WIZZ AIR - 40

  • 43 809
  • 791
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 557
Айде пак се почна със злобните изказвания. Никога не съм летяла с Wizz, но след прочетенето тук оставам с впечатлението че половината им пътници са истерични злобари и само си търсят причини да се заяждат с хората….

# 511
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 816
Ами пиши, ама недей дава наклон на другите какво да пишат!

# 512
  • Мнения: 6 615
Не мисля, че има за какво, но все пак - извинявам се на всички, че са принудени да четат и днес за моите драми с Уиз Laughing
Да споделя все пак какво се случи - реших да купя двете места /за мен и ММ/ като осъзнавах, че рискувам наистина да стане както neuromancer го е описал. След като чекирах нас, започнах и децата и хоп - изненада - рандъм разпределението ги сложи 7 реда зад нас Laughing Свързах се с кански усилия с чата, все нямаше свободен агент или имаше и той веднага излизаше от разговора, без да сме стигнали доникъде. Обясних си проблема и първото предложено решение беше - "няма проблем, ще оправим нещата и всеки възрастен ще стои до дете" Аз бях така  Shocked и ги попитах дали тогава ще ми върнат парите за местата, понеже така или иначе такова разпределение щяхме да получим и безплатно. ОК, ще проверя и ще пиша след минута - каза девойката. Тази минута така и не дойде - тя просто напусна чата и чао. Аз се ядосах - осъзнавам, че най-вероятно и моята постъпка може да мине в графа "научили сме се от бай Ганьо", ама като го няма изрично забранено защо не? Т.е. те ми разрешават да купя два билета, които са само за възрастните /уточнявам, че всички 4-ма сме на 1 резервация/, децата априори не могат да пътуват без възрастен до тях и се оказва, че ..не е съвсем така. Успях още веднъж да се свържа с чата и да поискам агент от бота, падна ми се слава Богу разбрано момче и решихме казуса за няма и минута - даде ни 4 места на един ред, едно до друго.
Сори за многословието, но държа да напиша цялото развитие. Така и  не разбрах дали по принцип им е такава практиката, или ми направиха "компромис" един вид.
Отново благодаря на всички включили се! Бъдете здрави и много пътувания да имате!
Тарти  Hug

# 513
  • Мнения: 6 449
Ами според мен те си разпределят още в началото случайно така, че да сте заедно. След като купиш само за част, другата част си остава където е била. Щом решиш да купиш места, значи отговорността вече става твоя и те няма да местят автоматично децата след възрастните, хем че понякога няма да е възможно. Затова казах или за всички, или никой. Другия вариант е да чекираш някой, да видиш къде е, има ли места около него и тогава комбинираш малко и при късмет успяваш да събереш всички с по-малко купени места, но трябва мислене и късмет.

# 514
  • Мнения: 6 615
Да, аз осъзнавам, че няма как да оставят децата без възрастен, но тяхната безплатна схема с разпределение 2 на 2 или 3 на 1 /двете деца при единия, а другия сам някъде/ мен не ме устройва съвсем, понеже адски много ме е страх да пътувам със самолет. И държа ММ да е до мен, или поне на ръка-две разстояние Laughing още помни милия когато щях да му измъкна ръката на един полет до Дъблин  с нечовешка турбуленция. Така, че основния ми важен човек горе е той Laughing

# 515
  • Мнения: 2 112
Когато пътувам, предвид, че е с малко дете, винаги купувам места. Друго си е, особено при по-дълъг полет ту единия, ту другия родител да може да го вземе например, най-малкото да не плаче, че и други пътници има. За един чартър късно се чекирахме и мъжът ми беше в края на самолета, аз в началото. Трудно ми беше и от места не бих пестила. Дори не ми е хрумнало да моля някой да се мести.

