СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 5 - Новата година мина, първи срок почти замина....

  • 30 059
  • 740
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 3 361
Откъдето и да дойдат, добре.
Но това мислене за точки , деформира нещата, поне това забелязвам при дъщерята, все смята кое колко точки е.
Например по математика започва да решава теста отзад напред, защото първите въпроси дават много малко точки, не си стрували усилията. Друго- започнала да решава, взе били отговор А, което било невъзможно, притеснила се, проверявала, пак А, ще видим какво е станало, още не са й върнали теста

# 721
  • Мнения: 35 468
Всъщност и на школата ги учат как да работят, не подред. И точно заради точките.

# 722
  • Мнения: 2 145
В школата на дъщеря ми има определена структура и какво трябва да съдържат тези 5-6 изречения. Не е просто хвърляне на думи, има си скелет и се изгражда кратко съчинение, анализ на посоченото изречение.

Може ли да споделиш въпросния модел? Ако не е много дълго за писане де. Че ние се готвим вкъщи сами едно към гьотере и ще ми е полезно.

# 723
  • Мнения: 32
Всъщност и на школата ги учат как да работят, не подред. И точно заради точките.


И аз се присъединявам към молбата за насоки как да работят по БЕЛ. На една пробна матура е бил, излезе изцеден. Убедена съм, че има чалъм кое, след кое да върви. На финала са най-разсеяни.

# 724
  • Мнения: 35 468
Честно казано, не знам подробности. Особено по БЕЛ малко съм го оставила да се оправя. Но със сигурност не работят подред. Почват според точките, които се дават....така мисля беше.

# 725
  • Мнения: 2 463
Според точките моята имаше стратегия на математическите състезания, която винаги работеше.  На модула за време почваш от последните, които носят най-много точки, защото си още свеж и не си се разбързал, тоест времето не те пресира и можеш да мислиш. Като решиш част от последните, се връщаш на първите, за да починеш малко и да отметнеш работата. После средните. Но на състезанията времето наистина е малко, а разликата в точките между първите и последните задачи голяма.
Но в случая на НВО няма голяма разлика в точките между последните и първите, и ако осереш две първи от бързане е все тая, защото не компенсираш с последните. А времето стига. Така че, моето дете на пробните си кара от начало до край, не ги меша, защото при разместването лесно объркваш бланката.
Това за мат. За бел не мисля, че може да имаш стратегия в решаването. И там, според мен, караш от начало до край.

Последна редакция: ср, 19 фев 2025, 13:09 от Априлски душ

# 726
  • Мнения: 12 762
Щом и на моя охлюв времето му стига, не го мислете.

# 727
  • София
  • Мнения: 229
Всъщност и на школата ги учат как да работят, не подред. И точно заради точките.


И аз се присъединявам към молбата за насоки как да работят по БЕЛ. На една пробна матура е бил, излезе изцеден. Убедена съм, че има чалъм кое, след кое да върви. На финала са най-разсеяни.

При сина ми: по математика все още не съм чула за конкретни насоки, но по БЕЛ ми е споменавал, че са ги посъветвали задължително да започват от първите въпроси с четенето с разбиране, тъй като тогава умът е най-свеж да долови тънкостите във въпросите към текста. После кара по ред, като ако на някой въпрос се колебае между два отговора, си ги отбелязва на черновата и двата и ги оставя за после, не губи време да се чуди (както преди правеше), а продължава до края. След това се връща на тези въпроси и обмисля отново (по метод на изключване или тото). Досега не се е оплаквал, че не му стига времето.
По математика си прескача и решава това, в което е сигурен, но там има доста повече колебания и си следва някаква негова логика коя задача му е по-неясна от неясните 😄.

Последна редакция: ср, 19 фев 2025, 13:38 от Niffi

# 728
  • Мнения: 2 463
Това да оставиш неясна задача за накрая е нормално. Това го знаят от четвърти клас още. Но моята, понякога, се нервира и губи време просто от яд, че не и се получава, запъва с крак като коза и дълбае, вместо да отметне останалите

# 729
  • София
  • Мнения: 229
Това да оставиш неясна задача за накрая е нормално. Това го знаят от четвърти клас още. Но моята, понякога, се нервира и губи време просто от яд, че не и се получава, запъва с крак като коза и дълбае, вместо да отметне останалите

Те го знаят като правило, но невинаги го прилагат. Той до скоро си циклеше на тези въпроси, за които е почти сигурен кой е отговорът, но и не съвсем. И понеже му е почти сигурно, аха ей сега да се сети и не оставя въпроса.

# 730
  • Мнения: 2 071
При нас са казали, че тезата трябва да е наистина 3-4 изречения, защото ако е повече или по-малко ще орежат точки понеже не се е съобразил с условието от 3-4 изречения. Дано има учител по БЕЛ - проверяващ да внесе яснота.

# 731
  • Мнения: 155
И при дъщеря ми има разминаване в съветите от учителките по БЕЛ. В школата казват минимум шест изречения, в училище максимум 4 изречения. И детето ме пита, а аз не знам какво да й кажа 🙄

# 732
  • Мнения: 2 144
Моят син каза, че искат 3 - 4 изречения за теза и в школата и в училище. Школата я избрах, защото преподават проверяващи. Но ако има някой проверяващ в темата, ще е най-точно той да сподели.

# 733
  • Мнения: 35 468
Така или иначе нямам намерение да му казвам нищо, което да е различно от школата. И да се появи някой, който да каже, че 3 изречения са достатъчни, моят няма да почне да пише подобни тези, така че всеки да прави, каквото и както му казват преподавателите.

# 734
  • София
  • Мнения: 229
Седмокласникът следва поставената задача, съвет не ми е искал и не съм го питала дали са им давали насоки за брой изречения. Но съм забелязала, че ако е написано: в 3-4 изречения разтълкувайте..., пише точно 4 изречения, ако иска да каже повече неща, изреченията са по-дълги, но го приема наистина буквално. Понякога от школата му дават задача да напише теза с 5-6 изречения и пише точно толкова - тоест, ако успее да измисли 6, пише 6, ако се затрудни - 5.
Не му давам съвет за тази част, само повтарям да спре да задрасква, мързи го да пише чернови.

Общи условия

Активация на акаунт