Частни училища -информативно - дискусионна тема- 64

  • 64 212
  • 799
  •   1
Отговори
# 780
  • Мнения: 254
Личният ми опит говори, че и родителите са гамени. С подобни екземпляри няма спасение.
Имам една забележка, ако ми позволите.
Умение е да се изразявате кратко. Има уроци за това. Ако решите да се присъедините към децата си.
Simple Smile
Така си е. Всичко идва от родителите. Но не знам какво се очаква да направи едно училище. Ясно е какво се очаква от всички. Просто да изгонят въпросните деца/дете и да им се реши проблемът на принципа няма човек, няма проблем. Другото вече е по-сложно.
А и не стана ясно какво толкова са направили тези малки чудовища, че да изгонят две учителки.

Последна редакция: пн, 30 сеп 2024, 20:05 от mauvette

# 781
  • Мнения: 12 785
Може ръководството да е виновно.  Не е задължително децата.
Учителите, както могат да обединяват класовете, така и могат да настройват.

# 782
  • Мнения: 254
Може ръководството да е виновно.  Не е задължително децата.
Учителите, както могат да обединяват класовете, така и могат да настройват.
Кого да настройват? Децата и родителите ли? Не ми се струва много възможно. Но наистина ми стана интересно какво точно се е случило. Все пак става въпрос за малки деца. Чак пък да са си тръгнали учители заради тях. А отговорът, че решението е строгост ми се струва адекватен. Макар че като са изпуснати първите седем не може много да се направи.

# 783
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Може и още как.
Просто майчетата не схващат бруталните си пропуски и вярват, че са много голяма работа щото са чели някоя приложна психология как се отглеждат щастливи деца. Нещо като да прочетеш книжле на киосаки и да започнеш да правиш пари… .
Аз съм вече мн стара, фосил, както казват децата, и забравям имена. Особено от популярната психология.
Но доброто училище не позволява родителска намеса.

Последна редакция: вт, 01 окт 2024, 09:04 от Leika_moja

# 784
  • Мнения: 254
Може и още как.
Просто майчетата не схващат бруталните си пропуски и вярват, че са много голяма работа щото са чели някоя приложна психология как се отглеждат щастливи деца. Нещо като да прочетеш книжле на киосаки и да започнеш да правиш пари… .
Аз съм вече мн стара, фосил, както казват децата и забравям имена. Особено от популярната психология.
Но доброто училище не позволява родителска намеса.
Абсолютно си права. Липсата на граници не води до нищо добро и е особено вредно за децата. Всъщност, децата не са и виновни, но и да ги хвърлим от скалата не става. Ще се радвам примавера да сподели повече подробности, защото в нашия случай си реагираха съвсем адекватно.

# 785
  • Мнения: 834
Добре де, в такива случаи не е ли нормално да отказват подновяване на договори в ЧУ ако явно се демонстрира нежелание да се вземат мерки от ротителите (по диагонал четох и не видях тази опция да е коментирана) ?

Иначе малко оф топик, но се сещам в детската градина на голямата преди години (частна, такса над средните за София), разбирам, че си дава хляба от обедите на едно от момченцата, защото се страхува да не я халоса по главата (видяла, че други деца халосва и взима предварителни мерки детето). Та говоря със собственика, като съм се настроила, че просто разказвам историята и толкоз, то се подразбира, че просто ще обърнат внимание и ситуацията ще бъде отработена. Но получих отговор, който никога няма да забравя, че всъщност те осигуряват на децата естествена среда и не се месят, за да ги подготвят за живота..... Та така де, аз като мисля за ДУ и това имам предвид - там си се готвят за тази страна на живота напълно безплатно:)

# 786
  • Мнения: 12 785
В ЧУ след екстремна случка (откровен тормоз) ми предложиха да си преместя детето, което беше потърпевшо.
В ДУ за другото дете споменах на класната, че някой шепне в ухото на детето не много мили неща и още на следващия ден е пуснала "анонимна анкета" кой как се чувства в класа и са провели дискусия.
Та къде ги готвят за естествената среда?

# 787
  • Мнения: 834
Не знаем разбира се дали във всички държавни биха подходили както при вас. Много зависи кое държавно май. И също не знаем дали във всички частни обратното. Но точно понеже има и такива примери, да си в частно само с идеята, че ти гарантират среда за нас не е достатъчно при сегашните цени.

