ДЕВЕТокласници 2022/2023 - Тема 1

  • 37 001
  • 740
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 4 201
Една от фирмите, в която звънях миналото лято беше Тейкауей и точно от там една много любезна дама ми обясни, защо не наемат непълнолетни за през лятото. Може би в дългосрочен план, да, но за 2 месеца ми отказаха. Иначе щеше да бъде идеално, тъй като младежа не слизаше от колелото.
Моята девойка иска да дава уроци по математика. Тя това лято подготвяше едно момиченце за НВО и беше супер ентусиазирана и доволна, че може догодина да си изкарва пари по такъв начин.

# 571
  • София
  • Мнения: 5 164
Здравей, GI Hug
Или не си писала досега в темата или от отдавна не си ни посещавала, защото ника не ми е познат.
Каквато и да е причината, добре си дошла оттук насетне Sparkling Heart
Виждам, че сте в чужбина; можеш да споделиш каква е системата при вас, как се справя наборчето, в какво училище е и въобще неща, които искаш - ще ни е интересно да те четем, както другите майки, които са в различни държави.

За работата за младежи - много е хубаво ако имат възможност децата да пробват. Това изгражда важни умения, които ще ги ползват цял живот, а няма излишен опит. Моят син от миналата година ходи на 4 часа като доброволец в една фирма. Въпреки че не му се плаща, това му даде много. Скоро пак ме пита дали ще го пусна да ходи отново - естествено, но през лятото; сега приоритетът е училището.

Добри, откога се каним да посетим Румъния.... Тъкмо бяхме решили и ковида стопира всичко.
Поне наборът ходи там по проект на Еразъм+ , тъкмо преди пандемията.

# 572
  • Варна
  • Мнения: 1 195
Благодаря ви за споделеното по темата за работа при наборчетата. Аз също съм за ранното започване. Ще се научат още повече на ред, дисциплина, отговорност, работа в екип. Все повече забелязвам при новите служители, които наемам, че масово им липсва чувството за отговорност. Това да не се обадиш, че няма да дойдеш на интервю или още по-зле-че няма да дойдеш на работа днес - се случва все по-често. Аз откровено не го разбирам това при сегашното поколение. Но тази тема е дълга и незнам дали въобще има смисъл да я почвам.
Маги, стискай зъби до неделя. Изведнъж ще се наредят нещата и ще дишаш по-дълбоко.
Усап-много е вълнуващо обзавеждането на нов апартамент. Пожелавам ви скоро да го почувствате и като дом.
Иланг-иланг - не бях чела или чувала досега, че нисък пулс може да е симптом. Стискам палци да отминат всичките ви притеснения.

Последна редакция: ср, 26 окт 2022, 11:41 от Лилла

# 573
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
KalyMay отдавна не съм писала. Нали тук сме родените 2007 набор? Чета ви понякога да зная какво учат децата на тази възраст.  Да го представя набора.
Моят Денис е ноември 2007, средно дете в семейството с двама братя, през три години са. В Англия са родени и живеем; посещават българско съботно училище и Денис въпреки че говори и пише прилично на български сега това което учат-поезия и т.н му е много трудно.
В тукашната образователна система (почват училище в годината преди да навършат 5г) на 16г държат между 8 и 12 матури по всички предмети. После между 16-18г ако искат да ходят в университет се готвят по 2-4 предмета и на 18г имат матури, които им определят в кой университет да ходят. Ако няма да ходят в университет между 16-18г работят и учат занаят/практически.
За мен лошото е, че на 15 трябва да са ориентирани долу-горе какво ще правят.

# 574
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 046
Добри, специално за теб, снимано в Букурещ:


тити, тази карта е за 1739г и е вярна за тогава.
но 12-13 век България е съществувала вече 5-6 века там, къдетоте пишат Византия Wink

ето ти една за 10-11 век, но не от румънски музей

# 575
  • Мнения: 20 044
ГИ, добре дошла!
Искрено се възхищавам на децата в чужбина,които имат и БГ училище уикенда. Струва ми се много натоварващо.
За съжаление и тук искат да се синхронизираме с образователната система в Европа с ранното ориентиране. Не знам какъв е този зор да знаят от малки какво и дали ще следват. Иначе за ученето на занаят съм с две ръце. В България е много порочно това търкане на чиновете от ученици, които нямат грам желание да учат след 10ти клас.

Относно работата и аз намирам за полезно да видят за какво става въпрос.
Миналата година на един панаир в училище моята девойка беше на щанд за занимания за малки деца. Трябваше да ги занимава с разни crafts. Много беше стресираната милата. След това каза, че със сигурност няма да работи нещо с малки деца и че не ги харесва Joy

# 576
  • София
  • Мнения: 4 465
Добри, 13 в. чак е пресилено, но от началото на 11в. до края на 12в. на юг от Румъния наистина е била Византия. Аз всъщност не знам тогава имало ли е Румъния, но България е нямало.

