ОСМИ клас 2020/2021 - Осмокласникът се мръщи, тясно му е вече вкъщи!

  • 26 742
  • 756
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 457
Бисе, бъди здрава щастлива, обичана и благословена!

Джуди, да е здрав младежа, да успява с лекота във всичко!

И , за всички Танчета, здрави и щастливи!

# 601
  • София
  • Мнения: 7 675
Аз не че съм се запънала да споря, но ми се струва, че това, което пишат Мария и Аманда е вярно в частта, че самите деца се справят по-лесно с език, който ги обкръжава. А не че учебната програма го е взела предвид това нещо, за да пришпори с половин-едно ниво напред обучението по АЕ.
Може и да не съм права де.

# 602
  • Мнения: 13 408
Ред, мисли тема с "дебели".

Ау, Звънче!
Веднага се включвам с безподобна глупост.
Тези най ми идат отвътре, но понеже този път няма да го слагаме за заглавие, веднага го изплесквам.

Скрит текст:
Леле, малко сме дебели,
но пък ний сме възприели,
че сме хубави така.
Днес ще готвим мусака. Grinning

Пък ето ви и нещо чудно, което четох днес по темата:
https://www.24chasa.bg/zdrave/article/9400339

Да не ви се бъркам в темите, ама...
"Осмокласник учи или блее,
 Майка му пък дистанционно дебелее"  Joy

# 603
  • Мнения: X
Да не ви се бъркам в темите, ама...
"Осмокласник учи или блее,
 Майка му пък дистанционно дебелее"  Joy
Винаги можеш да го предложиш във вашата тема. Достатъчно е да замениш осмокласник с деветокласник.

# 604
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Ох, като казахте дистанционно, и набора снощи вместо да спи, правил до среднощ видеомеме за класната върху Бакуган. Голям смях, 5 минутно видео е направил, тя иска да ги унищожи, но те затапват, че са учили, и тя обаче казва, че няма да вземат контролното, освен ако не са французи 😅😅, и най-смешното : щяла да  извади магическата карта "Присъствено обучение", а, хахаха. Много смешно ми стана. Ама то баш така си е.
Ние имаме учебници до Б1 за тази година. Но изобщо. Изобщо не мисля, че ще стигне до там да се знае. Няма начин. Не само, че е труден, а защото наистина е съвсем различен за децата, не са му свикнали. Мрънкам му на синковеца, непрекъснато си играе с някакви американци, защо не си играе поне с французи. Ми нямало. Само на Фифата си е избрал ПСЖ и коментари на френски, белкем чуе малко френска реч. О, спасение няма. Ми квот такова.

# 605
  • София
  • Мнения: 7 675
Вижте сега, в това "дебелее" съзирам скрит известен укор. Няма такива работи тук, ние както се разбрахме сме си красиви и съвършени. Всякак. 😃

# 606
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 199
Моля дебелее да се замени с хубавее 😁
Набора не ще да ходи на олимпиадата.... Никакви стипендии не го блазнят, но обеща да пита учителката. До колкото видях е на 17 януари, тоест няма време.

# 607
  • Мнения: 7 689
Ред, програмата на МОН е ясна. Има я табличката в първи пост. Ниво В1 при ИИЧЕ се постига в първи гимназиален етап, което е когато завършат 10 клас. Това, че някъде се постига по-рано си е решение на училище или учител.
Иначе самият факт, че в АЕГ четете книги на АЕ още зимната ваканция на 8 клас е показателен колко по-напред сте. В което няма нищо лошо.
Бавно и спокойно и нашите ще стигнат нужното ниво, изобщо нямам притеснението, че няма да научат ФЕ във фег.

# 608
  • Мнения: X
Моето скромно мнение е, че е абсолютно погрешно да се смята как френски и немски са по-трудни от английски. Няма такова нещо.
Така е. То няма и как да мислим по друг начин, щом децата ни са в АЕГ.
Ще отида по-далеч. АЕ е по-труден от романските езици. Там поне мога да направя сравнение. Във ФЕ има правила, които почти нямат изключения: правила за четене, граматика, стройни и логични. Има и изчерпване на граматиката, т.е. тя има край, в един момент се казва, ето, свършихте я, оттук нататък само я прилагайте и обогатявайте речниковия запас.
В АЕ това го няма. Граматиката е проста, лексиката уж също не е така богата, но езикът не търпи празнини и това се компенсира. Това става с безброй изключения, които трябва да се научат наизуст. Просто няма друг начин. Фразови глаголи - безкрай, всеки с различно значение и собствен нюанс в речта. Предлози - също безброй, защото няма падежи, а зависимостите в изречението трябва да се изразят. Идиоми - безкрай, всичко трябва да се научи, едно по едно. Много малко правила, ако ги има, те са с толкова изключения, че започваш да се чудиш що за правило е това. Laughing
За липсата на правила в четенето няма и да започвам.
Иначе да, АЕ е навсякъде и това е добре, улеснява ги.
Но това пък е подвеждащо и дава лъжливо усещане, че езикът се знае, когато всъщност не се.

