Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 483
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 295
  • Мнения: 707
Многократно го обяснявахме, ама ще си позволя да се самоцитирам, че ми е най-лесно да го намеря:
Хватката е в това, че за второ класиране не може да се пренареждат желанията и няма нови играчи - т.е. въртележката продължава да се върти, след като са отпаднали участници - записалите в частни училища, училища към МК, игралите в 2 области.
По този начин може да се мине само нагоре в желанията или в най-лошия случай да се прекласира в същото желание от първо класиране. Няма как да бъде изместен от някого с по-нисък бал, защото правилата не се променят, само играчите са по-малко.

Благодаря! Това, че не участват нови деца, ми обясни класирането, забравих, че не се преподреждат желанията!

Гарантира го това, че подредбата на желанията от първо класиране на всеки ученик важи и за второ и просто няма откъде да дойде това дете с по-висок бал, което да го измести

Моите мисли са следните: освобождава се мястото от сина ми при участие във 2-ро класиране -> алгоритъмът търси следващо дете/ все едно резерва за тази паралелка-> то е с по-нисък бал/ на което паралелката на сина ми от второ желание е негово първо желание. На сина ми не му стига балът за първо желание, но при опит да се върне в паралелката по първо желание тя е заета от дете с по-нисък бал./ нали затова чакаме балът да падне?/
Погледнете по този начин - синът ви няма да освободи мястото преди системата да му е намерила място в по-горното желание (ако има такова). Най-напред ще класират него нагоре и едва след това - на неговото място дете с по-нисък бал. Сега дали се разбира?

Да, Благодаря!

# 2 296
  • Мнения: 45
Някой да ме поправи, ако бъркам в разсъжденията си.
 Детето е прието по второ желание и ще участваме във второ класиране, но си мисля следното. Първото й желание е паралелка, която е 3-та по бал за Пловдив, като другите две преди нея са 2 специалности в МГ. Та мисля си, че за да се откаже някой от паралелката, която искаме, то това ще се случи само ако някое дете (момиче) не отиде на второ класиране в двете паралелки с по-висок бал. Тоест май шанса е съвсем, съвсем малък, защото децата могат да се прекласират едва само в тези две паралелки и няма къде по-нагоре. Няма как да отидат в паралелка, с по-нисък бал.. Правилно ли е това тълкуване или пропускам важен момент? Не броя евентуално такива, които биха отишли в частни училища или към МК. 
Миналата година не е имало изобщо второ класиране на желаната от нас паралелка, но предните години е имало и то бала е падал доста (5-10 пункта).

# 2 297
  • Мнения: 2 089
Някой да ме поправи, ако бъркам в разсъжденията си.
 Детето е прието по второ желание и ще участваме във второ класиране, но си мисля следното. Първото й желание е паралелка, която е 3-та по бал за Пловдив, като другите две преди нея са 2 специалности в МГ. Та мисля си, че за да се откаже някой от паралелката, която искаме, то това ще се случи само ако някое дете (момиче) не отиде на второ класиране в двете паралелки с по-висок бал. Тоест май шанса е съвсем, съвсем малък, защото децата могат да се прекласират едва само в тези две паралелки и няма къде по-нагоре. Няма как да отидат в паралелка, с по-нисък бал.. Правилно ли е това тълкуване или пропускам важен момент? Не броя евентуално такива, които биха отишли в частни училища или към МК. 
Миналата година не е имало изобщо второ класиране на желаната от нас паралелка, но предните години е имало и то бала е падал доста (5-10 пункта).
Какъв е въпросът? Simple Smile Да, могат да отидат в по-високобаловите паралелки, могат да се запишат в училище по изкуствата в Пловдив, могат да дойдат в София или друга област, в която са кандидатствали, частни училища в Пловдив не знам дали има, но и това е вариант. Колкото и да е малък шансът, не може да се оцени - винаги го има, а може и да няма размествания. Опитайте Simple Smile

# 2 298
  • Мнения: 189
Априлски душ, в частните училища вземат материала в първи срок и втори се упражняват на ПИ. Така правят и някои школи. Преподават материала паралелно и по-рано.
В 125то по МАТ беше по същия начин преди да им напусне учителя. Края на 6ти клас бяха минали и половината материал за 7ми.
Нямахме намерение синът ни да ходи на уроци по МАТ.
Но той напусна. Успяхме да го запишем при него на уроци за седми клас и продължиха по същият описан начин.
От Декември само пробни и обяснения.
По МАТ за мен това е печеливш вариант.
Мисля че знам за кой учител става дума. Ако беше още там, щях да се боря малката да учи там след 4 клас. Какво стана с него? Защо напусна?

