в момента, са консултирали училищата за максимално използвани на възможностите им за въвеждане на мерки. Хайде предполагам, че всички с два входа са разделили потоците, ама е сигурно че по места може и още да се направи.

# 552
  • София
  • Мнения: 7 672
Ами в крайна сметка ако се върви в посока по-големи правомощия на директорите, тези, които не искат да носят отговорност лека полека ще спрат да стават директори.
Не знам.
Някой да се сеща за по-добра алтернатива на заповедта на МОН?

# 553
  • Мнения: 457
Честит празник на всички Митачета и майки на Митачета (Дикси, Мама Мони - специално) и на останалите именици в семействата ви (ДDidia - бъди здрава и ти)!
Бързо оздравяване на всички болни!
Дикси, дано бързо да се възстанови детето!

# 554
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Като цяло заповедта на МОН е много добра. Но реалността дано да не е друга. Дано наистина директорите работят спрямо нея. И дано не е само за замазване на очите.

Общи условия

Активация на акаунт