Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 31 818
  • 556
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 4 022
Ох, това с парите не го разбирам.... Какво значи няма да взема монети, нали са пари!
На мен пък ми се случва по-често обратното:нямам да ти върна, имаш ли точни? Не, нямам! Еми тогава не мога да ти продам, иди някъде да ги развалиш!Това само в БГ може да се случи! Отказват да ти продадат:)))))
Отивам, ама в друг магазин!

# 361
  • Мнения: 990
…..

Последна редакция: пн, 13 юни 2022, 21:29 от Silver Light

# 362
  • Мнения: 3 856
Като цяло работата с пари е кофти, все ще има някой дето е недоволен, че си мо върнал на дребно или, че видиш ли не можеш да му развали 10 лв на по левче, щото и на тебе ти трябват. Надявам се да доживея до деня, в който няма да ме питат "може ли с карта", а "приемате ли в брой". Само да вметна, че за да ти донесат от банката дребни се заплаща и по тази причина много търговци се правят на тарикати и не искат да плащат.

# 363
  • Мнения: 810
.

Последна редакция: пн, 13 юни 2022, 22:33 от SsSa

# 364
  • Варна
  • Мнения: 7 034
Нещата са двустранни. Както има отврат служители, така и същите клиенти. Пример от вчера: работя в аптека, една дама поиска блистер аналгин, струва 1лв. Дават ми се 50лв. Виждам я, че има дребни, моля я да види, дали няма да събере левче, директно ми се отказа. До 5лв тръгнах да и връщам по 1лв, че вече ми бяха обрали двулевките. Въпросната се сопна, че такива дребни монети (4бр по 1лв) няма да ми ги вземе, и че ще плати с карта. Просеше си една псувня и да я изгоня, ама все пак реших да отстъпя, нищо, че на нас таксата за тая мижава транзакция ще е по-голяма от нейната покупка.

Извинявайте, но с какво право надничате в портмонето на клиентите си? От къде знаете дали тези дребни, които сте видели, са нейни? Може да са служебни оборотни или да ѝ трябват за нещо друго (машина, автомат...)
Има обекти, в които си е обявено, че плащания с карта се приемат за покупки на стойност над 10 лв. Щом във вашия обект никъде не е опоменато подобно изискване, нямате никакво право да нервничите, да недоволствате и да псувате наум. Какво точно сте отстъпили, не разбирам?
Да, тъпо е, че клиентката се е разсърдила на монетите по левче, но вашето отношение е 10 пъти по-грубо и освен това - непрофесионално. И аз съм работила с пари, имала съм много неудобни ситуации, но като вас не съм си и помисляла да се сържа.
Имам чувството, че някои хора вече се чудят какво да напишат и си изсмукват от пръстите някаквии дребнави историйки.

# 365
  • Мнения: 3 856
Аз пък съм на мнение, че като нямаш дребни или не искаш да ги даваш, нямаш право да мрънкаш как ти връщат. Все пак търговските обекти не са печатници за пари.

# 366
  • Варна
  • Мнения: 7 034
И затова, че се е размрънкала, заслужава мислени псувни и закани за изгонване ли? Клиентката в крайна сметка е платила с карта. А на фармацефтката ѝ се плаща заплата, за да си изпълнява служебните задължения и да се държи любезно с клиентите.

А и фармацефтката е първата, която се е размрънкала на банкнотата. Това - първо мрънкате. После - второ мрънкане заради банковата карта. Едва ли не очаква който купува аналгин за левче, да плаща само с приготвено точно левче.

# 367
  • Мнения: X
Ако не ви е изгодно да ви се плаща с карта, не го предлагайте в аптеката. Не е проблем на клиента колко ви струва на вас транзакцията. В чужбина, поне в развитите държави, на повечето места не е проблем и такива минимални суми да се плащат с карта.

Не, че не е можела да е по-отзивчива, но истината е, че парите са си пари - дали са 50 лв и трябва да ѝ се връща ресто, или ще плати 1 лв с карта няма значение. Естествено, не никак възпитано или приятно да се сопва, че рестото ѝ е каквото е в такъв случай.

# 368
  • Мнения: 810
Нали се сещате, че на ден влизат маса хора, с едри пари за нещо свръх малко. Не съм банка да разполагам винаги с дребни, за да им развалям парите. И не съм мрънкала, попитах я най-нормално. С това пък, че винаги съм длъжна да съм любезна абсолютно със всеки клиент... ми не съм съгласна, аз не съм нечия подлога. Попитах я - отказа ми, тя е в правото си, но да ми се казва злобничко, че монетите няма да ми вземе... и не съм надничала на никого в портмонето, тя си държеше дребните в ръката.