# 577
  • Мнения: 1 449
Здравейте! Да, знам, че се загубих от темата, нещо не ми достига времето Simple Smile Днес се ядосах на госпожата на големия по философия и влязох да търся тук някой разбиращ от предмета Simple Smile Дружно правихме домашно снощи, грешно било МоляВиСе...Simple Smile Ох, то е смешно, ама в чудо съм се видяла с тази. Не знам вече какво да правя. Да кажеш да не учи, добре...но да се скъсва от учене и накрая да го реже така. А е и кротък, не е и заради това...
Набора иначе се справя. Не се оплаквам! Учи до колкото може, спортува здраво и курсове записа допълнително. Към спорта де..не учебни, но са си още един ангажимент.
И нашите искат да работят лятото, мислех да питаме по хотелите. Но набора няма да има 16 години и незнам дали ще стане.
Dive Purple Heart на линия съм за среща. Само пишете едно съобщение във viber  или messenger, че тук може и да изпусна Simple Smile ysap знае как да ме намери Two Hearts

Последна редакция: ср, 26 окт 2022, 19:48 от MollyBy

# 578
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 046
лельо ог, съгласна съм донякъде, но от 681 официално там е България.
с прекъсвания за по няколко години или века, но е там.

а това са снимки от мемориала за Холокоста.

на мен ми направиха силно впечатление формата на надгробните камъни и ... езика.



# 579
  • София
  • Мнения: 17 673
Моето е нашарило школото, последен в класа. Само двойка още няма.
Вчера на профилактичен преглед джипито му хвана нисък пулс. Целият ден беше с 49-56 пулс. Бяхме на кордиолог, няма проблем в сърцето на ехографията и сега се чудим от къде е това. Ще правя мониторинг през 3 часа събота и неделя - кръвно и пулс да видим.
Това състояние било характерно за спортисти, но той не е.
Няма спокойствие.

А друг път мерили ли сте му го, т.е. сега инцидентно е нисък, а знаете, че нормално му е по-висок, или сега случайно е измерен и е бил такъв? Понеже ако нямате основания да смятате, че е моментна аномалия, може и просто нормално да му е нисък. Което не е особена драма - вероятно ще посяга по-често към кафето от един момент, но... друг особен проблем няма да има. Аз докато не станах 80 и много килограма в резултат на хашимотото бях с пулс 50 нормално, все ме питаха какво тренирам... пък аз никога нищо не съм тренирала, но въпросът е, че ако му е такъв естественият пулс и се чувства добре, това всъщност е хубаво, по-малко се натоварва сърцето. Е, ако преди това е бил по-висок, а сега внезапно се мери нисък, тогава е друга ситуация.

ПП
st. Dobri, шокиращи неща научавам от теб за съседите...
ППП
За работата - такива неща като проектантско студио, летище, Уимбълдън - одобрявам. Детски заведения - сложно, зависи от наклонностите на човечето, но хотели, закусвални, кръчми и др. подобни - не.
Уроци на по-малките - категорично да. Полезно е за всички страни.
Доброволчеството също е добро нещо. Kally, браво на сина ти. Благороден човек е (не дете, човек именно).


Дъждец, съгласна съм, отвратително е желанието да си "синхронизираме" образованието с европейските, които, като цяло, изобщо не одобрявам. Не са предназначени да потърсят талант в разни направления, а просто да създават бързо работници...

Последна редакция: чт, 27 окт 2022, 01:51 от katiABV

# 580
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
отвратително е желанието да си "синхронизираме" образованието с европейските, които, като цяло, изобщо не одобрявам. Не са предназначени да потърсят талант в разни направления, а просто да създават бързо работници...

katiABV незнам дали има по съвместно европейско образование, но разбирам какво имаш предвид.

Аз проблеми виждам с тук английското, масово образование. Не говоря за 10% от децата, които учат в селективни (с изпит на 10г държавни или платени). В тези наистина се получава много добро образование, може би най-доброто в света.

За образователната система в Англия има положителни неща-
фокуса е детето да ходи с желание на училище, нямат домашни (или минимални такива) до 11г; няма учебници, състезателния елемент е минимален, от родителя не се иска абсолютно нищо-просто да осигури униформа за детето и е отговорен детето да присъства в училище всеки ден. Всичко друго училището осигурява-химикалки, моливи, арт материали, обяд до 8г, учебни материали, тетрадки и др. Учителите са тези които следят и трява да докарат всеки техен ученик до определено ниво на знания измервани с нац. изпит на 11 и на 16г. Това им е обвързано със заплатата, повишение и т.н.

