СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 38 587
  • 780
  •   1
Отговори
# 765
  • София
  • Мнения: 938
Сигурно, ама състезанията по информатика са едно, а работата друго. Ползва си нашия човек чатчето и след него редактира (така е много по-бързо и спестява досадната работа), а и всичките му колеги правят същото. Казва, че мисленето по определен начин е важно, математиката - не особено. Занаятчийство има във всяка професия, без него трудно ще се усъвършенстваш. Винаги има кой да свърши грубата работа - преди човек или човеци, сега ИИ.

Последна редакция: вт, 29 юли 2025, 23:29 от Magenta2022

# 766
  • Мнения: 164
Различни умения се изискват за преразказ.

Да, изисква се грамотност, памет (която е необходима и за състезателната математика) и способност да напишеш последователен свързан текст (пак необходима и за състезателната математика).

Уби ме тук направо. Как може всичко да е обратно на това, което виждам пред очите ми Simple Smile
Моето чаве е що годе грамотно, но трудно му се разчита , памет има 0... или може ли под нула да е ? , последователен свързан текст що е това при него ?! Мисълта му хвърчи в няколко измерения едновременно както и написаното по листа... на самият него му е трудно да проследи кое, откъде и как е дошло и как се е появило Simple Smile
Като го питам кое и откъде идва ми казва ама то е очевидно толкова ли си зле , че не го виждаш Саше.....вместо да го подреди свързано....
Как излизат отговорите чат пат не е за вярване....


Май, май да развяваме белият флаг за състезателната математика и да си се залавяме с БЕЛ-а белким продължи в СМГ без състезанията Simple Smile , ако усвои преразказа го чакат успехи и в състезателната математика Simple Smile

ПП Магента ами ето излиза, че математиката не е важна за почти нищо / а тук ми се присмиваха за АИ-тата Simple Smile/  , а състезателната е тотална загуба на време що тогава родителите бутат децата в СМГ ?

# 767
  • София
  • Мнения: 1 147
Ти ме уби. Ако не може да напише последователен свързан текст, как планира да си пише решенията на задачите? Ако трудно му се разчита, кой ще му ги чете?
Памет също ще му трябва, в горните класове идеите  от community-то на AoPS трябва да са заредени в оперативната памет. Залавяйте се по-сериозно с езика, наистина. В математиката най-важни са каузалните връзки, които водят от точка А до точка В, без тях фрагментарните идеи си остават една хубава основа, която с израстването в класовете се оценява все по-ниско.
Другият вариант е да се бъзикаш и да съм се хванала, надявам се да е именно това.

# 768
  • Мнения: 13 025
Има си деца, които си решават задачите по своя логика. Разбира се, оттам не всеки може да ги учи и са си баш за СМГ.
Различни умения се изискват за преразказ.

Да, изисква се грамотност, памет (която е необходима и за състезателната математика) и способност да напишеш последователен свързан текст (пак необходима и за състезателната математика).

Децата от СМГ са умни и могат да напишат много повече от преразказ.
Само, че обратна зависимост няма. Добър математик не винаги е добър физик или информатик. Така, че математиката е добър вход. Стига да е адекватен самият изпит.
Същото важи и за информатик, който нищо не разбира по математика
И физик, и информатик могат да живеят прекрасно без математика, но ставаше дума за изявените.

# 769
  • Мнения: 164
Не се бъзикам.... пред очите ми е Simple Smile
Засега го оценяват добре , само веднъж го порязаха по описаните от теб причини или други лични....
На сериозните състезание има време и подрежда , но му е досадно като всичко е очевидно....
Поне надявам се разбра защо преразказа при някои е драма Simple Smile
Мозъка работи по различен начин при различните хора....
Паметта му е трагедия , не може да запомня.... Хайдути го учи месец... успя 2/3 да запомни....
В задачите идеите са му като вродени ...нейтив идват като водопад.....при това от съвсем различни посоки се прилагат за съвсем други неща и решенията много често са различни от официалните....

Последна редакция: вт, 29 юли 2025, 23:46 от Galub

# 770
  • София
  • Мнения: 1 147
Цитат
Има си деца, които си решават задачите по своя логика.

Това важи максимум до 5-6 клас. Оттам насетне каквато и да е тая "своя логика", трябва да могат да я аргументират ясно. На ниво дори JBMO (7-8 клас) вече е абсурд да разчитат само на "своя логика", защото нещата са много дебели и нямат време да откриват топлата вода. Разбира се, намесва се и "своя логика" на ключови места, има евристика и творчество, но трябва да имат и много богата база данни в главата си.
Определено дете с претенции за изявеност по математика на ниво седми клас трябва да може да се аргументира със свързан и последователен текст. Който вярва в нещо друго или си няма идея за какво иде реч, или е абсолютен опортюнист.

Гълъб, колко пък всичко да е очевидно... Погледнах задачите от ПМС за пети клас 2025 - най-сериозното състезание за тази възрастова група, погледнах и протокола. Няма ученик с максимален брой точки, най-високият резултат е 21т (от 26т). Единици са децата с напредък по трета и четвърта задача. Ми очевидно ми е на мен, че хич не всичко е очевидно.

