Шестокласници 2024-2025-тема 4-От Радини вълнения обзети,децата учат пак безброй куплети

  • 22 111
  • 764
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 2 419
Да, това казвам и аз. И съм го изпитала на гърба си, като се набутах в МГ в клас МАТ, а още тогава исках да уча биология и химия.

# 346
  • София
  • Мнения: 4 044
Заранта в метрото отворих да изчета обсъждането в линка, който даде Мецан. Сега разбирам краткия им диалог със Санака от предните страници 🤣🤣 Родители с деца на гимназисти и такива в частни училища що така си чешат езиците по чуждите теми ‘начи 😂 Леле, женички (и Мецане), в никой случай не допускайте догодина по същото време да загубим всяко чувство на емпатия и самоирония. При всички лишени от смисъл новости и още толкова неизвестни, мисля че е добре да се подготвим да гледаме на всичко монско с насмешка, като се опитваме да извлечем най-доброто за конкретния ни личен казус. Пък като не стане- да сме живи и здрави 😂

# 347
  • Мнения: 8 433
Всичко е важно и е свързано. Набутват религия в училище, съкращават часовете по чужди езици и правят децата послушковци и носещи се по течението.

Голямата ми дъщеря ходеше на неделно училище към църквата (беше 5-6 клас). Учеха за големите християнски празници, кой кога празнува имен ден. Църквата като толкова иска да просвещава децата, да направи такива училища, който се интересува, ще ходи.
В момента знанията, които получават за религиите в училище са абсолютно достатъчни.

Beeps , за много неща съм претръпнала в нашата мила страна, ама да правят с децата каквото си искат, ми е много болно.

# 348
  • Мнения: 964
Същото е и с обратен знак. Защо деца, които искат да учат враг или хуманитарна гимназия трябва да решават задачи до откат и да се надяват да изкарат 90+ точки?
“Хващам” се за този коментар и съм напълно съгласна, че промяна трябва да има не само в една посока. Отдавна сме обсъждали, че е възможно това да стане с трети модул по математика, в който да са включени задачи, изискващи по-сериозна подготовка, като така ще се намали трудността в първите два модула за учениците с нематематически уклон и се даде възможност да бъдат селектирани учениците за МГ, така че приемът им да не зависи толкова от тезата и преразказа по БЕЛ.
Законът може да даде възможност за решения в подобна насока на педагогическите съвети. Разбира се, езикови училища с много голям брой кандидати също да имат право да използват от подобна опция.

# 349
  • Мнения: 7 683
Все пак да отбележа, че езиковите гимназии не са хуманитарни. Те са си общообразователни училища с интензивно изучаване на език. Немалко деца от ЕГ отиват да следват инженерство, икономика и STEM специалности. Хуманитарна е например НГДЕК.

# 350
  • Мнения: 1 002
На мен честно казано не ми харесва идеята за религия в училище, освен ако не е разгледана от културно-историческа гледна точка и не се изучават и съпоставят обективно и безпристрастно различните религии.

За езиците и преди съм казвала, че аз не очаквам детето ми да научи език в училище. Едно време моето поколение научи английски основно от филми, песни и книги и повечето от нас са с добро ниво на езика, без да сме го учили засилено в училище. Не знам по каква система се учи в момента в училищата, но ако е пак с безсмисленото зубрене и писане на думи по 100 пъти.. то по-добре и без нея. Такива архаични методики са толкова остарели и неефективни, че с тях и без тях е почти все едно.

А за точните, хуманитарните и природни науки не мисля, че се изключват взаимно. Аз самата съм със завършена МГ с профил информатика и с бакалавър и магистър... Психология:) В училище пък след математиката и информатиката любими предмети ми бяха биологията и химията. В университета се влюбих в генетиката и антропологията. Хобитата ми пък са свързани с приложните изкуства... А сега вече почти всичко ми е интересно, само време да имам за четене.

# 351
  • Мнения: 7 683
Еми за езиците наистина не знаеш как се учат сега...никой не зубри и не пише думи по 100 пъти. И специално в ЧУ повечето от децата са по-добре по английски, отколкото по български, тъй като учебниците им са на език и тематики, близки и разбираеми за тях, а не с текстове от времето на Османската империя. И не съм съгласен, че език не се научава в училище. Общо взето в добрите ЧУ децата излизат с В2 и С1 още в 7 клас. В езиковите по сегашната система се научава. Лошото е, че министърът мисли да я променя.
Не знам кое точно ти е поколението, но не мога да се съглася и с това, че масово сте добре с езика. Точно обратното е. Почти няма хора около 50, които да знаят що-годе чужд език освен завършилите езикови гимназии навремето 🤣 . Сегашните деца и младежи са светлинни години напред в това отношение.

# 352
  • Мнения: 1 002
Еми за езиците наистина не знаеш как се учат сега...никой не зубри и не пише думи по 100 пъти. И специално в ЧУ повечето от децата са по-добре по английски, отколкото по български, тъй като учебниците им са на език и тематики, близки и разбираеми за тях, а не с текстове от времето на Османската империя. И не съм съгласен, че език не се научава в училище. Общо взето в добрите ЧУ децата излизат с В2 и С1 още в 7 клас. В езиковите по сегашната система се научава. Лошото е, че министърът мисли да я променя.
Не знам кое точно ти е поколението, но не мога да се съглася и с това, че масово сте добре с езика. Точно обратното е. Почти няма хора около 50, които да знаят що-годе чужд език освен завършилите езикови гимназии навремето 🤣 . Сегашните деца и младежи са светлинни години напред в това отношение.