# 516
  • Мнения: 4 996
Гледам, че темата е взела доста неприятен обрат.
За какви някакви евро става въпрос, като Уиз отдавна се оляха с цените на допълнителните услуги. Вчера ми искаха 19 евро за място на отиване и още толкова на връщане. Че то билетът ми струва почти толкова.

# 517
  • Мнения: 20 509
Така е, но билетите са доста евтини. И комбинирано с купуване на място пак е по-евтино, отколкото, ако летите с България еър, Турските авиолинии, Австрийските, Луфтханза, КЛМ, Еър Франс и т.н. (където вие си избирате мястото безплатно)  Wink
Моят съвет е: ако пътувате сами ... не ви трябва изобщо място. Ако пътувате в компания и искате да сте заедно, купувайте си места, за да ви е мирна главата. Самите места струват най-евтино още при купуването на билета. На по-следващ етап е по-скъпо. А най-скъпо е вече при чекиране.

Има и друго, нали знаете за честия проблем Overbooking? Има го при натоварените линии... до Лутън, Айндховен, Дортмунд, Бергамо, Мадрид, Рим ... Там, където има ежедневни линии, там летят и най-много хора, самолетите са пълни. За 180 местен самолет продават по над 200 билета. Винаги има отказали се и уизеър на това разчитат. Продават билети в повече, но все има хора, които не се явяват на летището и не се качват в самолета.  И при такива случаи познайте кои са с предимство? Тези, които имат закупено място. Особено за Лондон Лутън това е огромен проблем, там направиха за някои дни по 4 полета дневно, пуснаха и по-големите самолети Еърбъс А321, които са с по 6 реда повече (тоест 36 седалки в плюс), но масово хората пищят заради този овърбукинг. Имаш билет за 6 сутринта... И ако нямаш място, може да попаднеш и в т.нар. излишък и да те оставят за следващия полет по обед. Но при Бергамо директно те отлагат за другия ден, защото няма повече от 1 полет дневно. Миналата година заради строгите ковид изисквания от/за Великобритания и Италия, пътникопотокът намаля, но не много. Сега всичко ще се върне по старому.

# 518
  • Мнения: 6 449
Гледам, че темата е взела доста неприятен обрат.
За какви някакви евро става въпрос, като Уиз отдавна се оляха с цените на допълнителните услуги. Вчера ми искаха 19 евро за място на отиване и още толкова на връщане. Че то билетът ми струва почти толкова.

Билетите са евтини, защото избиват с цените на допълнителните услуги. Просто модела им е такъв.

# 519
  • Мнения: 4 996
Така е, евтини са билетите, ако човек успее да издебне хубава цена. Но багажът 20 евро, мястото 20... като добавим и кацането на по-отдалечено летище, нещата почти се изравняват.

Но съм избрала Уиз, само защото ми излизат без пари полетите. Който иска евтино, не може да мрънка. Но пък и не значи, че трябва да му набиват качето, само защото търси по-евтин вариант.
Това с канчето не е към теб, нито към други потребители, по принцип така мисля.
Да не вземе да се припознае някой, че отидоха пак няколко страници.

# 520
  • Мнения: 20 509
Билетите са евтини, защото избиват с цените на допълнителните услуги. Просто модела им е такъв.
Да, но има логика. Преди всички билети на всички компании бяха скъпи и включваха екстри, които НЕ всички ползват.
Ако отиваш за един уикенд до Франкфурт, защо ти е да плащаш 200 евро на Луфтханза или България еър, а няма да ползваш чекиран багаж? В един самолет има хора, които пътуват с много багаж, за дълго време, има и такива, които пътуват за 2 дни и на тях не им е нужна тази екстра, но на практика я заплащат при скъпите авиокомпании.
Друг е въпросът, че след 2010 г. вече постепенно и националните авиокомпании започнаха да таксуват големия багаж и цената масово включваше само ръчен до 8/10 кг. Ако помните, преди 2010 всички големи авиокомпании имаха включен чекиран багаж, скъпи билети ... и независимо дали летиш за 2 дни и няма да ползваш такъв багаж, плащаш.

