СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 37 324
  • 780
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 35 408

В 125 то има пет деца отказали СМГ или НПМГ, Соул Фрее. Две от тях даже не подадоха документи за класиране. Не бъди толкова категорична, особено като нямаш информация

Абсолютно не го вярвам.
Ти също нямаш информация. Това, че някоя майка казва - Аааа, то ние бахме приети навсякъде, ама избрахме 125то, щото ни е близо..... не го вярвай! Вероятно не е било прието детето, но майката не иска да си признае.

Не са подали документи за класиране, понеже са си видели резултатите и са били наясно, че няма да се класират. Едва ли има родители, които да предпочетат 125то пред СМГ след 4 клас. (може, но със сигурност са изключение) Още повече, че пътят Младост - СМГ е 15 мин. с кола, с ГТ 30-40 мин. макс.

# 91
  • Мнения: 2 458
Соул Фрее, говориш страхотни глупости. Има класиран на национален кръг по математика от 125 то. Отвори резултатите от областния кръг за седми клас и виж децата. Там се вижда нивото им по математика. С какво щяха да са по-добри в СМГ?
Решили са да кандидатстват в седми клас . Но ако законът беше приет по тяхно време, щяха да останат в СМГ, заради привилегията.
Твоят син колко има на областния кръг по мат, че така високомерно го раздаваш и оспорваш чужди съдби?

# 92
  • Мнения: 35 408
Щом те успокоява да смяташ така....

# 93
  • Мнения: 7 681
Априлски душ, имаш едно черпене от мен 🤣

# 94
  • Мнения: 46
Априлски душ, имаш едно черпене от мен 🤣
Априлски душ, имаш едно черпене от мен 🤣
И от мен:)

# 95
  • Мнения: 71
Не знам, но ако децата (разбирай родителите) знаеха че вместо Костов ще получат Бойчева още доста отказали се щеше да има преди две години . Satisfied

# 96
  • Мнения: 645
Ентусиазмът е хубаво нещо, но като чета, се сещам за Чудомир, "Туристи" - — Балкани, дигай-те се… в нее-бе-са-таа!…
После става нещо като - както дойде.

# 97
  • Мнения: 980
Но различните неща нямат почти никакви допирни точки / математика и преразказ/ и е абсурдно да съдиш/оценяваш за способностите в едната област на базата на другата.

През 2014-а година Люба Конова, ръководител на националния отбор по математика за момичета през последните години (а също така и неколкократен участник в националния отбор за момичета, студент на годината за 2024-а година в СУ, стипендиант на INSAIT, преподавател в ПЧМГ и т.н., въпреки младата си възраст момичето вече има зад гърба си доста неща, с които да се гордее), тогава ученик в VII-и клас, влезе в първата тройка на националния кръг на олимпиадата по БЕЛ и спечели „служебна“ шестица на НВО по БЕЛ.

През следващата година, Евгени Кайряков стана първи на националния  кръг по математика за VII-и клас и едновременно с това влезе в тройката на националния кръг на олимпиадата по БЕЛ и стана първия и доколкото знам единствения до момента ученик в България с две „служебни“ шестици на НВО за 7-и клас.

# 98
  • Мнения: 164
Но различните неща нямат почти никакви допирни точки / математика и преразказ/ и е абсурдно да съдиш/оценяваш за способностите в едната област на базата на другата.

През 2014-а година Люба Конова, ръководител на националния отбор по математика за момичета през последните години (а също така и неколкократен участник в националния отбор за момичета, студент на годината за 2024-а година в СУ, стипендиант на INSAIT, преподавател в ПЧМГ и т.н., въпреки младата си възраст момичето вече има зад гърба си доста неща, с които да се гордее), тогава ученик в VII-и клас, влезе в първата тройка на националния кръг на олимпиадата по БЕЛ и спечели „служебна“ шестица на НВО по БЕЛ.

През следващата година, Евгени Кайряков стана първи на националния  кръг по математика за VII-и клас и едновременно с това влезе в тройката на националния кръг на олимпиадата по БЕЛ и стана първия и доколкото знам единствения до момента ученик в България с две „служебни“ шестици на НВО за 7-и клас.

