СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 5 - Новата година мина, първи срок почти замина....

  • 30 071
  • 740
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 32
Моята вчера си пишеше домашно за школата и ме попита какво е Литота, при което щях да падна. Казах и, че такава не познавам, звучи ми като на баба и, Тота, братовчедката.
Това било обратното на хипербола. А имало и спираловидно повторение. Освен това кой от героите е с лукави очи-Странджата, Благолаж, Еню или Македонски. След като не можах да отговоря на нищо, което ме питаше, излязох до магазина, нищо че беше затворен

И аз съм на този хал. Има чувството, че учат съвсем различен материал. По БЕЛ в момента съм за около 3,50, а бях отличник с лекота.
По математика примерно държа фронта, релано мога и да помагам, ако не водеше намесата ми до изпотрошени нерви. Та се чудя какво се е променило в програмата, или може би са изветрели литотите и синекдохите?/

# 631
  • Мнения: 9 904
Аз в такива случаи питам кви са тия тестове, дето нямат отговори и закриваме😂

# 632
  • Мнения: 656
Лукавите очи са на Македонски, аз го визуализирам винаги и само с Чочо Попйорданов. Брилянтна роля, Светла му памет!

# 633
  • София
  • Мнения: 3 361
Пак работодателите
https://www.dnevnik.bg/obrazovanie/2025/02/17/4715270_mechtaiat_ … t_ot_shivashkata/
Плашели се били  учениците от шевна машина, пак не стигали професионалните паралелки, пазара на труда ала бала, много ме е яд, какво искат, държавата да обучава само работници, да са готови да работят за жълти стотинки, роби... Да предлагат по-добри условия на труд, ще намерят работници.

# 634
  • Мнения: 1 950
Проблема не е само в ниското заплащане. Доста хора с добро образование не са адекватно заплатени у нас.
Самото обучение в такива паралелки е много зле. Ученикът трябва да излезе с професия не само на хартия, но и с добри умения. А това не мисля, че се случва в последните години. А и колко от учениците избират такава паралелка, за да имат професия и искат да работят това и колко от тях просто попадат някъде заради бала си.

# 635
  • Мнения: 3 047
Ще изкажа непопулярно мнение, но в интерес на плурализма 🤣:
Ако искат да има истинско професионално образование първо трябва да започнат с кадровата обезпеченост в самите училища. А не, по каквото имаме преподаватели по това ще подготвяме учениците. А какви са изискванията към преподавателите по специални предмети да не отварям дума - тук вече е нужна законодателна намеса.
Трябва да намалят и престоя в училище, както беше преди. Имаше разлика между тригодишен техникум и четиригодишен такъв. Така може да успеят да привлекат тези, които не си падат по ученето, но могат за усвоят професия/занаят. Точно между първи и втори гимназиален етап отпадат голяма част от учениците, защото не им се стои в училище. Няма как шивач, фризьор, електроженист, водач на специализирана техника и пр. да се става с курсове и същевременно да искаш пет години да стои в училище.

# 636
  • Мнения: 1 950
rire, съгласна съм с теб на 100%. Но освен учители е хубаво да имат и много производствена практика. На запад има такива училища, ако не се лъжа в Германия е така. Имаш много дни учебна практика и се получава някакво възнаграждение. Но дори и да не е така там, мисля, че е начин да се задържат част от учениците в училище.

# 637
  • София
  • Мнения: 16 223
Колко голяма част от учениците отпадат между първи и втори гимназиален етап? Ако погледнем например София-град, през 2018 на НВО са се явили 9587 седмокласници. Същият випуск, през 2023 на ДЗИ са се явили 9299 зрелостници. Дори да приемем, че всички тези 288 ученика са отпаднали по пътя /а не примерно да са повторили година/, пак не бих ги определила като голяма част от учениците. А и нямаме или поне аз не откривам информация, дали са отпаднали точно между първи и втори гимназиален етап. Има ли някаква статистика за това?
Иначе съм съгласна, че има много какво да се желае от професионалното образование. Но все пак, дори и в професионалните гимназии се провежда общообразователна подготовка, а не само професионална такава.

