МОН - промените продължават (7)

  • 41 623
  • 736
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 2 468
Да, по мое време ФМИ малко наистина го искаха. А хората, които разбираха от наука просто или ги умориха от глад, или ги изгониха.
Ами сега си берем плодовете
А че децата са неграмотни не е тайна никаква, и родителите им са неграмотни
Ама руския го знаят в 119 то

# 151
  • Мнения: 2 236
Не е само до наличните учители...бягат от математиката, защото изгубват нишката още в 5ти клас и после "става трудно".
А че липсват кадърни преподаватели едва ли има две мнения...не е само по математика.

# 152
  • София
  • Мнения: 1 112
Не е само до наличните учители...бягат от математиката, защото изгубват нишката още в 5ти клас и после "става трудно".
А че липсват кадърни преподаватели едва ли има две мнения...не е само по математика.

Коментираше се, че търсенето на паралелки с математика и природни науки надвишава предлагането. Т.е. колкото и да бягат от математиката, се намират и деца с интерес, за които обаче няма място.

Априлски душ, по мое време интерес към ФМИ имаше само за компютърно ориентираните специалности. Тези, които учехме математика/ математика и информатика/ приложна математика, бяхме много малка част от всички студенти. Повечето, попаднали в тези специалности, бяха такива, на които балът не е стигнал за нещо друго. Приетите по първо желание и с висок бал ни третираха като музейни експонати. А оттогава насам според мен учителската професия стана много по-непривлекателна.

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 22:35 от hatred

# 153
  • Мнения: 74
Точно това си мислех и аз - как децата ще се подготвят добре по 7 предмета? Кое дете е добро по 7 предмета и помни, и разбира целия материал? И то при положение, че учебниците и програмите ще си останат същите за сега. Освен, ако не разчитат да вмъкнат някакви съвсем базови въпроси от всеки предмет, колкото да отбият номера, че ги има в теста.
Направо ще побъркат деца и родители, а може би това е целта. Съвсем да се обезкуражат всички, да се стъпче всякаква мотивация, да се вмени на всяко дете, че не е достатъчно умно щом не може да се справи с матура по седем предмета и в същото време да се измъкне всеки спестен лев на родителите. Все пак ще се ходи на частни уроци по 7 предмета.

# 154
  • София
  • Мнения: 494
Точно това си мислех и аз - как децата ще се подготвят добре по 7 предмета? Кое дете е добро по 7 предмета и помни, и разбира целия материал? И то при положение, че учебниците и програмите ще си останат същите за сега. Освен, ако не разчитат да вмъкнат някакви съвсем базови въпроси от всеки предмет, колкото да отбият номера, че ги има в теста.
Направо ще побъркат деца и родители, а може би това е целта. Съвсем да се обезкуражат всички, да се стъпче всякаква мотивация, да се вмени на всяко дете, че не е достатъчно умно щом не може да се справи с матура по седем предмета и в същото време да се измъкне всеки спестен лев на родителите. Все пак ще се ходи на частни уроци по 7 предмета.
Предполагам, че нищо такова няма да се случи, просто ще се откажат от  част от предложените "иновации" и всички ще са "щастливи" - и родители, и МОН-каджии, и хранените им хора.  Като в приказката - вкарваш магарето в къщи, после го изкарваш и ти става широко.  Първото място отзад напред в международните класации пак ще си е наше.

# 155
  • София
  • Мнения: 3 707
А според мен има достатъчно паралелки с математика. За София има 6 в СМГ и 2 в НПМГ, които са с висок бал и още много в други училища, които са с видимо по-нисък бал. Търсене за високобаловите паралелки има, за нискобаловите - не. Но паралелки има. За големите градове е аналогично.
Има свръхтърсене за паралелки с висок бал, за другите - “мижав интерес”.

# 156
  • Мнения: 14
По повод НВО по желание в 10. клас (чужд език, например) искам да ви кажа, че се гледат не само точките, но и колко души са се явили. Може да са били и двама. Едва ли всички са държали изпита по АЕ или РЕ, само най-добрите. Съответно имат и много точки. По чужд език не ги изпитват за изучавани литературни произведения, а и нивото е различно от това на родния език. Така че нещата са несъпоставими.
Не виждам причина и аз като Априлски душ да се разваля нещо добро, само за да се изравни с посредствените резултати по друг предмет.

# 157
  • Мнения: 7 332
За НПМГ децата се явяват на определен изпит и се подготвят допълнително по него. Рядко се случва дете да бъде прието в НПМГ и СМГ, без предварителна подготовка. Даже май изобщо не е възможно, заради нивото на изпитите там.
Кой ти каза тази дивотия? Аз мисля, че децата, които се готвят допълнително по математика, се броят на пръстите на едната ръка. За физика, химия, биология и география се вземат резултатите от олимпиадите наравно с тяхното състезание. А подготовка за ПН, ако изобщо има курсове, са в НПМГ - т.е. децата от НПМГ не могат да ги посещават по подразбиране.
Ахъм. И стигаме до там, че в СМГ по математика има много часове и това дискриминира останалите, но в но в НПМГ ИУЧ и ФУЧ часовете не са фактор ли?

