Счетоводител в нужда се познава 23

  • 7 788
  • 217
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 4 505
Всяка година със счетоводителката сме в спор за Коледните подаръци на клиентите. Иска да ги плащам в брой и да не взимам фактура, но едни 2-3000 в брой трудно се вадят. Та има ли как да се осчетоводят? Миналата година искаше да давам на всеки клиент декларация, която да разписва. Получавали сме много подаръци, никой досега не ме е карал нищо да разписвам.

# 196
  • София
  • Мнения: 1 922
Ако рекламните материали са до 30лв./подаръка може и ДДС-то да ползвате.
ето подробно: https://www.tita.bg/page/359

# 197
  • Мнения: 50 760
Вече всичко облагаме, очаквам скоро и химикалките, и тоалетната хартия да броя. Надявам се това да задоволи НАП поне временно.
Това е за изрядните фирми де. Тия, дето плащат в пликче, минават метър и затова,както за всичко останало.

# 198
  • Пловдив
  • Мнения: 44 311
Каква декларация е давала?

Не става ли да се минат фактурите като представителен р-д?

# 199
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 654
Може да се отчитат, като представителен разход, а по принцип, ако са с цел реклама, дори може да се ползва данъчен кредит.
Ние правим рекламни календари, тефтери, химикали, запалки и раздаваме на клиенти. Стойността на фактурите е в тоя порядък - 2000-3000 лева. Отчитам ги просто като разход, защото се рекламира дейността.

# 200
  • Пловдив
  • Мнения: 44 311
М да...и при нас така.

Това с купуване без ф-ра става, ако има черна каса Simple Smile или шефа ги даде на ръка и си извади от джоба за покупка на подаръци.

# 201
  • Мнения: 4 505
Каква декларация е давала?

Не става ли да се минат фактурите като представителен р-д?
Нямам представа, колежката от HR отдела ми го каза, предполагам за дарение
Не иска да приема никакви фактури за картички, подаръци за клиенти и т.н

# 202
  • Мнения: 7 782
Каква декларация е давала?

Не става ли да се минат фактурите като представителен р-д?
Нямам представа, колежката от HR отдела ми го каза, предполагам за дарение
Не иска да приема никакви фактури за картички, подаръци за клиенти и т.н
Ами сигнализирайте управителя! Това де не е концерт по желание на служителката. (Освен, ако не е жената на собственика). Ако толкова много я е страх - не усвоява ДДС, начислява данък представителни и шапка на тояга.

# 203
  • София
  • Мнения: 2 299
Календари, тефтери, химикалки ги отчитам като разход за рекламни материали и им тегля ДДС. Вино, бонбони, кошници и т.н. ги давам като представителни разходи.

# 204
  • Пловдив
  • Мнения: 44 311
Момичета, на служители по служебно правоотношение издава ли се служ.бележка по чл.45 при напускане?

# 205
  • София
  • Мнения: 1 922
ЗДДФЛ Чл. 45. (Изм. - ДВ, бр. 98 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 102 от 2022 г., в сила от 01.01.2023 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2023 г., в сила от 01.01.2024 г.) При поискване от лицето работодателят издава служебна бележка по образец за изплатения през годината облагаем доход по трудови правоотношения, както и за доходите по:

# 206
  • Мнения: 152
Здравейте, при работа на основен трудов договор на 8 часа и последващо сключване на втори трудов договор при втори работодател, различен от първия на 2 часа, е необходимо на втория работодател да бъде предоставен осигурителния доход от първия работодател. Има ли необходимост и каква нещо да се декларира на първия работодател било то в края на годината, било то веднага след сключване на трудовия договор с втория работодател? Благодаря!

# 207
  • София
  • Мнения: 8 257
В края на декември декларирайте пред първия работодател доходите си от втория, ще послужи за справка за годишното изравняване на ДОД.

# 208
  • Мнения: 1 565
Декларира се всеки месец дохода от основния договор пред втория работодател, защото осигуровки се удържат и внасят до максималния осигурителен праг, който в момента е 4130лв.
Ако първата ви заплата е 4000лв, а втората 2000лв, то втория работодател ще удържи осигуровки само върху 130лв, а върху останалите 1870 - само данък. Съответно нетната ви сума се увеличава - осигуровки върху пълните 2000лв биха били всеки месец около 275 лева, които ще си спестите и ще внасяте осигуровка само върху 130лв, което е около 20 лева. Данък се удържа така или иначе, там разликата няма да е чак осезаема, но осигуровки не е необходимо да внасяте. Това е плюс и за втория работодател, защото и той си спестява едни суми всеки месец от осигуровки, които не е нужно да внася.

Последна редакция: чт, 09 окт 2025, 09:39 от HoneyBee33

# 209
  • Мнения: 152
Декларира се всеки месец дохода от основния договор пред втория работодател, защото осигуровки се удържат и внасят до максималния осигурителен праг, който в момента е 4130лв.
Ако първата ви заплата е 4000лв, а втората 2000лв, то втория работодател ще удържи осигуровки само върху 130лв, а върху останалите 1870 - само данък. Съответно нетната ви сума се увеличава - осигуровки върху пълните 2000лв биха били всеки месец около 275 лева, които ще си спестите и ще внасяте осигуровка само върху 130лв, което е около 20 лева. Давък се удържа така или иначе, там разликата няма да е чак осезаема, но осигуровки не е необходимо да внасяте. Това е плюс и за втория рабжтодател, защото и той си спестява едни суми всеки месец от осигуровки, които не е нужно да внася.

Благодаря много за изчерпателната информация. И последен въпрос - ако вторият работодател по погрешка е надвишил максималния осигурителен доход с около 30 лева, това дали е голям проблем? Задължително ли е да се прави корекция? Какви последици би имало за лицето и фирмата?

Общи условия

Активация на акаунт