# 638
  • Бургас
  • Мнения: 665
Аз съм много ЗА разширяването се професионално образование, защото недостигът на кадри е огромен! Въпросът е да се намери формулата за качествено, такова! Трябва повече практика, за придобиване на реални умения. Иначе се получава отбиване на номера!
Иначе, тази седмица учиха "Опълченците на Шипка" - естествено, в последния възможен момент!!! Оказа се не толкова лесна работа и почти ме изкараха извън нерви Grinning
Вчера им се размина изпитването, но в сряда няма да ги подмине! Очаквам довечера нова доза драма Grinning

# 639
  • Мнения: 3 047
Аз и със седмокласната статистика няма да се оправя, какво остава с тази на НСИ 🤣 (Всякакви новини относно отпадащите ученици се позовават на нея, но аз не я откривам) Проблемът на отпадащите между първи и втори гимназиален етап е, че за тях Механизмът за обхват не работи, тъй като след 16годишна възраст образованието не е задължително. И се получава така, че задължително даваме общообразователна подготовка, но не и професионална такава. А даже отпадналите от училище в един момент трябва да работят за да се издържат и така се озоваваме в омагьосан кръг.

Нямам идея до къде е наборката с материала. Радва ме, че на преразказа продължава стабилно да държи над 30т. - вчера върнаха поредния от училище - 31т. 😆

Последна редакция: вт, 18 фев 2025, 08:00 от rire

# 640
  • София
  • Мнения: 3 361
Съгласна съм, точно така става за тези три години първи гимназиален етап дават общообразователно подготовка, но не достатъчно за професионална. Едно време тригодишното обучение беше СПТУ, даже не техникум, сега уж това трябва да е в първи гимназиален етап, но явно е крайно недостатъчно за професия. Другото е работодателите трябва да бъдат по-активни, да предлагат стипендии стажове, да привличат ученици, да ги да обучават допълнително ако трябва, а не само да искат от държавата.

# 641
  • Мнения: 814
Нещо се депресирам вече, та не влизам често Sad  На пробния по МАТ има 30т. Криво ми е, но го успокоявам, а той е много разочарован от себе си. Надявам се това да не го демотивира нататък. Каквото стане, научих уроци и няма да се поддавам на психозата и да го тормозя. Мъчно ми е за него, защото се старае, но нещо явно не правим като хората. Ходи на уроци, обаче вкъщи ми е мъка- решава тестовете, домашни, ама като не мога да му проверя дали е вярно, то какво от това Pensive Няма ме в тази дисциплина...хич...и се изнервям, че не мога да му помогна.
По темата- от няколко години върви темата да се намалят езиковите паралелки и да се увеличат професионалните. Да, ама аз нямам доверие в това, че ако отиде в професионална гимназия ще излезе със занаят. Представям си кадрите там (не казвам, че няма качествените преподаватели), уж защитени специалности, но всъщност няма учители по специални предмети. Така, че няма какво да се чудят, че родителите предпочитат една добра среда и език бонус (на приемливо ниво) в езикова гимназия, пред това да отидат в професионална, където специалността е само на хартия.

# 642
  • Бургас
  • Мнения: 8 301
Радва ме, че на преразказа продължава стабилно да държи над 30т. - вчера върнаха поредния от училище - 31т. 😆
A моята стабилно е забила в под 20 т там, вчера пак същата работа. И всеки път е едно също, грешно време и твърде сбит преразказ. Добре че на упражнението с допуснати 14 грешки редовно е с максимум точки, та там поне вдига.

Снощи отново водихме разговор защо не е добра идеята ѝ да си остане в нейното училище след 7-и клас. Изключително притеснителна и стеснителна е и мисълта за нови съученици и учители от догодина много я плаши, заради което иска да си остане в нашето училище, та поне учителите да познавала. То беше рев, то чудо.

# 643
  • София
  • Мнения: 3 915
То не се остава в същото училище. Кандидатства се за него по общия ред.

# 644
  • Бургас
  • Мнения: 8 301
Грета, да, да, ясно ми е това. Мисълта ми беше, че не иска да го сменя. А за прием там ще ѝ стигнат знанията, че и ще ѝ артисат, толкова е нисък балът.

Общи условия

Активация на акаунт