Доколкото се чу, не се е разбрал с ръководството. Иначе да родителите бяха  разделени на два фронта - едните много го харесваха, другите ревяха. При нас само е замествал няколко пъти в 6 клас, но отзивите от подопечното ми бяха супер. Не Ви съветвам и надявам се да не сте се борили за 5 клас. Носи се слух, че математиката ще я взима често спрягания тук господин... Е, това вече е "тесла".  Нулево преподаване, колосални домашни, масово орязани деца откъм оценяване, жестоки пропуски в знанията на децата... В тази ситуация, очаквах че ще скочат родителите, но... Стадото мълча и го търпя. Малкото, които бяхме със здрав разум и искахме да действаме, не срещнахме разбиране и се принудихме всеки да се спаси поединично. Не ми се мисли сега като вземе клас, какво ще се случва...
Малко странен тип беше, но нищо от това което се говореше за него не се случваше в нашия клас. Преподаваше чудесно разбираемо, домашните никак не бяха много, съвсем нормални. Спря да им дава даже, когато се оплакаха родители, с двеста зора им даде задачи преди класното в 6 клас да се упражняват и то защото децата го помолиха. Иначе им беше казал всеки да решава каквото прецени и ако прецени.
И мисля, че той не преподава вече в училища, само в СУ доколкото разбрах.

# 2 299
  • Пловдив
  • Мнения: 2 029
Някой да ме поправи, ако бъркам в разсъжденията си.
 Детето е прието по второ желание и ще участваме във второ класиране, но си мисля следното. Първото й желание е паралелка, която е 3-та по бал за Пловдив, като другите две преди нея са 2 специалности в МГ. Та мисля си, че за да се откаже някой от паралелката, която искаме, то това ще се случи само ако някое дете (момиче) не отиде на второ класиране в двете паралелки с по-висок бал. Тоест май шанса е съвсем, съвсем малък, защото децата могат да се прекласират едва само в тези две паралелки и няма къде по-нагоре. Няма как да отидат в паралелка, с по-нисък бал.. Правилно ли е това тълкуване или пропускам важен момент? Не броя евентуално такива, които биха отишли в частни училища или към МК. 
Миналата година не е имало изобщо второ класиране на желаната от нас паралелка, но предните години е имало и то бала е падал доста (5-10 пункта).
Точно така е. Но нищо не губите, ако опитате. Със сигурност мога да ви кажа, че ние освобождаваме 1 място в КГ в МГ, която е паралелката с най-висок бал в Пловдив. Късмет и успех!

# 2 300
  • Стара Загора
  • Мнения: 581
Някой да ме поправи, ако бъркам в разсъжденията си.
 Детето е прието по второ желание и ще участваме във второ класиране, но си мисля следното. Първото й желание е паралелка, която е 3-та по бал за Пловдив, като другите две преди нея са 2 специалности в МГ. Та мисля си, че за да се откаже някой от паралелката, която искаме, то това ще се случи само ако някое дете (момиче) не отиде на второ класиране в двете паралелки с по-висок бал. Тоест май шанса е съвсем, съвсем малък, защото децата могат да се прекласират едва само в тези две паралелки и няма къде по-нагоре. Няма как да отидат в паралелка, с по-нисък бал.. Правилно ли е това тълкуване или пропускам важен момент? Не броя евентуално такива, които биха отишли в частни училища или към МК. 
Миналата година не е имало изобщо второ класиране на желаната от нас паралелка, но предните години е имало и то бала е падал доста (5-10 пункта).
Какъв е въпросът? Simple Smile Да, могат да отидат в по-високобаловите паралелки, могат да се запишат в училище по изкуствата в Пловдив, могат да дойдат в София или друга област, в която са кандидатствали, частни училища в Пловдив не знам дали има, но и това е вариант. Колкото и да е малък шансът, не може да се оцени - винаги го има, а може и да няма размествания. Опитайте Simple Smile

   Трябва да опитате, защото нищо не губите. Точно при вас реално шансът идва от вероятността деца да предпочетат СМГ пред МГ Пловдив, което е вероятно и то доста. За СЗ със сигурност мога да кажа, че наш съученик ще се запише в СМГ и ще освободи място.

