Пазарът на недвижими имоти във ВАРНА - какво се случва реално? - Тема 18

  • 48 307
  • 764
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 22 252

ЕммаТ, какъв е проблема с шивашкия цех, с какво пречи на съселяните? Вече започва напускането на Варна от производствата, огромни наеми, скъпи земи. Дори шефът на ММ обмисля да продаде сегашната складова база и да направи нова на 20км от Варна.

Какъв е тоя шивашки цех, кой е писал за шивашки цех?!
И какво общо има това, че шефът ти ще си продава склада? Нещо ще се подобри качеството на живот по селата, инфраструктурата ли?

Да, в чертите на града е скъпо. Това е причината хората да търсят жилища по-далеч и да пътуват значително повече сутрин и вечер.

# 46
  • Мнения: 5 660
А, не съм довидяла - Евгени е писал за шивашкия цех.. Изнасянето на работни места от Варна към околията ще развие околията и инфраструктурата й.
За пример може да вземем селата около Пловдив, в които има работа по места, отварят се магазини, заведения и ДГ, училища. Хората си живеят и без да ходят до Пловдив, там се ходи за голям пазар или културни мероприятия.
Аз лично смятам наличието на цехове за плюс, а не за минус!

Последна редакция: пт, 31 май 2024, 10:36 от скаридка

# 47
  • Мнения: 78
Нещо ще се подобри качеството на живот по селата, инфраструктурата ли?

Да, в чертите на града е скъпо. Това е причината хората да търсят жилища по-далеч и да пътуват значително повече сутрин и вечер.

Съжалявам, но явно не сте запозната за развитието на селата в последните години и живущите там. Селата до 20 км от града са населени вече основно с "градски" хора. Аз лично живея вече 6-та година в едно такова село до града, като се изнесохме от голям апартамент с прилежащ гараж в централна част на града. За тези 6 години селото, в което живея се подобри доста като инфраструктура - нови асфалтирани улици, поддържани обществени пространства и т.н. И не си мислете, че е евтино по селата, една къща с голяма дневна около 40-50 кв.м. и 3 спални с поддържана градина струват над 250 хил евро и нагоре, говоря Ви за реални продажби в нашето село. И да, поне около нас живеят по-платежоспособни хора, затова масово всички имат апартамент в синя зона, водят се по постоянен адрес в града и си паркират на центъра. Относно пътуването повече... в час пик сутрин знаете ли за какво време се стига от Младост, например, до Катедрала, ще Ви кажа, около 30 мин, аз от село стигам до там за 15 мин. Крайно време е да обръщаме внимание не на разстоянията, а на времето за което се стига от една точка до друга. Не си мислете, че изгаряте по-малко бензин от мен, докато висите на сфетофара в задръстването.

# 48
  • Мнения: 246
Къщата е за богати или работливи хора. Инфраструктура няма в градовете, камо ли селата. Всеки избира за себе си.

Последна редакция: пт, 31 май 2024, 11:26 от jele3

# 49
  • Мнения: 22 252
Нещо ще се подобри качеството на живот по селата, инфраструктурата ли?

Да, в чертите на града е скъпо. Това е причината хората да търсят жилища по-далеч и да пътуват значително повече сутрин и вечер.

Съжалявам, но явно не сте запозната за развитието на селата в последните години и живущите там. Селата до 20 км от града са населени вече основно с "градски" хора. Аз лично живея вече 6-та година в едно такова село до града, като се изнесохме от голям апартамент с прилежащ гараж в централна част на града. За тези 6 години селото, в което живея се подобри доста като инфраструктура - нови асфалтирани улици, поддържани обществени пространства и т.н. .

Аз още повече съжалявам, че има хора, за които инфраструктура означава единствено "асфалтираха ми улицата".
Между другото това с асфалта е най-лесното, там, където селските кметства нямат пари, дори живущите успяват да самофинансират тази дайност. Трудното е другаде.


