Нова годино, добре си дошла в НЕМСКАТА ТЕМА / 251

  • 20 224
  • 737
  •   1
Отговори
# 375
  • Germany
  • Мнения: 8 719
Бела, благодаря за предупреждението! Той не взима добавки и след като веднъж се презори и едвам ходеше 3 дни, вече внимава. Ние го записахме в някаква програма на фитнесите Пфитценмайер, която е за деца под 16г и първите му 10 пъти бяха задължително с инструктор, на нещо като курс, на който им обясняваха какво и как да тренират. Тия дни по добре хапва, дано да му е писнало Simple Smile
По казуса на Марио - аз не бих преместила дете от СМГ в Германия. Тук няма как да се развива, освен ако родителите не се заемат с това, плюс стреса с допълнителният френски или латински ще му дойде ту мъч.

# 376
  • Мнения: 10 835
Добре че имате такава програма. При нас има 2 по-голями фитнеса и те нямат. В същност ходят на група. Едното се записва и другите там.
А по казуса със СМГ то се чудя за какво му е това СМГ в крайна сметка, ако няма да е студент в бг. В Германия от СМГ не  знам дали разбират. Тук си имат тяхните профили  и от там стават студенти.

# 377
  • Немция
  • Мнения: 7 724
Да не забравяме всички останали предмети по немски, на които трябва да пише правилно, да се аргументира добре и писмено, и устно- конкурентно на останалите в класа, чийто немски е на ниво "майчин език". Само чуждият език да е(френски или латински)..

# 378
  • Мнения: 2 776
bella-ciao, то СМГ няма много много смисъл, ако ще СИ студент в България. Simple Smile)) Поне според мен. Ами доста хора в елитните програми по макс планк институти, IMPRS, например, получават стипендии, вкл защото са били съзтезатели. От там директно на  много места.
А ако детето от СМГ отиде със стипендия в силен уни, примерно в САЩ или в Европа, после  в Германия (и не само) има много опции.

# 379
  • Germany
  • Мнения: 8 719
Моите наблюдения са, че децата от СМГ наваксват бързо тук. Знам за 3 деца дошли в 6,7,8 клас, които се справиха много добре.

# 380
  • Мнения: 10 835
Но може би тези деца ако бяха дошли от друга добра гимназия в БГ пак биха се справяли добре. Според мен не СМГ то е фактор, а създадените учебни навици и постоянството да си постига поставени цели. Аз знам едно , което беше супер по математика в бг, но в Германия след семейни проблеми не могат да го отлепят от компютъраи да го закарат до училището. Факторите са много.
MariyaHris тук според мен нещата се гфилтрират като в доста гимназии по принцип трудно се дават добри оценки . Т.е. за да си отличник по нещо трябва да проявиш талант по него. Тук според мен проблема е , че профилирането не е дост. тясно. Т.е. примерно само - ако си супер по мате но не си назубрил френския и немския може да нямаш супер оценка на аби. Също имат само по 1 GFS годишно. За мен е малко. Имат проектни и групови работи, но не им остава време за представяне пред класа. Т.е. учителя ги оценява без изслушва без презентация/  .

# 381
  • Germany
  • Мнения: 2 388
А в това СМГ някакви извънземни деца ли са? Извинявам се, ако ми е глупав въпроса, но не съм от София🫣 Това си е математическа гимназия нали? С какво е по специална от другите мат. гимназии?

# 382
  • Мнения: X
Софийската е. Joy

# 383
  • Мнения: 10 373
А в това СМГ някакви извънземни деца ли са? Извинявам се, ако ми е глупав въпроса, но не съм от София🫣 Това си е математическа гимназия нали? С какво е по специална от другите мат. гимназии?

Без извинение това в момента е математическата гимназия на България, другите са просто фон. Дори преди 30+ години националните отбори по математика за олимпиади бяха от СМГ+НПМГ като СМГ бяха по-добри. Завършила съм НПМГ, но не профил математика, но въпреки това знам някои подробности.

# 384
  • Немция
  • Мнения: 7 724
В софийска математическа гимназия от малки здраво ги обработват на тема математика, нали го описаха по-напред. Яко на педала с математиката.
И според мен тези невръстни състезатели по математика нямат големи шансове да се разгърнат в тази сфера в България след завършването.

Споделям наблюденията на Белла за немските гимназии - за да си отличник в такава, трябва да си и писмено, и устно много убедителен, за да си стигнеш до отличие по всичко. Има и такива ученици, но са малцинство, няма отличници "на килограм". Повечето отличници са момичета. Но пък момчетата са по-големи непукисти, това също е важно качество, според мен. Grinning

Описаното дете-математиче от Белла е развило училищна фобия- независимо какво я е провокирало.
Важно е психиката, здравето на едно дете да се съхрани- всичко друго са подробности.

