Отговори
# 675
  • Мнения: 2 455
Не може държавен учител в начален курс да води частна занималня след училище със същите деца.
Това е масово явление. Моите извинения, Динчо, но дай на хората право на мнение

# 676
  • Мнения: 4 456
Аз не разбирам за какво е този буен плам? Може ли малко разяснение за какво е борбата? Да се забрани на учител, работещ в държавно училище да работи и друго ли? На всички по равно ли, но от кое? Малко повече ми идват голи пролетарски лозунги и никаква конкретна идея.
"Този буен плам" е насочен срещу "сивата система на образование". А тя вече е система, в която учители, работещи в държавни училища, дават частни уроци на ученици на свои колеги по препоръка или ... просто се намират. Тая система е "сива", защото: 1) дублира общественото образование и 2) данъци не се плащат. Национално външно оценяване за основно и средно образование с два вида учители и разходи на средства и време.
Ясно ли е разяснението?

# 677
  • Мнения: 50 770
Е стига с тая дъвка - религия/етика - 1 час седмично, без оценка. Или ще го въведат, или няма и това няма да промени нищо-нищичко.
Да, по отношение на знанията и подготовката на децата няма нищо да промени. Но в друг аспект е сериозна стъпка назад. както казват китайците - и най-дългият път започва с една крачка.
Учебните програми, даваща лоши резултати си остават,  претоварването - също, децата ни дори да се обучават в елитни училища, ще живеят в ниско-грамотна среда - това ли намирате за нормално?
Към държавното образование е нормално да нямаме изисквания?  Е, не!
Кога и къде съм казала да нямаме изисквания? В много теми са обсъждани нашироко и лошата концепция за НВО, и лошите учебници, и вредното влияние на "парите следват ученика", и липсата на инструментариум учителите да поддържат дисциплина и какво ли не. Не знам как го измисли това.
---------
Нищо против частните училища, там няма конфликт на интереси. Конфликт на интереси може да има при работещите на бюджетни заплати,  както и да го увъртаме.  Юристите на МОН да си свършат работата, за да си вършат добре работата всички, не само съвестните.
Конфликт на интереси има ако учителка дава уроци на деца, на които преподава в училище. И по тази причина това е забранено. Но да се забрани даването на уроци по принцип противоречи на основни права и просто няма да мине. Не знам защо толкова ти се иска и какво ти пречи, но го приеми.

# 678
  • Мнения: 35 406
Частните уроци и курсове не са забранени, ако не преподаваш на свои ученици.  Не виждам защо, мине, не мине, пак се захваща тази тема. В крайна сметка нищо не е задължително. Който иска, праща си детето на курс,  който не, не. Защо постоянно има драми, че други ходели на курс? Сакън да не вземат чуждите деца да научат нещо повече.....

# 679
  • Мнения: 50 770
Подхваща се, защото хората винаги са склонни да търсят конспирации и вина извън себе си. Не съм аз много амбициозна, просто системата ме кара да плащам за уроци Wink

# 680
  • Мнения: 4 456
Не могат да се отъждествяват курсовете и частните уроци.
Курсовете се водят в школи, регистрирани и изпълняващи законовите си задължения. Макар че има много случаи, в които учители препоръчват частни школи, в които имат втори трудов договор или там работят техни колеги.
Частните уроци, които са тумор на образованието ни, се практикуват чрез размяна на услуги сред учителите, защото законът забранява даване на частни уроци на свои ученици.
Аз не намирам за нормално и редно учител по БЕЛ да се изправи пред родителите на 7-мокласници в началото на учебната година и да заяви, че децата им нищо не знаят, няма да се справят на НВО, да тръгват на уроци. Защото, ако са единици учениците, несправящи се с учебния материал, учителят има часове за индивидуална, извънкласна работа с тях и този час влиза в графика му.