И не си мислете, че е евтино по селата, една къща с голяма дневна около 40-50 кв.м. и 3 спални с поддържана градина струват над 250 хил евро и нагоре, говоря Ви за реални продажби в нашето село.

Ами да, в центъра, за който пишете, апартамент с 50 кв. дневна част, три спални, съответните бани и тоалетни и пр. струва значително повече. Логично някак си.

Относно пътуването повече... в час пик сутрин знаете ли за какво време се стига от Младост, например, до Катедрала, ще Ви кажа, около 30 мин, аз от село стигам до там за 15 мин. Крайно време е да обръщаме внимание не на разстоянията, а на времето за което се стига от една точка до друга. Не си мислете, че изгаряте по-малко бензин от мен, докато висите на сфетофара в задръстването.

Не знам за колко време се стига от Младост до Катедралата, вероятно защото никога не съм живяла в Младост и не намирам причина Младост да ми бъде критерий. Допускам, че онзи ден в тричасовото задръстване на Аспарухов мост заради леката катастрофа (предполагам, че минавате по него, за да ми давате пример с катедралата), хората от Младост са стигнали навреме до работните си места, до училищата на децата си и т.н. Разбира се, може и да греша, но едва ли. Ще се види пак през лятото, когато трафикът се увеличи и инцидентите по моста зачестят.


А, не съм довидяла - Евгени е писал за шивашкия цех.. Изнасянето на работни места от Варна към околията ще развие околията и инфраструктурата й.
За пример може да вземем селата около Пловдив, в които има работа по места, отварят се магазини, заведения и ДГ, училища. Хората си живеят и без да ходят до Пловдив, там се ходи за голям пазар или културни мероприятия.
Аз лично смятам наличието на цехове за плюс, а не за минус!

Това е интересна гледна точка, за първи път я срещам в темата. Пиша го без подигравка или сарказъм.
Обикновено пишещите твърдят, че са излезли извън града заради тишината, спокойствието, липсата на трафик, чистия въздух и т.н. Децата да могат да играят по улиците, да се научат да карат колело, да обикалят с ролерите и пр.
Това е и моята гледна точка за добър живот извън града или в периферията му, за мен по-малък трафик е по-добре.
Цехове, производства и пр. означават повече трафик, вкл. тежкотоварен такъв. Често и влошено качество на въздуха в близост. Неслучайно навремето промишлените и научно-промишлените зони са ситуирани по-встрани от населените места, а когато са били в градовете - поне трафикът да не минава през вътрешните улици. Сега, разбира се, е друго, но за мен не е ок.

# 50
  • Мнения: 78
EmmaT, дори не можете да си представите в каква заблуда живеете. Магазини, хипермаркети и градски гъдели са ми на 15 мин. Да ми сравнявате 3-4 пъти в годината задръстването на моста е глупаво, несравнимо е с ежедневния трафик и чакането на 5-6 сфетофара, докато дойде твоя ред да минеш на зелено. Посочих Младост като пример, защото е по средата на града, представете си кварталите в западна посока от Младост пък за какво време става въпрос. Следвайте си вашата философия, но в световен мащаб имотите извън града винаги са били и винаги ще бъдат за едни други хора и тук е навлязло, няма как да го промените. Живейте си в мръсотията, прахоляка и кутийките.

# 51
  • Мнения: 22 252
EmmaT, дори не можете да си представите в каква заблуда живеете. Магазини, хипермаркети и градски гъдели са ми на 15 мин. Да ми сравнявате 3-4 пъти в годината задръстването на моста е глупаво, несравнимо е с ежедневния трафик и чакането на 5-6 сфетофара, докато дойде твоя ред да минеш на зелено. Посочих Младост като пример, защото е по средата на града, представете си кварталите в западна посока от Младост пък за какво време става въпрос. Следвайте си вашата философия, но в световен мащаб имотите извън града винаги са били и винаги ще бъдат за едни други хора и тук е навлязло, няма как да го промените. Живейте си в мръсотията, прахоляка и кутийките.