Последна редакция: пт, 07 фев 2025, 15:14 от Бибит

# 385
  • Мнения: 2 887
Откакто се запознах с българската образователна система рязко проумях и заобичах немската.
За детето си искам две неща: да е щастливо и да живее по желания от него начин. Добра професия и добри доходи, съответно добър стандарт и добра среда се постигат и без да си правил по една диктовка на ден през ваканцията. Днес им дадоха оценките за първия срок. Не била много доволна, защото имала 3 по история,  география, физика и музика. За музиката не я притеснявало, но искала по другите предмети по-добри оценки. Казах ѝ, че няма значение, че има 3 по география щом е единственото дете в класа, което може да изброи всичките 50 американски щата от обща култура. В живота трябва да можеш да се справяш, а това отчасти не зависи от годишния Zeugnis.

# 386
  • Мнения: 10 835
Не знам как е в Берлин, но наскоро попаднах на сайт и само в София имаше около 20 гимназии с профил някакво изкуство или приложно изкуство. На мен ми липсват подобни тук. Т.е. не само специализирани по основните предмети като мате и информатика, природо/научен, езиков ... все някой основен .

# 387
  • Пловдив
  • Мнения: 1 406
Категорично преди 30 години националните отбори не бяха само от СМГ+НПМГ. И сега не са. Ама темата не е за СМГ.

# 388
  • Мнения: 2 776
Но може би тези деца ако бяха дошли от друга добра гимназия в БГ пак биха се справяли добре. Според мен не СМГ то е фактор, а създадените учебни навици и постоянството да си постига поставени цели. Аз знам едно , което беше супер по математика в бг, но в Германия след семейни проблеми не могат да го отлепят от компютъраи да го закарат до училището. Факторите са много.
MariyaHris тук според мен нещата се гфилтрират като в доста гимназии по принцип трудно се дават добри оценки . Т.е. за да си отличник по нещо трябва да проявиш талант по него. Тук според мен проблема е , че профилирането не е дост. тясно. Т.е. примерно само - ако си супер по мате но не си назубрил френския и немския може да нямаш супер оценка на аби. Също имат само по 1 GFS годишно. За мен е малко. Имат проектни и групови работи, но не им остава време за представяне пред класа. Т.е. учителя ги оценява без изслушва без презентация/  .
Еми точно заради това съм казала, че по-лесно е от СМГнцето,  в немската система и за да избуташ нагоре--то е секира след секира. Един абитур да вържеш, вече си велик. Мъжът ми до ден днешен се фука с абитура си от 1.0 Simple Smile) Айде нема нужда. Системата е много жестока в Германия, а не е непременно по-добра и трудно се пробива. Явно така се калява стоманата.   Мъжът ми яко е закоравял, много бой е ял на всяко ниво Simple Smile) . При мен по-благо са се стичали нещата, поне до един момент.
Иначе с тия презентации, като бакалаври задължително имат презентации в семинари, май две, а и в магистратурата имаш задължителни презентации. Немците добре презентират по принцип, поне на фона на ИЕ, това ми е впечатлението от множество конференции. Не знам на какво ниво го научават, но явно го научават.

Всички искаме децата ни да са щастливи. Писах, че моето едното иска да е полицай и не приема аргументи против, другото иска да е заек. Какво да ги правя. Ама говорим за дете, което ИСКА да УЧИ, ИСКА да решава, ИСКА да може, ИСКА да е силно. Все пак има И такива деца, има и такива възрастни. То и в Германия има професори на по 24 години, директори на МПИ, и това точно тях си ги прави щастливи. Всеки разбира щастието по своему и за някои деца това включва И задачи по математика и програмиране на вируси в свободното време и тн. Верно, че не са много, но все пак те заради това се и котират тези деца.
Иначе и аз никога не съм харесвала географията. Много тъп предмет ми е Simple Smile))

Аз пък да пиша, че  в първи клас ми направиха добро впечатление учебниците, например учат децата  Вен диаграми, учат редици, учат симетрии и даже група на  множество от ротации е загатната. Харесва ми как подхождат към писане и четене, какви помощни средства ползват и тн. Но не мога да си кривя душата -- учителката Е безмилостна скочубра Simple Smile)).

Последна редакция: пт, 07 фев 2025, 15:57 от MariyaHris

# 389
  • Немция
  • Мнения: 7 724
Белла, в гимназията на моите има АГ по Kunst и правят чудесни неща, идейни и добре изпипани. Не се занимават с класическо изкуство, а наблягат на идеята. В коридора на гимназията, по стълбите има техни произведения.

По Kunst имат много интересни и разчупени теми, минала съм по този път като ученичка и определено това липсва на часовете по изкуство в България. И в обичайното училище, и в училища по изкуства.

Студентите по изкуства идват после от такива гимназии, отделно има и извънкласни Kunstschule-та за ученици и дори да нямат класическа подготовка по рисуване, живопис, наваксват с идеи и разчупено мислене. В това отношение си ги бива.

Общи условия

Активация на акаунт