# 681
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Наистина има проблем с разбирането ... Grinning
Няма проблем с разбирането. Това си е услуга, която някой е потърсил, а друг не му е отказал. Пазарът е свободен. За кандидат студентите схемата е абсолютно същата. Никой не те спира да се оправяш и сам, ама в повечето случаи ти трябва някой, който да ти помогне да се ориентираш как ще протече и как да се организираш за първия ти важен изпит в живота и да си систематизираш знанията, или някой, с когото да си общуваш на академично ниво. Тези добавени ползи няма да се отчетат от човек, който мисли, че подобен род общуване му бърка в преди всичко в джоба.

# 682
  • София
  • Мнения: 484
Наистина има проблем с разбирането ... Grinning
Няма проблем с разбирането. Това си е услуга, която някой е потърсил, а друг не му е отказал.

Допълнителна подготовка за приемен изпит в гимназия е нещо различно и разбираемо.
---------------
Но това, точно учители, които толерират и се възползват от недостатъцитте на образователната система и учебните програми, за да развиват частна практика, да "светват" родителите,  че децата са претоварени  е жалко.  И каква оценка е НВО за качеството на обучението ?  Никаква.
---------------------
Частни уроци за PISA как още не са измислили, задължителни за всички  - е тогава ще е радост и благополучие.

# 683
  • Мнения: 4 298
Цитат
Частни уроци за PISA как още не са измислили, задължителни за всички  - е тогава ще е радост и благополучие.
Не им давай идеи, че и без друго всички в сектора се чудят какво да си измислят последните седмици Laughing

# 684
  • София
  • Мнения: 16 197
Ами нищо не зависи от Пиза, затова няма частни уроци. За SAT има обаче. Както и за всичи други приемни изпити. Не в България.

# 685
  • Мнения: 4 456
Наистина има проблем с разбирането ... Grinning
Няма проблем с разбирането. Това си е услуга, която някой е потърсил, а друг не му е отказал. Пазарът е свободен. За кандидат студентите схемата е абсолютно същата. Никой не те спира да се оправяш и сам, ама в повечето случаи ти трябва някой, който да ти помогне да се ориентираш как ще протече и как да се организираш за първия ти важен изпит в живота и да си систематизираш знанията, или някой, с когото да си общуваш на академично ниво. Тези добавени ползи няма да се отчетат от човек, който мисли, че подобен род общуване му бърка в преди всичко в джоба.
Добро утро Simple Smile
В модерната държава има правила на пазарната игра - съвкупност от институционални норми за поведение, т.е. социални, политически и законови правила. Никъде той не е абсолютно свободен да се регулира само от търсене и предлагане. Няма закон за частните уроци в България.
А да систематизира знанието по учебен предмет е работа на учителя, щото за разлика от ученика познава и разбира логиката му. Общуването пък на академично ниво е работа на университетите, това не може да е проблем на основното училище или гимназиите. Затова говорим и за преглед на програмите и ясни критерии за вида образование.

# 686
  • European Union
  • Мнения: 1 928
Съгласна съм, че търсенето и предлагането определят пазара на частните уроци. Но пишещите тук си мислят, че става въпрос за някакъв огромен пазар, в който са оплетени всички учители и ученици. Като изключим София и част от големите градове, другите деца не ходят на уроци. И повече от половината училища в България приемат 100% ученици, които не са се подготвяли за НВО извън училище. България не е само София.