Моля да ме извините за късната логорея, тия дни имам повече време и ме избива на свръхучастие в темата. А и езиците са ми слабост, обожавам да уча чужд език и съм се наточила на португалски на стари години. Ще видим как и кога.
И моля да не ми се сърдите, ако понякога звуча рязко, не е умисъл. Просто съм такава.

Последна редакция: ср, 13 яну 2021, 08:52 от Анонимен

# 609
  • София
  • Мнения: 7 675
Мария, ама разбира се, че ще се изравнят.
Просто според мен и с петте основни езика, които се изучават масово (А, И, Н, Р, Ф) няма проблем да се достигне ниво В1 в края на осми клас. Плюс минус малко знания. Иначе разбира се, че не е задължително и че езикът се учи през всичките пет години.
Я да питам в този ред на мисли - тази таблица валидна ли е за японски, китайски и арабски? Нали за японски специално нивата вървят по друга номенклатура.
Чета междувременно Врабчо - мисля същото, абсолютно и едно към едно. С тази разлика, че моят еталон е испански, а не френски, но те са много подобни. Няма никъде толкова брилянтно подредена граматика както в романските езици.

# 610
  • Мнения: X
Ред, испански не мога да коментирам, но пък поназнайвам слабо италиански. Предполагам, че нещата в ИЕ са почти същите. Италианците даже си говорят с испанци на т.нар. itagnol....Joy

# 611
  • София
  • Мнения: 7 675
Мисля, че основите на граматиката в ИЕ са доста идентични с ФЕ. И там си имат подчинително наклонение (subjuntivo). На всичкото отгоре ИЕ няма проблем с писането, две двойки съгласни могат да се объркат само. А пък за българи и базовото произношение някак много естествено идва. Въобще прекрасен език.
Португалският обаче не е май така. Много изключения, много потъмняване на звуци при изговаряне... Нещо като диалектна форма изглежда на фона на основните три романски.
Както и Каталан - нищо не мога да му хвана, някаква какафония. 😃

# 612
  • София
  • Мнения: 3 815
За японски нашите би трябвало тази година, декември, да се явят за най-ниското ниво, N5. От настоящия 12 клас знам, че деца, които се готвят да учат в Япония трябва да защитят минимум ниво N3, някои по-мотивирани взимат и N2, което е горе долу C1.

Последна редакция: вт, 12 яну 2021, 22:52 от green_dawn

# 613
  • Мнения: 3 491
Струва ми се, че сравнявате езиците като система от правила, която трябва да се усвои при равни други условия. А според мене в случая с английския децата първо го възприемат на ниво като почти роден език, а едва след това научават правилото, което вече употребяват. Както се случва и с българския- наясно са как да употребяват деепричастие, страдателен залог и т.н, но по- късно в училище разбират как се наричат в граматиката тези неща.
Съпругът ми се занимава с преводи на научна и художествена литература и твърди, че основните проблеми при по-младите му колеги са свързани с незнанието на български, а не с незнанието на английски. Всички четат, слушат и гледат  предимно на английски. Дори и в социалните мрежи се изразяват по-добре на английски.

# 614
  • Мнения: 7 689
То спорът тръгна от там, че написах, че е нормално в началото по-бързо да се напредва с АЕ, отколкото с всички останали езици. Аргументът ми е, че докато в другите езици се започва с много упражнения още по азбуката (кое ударение накъде се пише и какви са разликите), в АЕ всички деца знаят какво е брадър и могат да трупат по много лексика, както и да усвоят сегашно, бъдеще или сег.продължително време с много по-малко упражнения. И затова постигането на В1 в първата година е възможно и много учители го правят, въпреки, че мон е заложил постигане на В1 на всички езици за 3 години. Нито е нещо лошо, нито е някакво нарушение.

Общи условия

Активация на акаунт