Последна редакция: ср, 30 юли 2025, 08:24 от hatred

# 771
  • Мнения: 13 025
Не, просто си имам и от двата вида деца и знам кой какво може и какво показва. И аз така се пънах с отличноразписващото.

# 772
  • Мнения: 164
Е как го погледна като е изтрит и не може да се свали Simple Smile
Иначе да такива са резултатите... нататък по обясними причини не мога да го коментирам.

# 773
  • Мнения: 2 673
Детето не може да напише преразказ или просто не иска да се учи да пише, защото ще си губи времето за неща, които не са му интересни?

# 774
  • София
  • Мнения: 1 147
"Разписването" на решението не е нещо различно от самото решение. Двете неща са еквивалентни. В главата си човек може да има концепция, идея, хипотеза, но нито едно от тези не е решение. Решение на задача е логически последователен текст, който проследява всички съдържателни компоненти, които логическата структура на задачата предполага.

Гълъб, не е изтрит - има го при Дидева. (Отделно го имам и по друга линия, ама карай.)

# 775
  • Мнения: 164
Детето не може да напише преразказ или просто не иска да се учи да пише, защото ще си губи времето за неща, които не са му интересни?

Към момента пише , но не е на добро ниво според баба му / тя то проверяваше/.... отнася се в маловажни детайли дълго е за описване.
Отделен е въпроса , че и второто е вярно. Предпочита математика пред преразказа....

# 776
  • Мнения: 11 125
Ако има някаква форма на аутизъм, е напълно възможно това, което Гълъб описва. ТОП по математика, зле по БЕЛ, и по някакви други предмети може да е зле. Но по Мат да си е ТОП детето. И моят не е 6 по преразказите, пише грозно и с огромни букви. Ама засега я тикаме, с надеждата докато дотикаме до 4 клас олимпиадата, да се е вкарал в пътя. Тренираме упорито на задачи с разписване и в момента

# 777
  • Мнения: 169
Сигурно, ама състезанията по информатика са едно, а работата друго.
Това е безспорно така, но и "работата", извън зидаро-мазачеството в контекста на ИТ, е фрактал. Иначе на (рекламна) теория един вечерен курс в СофтУни, примерно, и сме готови за новото поприще и дебелата заплата ..

Цитат
Ползва си нашия човек чатчето и след него редактира (така е много по-бързо и спестява досадната работа), а и всичките му колеги правят същото. Казва, че мисленето по определен начин е важно, математиката - не особено.
При вложените усилия до тук как не му е скучно? Не е ли твърде свръх-компетентен за това, което прави?
Отделно, как се доказва коректност на код, генериран от марковски халюцинации върху парчетии от рода на github? Мисля че Тюринг имаше някакво семинално писание по темата.

Цитат
Занаятчийство има във всяка професия, без него трудно ще се усъвършенстваш. Винаги има кой да свърши грубата работа - преди човек или човеци, сега ИИ.
Ако е да върти протеини, съм за NN.
Интелект все още няма, но пък има добър бизнес (хайп). Ще има и цели поколения все по-немислещи хора. Предложението за опресняване с филма "Идиотокрация" хич не беше лошо. Когато го гледах за пръв мислех че са прекалили с хиперболата, ама сега хич не съм убеден.

# 778
  • Мнения: 164
Румка , знам че има доста добри математици с аутизъм , познавам и няколко деца , които за съжаление имат различна степен ... Зачествява този проблем. При нас не е такъв случаят....
Според мен преразказа е следствие от математическото мислене от състезателната математика..... набляга на много детайли.
Сигурно може да се научи с достатъчно практика и тук идва желанието.

# 779
  • Мнения: 169
Румка , знам че има доста добри математици с аутизъм , познавам и няколко деца , които за съжаление имат различна степен ... Зачествява този проблем. При нас не е такъв случаят....
Според мен преразказа е следствие от математическото мислене от състезателната математика..... набляга на много детайли.
Сигурно може да се научи с достатъчно практика и тук идва желанието.
Аутизъм може да се разглежда и като достатъчна дистанция от медианата, тогава си има и доста позитиви. Доза OCD определено помага за по-дълбоко вкопаване в дадена тематика.
Че може да се научи е ясно на 100%, но за желанието конкретно виж му дай някоя сумаризирана научно-популярна версия на Чомски за класификация на езиците, пробвай дали има интерес към математическа лингвистика, или най-малкото да завъди солиден интерес към чужд език. За алабализмите и захаросаните клишета няма да помогне, но за подредената част на БЕЛ (а и всеки език) стига да завъди интерес, може да добие очакваното от математик високо ниво.
В много краен случай, дано си харесва момиче със силен БЕЛ, и от там по индукция. Simple Smile
А, да, и четенето на много книги повдига нивото във фонов режим.

Общи условия

Активация на акаунт