# 369
  • Мнения: X
Напротив, длъжна си. Защо не си потърсиш друга работа, нещо онлайн, на компютър, от вкъщи, без контакт с други хора, като смяташ, че не си длъжна да се държиш любезно с клиенти и не осъзнаваш простичкия факт, че както и да се държат, ти получаваш заплата само и единствено защо те са влезли да си купят нещо в аптеката, в която работиш?

# 370
  • Мнения: 990
Напротив, длъжна си. Защо не си потърсиш друга работа, нещо онлайн, на компютър, от вкъщи, без контакт с други хора, като смяташ, че не си длъжна да се държиш любезно с клиенти и не осъзнаваш простичкия факт, че както и да се държат, ти получаваш заплата само и единствено защо те са влезли да си купят нещо в аптеката, в която работиш?

Докъде са границите, според Вас? След каква реакция една служителка обслужващ персонал е вече не е длъжна да е усмихната, докъде е длъжна на премълчи, когато отсреща злоупотребяват?
Не говоря за конкретния случай, а по принцип.

# 371
  • Мнения: X
Възпитанието е задължително независимо от ситуацията, според мен.

# 372
  • Мнения: 810
Значи смяташ, че някой ако откровено се държи зле с мен, аз задължително и на всяка цена трябва да му се усмихвам като невменяема? Защото и такива клиенти има. Ами повтарям се, че няма как да стане.

# 373
  • Мнения: X
Казах възпитание. Няма да се усмихваш, но ще запазиш добрия тон, ще се държиш учтиво, няма да се сопваш и да показваш раздразнение. По принцип съм на мнение, че това трябва да важи и за клиентите, разбира се. Но колкото и да имам разбиране, че и обслужващите клиентите са хора с нерви и настроения, никога няма да ми се промени мнението, че докато си на работа трябва да се държиш адекватно. Защото там личните ти проблеми и настроения място нямат, защото ти се плаща заплата да се държиш любезно и възпитано.

Но ти, не искам да казвам обслужващ персонал, но то всички сме реално такива с клиентите си - дори и те да се държат невъзпитано, трябва да си възпитана и любезна. Такива изказвания:

Нали се сещате, че на ден влизат маса хора, с едри пари за нещо свръх малко. Не съм банка да разполагам винаги с дребни, за да им развалям парите. И не съм мрънкала, попитах я най-нормално. С това пък, че винаги съм длъжна да съм любезна абсолютно със всеки клиент... ми не съм съгласна, аз не съм нечия подлога. Попитах я - отказа ми, тя е в правото си, но да ми се казва злобничко, че монетите няма да ми вземе... и не съм надничала на никого в портмонето, тя си държеше дребните в ръката.

показват доста лошо и ограничено възпитание и липса на всякакъв професионализъм. Ако не искаш да се съобразяваш с клиентите си и да се държиш възпитано и любезно, за което ти се плаща в рамките на работното ти време, с парите, които те са похарчили, наистина трябва да се замислиш дали да не си намериш някаква работа от вкъщи. Дръж се нелюбезно, невъзпитано, не се усмихвай в свободното си време и не на работа.

Такива дискусии само затвърждават убеждението ми, че средностатистическият българин няма елементарно възпитание и разбиране за цивилизовани отношения. Нищо лично.

# 374
  • Мнения: 2 579
Ставала съм свидетел на ужасно поведение от страна на клиенти в аптека и при цялото нахалство и грубост, пак, че аптекарката запази състояние на духа и добро възпитание. Но аз пък не се въздържах и насметох грубиянина. Ами не - не винаги клиентите са прави. Ето например каква беше ситуацията, за която се сещам - идва някакъв намусен господин да купува хапчета за дядо си. Личи си, че го прави с огромно нежелание, камо ли да има търпение да чака на опашка. А ние сме се наредили 4-5 души и си чакаме чинно. Въпросният се провиква от края на опашката към аптекарката: Имате ли еди кое си лекарство, да знам дали да чакам. Тя в момента обслужва клиентката, която е наред. Освен, че трябва да й даде изписаните лекарства, трябва и да се разплатят, което изисква все пак някаква концентрация и учтиво казва на господина да изчака да приключи с клиентката. Само че онзи не го устройва и това. Той иска да пререди цялата опашка и започва да ругае и обижда. Казвам ви, честно, ако можех, щях да го хвана за яката и да го измета от аптеката незабавно.

Общи условия

Активация на акаунт