1. Никъде не съм коментирала колко хипермаркети имате наблизо, и не виждам някой в темата да го е правил. Не разбирам по каква причина решихте да ме оборвате точно с броя на хипермаркетите, при положение, че изобщо не е ставало дума дали има или няма такива по селата.

2. Дайте да не се лъжем, че задръстването по моста е 3-4 пъти в годината. Само през лятото е 3-4 пъти в седмицата и сутрин, и вечер. Глупаво е да се отричат очевидни неща, това ще мине само пред някой, който не знае къде е този аспарухов мост.

3. Както казах на мен Младост не ми е ориентир и никога не е бил, нито омаловажавам хората, които живеят там, нито ги хваля. Предполагам, че стигат навреме до там, за където са тръгнали, от тях по-рядко чета оплаквания за блокирано движение, за разлика от... моста, обект на пример и от вашия пост.

4. Сега, това за какви хора са имотите извън града... е една много тънка тема и предполагам, че ще има бая обидени, ако я подхванем. Разбирам, че искате да се самопохвалите като част от "едни други хора" Simple Smile но истината е, че срещате значително повече затруднения от презрените жители на Младост.

5. Подчертаното е абсолютно селско включване и поведение. Разбирам да имате различна гледна точка, да се заявите с аргументи и някакви смислени доводи, но явно ви е непосилно и непознато като начин за комуникация.

# 52
  • Мнения: 5 660
ЕммаТ, не говоря за замърсяващи производства. Не виждам как един сладкарски, месарски, шивашки цех ще пречи на това децата да играят по улиците и да е тишина в селото,  вие още малко и селскостопанските дворове ще закриете.
Всъщност хора всякакви - скоро една нова съседка се възмущаваше, че в събота и неделя постоянно се чували косачки и резачки, а и петлето на съседката й пречело, и птичките в гората пищяли от 4 ри сутринта.. , за кучешкия лай нищо не каза, явно му е свикнала от града Simple Smile

# 53
  • Мнения: 158
Относно градския трафик - често ми се налага да карам от Нептун до ЗПЗ. Средното време сутрин 8-9 или следобед 15-16 е около 30мин., задръстванията по Владислав са почти задължителни, ляв завой от Сливница също е зор голям. Към 17 става доста по-страшно.

На тема град с/у село - при положение, че имам няколко апартамента в центъра (все текущи сини зони), що ли си взех парцел на село, за да строя къща?

# 54
  • Мнения: 3 178
Ще се хвана за израза "едни други хора". Извинявайте ама какви са тези хора? Със синя кръв ли, богопомазани или?
Във финансово изражение не виждам даже база за сравнение. 200 000евро за апартамент или къща на село, са си пак същите пари. Ама тая къща на село след Х време дали ще струва отново толкова?
От гледна точка на логистика, ако имаш 2 деца, не само им ставаш шофьор, ами и повечето ти време минава по пътищата. От моя гледна точка, точно никога не бих се забила на село да живея. Поне в тези села, в които съм била е много зле. Каква инфраструктура? Пълно е с цигани. Специално за варненските села говоря! Дали ще пътувам в трафик до Виница или 40-50км до някое село, каква точно е разликата? Пак губиш време.
На село е подходящо за по-възрастни хора, с не толкова динамично ежедневие, без малки деца,ня които не им се живее в лудницата на голямия град. Те не случайно, освен безработицата идват в голям град. Ако беше толкова хубаво на село, нямаше да се обезлюдят.

# 55
  • Мнения: 158
Във финансово изражение не виждам даже база за сравнение. 200 000евро за апартамент или къща на село, са си пак същите пари. Ама тая къща на село след Х време дали ще струва отново толкова?