Комбинирани изпити сякаш само в България нямаме. Наскоро видях, че Дидева беше пуснала нещо от Румъния. В Англия държат изходни нива в края на това, което при нас е основно образование и те са вход за гимназиите им. Доколкото си спомням обаче, тези изпити са разпределени във времето и вече съм го позабравила от разказите на приятелка с дете на възрастта на моето, но и не бяха еднократно в годината. Всъщност има нещо добро в това да се вкара елемент на поддръжка на нивото по природните науки, защото шепа училища не пускат котвата, за бактисат децата с вкарване на форматите на НВО по математика и БЕЛ. А точно в седми клас природните науки са достъпни, интересни и при добро преподаване, децата се увличат по тях. Защото после следва 8 клас с по един час седмично /НПМГ според профила са с троен хорариум с избираемите и така си вървят и нагоре/ и евентуално чак в 9-ти ги връщат към науките. Там вече е дълбоко. Когато един предмет ти стане нехаресван, вече идва ред на зубренето.
Априлски душ е съвършено права. В София са само две паралелките с математика + физика.

# 158
  • София
  • Мнения: 19 555
В колкото и държави да има комбинирани изпити, надали се ползват за най-важното кандидатстване в живота на децата.

# 159
  • Мнения: 19 106
НВО в 4-ти и в 10-ти клас дават на МОН достатъчно ясна представа за нивото на преподаване и учене. Там резултатите са най-реални. Ако толкав искат да експериментират с комбинирано НВО, в което да са включени всички предмети, да ги пуснат първо в тези два класа и да видят за какво става въпрос. Не разбирам защо директно стрелят в НВО 7-ми клас и ДЗИ по математика, като нищо друго не са променили. Вълчев денонощно повтаря един и също - искаме да спрем наизустяването, да променим учебните програми, да олекотим учебното съдъжание, но това ще отнеме време. Всеки ден повтаря едно и също. Ами айде започнете с това и, като го направите, тогава правете промени в изпитите. То е толкова логично, че просто не разбирам защо държат да го направят отзад напред.

Последна редакция: чт, 26 юни 2025, 08:40 от Lady Cassiopeia Duval

# 160
  • София
  • Мнения: 19 555
Точно, Вълчев първо има да промени цяла една система на преподаване, преди да променя начина на оценяване. И то не на оценяване, а на кандидатстване, това е скандалното.
Като иска учениците да учат, да им види програмите и учебниците първо, там положението е толкова трагично, че не може да се опише. Ама вместо да се промени входа, ще се промени изхода. Важното е децата да платят цената на идиотщините му, не системата. Сакън да не се побутне нещо системата, недайбоже!!

# 161
  • Мнения: 14
Ето какво иска Стаматов (направо да се премахне подготвителния клас с чуждоезиковата подготовка): https://www.facebook.com/share/p/16DhVCewWE/ . Аз съм възмутена! За съжаление, ФБ не ми позволява да коментирам под публикацията му.

# 162
  • София
  • Мнения: 1 112
В колкото и държави да има комбинирани изпити, надали се ползват за най-важното кандидатстване в живота на децата.

А как да се селектират деца за различните паралелки за това много важно кандидатстване - по красота ли?

Като говорите за неразбираеми учебници, вчера нали коментирахме материала по ИЦ в седми клас. Хванах един виртуално базиран учебник (мисля, че беше на Клет) и изобщо не го намирам за неразбираем. Пък съм математик, на другия полюс. Съвсем ясно написани уроци прочетох, че даже и с опит за различни гледни точки, с хубаво подбрани въпроси в края на урока, които те карат да се замислиш. Ама трябва да се чете, нали. Бас държа, че учебниците са най-неразбираеми за тези, които не ги отварят.

# 163
  • София
  • Мнения: 16 223
На мен пък историята ми е любима, кандидатствала съм с история, учила съм световна история и в колеж в САЩ, считам, че имам доста прилични познания в тази област. Считам също така, че учебниците по история са безобразно написани и просто няма как да събудят интереса на едно дете към този предмет.

# 164
  • Мнения: 980
То като цяло учебник трудно би събудил интерес към даден предмет. За мен това е ролята на учителя - как ще го предаде този урок.
А учебниците искаме да са с кратки уроци, материалът да е малко, да са леки. Ами то като се ореже максимално този урок и той става от урок някаква хроника. А интересното в предметите не са сухите факти, а подробностите.

Общи условия

Активация на акаунт