Етажната собственост - такава, каквато си я направим 8

  • 33 009
  • 777
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 68 666
Това може да се причисли към т.нар. полезни разходи. В правото им казват подобрения.
ЗУЕС също ги е споменал в допълнителните разпоредби:


Решение за такива се взема със 75% мнозинство от ид.части, според чл.17, ал.2, т.3 от ЗУЕС.

# 751
  • София
  • Мнения: 5 147
Аз не считам, че това ще мине за полезен разход, но така написано е пореден текст, който предразполага към субективно тълкуване и зависи кой го чете.
А не мисля, че ще мине защото не е налице изискването да е при "преустройство и ремонт на общи части".
Ако мине асансьор по този член, би минала и хеликоптерна площадка на покрива и сауна + солна стая в общото мазе. Те аналогично биха увеличили стойността на сградата, както и асансьора би.
Продължавам да считам, че няма как малцинство от идеални части да бъде задължено да плаща за това.

# 752
  • Мнения: 68 666
Именно луксозни ремонти са това. Глезотийки. Ненужни, но увеличаващи стойността на имота...така е в правната доктрина. Спокойно може и без тях. Но ако искаш, може и с тях.
Аз не искам да споря и да разтягам локуми. Отговорих на въпрос колко процента са нужни. Според мен са толкова.
Точно преустройство на обща част е, стълбището е общо, то ще се преустройва.
Какво е преустройство и какво ремонт можеш да прочетеш в ЗУТ.
От мен толкова.

# 753
  • Sofia
  • Мнения: 2 368
Много е особен случая. Щом има шахта - това предполага, че по проект е трябвало да има асаньор - защо не е поставен е интересен въпрос. Може да е обект зарязан от строителя преди АКТ 15.

Въпросната шахта е обща част и закупуването на асаньор е напълно възможно и да се интерпретира като естествен разход.
За "ремонт" трудно би минало подобно нещо, но според мен съвсем естествено минава към "полезни разходи", с оглед да се довърши това, което строителя е пропуснал да довърши.

# 754
  • София
  • Мнения: 5 147
Панелен блок разглеждаме, julian. Предполагам е завършен преди поне 30 години и има всички разрешителни.

# 755
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 121
Продължавам да считам, че няма как малцинство от идеални части да бъде задължено да плаща за това.
Има, има. Облагодетелствали са се, ще плащат. Ако се търсеше друг смисъл тези решения щяха да се приемат с пълно мнозинство. С тия 75% останалите 25% могат само да изпълняват или да се местят в къща ако не им е изгодно в етажна собств.

# 756
  • Мнения: 68 666
Със 100% - за надстрояване и пристрояване на сградата.

# 757
  • Мнения: 4 208
Със 100% - за надстрояване и пристрояване на сградата.
Кооперацията срещу нас - стара тухла с 4 жилищни етажа и гаражи отдолу (реално 5 етажа) без асансьор си направиха. Изглежда като пристройка от задната страна на стълбите и реално спира на полуетажа. Отрязали са стените под прозорците на полуетажа. До колкото помня имаше табела за строително-монтажни работи, каквито слагат на строежите

# 758
  • София
  • Мнения: 5 147
Има, има. Облагодетелствали са се, ще плащат. Ако се търсеше друг смисъл тези решения щяха да се приемат с пълно мнозинство. С тия 75% останалите 25% могат само да изпълняват или да се местят в къща ако не им е изгодно в етажна собств.
Чета твоите мнения по темите и ги уважавам, но с какво се облагодетелстват първите два от петте етажа? Говорим за вход с вероятно 14 апартамента, следователно ще дойде средно над 1000 лева на жилище. За нещо, дето няма и да помиришат после.
А като не им изнася да се изселват, не е ли същото като тези от петия етаж щом не им изнася пеша да се изселват?

# 759
  • Мнения: 1 597
Нов асансьор е поне 50000 лв. сигурно.

# 760
  • София
  • Мнения: 5 147
Нов асансьор е поне 50000 лв. сигурно.
Лукс и за висок блок с по-голяма носимост, може. Но в техния случай по-скоро около 20.

# 761
  • Мнения: 35 969
Моля някой да пусне нова тема.

# 762
  • Мнения: 68 666
Дайте идея за нещо удобно в което да вписвам събраните вноски за месеца?
Сега сме с един тефтер, но написаното е дребно, постоянно се кьорим и аз, и бабите, не виждат къде трябва да се подпишат, с две думи-неудобно е. А и ми омръзна да вписвам имената всеки месец ръчно.
Вие как и на какво отбелязвате събраните месечни вноски?
На листи ако принтирам имената от компютър? И да ги събирам в папка или класьор?

# 763
  • пак там
  • Мнения: 2 885
И ние бяхме с една опърпана тетрадка. ЗА три месеца ми писна и си ги разпечатвам на листа. На мен ми е удобно, особено като си правя списъка. Пробвай.

# 764
  • Мнения: 68 666
Да не се изгубят листите после...как ги съхраняваш?

Общи условия

Активация на акаунт