# 2 301
  • София
  • Мнения: 2 467
А вероятно има и деца от други области, които в крайна сметка, ще решат да не се преместват в Пловдив!

# 2 302
  • Мнения: 45
Благодаря! Ние ще опитаме със сигурност, но си размишлявах, че няма голям шанс, защото едва ли много деца биха се отказали. Чудех се просто правилно ли разсъждавам, че се омотах от статистики и догатки. Ще видим какво сабя ще покаже. Така или иначе и второто й желание я удовлетворява.

# 2 303
  • Мнения: 67
В контекста на въпросите около второто касиране, аз забелязах, че при едни и същи точки разлика между първо и второ класиране за предните години в диапазона има по - малък брой деца, спрямо диапазона за тази година /няма го т.н. разслояване/. Струва ми се, че това не е в полза за децата, които чакат второ класиране. Поправете ме, ако греша, защото и аз се омотах в прогнози и статистики. Още по - осезаемо мисля, че това ще бъде в градовете където няма много предпочитани частни училища и такива извън МОН.
Късмет на всички деца на второ класиране! 🍀

# 2 304
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Ами сега е същото, нали? Simple Smile
Не е същото. Кривата на разпределение е много изместена. Тестовете са наука, а не политика, както е у нас
Честно си признавам, че никога не чета анализите на МОН. Може ли някой да ми покаже кривата на оценките по математика за последното НВО?
Според мен със среден брой точки 44, кривата трябва да изглежда горе-долу нормална.

# 2 305
  • София
  • Мнения: 5 921
Призовавам, когато се споделя информация първо да се проверява нейната истинност, за да не се заблуждават други хора.
При равен бал, ако се стигне до сравняване на оценки от училище, не се взимат предвид оценките по музика, рисуване, ФВС, както и тези по предмети ИУЧ.
А, не съм убедена. Пишеше оценките от раздел А на учебния план, изброените по-горе са от него. Защо тогава са заредени в профилите на децата?

# 2 306
  • Мнения: 637
Значи висша сила определя влияние само върху отличници:) Честно на майтап прилича вече.
Каква висша сила?
Нека се опитам да ви обясня.
2ки имат децата които решат 2,3 задачи от 1 модул, ако сложат на 21, 22, 23 задача от 2ри модул последните им подточки да са по трудни, това няма да повлияе на децата които са решили само 2,3 задачи от 1ви модул. Те пак толкова ще си решат.
Същото е с 3ките те пък ще решат повече задачи от 1 модул но пак ако сложат на 21, 22, 23 задача от 2ри модул последните им подточки да са по трудни, това няма да повлияе на тези деца. Те пак толкова ще си решат.
За 4ките ще си решат да кажем цалия първи модул и някоя а подточка от 2ри модул може даже и б - та отново, ако сложат на 21, 22, 23 задача от 2ри модул последните им подточки да са по трудни, това няма да повлияе на тези деца. Те пак толкова ще си решат.
И вече идват 5ци и 6ци там ще се види. Едни ще успеят да решат само на 21в, други пък на 23в и тези които наистина са добри ще успеят и 3те. И така става разслояването в горния край без ни най малко да попречи на 2кте, 3ките, 4ките.
Ако не го разберете след това обяснение,може би ви е трудно да се ориентирате в точкуването, че сбора на точките от всички задачи е 100, а от 86 нагоре се водят отличен.
Как точно ще повлияе смяната на 3 подточки която да кажем общо с ора им е 15 на деца които получават 75. Те и сега не могат да ги решат тези задачи за тях промяна няма да има.
Висшата сила тук е само математиката Simple Smile