Така е, евтини са билетите, ако човек успее да издебне хубава цена. Но багажът 20 евро, мястото 20... като добавим и кацането на по-отдалечено летище, нещата почти се изравняват.
Пак да уточним, че мястото НЕ Е 20 евро, а багажа далеч не всеки го ползва и иска, особено тези, които пътуват за кратко. Така че много хора напълно са ОК само с ръчен багаж.
А и летищата в половината от дестинациите на Уизеър НЕ СА отдалечени (както при Бове, Лутън, Шарлероа, Хан и Меминген).
В Мадрид летището е едно и също и за нискобюджетните, и за големите авиокомпании. Същото важи и за Лисабон, Хамбург, Болоня, Катания, Бари, Неапол, Дъблин, Женева, Кьолн, Ница... В Рим - и големите компании кацат на отдалеченото Фиумичино. В Загреб, Любляна, Скопие, Белград, Тирана, Сараево, София, Прищина, Подгорица, Атина.... - ето 10 балкански столици само с по едно летище, всички кацат там. Примерите са още безброй. Така че нека не преувалечиваме. Това с отдалечените летища важи за 5-6 дестинации само.

Последна редакция: нд, 13 мар 2022, 00:09 от diziler

# 521
  • Мнения: 6 170
Сигурен ли си за overbooking? Мен ме изненадаха неприятно при самото чекиране преди 2 години, на летището също питаха хората дали искат да си отстъпят мястото, не знам на какъв принцип беше. През последните 8 години летя веднъж-два пъти годишно и това е първият такъв случай. Места имам винаги запазени или по-скоро цял пакет от услуги, включващи въпросното място, чекиран багаж, 8/10-килограмов ръчен и приоритетно качване. Да не вземат да ме изненадат следващият път на летището, че с нискотарифните компании предпочитаната от мен дестинация е с полети само два пъти седмично.

# 522
  • Мнения: 6 615
Добре де, при overbooking   ако никой не иска да се лиши доброволно от мястото си, какво се случва? Или дори и да има отказали се, пак има свръх брой пътуващи? Как им стиска да продават повече билети от местата?

# 523
  • Мнения: 20 509
Това е масова практика при нискобюджетните компании. Случва се при натоварените дестинации. Помня един репортаж по БТВ как 40 пътници за Лондон останали за следващ полет, защото имало overbooking. Дори и някои да се съгласят... други не... има си някакви компенсации. Но самолетът си има капацитет и просто останалите не ги пускат да продължат напред.  Ще намеря този линк към БТВ. Отдолу имаше коментари и че тогава бил в ремонт А321 (с 36 реда) и са пуснали по същата линия А320 (с 30 реда), но и въпреки това пак е имало овърбукинг. Масово го правят компаниите. Изчислили са си, че загубите им са по-малко от печалбите, ако продават такова количество билети, които да съответства на седалките.
@Балкай Бартокомляс, за къде ще летиш? Ако е за Лондон или Бергамо, купи си място.

Последна редакция: нд, 13 мар 2022, 00:10 от diziler

# 524
  • Мнения: 6 170
Случва се човек да изпусне полет, да се откаже поради някаква причина, а компаниите не искат да са на загуба. В случай на overbooking трябва да предлагат компенсации, но дали е така на практика? При липса на доброволци най-логично е да се стига до недопускане на пътници в самолета, но как ги подбират, не е ясно. На мен ми се случи само веднъж, редовна компания, при чекиране (няма възможност за по-рано от 23 часа преди полет) и не ми беше приятно изобщо. Кое ще ми гарантира, че въпреки рано закупеният билет и допълнителните услуги към него като чекиран багаж, запазено място, приоритетно качване и прочие няма да ме закачат и няма да ме свалят от самолета?

Общи условия

Активация на акаунт