Частните училища не са критерият според мен, защото процентно не са толкова много, че да се взимат за база. Мен ме вълнува в държавното училище програмата.
Иначе и моята дъщеря това лято ще държи изпит за покриване на B1 по английски, но учителката ѝ в школата каза, че според нея спокойно може да прескочи едно ниво. Нищо от това не е научила от училище. Дори и от школата не мисля, че толкова е научила, колкото от факта, че 90% от съдържанието, което консумира през последните години, е на английски. Езикът разбира и говори свободно в момента.
А моето поколение е < 40. Почти всичките ми познати и приятели с английския са около B2-C1, без да сме го учили засилено. Майка ми е 50+ и тя е около B1 с английския.

# 353
  • Мнения: 604
Сегашните деца от 1 клас общуват на английски покрай разните му там игри и ютюб канали (може и други, не знам). Нямам познато момче във възрастта 2-8/9 клас, което да не играе и да не общува свободно на англ. А в училище... много зависи от конкретния преподавател. Има такива, които изискват да се пише по 10 пъти или по 3 реда някакви думи, но децата така или иначе ги знаят, според мен 99% от учениците са много над училищния материал като познания. Не зная кое ниво биха покрили моите деца, със сигурност над А. И в 8 клас какво става - айде пак от азбуката. Че те в 6 клас учат по-сложен материал, отколкото в 8-ми. Не че знам какво учат. 😄 Никога АЕ не е бил предмет на обсъждане у дома, всичко около тях е на този език. Което пък създава предпоставки за беден речник на български, поне според моите разбирания за такъв. Неведнъж е ставало дума за "как беше това на български?".... ужас!

# 354
  • София
  • Мнения: 4 044
Ето последно от днес изказване на баче ви министъра. Пътят в главата му е начертан до университета, че и отгоре. И то сто про всичко ще работи баш така, както го е измислил 😂 https://www.mon.bg/news/ministar-valchev-na-srestha-s-rektori-na … i-prirodni-nauki/
Очевидно де що промени да има, те ще са в сила от учебна 2026-2027. Ама как ще стигне до там тоя пуст наш набор- ще бъде изненада до последно. Съспенс, нерви и хормони 🤣🤣

Моето на френски е в горния регистър на А2, от следващата ще учи Б1. Ако продължи де, че то по сто неща няма да може да се готви. Английски миналата година прави тест за определяне на ниво и го оцениха като Б1. Ама ми е първо дете и го размятах по Хелен Дорон от тригодишен горкия 😂😂 Та и в този смисъл ми е страшна мъгла какво ще мъдрим за избор на училище догодина.

# 355
  • Мнения: 1 103
Ако влязат 26/27 значи нас не ни вълнуват 😅 за тези ни деца. НВО по БЕЛ в нас изглежда като пълна енигма, но да видим

# 356
  • София
  • Мнения: 16 233
Напротив, баш вас ви вълнуват. Ще сте първият "реформиран" набор.

# 357
  • Мнения: 1 103
Пак не съм разбрала, тоест тези, които ще бъдат 7-ми клас септември ще са опитните зайчета?

# 358
  • София
  • Мнения: 16 233
Ъхъм. Ако промените ще влизат в сила от учебната 2026/2027, точно вас ще ви удари в гимназията. Остава само да видим на колко опити ще ви подложат. Сори! То някои от плануваните промени изискват промяна на закона и съответно могат да претърпят промени между четенията в НС. Но се опасявам, че поне нови учебни планове в гимназиален етап няма да ви се разминат.

# 359
  • shumen
  • Мнения: 20 574
Санчето,точно нашия набор ги вълнуват.
Мецане,и аз не мисля,че частните училища са критерии за научаването на Английския.
Моя и той ходи на школа и е на ниво Б1.Но в училище не е научил толкова,колкото от нея.
Та те в училище досега за 2 години са с 3 учител и всеки изисква различно.В 5 клас бяха с една госпожа,която не ги караше почти нищо да учат и превеждат,в 6 клас пък 1 срок бяха с един господин,който е преподавал само но по-големи и не знаеше как да ги изпитва и оценява,а сега 2 срок са със титуляра им,която за да хванеш 6 трябва да направиш всичките упражнения,че и последното,което е съставяне на текст и то поне от 60 думи.На първото контролно на моя времето не му беше стигнало и задачата с текста не беше я направил и имаше и няколко други грешки и имаше 4.След това се появи 6 на домашно.Сега точно не знам кога,но скоро им предстои второ контролно и вчера сам седна и взе да се мъчи да пише текст.Утре е на школа и му казах да го занесе все пак да му го провери госпожата.
Моя е решил след 7 клас,че иска История до учи последно.Довечера съм на родителска среща и ще говоря и с госпожата им по История да я питам някои неща.Вчера са играли Кахут и има 6 отново.Но там е бетон 6.

Общи условия

Активация на акаунт