МОН - промените продължават (7)

  • 41 253
  • 736
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 2 463
Може още да си спорим за яйцето и кокошката ако искаш. Ръководството направило добри училища с изпит и подбрали деца.
После се появили други с изпит, но били по-слаби, защото друг е завъртял колелото пет десетилетия преди тях и е обрал добрите учители, кое му е странното?
И какво значение има това? Те и сега са най-добрите, въпреки че всички вече са с изпит/подбор и без някой да "подбира най-добрите за нашите". И са такива предимно заради децата, които ги избират.

# 586
  • София
  • Мнения: 16 203
Joy
Ох, бе! Викаш, преди 5 десетилетия са обрали добрите учители и туй то. Joy Чудесно щеше да е ако т.нар. елитни училища имаха механизъм да "обират" най-добрите учители, ама, уви, нямат нищо подобно.

# 587
  • Мнения: 2 463
Когато деца и родители избират училище, нямат никаква идея за учителите, изобщо не знаят кои са. Но много добре знаят, че в определени училища средата ще е добра и това е водещото в избора. Това формира нагласите.
Много добре знаят, че вероятността да попаднат на добър учител по немски е по-голяма в НЕГ, отколкото в 19то.
 Математика, проста математика или не, здрав разум
Санака, обират ги и още как. Достатъчно опит имам вече,  че даже съм го и виждала с очите си.
Както за учениците, така и за учителите има престижни училища и влязат ли в такова дават повече от себе си.

# 588
  • София
  • Мнения: 16 203
Ми, аз също смея да твърдя, че имам опит, по-голям от твоя. Единици са учителите, които са оставили някаква следа в децата ми в елитните им гимназии и които ще помнят като наистина добри. Единици. И ако ми кажеш, че според твоя опит, всичките учители на децата ти са били топ, няма да ти повярвам. Но пък са имали чудесна среда и това е най-важното.

# 589
  • Мнения: 2 463
Имаш опит в елитно училище. Той ще бъде достоверен статистически само ако имаш също толкова опит в кварталното и то по същото време.
Иначе е само твое лично усещане
Моята голяма дъщеря имаше доста добри учители в СМГ, но пък лоша среда от съученици. В НЕГ не е имала лоши учители, може би имаше късмет. В НЕГ и средата беше добра.
Малкото дете в кварталното имаше безобразни учители, незаинтересовани, някои даже открито обиждаха и тормозеха децата.

# 590
  • София
  • Мнения: 16 203
Какво всъщност казваш? Твърдиш, че ако топ оф  дъ топ учителите от НЕГ отидат вкупом да преподават в 1268... СУ ще изкарат същите резултати на финала?

# 591
  • София
  • Мнения: 804
Когато деца и родители избират училище, нямат никаква идея за учителите, изобщо не знаят кои са. Но много добре знаят, че в определени училища средата ще е добра и това е водещото в избора. Това формира нагласите.

Зависи дали избират държавно или частно училище и дали избират гимназия или начално училище. При гимназия не знаят. При начално училище може да имат представа от учителя от техни близки деца, учили при него. Също понякога и при частните училища имат предварително някаква представа родителите  и децата - най-малкото от сайта и философията на училището и от пробните дни на детето, където се правят такива.

# 592
  • Мнения: 2 463
Какво всъщност казваш? Твърдиш, че ако топ оф  дъ топ учителите от НЕГ отидат вкупом да преподават в 1268... СУ ще изкарат същите резултати на финала?
Ами това няма как да стане, за да проверим твоето твърдение

# 593
  • София
  • Мнения: 16 203
Да, де, мислиш, че директорът е на първо място по важност, после преподавателите и чак накрая децата. Значи, ако директорът и учителите от НЕГ отидат вкупом в 1268 СУ, то ще е първо на ДЗИ. Ами добре. Joy

Какво всъщност казваш? Твърдиш, че ако топ оф  дъ топ учителите от НЕГ отидат вкупом да преподават в 1268... СУ ще изкарат същите резултати на финала?
Ами това няма как да стане, за да проверим твоето твърдение
А твоето как ще го проверим?

