Отговори
# 570
  • Варна
  • Мнения: 2 319
Ама не така строго, той (AI),sorry, нИ гУ знам къв' пол е, но е млад и се учи,  старае се, дори с уважение се извинява, дайте му поне малко шанс!   Wink

# 571
  • Мнения: 20 040
Беше ясно, но все пак:

# 572
  • Мнения: 10 081
Не знаех, че има и такава тема.... Питайте в друг теми, където са учителите. Коя е тази Павлина?

# 573
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 191
Абе вярно ли има още хора, които се съмняват, че може би се пише заедно?!

# 574
  • Мнения: 20 040
Не знаех, че има и такава тема.... Питайте в друг теми, където са учителите. Коя е тази Павлина?
И защо да питаме в други теми?
Наистина стана досадно вече.

# 575
  • Мнения: 35 920
За пореден път - няма какво да се пита. Има граматични правила. Никога не зачитам не се е писало слято, няма и да се пише. Някои хора пишат и незнам, немога и неразбирам, ама си е за тяхна сметка.

# 576
  • Мнения: 13 030
То си пише коя е Павлина Върбанова.
Има и телефон към БАН за въпроси относно правописа.

# 577
  • Мнения: 12 578
Имам един малко глупав въпрос:
Как е правилно да се каже:
"Екип от учени направи сензационно откритие" или "Екип от учени направиха..."
На мен първото ми звучи правилно, защото екипът го е направил. Обаче питам, защото имам известни колебания - ако заменя "екип от" с "група учени" - ми звучи правилно и в мн.ч. - направиха. 😊

Примерите са съвсем произволни, предполагам, повлияни от... многото мемета с "група английски учени..." 😄😊

# 578
  • Мнения: 2 047
"Екип" - ед.ч., следователно "направи" - ед.ч.
И така с всяко съществително име, което е в ед.ч., независимо, че назовава множество - семейство, група, клас...глутница Joy
Типични граматични особености, всяка година на матурата има подобни задачи - да се търси грешка или да се изпише правилната форма на думата.
Граматичните категории род и число са независими от половата принадлежност или бройката. Примерно момчето е смелО, а не смел и т.н.

Последна редакция: нд, 13 апр 2025, 13:23 от Елиас

# 579
  • Мнения: 12 578
Елиас, благодаря! 🤗

# 580
  • Мнения: 3 179
Имам въпрос относно изпита за НВО за 7 клас: Някога, когато се изпуснеше дума или имаш да добавяш изречение се правеше скоба на мястото и отгоре се изписваше допълнителното. Сега учители по български език ни казаха, че това не може да става, т.к. ученикът не трябва да поставя допълнителни знаци, затова отнемат. Други ни обясниха, че може в края на преразказа да напишеш 1. и да напишеш допълнението, 2. и пак да напишеш допълнение. Как е редно да се вмъква израз, дума, дори цял абзац?

# 581
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 408
Така е, както са Ви обяснили - с цифри на мястото за допълване, а самият текст - в края.

# 582
  • Варна
  • Мнения: 25 848
Моля ви, помогнете ми за следния въпрос:

1. Какви еднородни части откривате в даденото изречение?
Котка в бяло и черно се бе свила върху капака на старо пиано, а по стените висяха маслени платна с леопарди и слонове.

На мен най-много ми приличат на еднородни допълнения, но явно това не е верният отговор.

# 583
  • Мнения: 5 001
Еднородни определения. Каква котка? - в бяло, в черно. Какви платна? - с леопарди, със слонове.

Последна редакция: вт, 06 май 2025, 19:22 от laurentin

# 584
  • Варна
  • Мнения: 25 848
Благодаря. Синът ми първо е маркирал допълнения, после определения. На мен пък едното ми приличаше на допълнение, другото на определение.
"Каква котка", но платна "с какво".
Страшна каша са ми тези неща...

Общи условия

Активация на акаунт