Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 20 081
Ох, ама то е очевАдно, че е нямало мисъл, АКО се е очаквало решение и на 20-те задачи и е било налице допускането, че явяващият се за месец  и малко е научил математиката като за 6... Хванат е в такъв случай просто един тест за ушите и е даден. Дори не е проверено какви са задачите, понеже ако беше, щеше да се види, че има грешка, че задачата е с полагане и че не е подходяща за човек, борещ се за 3. Но пък не е рядкост да се дава тест с повече задачи, а да се каже на учениците - решавате примерно до пета.  Не знаем какво се е случило, че да говорим за подигравка..

Последна редакция: чт, 10 авг 2023, 11:31 от пенсионирана русалка

# 376
  • Мнения: 3 545
Аз започнах с това, че не знаем случая.
Просто и аз помагах на 8-класник да отърве кожата и да няма 2 и си го представих пред тази задача и как изобщо бих подхванала да я обясня.
Има комисии при съставяне на задачи за поправителни или повишителен.
Заяждане или подигравка е, че въобще са прелистили сборника дотам в случая на поправка.

Последна редакция: чт, 10 авг 2023, 13:43 от solnichka

# 377
  • София
  • Мнения: 20 081

Има комисии при съставяне на задачи за поправителни или повишителен.


На теория може всичко да има..На практика може да е и друго. Познавам младеж , вече студент (магистратура), който две поредни години, в 10 и 11 клас, беше на поправителен по мат в Италианския лицей в София. Не глупаво, а просто безхаберно момче..Госпожата му казала, че на изпита ще се паднат 100% примери от учебника от първа задача след урока. Цяло лято леж и предизпитно  седмица уроци, на които  е решавал  въпросната първа задача след всеки урок с учител. Дали ги е разбрал като по-елементарни, дали ги е назубрил решенията на частните уроци в рамките на тази има-няма седмица, не знам, но е факт, че и двете години е имал 6.00 на поправката. А  това вече е подигравка, понеже сред  по-знаещите му със сигурност съученици е имало хора с 6, 5 или 4 за годината на база оценките от двата срока.

# 378
  • Мнения: 3 545
То сега се замислих как въобще се действа в тези случаи. Явяваш се поправителен - трябва да покажеш, че си овладял за 3 материала с наистина най-лесните задачи по раздели или ти дават по няколко задачи от всеки раздел и като се справиш и със задачи, показващи умения за повече, да получиш повече, което няма да нечестно спрямо другите.
Примерите с частни случаи са винаги подвеждащи.
За мен, ако няма субективен елемент в ситуацията, дете за двойка през годината, която свидетелства най-вероятно и за пропуски от предишни години, не може за месец-два да навакса. Няма време, където и да е по скалата - математиката въобще не е неговото  до силни математически заложби. Още повече, че изкалпазанилите се със заложби, все пак не докарват до двойки.

# 379
  • у дома
  • Мнения: 8 025
За поправителен се правят билети по конспект,който обхваща целия материал-и да във всеки билет трябва да има зад и за 3,4,5,6,а не само да покрива ниво за 3.Което в никакъв случай не оправдава учителя,че го е домързяло да си разпише задачите,за да види коректни ли са или най-малкото колко време за решаване отнемат.
Между другото си направих труда и изрових сборника на Архимед-не е от там,а точно там тестовете за изходно са с по 20 задачи.Беше ми интересно какъв е отг и дали съм права за знака.

Последна редакция: чт, 10 авг 2023, 21:36 от svetlaem

# 380
  • Мнения: 1 905
Благодаря за коментарите, напълно съвпадат с моите, исках да си "сверя часовника". Става въпрос за квартално столично училище.
Скрит текст:
. Ето част от теста, виждат се и критериите за оценка на 1 стр. Изрязвайки 20 зад., съм загубила оригиналната страница. Мога да я приложа след няколко дни, ако представлява интерес.

# 381
  • Мнения: 17 465
Не мога да видя добре задачите от телефона, но ми се струва по-лесен тестът отколкото на седмокласниците за НВО. Моя колежка на 8 клас на поправителен казва, че трябва да знаят квадратните уравнения за тройка.

# 382
  • София
  • Мнения: 20 081
Не мога да видя добре задачите от телефона, но ми се струва по-лесен тестът отколкото на седмокласниците за НВО.

Как се прави сравнение между сложност на тест върху материал  за 6-7 клас и такъв за 8-ми? Rolling Eyes

Нито НВО-то за 7 клас беше трудно, нито този тест е с нечувана сложност (като изключим грешката в 20-та задача).
И въпреки това винаги ща има деца от  съответния клас, които не могат да решат задачите по една или друга причина. Както и такива, които с лекота ще се справят.

# 383
  • Мнения: 2 085
Здравейте,
Може ли помощ за тази задача- не можем да получим дадения отговор и се чудим дали има грешка или изпускаме нещо от условието?
6174,63 е отговора.

# 384
  • Мнения: 35 931
няма как да е този отговор, дори и за цялото количество да са получили пари.

4840*25%=1210 за ДГ, остатък 3630
3630*37%, прибл. 1343 (до цяла ябълка)
остатък 2287*0,60 лв= 1372,20 лв.

# 385
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 444
Няма как това да е верният отговор. Дори да са продали цялото количество от 4 840кг, те пак ще получат по-малко пари.

# 386
  • Мнения: 2 085
И това си помислихме, но както казвате дори за цялото количество е много.
Благодаря!

# 387
  • Мнения: 161
Здравейте!
Моля за решения на следните задачи:
Благодаря предварително!

# 388
  • Мнения: 17 465
На последната задача - липсват 6 квадратчета, 54:6=9 кв.см / лицето на едното квадратче. Страната му е 3см. В мрежата има още 9 квадратчета, чието лице е 9*9=81 кв.см. А на цялата мрежа е 81+54=135
Първата задача
S= a*ha/2 = 5*2/2=5

Последна редакция: пн, 14 авг 2023, 21:56 от Mama Ru

# 389
  • Бургас/София
  • Мнения: 325
Здравейте!
Моля за решения на следните задачи:
Благодаря предварително!


Отношението е 3:2 Joy май ми се спи

Последна редакция: пн, 14 авг 2023, 22:07 от Katia_S

Общи условия

Активация на акаунт