# 594
  • Мнения: 2 463
Санака. Няма такъв филм да преместиш учители вкупом от Испанската в 345 то
Само Сталин е премествал народи нагоре надолу с цел унищожение, но това е друга тема.
Вече и на мен ми е смешно
Моето го е проверила практиката.
И понеже еволюцията е стълба, няма как едно училище да вземе наведнъж всичките стъпала, за да стигне друго, вече формирано като елитно. Просто е

# 595
  • София
  • Мнения: 804
Ми, аз също смея да твърдя, че имам опит, по-голям от твоя. Единици са учителите, които са оставили някаква следа в децата ми в елитните им гимназии и които ще помнят като наистина добри. Единици. И ако ми кажеш, че според твоя опит, всичките учители на децата ти са били топ, няма да ти повярвам. Но пък са имали чудесна среда и това е най-важното.

Е, що така ме разочароваш,😀. Може пък нашето да има повече късмет, ще видим.

# 596
  • София
  • Мнения: 16 203
Ми, аз също смея да твърдя, че имам опит, по-голям от твоя. Единици са учителите, които са оставили някаква следа в децата ми в елитните им гимназии и които ще помнят като наистина добри. Единици. И ако ми кажеш, че според твоя опит, всичките учители на децата ти са били топ, няма да ти повярвам. Но пък са имали чудесна среда и това е най-важното.

Е, що така ме разочароваш,😀. Може пък нашето да има повече късмет, ще видим.
Е, ти какво си очаквала? В коя професия на този свят наистина добрите специалисти са преобладаващите? Масовото ниво е средно. Децата ми са харесвали повечето си учители, но истински впечатляващите са единици. Както и навсякъде в живота, във всички професии.
Въпросът е, че децата са движещият фактор. При знаещи и търсещи ученици, учителите се стараят повече. И най-добрият учител при незаинтересовани и неучещи деца, ще занижи критериите и стандартите, и накрая ще се пусне по течението.

# 597
  • Мнения: 4 478
Директорите наистина са много важни за училищата. Те правят подбора и назначават учителите. Те градят (или рушат) средата в училищата. Някои са отдадени на училището, други са малки феодали и с учителите, и с учениците.
Ако не бяха толкова важни за образованието, нямаше да ги назначават (или държат) с партийни протекции. Confused

# 598
  • София
  • Мнения: 1 110
Katya_I, ще се опитам да го обясня много бавно и разбираемо.
Моята теза е, че най-важни за резултатите в образованието, са качествата на децата. Твоята е, че най-важни са качествата на учителите.
Ти пусна класация за ДЗИ и там водещи са АК и елитните държавни гимназии. Това е аргумент в подкрепа на моята теза, защото след седми клас с най-висок бал се влиза точно в елитните гимназии, а единственото частно училище със сериозен изпит, е АК.
Ако разгледаш класация за НВО 7 ще видиш, че там водят МГ и академичните частни училища. Причината: ЧУ имат сериозен филтър за ПУК/ първи клас, а МГ - тежък изпит за прием в пети клас.
Относно ЧУ - те имат доста по-добро финансиране и това им дава възможност да предложат по-високи възнаграждения и да привличат качествени учители. Оказва се, обаче, че дори това не е толкова важен фактор, колкото способностите на децата (както можем да заключим от ДЗИ).
Очаквам твоята аргументация, че качествата на учителите са водещият фактор за резултатите.

Последна редакция: чт, 21 авг 2025, 21:52 от hatred

# 599
  • Мнения: 2 463
Учителите са хора като всички останали. И те скачат според тоягата. Ако нищо не се изисква от тях, претупват, хитруват, някои са и бизнесмени.
В България вече са установени елитните училища с подбор, няма как да бъдат лесно детронирани. Съответно амбициозните учители се борят за тях също както и амбициозните ученици

Общи условия

Активация на акаунт