Благодаря за информацията . Не знаех за постиженията на тези младежи / в областта на БЕЛ/ . Изключителни са.
И сега има едно момиче , което е 10 клас с подобни постижения Йоана Младенова / единствената с по 100т на НВО и на двете преди 2-3 години/
И тази година победителят за 7 ми клас по БЕЛ национален кръг е момче от СМГ.

Вече кой как ги разбира тези неща ще се въздържа от коментар защото ме разкъсаха на дребни парченца...  за нищо и са в огромни заблуди за всичко приписано ми
В този момент си спомних семейното правило като спорим със съпругата ми , то и като не спорим важи.
Аз съм виновен за всичко, дори и да няма  ситуация за виновни и тя е права за всичко по същият начин....
Работи Simple Smile

# 99
  • Мнения: 7 681
Не си сам, Гълъбе, и при мен е така.

# 100
  • Мнения: 980
Просто детето ти е още малко, най-вероятно съвсем наскоро е имало първите си по-сериозни успехи в състезанията по математика, „големите“ състезания тепърва предстоят и това съвсем естествено поражда гордост от настоящето и големи надежди за бъдещето. Всички сме били така.

За мен тези неща вече са минало и мога да изразя мнение от дистанцията на времето. Едното ми дете вече работи, а на другото му предстои магистратура.

Освен това двете ми деца се „засякоха“ в продължение на 6 години в СМГ (и двете учеха там от 5-и до 12-и клас, но са с 2 години разлика) и докато за едното престоя му в СМГ беше предимно състезателна математика и всичко останало беше на заден план, то за другото СМГ беше отлично общобразователно училище със засилено изучаване на математика и с нулев интерес към състезателната математика (то дори и в 5-и клас не ходеше на допълнителна школа, но се справяше чудесно с училищната математика в СМГ и си учеше сериозно по всички останали предмети).

Абсолютно съм съгласен с мнението на Черна станция по-горе, че успехите в състезателната математика доста помагат за приема в добър университет (помагат и да те извикат на интервю за работа за някои по-специфични професии), но след това нещата навлизат в обичайните житейски коловози.

# 101
  • Мнения: 164
Ant12 , благодаря за споделеният опит, Полезен е.
Има някаква  доза истина в описаното /рядко срещано в предните 7 страници/ , но държа да подчертая , че разбираме относително добре къде ни е мястото / и родителито, а и детето/....
Бъдещето е относително и променливо , още повече за малко дете. Нямаме никакви очаквания , надежди и планове.... е освен да минем метър и да ни запишат служебно в 8 клас в СМГ като спестим неко лев от курсове по БЕЛ  Simple Smile

# 102
  • Мнения: 46
Но различните неща нямат почти никакви допирни точки / математика и преразказ/ и е абсурдно да съдиш/оценяваш за способностите в едната област на базата на другата.

През 2014-а година Люба Конова, ръководител на националния отбор по математика за момичета през последните години (а също така и неколкократен участник в националния отбор за момичета, студент на годината за 2024-а година в СУ, стипендиант на INSAIT, преподавател в ПЧМГ и т.н., въпреки младата си възраст момичето вече има зад гърба си доста неща, с които да се гордее), тогава ученик в VII-и клас, влезе в първата тройка на националния кръг на олимпиадата по БЕЛ и спечели „служебна“ шестица на НВО по БЕЛ.

През следващата година, Евгени Кайряков стана първи на националния  кръг по математика за VII-и клас и едновременно с това влезе в тройката на националния кръг на олимпиадата по БЕЛ и стана първия и доколкото знам единствения до момента ученик в България с две „служебни“ шестици на НВО за 7-и клас.
Настръхвам, когато се говори за такива деца, такива за мен биха били тези, които "заслужават" да продължат автоматично.