Дреме ми колко ще струва къщата след време. Аз я искам, за да живея в нея, не за да я продавам...
Впрочем, градският апартамент също не е ясно след време дали пак ще струва толкова. Satisfied

# 56
  • Мнения: 22 252
ЕммаТ, не говоря за замърсяващи производства. Не виждам как един сладкарски, месарски, шивашки цех ще пречи на това децата да играят по улиците и да е тишина в селото,  вие още малко и селскостопанските дворове ще закриете.
Всъщност хора всякакви - скоро една нова съседка се възмущаваше, че в събота и неделя постоянно се чували косачки и резачки, а и петлето на съседката й пречело, и птичките в гората пищяли от 4 ри сутринта.. , за кучешкия лай нищо не каза, явно му е свикнала от града Simple Smile

Не ми е ясно как от това, че за мен тирове по селските улици е влошено качество на живот, си стигнала до извода, че ще закривам селскостопанските дворове.
Тази тема става все по-странна.
Иначе - да, един от петте да речем най-често срещани аргумента в полза на селата, вилните зони, селищните образувания и пр., е това, че хората са избягали от шума и търсят тишина.

За производствата - жителите нямат кой знае каква тежест по въпроса какви да бъдат производствата. Каквито им се паднат. На хартия има регулации, на практика е малко по-различно.

Последна редакция: пт, 31 май 2024, 13:38 от EmmaT

# 57
  • Мнения: 3 178
Във финансово изражение не виждам даже база за сравнение. 200 000евро за апартамент или къща на село, са си пак същите пари. Ама тая къща на село след Х време дали ще струва отново толкова?

Дреме ми колко ще струва къщата след време. Аз я искам, за да живея в нея, не за да я продавам...
Впрочем, градският апартамент също не е ясно след време дали пак ще струва толкова. Satisfied

Едва ли ще се обезцени толкова, колкото една къща в обезлюдено село с 56 жителя 😂

# 58
  • Мнения: 1 009
Дреме ми колко ще струва къщата след време. Аз я искам, за да живея в нея, не за да я продавам...
Впрочем, градският апартамент също не е ясно след време дали пак ще струва толкова. Satisfied
Като е за лично ползване се минава в категорията "кеф цена няма". Както вече споменах няма лошо в къщи около града. Било единични да си я направиш както искаш, било някакъв комплекс. Там вероятно строителя ще даде няколко различни типа. Нека да има такива. Естествено се знае, че хубавата инфраструктура е важно нещо. Там вече става малко сложно и се минава в политика, за голямо съжаление.
Малките цехове не е все пак тежка индустрия. Едва ли става въпрос за колони огромни камиони и пушещи комини.
Ако децата са отраснали и самостоятелни що да не отиде човек в къща. Естествено един апартамент в града празен е хубаво да има. Като се почерпите с любимия човек да има къде да се наспите.

# 59
  • Мнения: 512
И на мен ми стана интересно изказването, че хората, които живеят в къщи извън града били друга мая. По мои наблюдения, средно на една хубаво направена къща с красив двор, се падат по минимум 10 мизерни къщурки. Освен хората с пари, които бягат далеч от шумотевицата,, има доста, които отиват в селата около града заради немотия. Къде наследствена, къде закупена евтино. От недоимък тия хора отглеждат разни животинки, които са придружени със звук и аромати. Интересното става, когато един човек с възможности избяга от града и се изнесе в някое село да се наслади на тишината, му се паднат от две-три страни такива съседи....
Има и друг вариант, да ти се падне съсед с по-големи възможности от твоите и да трябва да се съобразяваш с него - примерно цяло нощ чалга купон. Виждал съм много подобни ситуации и положението не е розово. За това хората на запад са го измислили, има си квартали, където за да си купиш имот минаваш "вътрешна" проверка подписваш сумати забрани и задължения, и чак след това купуваш.

Общи условия

Активация на акаунт