# 687
  • Мнения: 1 270
България въобще не е София. Истерията по частните уроци/школи се създава от родителите. Никой не иска детето му да бъде бачкатор. А на обществото му трябват и сервитьори, и готвачи, и монтьори и пр., ама защо точно моето дете да е в такова училище? Защо точно моето дете да е в среда от деца, на които не им пука от нищо и никого и ходят на училище от дъжд на вятър? Защо точно моето дете да бъде тормозено в Автото, където основно са деца, които просто са записани там и се водят на хартия?
Истерията е затова, че трябва да имаш изключително мотивирано дете, което да знае какво иска да постигне в живота си в 7. клас още и средата да не му пречи, защото то си има цел и си я гони. Масата обаче от тийнейджъри не са такива и  средата им влияе повече от родителската, дърпайки ги в една или друга посока.
Частните уроци/школи не са панацея, но родителите записват децата си, за да не се налага те да се карат с тях, защото от една страна са забравили материала и не могат да помагат, от друга децата не искат да ги слушат, от трета децата имат повече респект от външен човек, от четвърта - така поне вършат нещо и съвестта на всички страни е спокойна. Неслучайно и учители записват децата си на школи/уроци при други. Проклятието на родителя.
Никой не е задължен да ходи на уроци/школи. Учителите преподават еднакво в един и същи клас, ама децата са различни. Ами моето дете не е ходило на нито един час в школа/уроци нито за БЕЛ, нито за математика, ама от класа му ходеха. Един и същ преподавател. Но даже и в най-силните училища ходят понякога на уроци/школи, защото се сравняват със себеподобни и нямат реална представа за света извън тяхното обкръжение и се поддават на истерията А е по-добър от мен, ама забравят, че освен А има още няколко хиляди пъти по А, които може да се много по назад. Докато НВО-то е вход за гимназиите, а не просто измерител на постигнатото през тези 7. години, уроци ще има. А когато направят изпити за всяка гимназия, както преди години, тогава ще има други уроци, вече за това кандидатстване, както е било и преди 30, и преди 50 години. И тогава, и сега ще продължи да има деца, които няма да ходят на уроци, както не съм ходила аз, както  не е ходило моето дете, но това ще зависи от децата и родителите им.
И не са ни виновни в общия случай учителите. Ние, родителите, си правим истерията и плащаме луди пари за нещо, което може да се получи и в училище, искайки най-доброто за децата си, осъзнавайки или не, че няма как всички да бъдат в СМГ или НЕГ, а и не е необходимо.

# 688
  • Мнения: 2 230

И не са ни виновни в общия случай учителите. Ние, родителите, си правим истерията и плащаме луди пари за нещо, което може да се получи и в училище, искайки най-доброто за децата си, осъзнавайки или не, че няма как всички да бъдат в СМГ или НЕГ, а и не е необходимо.

С всичко написано по-горе съм съгласна с теб, освен един нюанс тук - налага се не рядко и да се записват уроци поради не особено добър късмет с учител по нужните предмети.

# 689
  • Русе
  • Мнения: 12 212

И не са ни виновни в общия случай учителите. Ние, родителите, си правим истерията и плащаме луди пари за нещо, което може да се получи и в училище, искайки най-доброто за децата си, осъзнавайки или не, че няма как всички да бъдат в СМГ или НЕГ, а и не е необходимо.
 Единственото ,с което съм съгласна е че родителите държат на определени училища с надеждата че те ще осигурят по-сигурна реализация в рамките на образованието. Друг е въпросът че тази рамка изобщо не е съобразена със съвременните изисквания на пазара на труда и на развитието на технологиите.И това става с благословията на учителите, които или не разбират какво става или си траят да не си загубят местата.
    Другото е че всъщност деца завършили доста непопулярни гимназии се реализираха в последващото обучение доста по-добре от много от завършилите въпросните желани гимназии. Пряк поглед от сина ми и връстниците му.
   Почти всички деца в Русе ходеха на уроци - от класа на сина ми, приятелски деца. Доста дадоха хиляди, но не постигнаха желания резултат. Защото пак допираха до същите тези учители. Подготвих сина си сама, въпреки че беше национален състезател с всекидневни тренировки по 4-5 часа в спортаната зала, не обичаше и не искаше да учи математика и влезе в езиковата гимназия, която бяхме решили.
  Проблемът е- че в училище се учи последователно и усложнено един материал, а НВО е върху целия материл. Децата завършват в 7 клас един раздел, и поне по времето на сина ми нямаха повече от един час за преговор върху целия материал и сътоветно никакава подготовка за формата на НВО. Задачите изобщо не са трудни, но децата не са обучавани да мислят и да прилагат, а затрупани с доста сложни задачи от всеки раздел, които заучават като модели в рамките на периода ,в който го изучават

Общи условия

Активация на акаунт