СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 38 667
  • 780
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 4 578
На мен ми е интересно, по колко предмета ще учат в курсовете за НВО Simple Smile?При БЕЛ-а преразказчето ли ще махнат?

# 541
  • София
  • Мнения: 939
Кучето е заровено в описанието на НВО по марематика и природни науки. Както го чета - всички задачи ще са с избираем или КРАТЪК свободен отговор. Всъщност 2. модул го забравяме и настава още по-голяма веселба.

Май не е така.

Пише:
" - 18 задачи (с избираем отговор и със свободен отговор), проверяващи
  компетентности, заложени като очаквани резултати от обучението по математика;"

Краткият свободен отговор е на шестте интегрални задачи, не на чисто математическите.

Няма как да махнат модул 2 - ще е пълна идиотия.

# 542
  • Мнения: 91
Докато не видя модел на НВО септември вече на никое тълкувание не вярвам. Гризе ме съмнение, че и да остане някакъв Модул 2, НВО-то по мат (по ново му интегрално) ще е още по-улеснено откъм чисто математически задачи спрямо предходните години, а и по природни науки няма да ги питат някакви кой знае какви сложнотии и в София догодина ще има още по-голямо струпване около максималните точки...

# 543
  • Мнения: 13 026
Според мен ще е толкова катастрофално по монските очаквания, че ще го отменят.

# 544
  • София
  • Мнения: 939
Докато не видя модел на НВО септември вече на никое тълкувание не вярвам. Гризе ме съмнение, че и да остане някакъв Модул 2, НВО-то по мат (по ново му интегрално) ще е още по-улеснено откъм чисто математически задачи спрямо предходните години, а и по природни науки няма да ги питат някакви кой знае какви сложнотии и в София догодина ще има още по-голямо струпване около максималните точки...

Е ако го улеснят още, какво ще решават цели 3 часа? То направо става с продължителност като изпит за университет.

# 545
  • Мнения: 399
И аз точно така го виждам, спрямо казаното от министъра. Формули им се дават, нищо сложно няма да има, но ако случайно нещо специфично се добави, задължително ще се предостави необходимата формула.
Очаквам по-лесно НВО Мат и много високи точки, и после ще покажат колко по-добре е всичко и колко се покачва нивото на образованието.

quote author=bluelillie link=topic=1780311.msg50002721#msg50002721 date=1753279993]
Докато не видя модел на НВО септември вече на никое тълкувание не вярвам. Гризе ме съмнение, че и да остане някакъв Модул 2, НВО-то по мат (по ново му интегрално) ще е още по-улеснено откъм чисто математически задачи спрямо предходните години, а и по природни науки няма да ги питат някакви кой знае какви сложнотии и в София догодина ще има още по-голямо струпване около максималните точки...
[/quote]

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 08:42 от lexche

# 546
  • Мнения: 91
Да, много добри резултати ще отчетат, ама приемът не само в СМГ, а и във всичко от т.нар. "първи ешалон" ще стане мармалад.

# 547
  • Мнения: 4 578
Прием в СМГ нали няма да има? Ще отекат езиковите и ТУЕС.

# 548
  • София
  • Мнения: 939
Ще има догодина в СМГ прием след 7ми клас, и следващата година също, ..... Първите, които ще продължават автоматично след седми клас, са децата, които ще приемат в СМГ в пети клас догодина.

# 549
  • Мнения: 1 112
Ще си има прием в МГ за седмокласниците в следващите две години.

# 550
  • Мнения: 11 366
Ето ви тук малко мармалад в снимките към статията - още от догодина за НВО 7 клас

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mon-vklyuchva-intergralni-zadachi … ovete-po-predmeti

Мразя да съм права, т.е. оптимист като в онзи стар виц

Скрит текст:
Песимистът казал - Не може да става по-зле!
Оптимистът отговорил - Може, може!

Никой не обръща внимание на терминологията, а нея я въведоха още преди години - оценяват се "компетентности", а не "знания". Децата ще решават задачи кога е най-добре да отидат на екскурзия на Сейшелите...
Оценяваш "компетентности" (skills вероятно имат предвид) на обслужващ персонал, хора, които нямат знания, но можеш да ги научиш на "умения" - да бършат пода, да сортират отпадъците по поточната линия. Явно към това се стремим - да се превърнем в нация - обслужващ персонал.

И пак по темата, но не директно

Скрит текст:
За времето, когато имахме техникуми, а не професионални гимназии.
Маргарет Тачър, химик по образование, в и за техникум в Стара Загора.
https://www.spomen.bg/article/10411256

# 551
  • Мнения: 4 578
Да, ама защо намаляват езиците на обслужващия персонал или ще внасят отвън и няма смисъл държават да инвестира?

# 552
  • Мнения: 11 366
Защото в масовите "езикови" паралелки и без това не научават съответния език. Езикът за какво им трябва - за персонал по морето и курортите ли? Сега съм на морето - украинец в заведение за хранене - говори български, украински, руски и немски (поне). Но това са 2-3 месеца в годината. И други продавачи - много са рускоговорящите. Понеже знам руски, мога безпогрешно да разпозная човек, на който руски му е роден език, дори да говори перфектен български. Произношението и интонацията са различни.

# 553
  • Мнения: 52 340
И за мен езиците може да се намалят. Които имат интерес все едно учат извън училище на много по-високо ниво. А които нямат, все тая. Нищо не научават.

А в задачите от примера изобщо не мога да схвана какво страшно има. Точно както очаквах, нормални задачи с думи, но вместо за ябълки и круши се пита за физически явления. Изпитът щеше да е предизвикателство ако не бяха дадени формулите, а в тези примери само трябва да заместят. Изобщо не схващам какво ужасно видяхте в примерите от линка...

# 554
  • София
  • Мнения: 939
Черна станция, ти видя ли двете интегрирани задачи по география - ама те са най-много за 5 клас, как в края на седми клас ще дават точки в математически изпит за вход в гимназии. То е смешно, нещо като НВО по Мат. в края на четвърти клас.

Общи условия

Активация на акаунт