Шестокласници 2024/2025 г.

  • 24 052
  • 739
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 2 732
Интересно защо се предполага, че родителите, които често помагат на децата си в училище, не искат децата да са самостоятелни и уверени хора. Явно е трудно да се разбере, че има деца, които биха се носили по течението без много да се впечатлят, че имат двойки, забележки, биха останали на изпит ...
На по-осъзната възраст някои може би биха се замислили за последствията, други биха си карали по инерция и каквото стане.
Аз помагам / вися над главата на набора и все побутвам. Ако може да положи мъничко повече от минималното усилие, да приключи нещата по-бързо, в повечето случаи резултатът е да кажем задоволителен. Без моите усилия ще е много по-зле.
Може и да не е добра услуга (както Детелина спомена), но и да го зарежа да пропада още в прогимназията не е оферта.

# 706
  • Мнения: 989
Моята дъщеря на занималня ходеше само първия срок на първи клас. След това заради тренировките я спряхме от занималня и беше се научила за 2-3 часа да са готови всички домашни. След като спря тренировките започна едно вечно туткане и влачене с тези домашни...
До 4ти клас съм проверявала всяка една домашна и съм връщала ако нещо е грешно да го оправя. От 5ти клас казах, че вече домашни няма да проверявам - това си е нейно задължение.
Ако тя има затруднения и аз преценя, че няма да успее да се справи сама - помагам, ако мога. Ако не мога да помогна - имат си часове за консултации в училище. Децата се възползват от консултациите без притеснение.
Ако учителките видят, че много деца имат проблеми с даден материал го обясняват отново подробно в часа.

За облекло при нас уж искат тъмни панталони, които да не са шарени, скъсани или екстравагантни. Нагоре - тениска или блуза с лого (което много деца пропускат вече).

# 707
  • Мнения: 12 910
Моите се оправят сами от 2-3 клас. Баткото беше даже от 6 годишен на училище, на занималня не е ходил, всичко вкъщи си пишеше сам. Вкл. взимаше сестра си от ясла. Завърши МГ, ще учи за инженер.. там ще ми е интересно да му вися на главата, щото висшата математика ми беше кеф, та да му трия сол малко кой кво разбра Simple Smile Simple Smile ей така за спорта Simple Smile
Сестра му е в пъти по-оправна, вкл. с домашни, извънкласни дейности, домакинстване и каквото се сетите.
Това с оставането на изпит трябва да не са се вясвали на училище, за да се случи.. тогава са изтървани първите 7 години по-скоро, не учебния процес.

# 708
  • София
  • Мнения: 2 732
Не е баш да не са се вясвали, в нашата паралелка имаше трима заплашени с изпит по математика, успяха в последния момент да изкарат тройки. От другите класове не знам колко деца са завършили годината с двойки, но имаше четирима на есенната сесия. След пети клас, да не стане объркване. Присъствали са си децата, сега колко те са виновни, колко учителката, от която бяхме пропищели, не знам. С нов учител сме, да видим как ще вървят нещата.
Ако не натисках и проверявах почти всекидневно, можеше и моят да е там. Sad

# 709
  • Мнения: 3 130
Миналата година в 5 клас моя ходеше на занимания. Пишеха само домашните по математика , другото на самотек и много натискане от наша страна. Сега се прибира сам. Още не е самостоятелен, не знам как ще се оправи. Не му се учи хич. Все няма домашно и няма да учи. Не вярвам, че ако го оставя сам ще започне да се оправя.
В голяма чуденка съм за вашите твърдения ...

Последна редакция: ср, 25 сеп 2024, 16:18 от П@нди

# 710
  • София
  • Мнения: 4 043
Моето дете целия пети клас премина в учене да учи. Не желая по никакъв повод да се сещам и да се връщам там. Та я разбирам Гинес много добре.. При него роля изигра и че доста време в малките класове не му се налагаше да учи нови неща, тъй като я ги знаеше, я още по време на час запомняше. Цялата минала година сядаше за 10 минс и вика “научих си” 😂 Пиле шарено, за дълготрайна памет дали си чул? И това и ред други… Завърши само с една петица, дертове нямам, но вече към края си създаде ритъм и се надявам шести клас да е по-добре. (пу-пу, сол зад врата, скачане три пъти на място и пр.)