Аз намирам и отрицателни страни- родителя особено до към 14г възраст се държи на една ръка разстояние - не е нужно да знае точно какво се учи, няма учебници които да се носят в къщи и служат за яснота. Учителя решава в зависимост как се справя детето в клас, в кое ниво ще е поставено, кои изпити на 16г на какво ниво ще покрие и т.н. За много родители това е положителни, изобщо не ги занимават.
След 13г родителски срещи с младежа/девойката и родителя и ученето, материала и т.н става отговорност на учещия.
Ранно ориентиране към 3-4 предмета на 16г или занаят.
Много мога да пиша, но нямам сравнение със сегашната система в България, само с моето време в училище през 80 и 90те. Единствения ми допир е чрез съботното БГ училище, което децата ми ходят. Учебниците по език и литература са пъстри, хубаво написани. За по-големите след 5-6 клас са на по-висок стил, където доста от упражненията предполагат родител да седне и обясни/помогне.

Последна редакция: чт, 27 окт 2022, 07:00 от GI

# 581
  • Пловдив
  • Мнения: 1 677
Наскоро се запознах с една моя ... племеница. Дъщеря на мой втори братовчед. От нейните 11 години цялото семейство са в Англия и там е завършила съответно средното си образование.
Тя поддържа връзка и с наборите си в България. Та, нейното мнение е, че там (в Англия) е много по (цитирам) - айляшко. Нямала е традиционния за нашите ширини бал при завършване на средното. Не зная подробности, но детето сега идва в Пловдив да учи "Английска филология". Понеже не е имала ДЗИ, държала е изпит за Пловдивския университет. Родителите й остават в Англия... Но там висшето образование било скъпо...

# 582
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 046
мога да правя сравнение понеже съм била и от двете страни.
в България учебниците са шаренки, но написани в неразбираем стил и език. наистина се налага родител да седне и да обяснява, но това има рискове. учила съм по време, когато игото беше иго, а не присъствие, когато таблицата беше менделеева, а не периодична (май беше периодична на Менделеев Wink ), гласните бяха отворени и затворени, не тесни и широки... някои мои обяснения не се покриваха с новите повеи и учителките не пропускаха да го отбележат.
а ако не знам и не мога да обясня? момиченце в първи клас беше отглеждано от баба и дядо след семейна драма. пенсионери от местното ТКЗС, нито българска граматика можеха да обяснят, нито преход от единици към десетици. какво правим с това дете, което в училище не е получило обяснение, а в къщи няма кой?

и не съм много съгласна, че обучението по английската система е айляшко и че родителите се държат настрани. сигурно има и такива училища, не мога да кажа.
при нас учат много, правят си тестовете, упражненията, чвно следят кой какво е научил, защото след това има допълнителен материал за донаучаване/преговор/упражнение. ние получаваме доклади всеки срок (те са три), по математика допълнително има нещо като доклад, като за всяка задача е написано колко точки дава, колко от тях ученикът е получил. с малко старание родителя може да се види в кой раздел има пропуск.
на база тези оценки на усвояването на материала, се дават допълнителни задачи и ако се налага консултации.

а това, че нямат бал го отчитам като голям плюс.
искам детето да има един празник за приключване на етап от живота си, но баловете са се превърнали в нещо ужасващо. старомодна съм, знам.

кати, какво те шокира? Simple Smile интересно ми е.
после мога да споделя какво беше ново и мног интересно за мен. Simple Smile

# 583
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
Не знам за айляшко учене, учат и ако искаш да отидеш в добър университет си трябват доста високи оценки на матурата на 18г.

За бала, повечето училища имат бал на 16г след матурите. Може би с ковид това да не се е състояло.

StDobri съгласна съм, базовото ниво се покрива от болшинството от децата. Три пъти в годината дават доклад-силно казано, но някакъв разбор так се справят по предметите.
Сравнявайки с моето време в бълг система се преподаваше на високо ниво за всички и които успее да научи успее, които не да се оправя. Ангажиран родител/частен учител по учебниците ако работи с детето може много да помогне.
Тук моите наблюдения са че се преподава диференцирано (което е добре и достъпно за масата; и за по-умните или както се казват сега политически коректно), и родителя няма голяма роля да се меси в работата на учителя/училището.

# 584
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 046
минус за мен е, че на 15 се избират основни и допълнителни предмети и всичко друго остава настрани. т.е. на 15 трябва да си се определил какво искаш. някой кръстопът подминаваш още тогава - в нашия случай география, история, биология...
след това пак има избор и предметите намаляват още повече, това ще го видим догодина.
но това, което учат го учат задълбочено и полагат усилия и осигуряват време за разбиране и упражняване.
не съм питала за подробности, но знам, че по математика и английски учениците са разделени на групи с различни нива на знания и усвояване на материала.
.ще попитам при първа възможност. Simple Smile

Последна редакция: чт, 27 окт 2022, 10:46 от st. Dobri

Общи условия

Активация на акаунт