# 788
  • Мнения: 254
Идва обаче въпросът какво да правим с проблемните деца, защото не са едно и две. Хайде, ще ги изгоним от ЧУ, защото, видиш ли, плащаме и не искаме да пречат на нашите съвършени деца. Защото не винаги става въпрос за лошо възпитание и дори при съдействие на родител и психолог нещата не се оправят. Масово има деца с хиперактивност и дефицит на внимание и всякакви специфични образователни потребности. Като общество много ни се ще да ги заметем под килима хеле пък като си и плащаме много искаме да ни ги разчистят от пътя, но тези деца трябва да отидат все някъде. В случая на примавера се надявам да са просто зле възпитани и възрастните отговорни да си свършат работата.

# 789
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Ми ще го научим на труд
Като по времето когато нямаше психолози и съответно дефицит на вниманието. Хиперактивност е супер, насочена в правилна посока.
В болница свети наум неслучайно има отделение по трудотерапия…

# 790
  • Мнения: 12 785
Тези деца дори и денонощно да работят, не могат да покажат и 1/10 от това. Много е гадно.
И не е нещо ново. Имах такава съученичка. В междучасието ми разказва урока, питам я въпроси, отговаря. Вдигат я, дават ѝ шанс - слаб 2.

п.п. ДУ=то ни беше посредствено, просто случихме на човек.

Последна редакция: вт, 01 окт 2024, 09:19 от Spensa

# 791
  • София
  • Мнения: 822
Или пък ще ги оставим повече време да си играят, докато са малки и по-малко да "учат". Има и методи като сугестопедия в начален етап и може би е други, не съм толкова запозната. Ама при 25 деца в клас - трудна работа да се ползват. Ние бяхме в нашия клас 38 деца в начален етап и помня, че до 3 клас вкл. имахме по 4 часа на ден  - после чантата се  захвърляше някъде и пей сърце.

# 792
  • Мнения: 834
И все пак, понякога  става въпрос просто за не добре възптани и разглезени деца. Писля, че именно този тип се обсъждаше и назад в темата. А не деца с неврологични особености, това е друго.

# 793
  • Мнения: 254
Съгласна съм с Лейка, че трудът помага, изобщо всякакви дейности, свързани с работа с ръцете. Но кога да се прави това като се гони план графика на МОН. Отделно, днешните деца са масово облъчени от екрани, нямат достатъчно физическа активност, по цял ден са на телефоните, често ги неглижираме поради заетост. Да не говорим, че са и презадоволени. Не случайно в общество като японското децата първо се научават на труд и обноски и след това се набляга на академичната подготовка. В България няма и достатъчно специалисти, които да отговорят на потребностите на днешните деца. Та не е само и единствено въпрос на невъзпитание и келешлък при децата колкото и да ни се иска това да е отговорът.

# 794
  • Мнения: 51 160
Идва обаче въпросът какво да правим с проблемните деца, защото не са едно и две. Хайде, ще ги изгоним от ЧУ, защото, видиш ли, плащаме и не искаме да пречат на нашите съвършени деца. Защото не винаги става въпрос за лошо възпитание и дори при съдействие на родител и психолог нещата не се оправят. Масово има деца с хиперактивност и дефицит на внимание и всякакви специфични образователни потребности. Като общество много ни се ще да ги заметем под килима хеле пък като си и плащаме много искаме да ни ги разчистят от пътя, но тези деца трябва да отидат все някъде. В случая на примавера се надявам да са просто зле възпитани и възрастните отговорни да си свършат работата.

Toзи спор, това противопоставяне,  е стар като самото образование. Родителите на децата с академични амбиции нямат лоши чувства към децата с отклонения в поведението, но просто не искат те да спират техните деца по пътя към поставените цели. Родителите на въпросните деца с отклонения пък искат техните деца да са в максимално естествена среда за да се подобрят, независимо от вредата, която нанасят на другите. Споровете ги има и в ДУ, и в ЧУ.  Според мен и тук трябва да важи основното правило, че свободата свършва там, където започва да пречи на другите. И въпросните деца трябва да се записват в училища с по-свободна политика, негонещи академичност. Все пак тези деца, които пречат и сами не научават много нямат място баш пък в най-академичните училища. Което не значи, че си нямат подходящо училище. Но тук се намесват родителското его и амбиция.

Общи условия

Активация на акаунт