# 711
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 443
Beeps, абсолютно същата ситуация е у нас. До 4 клас много не си даваше зор и се справяше. Паметлив е и бързо запомняше по време на час. Надявах се 5 клас да е някакъв преходен и да свикне на новото темпо и новите задължения, но уви.
Отчитам и факта обаче, че няма качествени учители. По математика редовно решават в час само първите няколко задачи от учебника, които са и по лесни. А за домашно имат цяла страница от учебната тетрадка, като се  преповтарят типовете задачи от учебника. Разбира се като част от задачите не са отработени сутринта, той се затруднява. Също така класът е много слаб и тотално незаинтересован. Всъщност и другият клас е такъв. И вероятно вече учителите им не си дават зор, след като насреща не получават нищо.

# 712
  • Бургас
  • Мнения: 8 593
Не знам какви са часовете  за консултации при вас, но при нас пълен жмел. На консултация може да  ходи само този,който има 2ка ,другите не. По математика това. Детето веднъж ходи,защото имаше 2 на една контролна,но беше адски разочарована.

# 713
  • Мнения: 12 910
Ужас, сериозно ли, в какви училища учите?! Как 2ки и 3ки в 5-6 клас? Аз за 5ца мрънкам здраво... И не се повтарят особено. Дребното повече си позволява, синът нямаше различно от 6 в бележника.
Ама ако им пишат домашните на занималнята (както видях редовно до 4 клас да правят, затова моите не ходеха на такова нещо), как да се научат сами да мислят? Занималня 5-6 клас си в жив пъдарник и клюкарник... Абсурдно ми звучи да се поощряват такива практики. Ама вие си знаете...

# 714
  • София
  • Мнения: 822
Е що, не е лошо всеки да изкара в някакъв момент двойка в училище. Какво пък, не е толкова страшно. Детето трябва да преживее и това. Да не му става навик обаче.

# 715
  • Мнения: 12 910
Еми като стана въпрос за повтаряне - явно е системно.
Веднъж по нещо си инцидентно, как да е... Ама друго се коментираше.

# 716
  • София
  • Мнения: 4 043
И в нашето училище пишат двойки, тройки, от всичко има. Златното яйце на мама също имаше тройка миналата година и то по БЕЛ, дето е добре подготвен 😆. Но изискванията и оценъчните прагове са мортус. Аз не бих се явила на контролно 😇
Днес минало едно входно, сравнително лесно било. Чакам да звънне Школо да видим какво е натворил.

# 717
  • Мнения: 1 755
При нас три входни минаха, но още няма резултат. Според моята всичко било добре, но ще видим.

# 718
  • Мнения: 989
Доколкото знам от познат учител всеки учител е длъжен да има ден и час за консултации. На тези консултации може да ходи всяко дете, което прецени. При някои е с предварителна уговорка с учителя. И това им е включено в работното време.

Аз за оценки не се впрягам и се надявам и да не стигна до там да се терзая за подобни неща. За мен са важни знанията и положените усилия. Не всички деца са еднакви, така че е нормално не всички да са отличници. Някои получават шестици с лекота, други се скъсват от учене за петица по същия предмет. Ако видя, че детето е положило усилия, но е  получило по-ниска оценка, за мен всичко е ок. Ако ниската оценка е за без домашна, или защото не е учила - тогава не е ок.

# 719
  • Мнения: 602
Миналата година в 5 клас моя ходеше на занимания. Пишеха само домашните по математика , другото на самотек и много натискане от наша страна. Сега се прибира сам. Още не е самостоятелен, не знам как ще се оправи. Не му се учи хич. Все няма домашно и няма да учи. Не вярвам, че ако го оставя сам ще започне да се оправя.
В голяма чуденка съм за вашите твърдения ...

Точно такова беше и моето мислене доскоро. По занимални никога не е ходил. Помагам, вися му на главата, той не иска. Осмокласника имам предвид. Завърши 5 и 6 клас с по една 5-ца, в 7 клас общият му успех падна до 5.40. Все си мисля какво щеше да стане, ако го бях оставила сам да се оправя от 6 клас например. Щеше да има някоя друга текуща двойка, тройка, 4 и 5 щяха да преобладават, 6 по някои предмети със сигурност, за които знам, че има повече от училищните изисквания за знания. Дали щеше да се осъзнае по-рано не зная.
А сега какво - уча разлагане на многочлени и формули, сякаш аз съм 8 клас. Защото той не слуша и не внимава в час, защото знае, че има магаре насреща, което, ако е забравило нещо, ще прочете учебниците му и ще си припомни, и ще обясни на мамин. Или ще получи някой друг частен урок, за да залъже съвестта си, че се е готвил, а урокът ще отиде под ягодите след изпитването, за което е бил предназначен. За себе си пиша, не се припознавайте. Не знам кое е правилно, но със сигурност не е ок да свикват някой друг да носи отговорност за техните задължения.

Общи условия

Активация на акаунт