Търся съвет относно отношение на работодател

  • 5 880
  • 117
  •   1
Отговори
# 90
  • Melmak
  • Мнения: 8 809
Нели, научи се да водиш разговор, без да разпитваш и да си нагла. Можеш да водиш разговори с клиентите на безобидни теми. Ако става въпрос за пътуването можеш да продължиш разговора с въпроси за местната кухня и любимо място там. Въпроси с кого беше, колко струва и подобни не са адекватни.

# 91
  • Мнения: 1 429
Може би си  млада и/или без много трудов опит, допускам че не е нарочно, затова последен опит да обясня и да ти е от полза. Въпросът ти е нетактичен, защото е твърде личен. Истината може да е нищо особено за нея, а може и да е деликатна. Варианти: с приятелка,  сестра си, детето си, ново гадже, любовник женен мъж, даже и шефа ти /който е в стаята/. Възможен сценарий - истината е от деликатните, не иска да разгласява, а някаква служителка в офис я пита в очите и то пред шеф, става смут плете език и се ядосва. Рискувате повече да не стъпи при вас и да изгубите клиент. Затова шефът е бесен. Сега дано е по-ясно.
С клиент е ОК да проявиш любезност с 1 изречение, не подпитване. Безобидни начини - добре ли си прекарахте, починахте ли си, дано сте доволна, времето, храната и т.н.  Въпроси като твоя - на кафе с приятелка, не в офиса особено с външни хора. Ако някоя колежка много си имате приказка с нея може, но пак не прекалявай.

Толкова от мен, който разбрал разбрал.

# 92
  • Мнения: 35 427
Нели, вместо да се пънеш като магаре на мост, вземи си поука от случката и бъди по тактична при разговор.

# 93
  • Мнения: 859
Със сигурност и двамата сте простаци, но едно нещо ме кара да застана повече на страната на шефа.
Нормалният човек се поддава на възпитание. Отново, нормалният човек, се поддава още по-бързо, ако свързва урока с нещо силно. Пример за това е реакцията на шефа още първият път! Ако не ти липсваха първите 7 години, такова злепоставяне пред клиент би ти било дори травма. Ти не само си изпуснала урока, ами се поставяш в ситуация, в която може да те злепоставят втори път. И ти втори път не схващаш как да се държиш пред хора.
Имаш толкова интелектуални липси, че не можеш да проумееш, че обществото си е създало правила за комуникация, дори след агресивна лекция.
Затова си мисля, че шефа ти е имал много такива ситуации, в които те е обучавал на неща, които са работа на баща ти и реакциите му вече по навик за агресивни. Повярвай ми, за функциониращ човек, твоята дебилщина се приема също толкова агресивно и затова предизвикваш такива реакции. Ако се чудиш и при следващия шеф, защо ти говори така.

# 94
  • Мнения: 5 060
Тук 100 човека и обясниха, че не се прави така, тя видимо или не разбира какво и се казва или троли. Няма друг вариант.

# 95
  • София
  • Мнения: 34 813
Или е тийнейджърка на първата си работа.

# 96
  • Мнения: 5 060
Или е тийнейджърка на първата си работа.


Абе тийнейджърките на 10-тото обяснение схващат, не са глупави. Тук нещо не е ок.

# 97
  • Мнения: 183
Благодаря Ви!
Може би си  млада и/или без много трудов опит, допускам че не е нарочно, затова последен опит да обясня и да ти е от полза. Въпросът ти е нетактичен, защото е твърде личен. Истината може да е нищо особено за нея, а може и да е деликатна. Варианти: с приятелка,  сестра си, детето си, ново гадже, любовник женен мъж, даже и шефа ти /който е в стаята/. Възможен сценарий - истината е от деликатните, не иска да разгласява, а някаква служителка в офис я пита в очите и то пред шеф, става смут плете език и се ядосва. Рискувате повече да не стъпи при вас и да изгубите клиент. Затова шефът е бесен. Сега дано е по-ясно.
С клиент е ОК да проявиш любезност с 1 изречение, не подпитване. Безобидни начини - добре ли си прекарахте, починахте ли си, дано сте доволна, времето, храната и т.н.  Въпроси като твоя - на кафе с приятелка, не в офиса особено с външни хора. Ако някоя колежка много си имате приказка с нея може, но пак не прекалявай.

Толкова от мен, който разбрал разбрал.

# 98
  • Мнения: 859
Типичния Gen Z. Последната година си имам работя с тях и наистина са изпитание. Децата наистина слушат. 20 годишните са толкова изтървани и не мога да си обясня как и защо. И моята майка не е посвещавала целия си живот да съм възпитана и адекватна, но някак успявахме да се учим едни от други. "Monkey see, monkey do". А сегашните млади първо нямат акъла да разберат правилния начин на поведение, а дори след набиване на канчето, продължават да защитават ограниченията си. И там започват проблемите. Помага се на болен, за умрял няма какво да се направи...

Последна редакция: ср, 19 юни 2024, 17:33 от handsOfTime

# 99
  • Мнения: 183
Благодаря Ви!
Нели, научи се да водиш разговор, без да разпитваш и да си нагла. Можеш да водиш разговори с клиентите на безобидни теми. Ако става въпрос за пътуването можеш да продължиш разговора с въпроси за местната кухня и любимо място там. Въпроси с кого беше, колко струва и подобни не са адекватни.

# 100
  • Мнения: 4 526
Шефът ти е абсолютно прав. Не се задават такива въпроси. Един път те е предупредил, а ти си продължила. С право е избухнал. Интересно ми е, ти самата не разбираш ли колко неправилно си постъпила? Липса на професионализъм, пълен.

Това е и моето мнение, като аз бих те освободила от работа не само заради непрофесионализма и махленщината ти, но и заради наглото ти поведение.

# 101
  • Мнения: 7 349
Когато глобят Нелито сериозно или директно я уволнят, ще се научи.

# 102
  • Мнения: 2 885
Точно така, въобще не съм влагала някакъв смисъл във въпроса с кого е била.
Скрит текст:
Зададох го като продължение на разгова и накрая не разбрах какво толкова не трябваше да питам? Кое толкова беше смущаващо във въпроса ми за шефа ми. А клиентката не само ми отговори, ами и продължи да разказва преживяването си?
Той не разбрах защо така остро и назидателно се намеси в разговора?
Тонке, аз да съм казала, че клиентката е крива Joy

Ама когато си споделяш някакви неща, като пукел ли трябва да се мълчи?
Аз съм убедена, че на авторката не и е пукало особено с кого е била въпросната, просто е участвала някак си в разговора.

Та другия път може просто да коментираш
"Браво, дано добре сте си прекарали"
Ми влагай малко повече мисъл като комуникираш с хората, де.

# 103
  • Мнения: 137
Когато глобят Нелито сериозно или директно я уволнят, ще се научи.
Да, бе! Ще разбере другия път. Ще си държи документите от бюрото по труда и ще си казва "Е, какво толкова е станало?" както и тук го повтаря постоянно.

# 104
  • София
  • Мнения: 8 325
Като гледам с каква скорост зацепва авторката какво й се казва, започвам да разбирам защо шефът е стигнал до крясъци.

Общи условия

Активация на акаунт