# 103
  • Мнения: 834
Странно, че точно тук за частни случаи се говори като за правило по принцип. Който иска ще ме разбере какво казвам, макар да ми прави ми впечатление, при целия апотеоз на литературата в темата, доста четене без разбиране прозира Simple Smile

Но за друго влязох в темата. Днес я преглеждах с друга майка и й направи впечатление, нещо, което аз бях пропуснала. Родител в темата по-назад, нарича децата в 4ти клас "сополанковци". С идеята да илюстрира, че още не знаят какво искат на тази възраст. Та влизам да кажа специално (днес, на 1ви юни), че това е едно доста неприлично и грубо изказване. Според мен, човек и собствените си деца не бива да си позволява да нарича така, какво да говорим за чуждите. И не, не съм се обидила, понеже очаквам и такъв коментар. Обикновено този тип епитети са обида основно за използващите ги. Но обръщам внимание, нека уважаваме децата, моля! 

Друго, няколко пъти се използва като довод, че в 4ти клас не знаят още какво искат. И изведнъж, в 7ми, като започне пубертета (а дори и от 6ти някъде, понеже курсовете за НВО започват от тогава, а и по-рано понякога) тези деца изведнъж се превръщат в едни осъзнати младежи, които много повече знаят какво искат. Аз това не го вярвам, за вас не знам.

И друг аргумент, днес като обсъждахме с родители промените. Болшинството деца, чиито родители (и децата сами), се ориентират към математика, кандидатстват в математическите именно в 4ти клас. Не говоря за хора с планове за математика и след това в университет (план математика доживот направо:). Не говоря и за потенциални супер таланти топ съзтезатели и т.н. Говоря за деца, на които математиката им се отдава и имат интерес до толкова, че родителите им да мислят за математическа гимназия (средно образование със засилена математика!). Просто защото всеки родител, който го е грижа, си следи детето и си проучва нещата. Отделно, математиката след 5ти в стандартните училища е толкова зле (пак се връщам към интервюто с директора на НПМГ, който обясни много добре проблемите с математиката след 5ти клас), че точно след 5ти да се роди изведнъж този интерес и мерак за математическа гимназия, е малко вероятно. Разбира се, има изключения. Много се споменаха и тук. Но повечето, които оставят за след 7ми клас, търсят просто добра гимназия с добра среда. И това е съвсем нормално естествено. И именно тях ги устройва прием в СМГ с НВО. При едни малко по-различно стекли се обстоятелства преди години, и аз бих се зачислила тук, просто нещата се стекоха така, че се наложи да сменим училището в 4ти клас. Но по отношение на по-малкото ми дете, може и прием с матури да ме устройва повече:)

Макар, че ще прозвучи грубо, но в много от мненията тук има един единствен "аргумент": защо пък тези точно да да продължат така, след като за моето не беше така. Независимо с какво се подкрепя "тезата", истината е, че това дразни. Аргументите против промяната по съществов тази тема, не са много.

Иначе, у нас вече е заредено със стари матури по БЕЛ за лятото, а и за школа по БЕЛ почти съм склонила вече. Макар, че както казах, с учител като Владева, школа не ни трябва, но децата са във филма и си влияят много едно на друго в тези решения. Готова е да се откаже от други неща, за да ходи на школа по бел да се застрахова, и аз не знам какво се застрахова... И за протокола, аз БЕЛ като предмет много го уважавам и смятам, че е от най важните предмети. Детето също, а покрай Владева направо го заобича този предмет. Но тук говорим трябва ли да именно БЕЛ да е ключов за прием в математическа гимназия. И то БЕЛ НВО с точно този формат и точно този начин на оценяване.

# 104
  • Мнения: 11 060
Нещо почна да си съчиняваш отново.
Тук вече 50 пъти се каза, че никой от родителите не ще БЕЛ за 7 клас да влияе толкова силно на приема. Престанете с измишльотините и нагласанията, и ваденето на вода от 10 кладенеца.

След 7 клас СА в повечето случаи наясно какво НЕ искат да учат, и какво МАЙ искат да учат. Двете ми по-големи момчета се отказаха от математиката, в полза на програмирането, а другото в полза на бизнес обучението. Така че, ако ще пишеш на едро, пише за твоите деца само.

Общи условия

Активация на акаунт