# 2 307
  • Мнения: 17 473
Елица Заредени са, защото за някои деца са балообразуващи.
Когато се стигне до сравнява на оценките при еднакъв минимален бал и еднакви първи два критерии - 1. сбор точки от двете НВО и 2. балообразуващи оценки се стига до критерий 3. оценките от раздел А, без ИИ, музика, ФВС, ТП, ИУЧ (различен за различните класове и училища). Предметите са изброени поименно, така че, който не вярва нека сам си ги прочете.
Sesil, моето дете се бори за тройката по математика. На пробните на СМБ резултатите й бяха между 5 и 25 точки, на НВО изкара очаквано 23 точки. Казвам очаквано, защото точно такъв резултат очаквах 20-25 точки. Децата, които в училище имат Добър (4) имат на НВО 35-45 точки. Децата, които в училище са с петица имат на НВО 45-60 точки. Останалото са отличниците в училище. Разбира се има и изключения и поради някакви обстоятелства дете, което се справя за около 50-60 точки може да изкара и 30-35, а друго - 70-75.
Ако разгледате статистиките на всички области ще установите, че най-голям процент над 90 точки са в София и далеч по-малко извън нея, където и по-малко деца се борят за място в елитните училища, съответно там ножицата между минимален и максимален бал е значително по-голяма и може на места да стигне до 300 точки.

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 10:26 от Mama Ru

# 2 308
  • Мнения: 62
Значи висша сила определя влияние само върху отличници:) Честно на майтап прилича вече.
Каква висша сила?
Нека се опитам да ви обясня.
2ки имат децата които решат 2,3 задачи от 1 модул, ако сложат на 21, 22, 23 задача от 2ри модул последните им подточки да са по трудни, това няма да повлияе на децата които са решили само 2,3 задачи от 1ви модул. Те пак толкова ще си решат.
Същото е с 3ките те пък ще решат повече задачи от 1 модул но пак ако сложат на 21, 22, 23 задача от 2ри модул последните им подточки да са по трудни, това няма да повлияе на тези деца. Те пак толкова ще си решат.
За 4ките ще си решат да кажем цалия първи модул и някоя а подточка от 2ри модул може даже и б - та отново, ако сложат на 21, 22, 23 задача от 2ри модул последните им подточки да са по трудни, това няма да повлияе на тези деца. Те пак толкова ще си решат.
И вече идват 5ци и 6ци там ще се види. Едни ще успеят да решат само на 21в, други пък на 23в и тези които наистина са добри ще успеят и 3те. И така става разслояването в горния край без ни най малко да попречи на 2кте, 3ките, 4ките.
Ако не го разберете след това обяснение,може би ви е трудно да се ориентирате в точкуването, че сбора на точките от всички задачи е 100, а от 86 нагоре се водят отличен.
Как точно ще повлияе смяната на 3 подточки която да кажем общо с ора им е 15 на деца които получават 75. Те и сега не могат да ги решат тези задачи за тях промяна няма да има.
Висшата сила тук е само математиката Simple Smile
Ето това е чудесно обяснение. Адмирации. Бих добавила и това, че при лесната матура и получаването на един висок резулат, родителите решават, че детето им е математически гений и се "юрват" към МГ-тата, без да погледнат обективно. Едни с цел да не се "похаби" високия бал, други за да се "фукат" пред родата, трети щото решават, че в МГ, нивото на задачите е такова. И септември месец има "челен сблъсък". Детето им почва да изостава, тръгва по уроци, изнервя се. В добрия случай успява да навакса, в лошия -" бута" някакси 5 г., в най-лошия - се премества. Обаче ако има адекватно разслояване и наистина по 1 "завързана" подточка, децата, за които математиката е в "кръвта" им, ще си ги решат, другите, с отлични знания на ниво училище ще имат 3-6т по-нисък резулат. Докато НВО е вход за МГ, трябва да има поне една наистина трудна задача.

# 2 309
  • Мнения: 5 008
sisill. усложняване само на част от втори модул е добра идея и за мен.
Но аз искам, писала съм го тук, да сложат в учебните програми срок, след който децата задължително да имат преговор и упражняване по формат нво преди самия изпит.

Общи условия

Активация на акаунт