Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 053
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 35 412
Строителство и архитектура е хубава специалност, предполагам и в добро училище, в който и град да се намирате. Помислете хубаво с детето дали да участвате в трето класиране, понеже едва ли ще има свободни места точно, където иска, а връщане после няма, като си изтеглите документите.
От какво се стресира в учебната програма? Всичко се научава лека-полека.

# 601
  • Мнения: 543
Аз съм за квотите, не защото имам две момчета и искам да им е лесно, а защото смятам, че в период на подрастване, когато децата се учат да общуват помежду си вече като големи хора е изключено важно в училище, където прекарват половината си ден, да имат възможност да общуват с двата пола. Училището не е само място за учене, а и за социални контакти, където се изграждат социални умения и се натрупва житейски опит. А тези неща са не по-малко важни от академичните успехи, даже са по-важни. Хубаво би било да има и повече мъже преподаватели. Елитните езикови гимназии не са въвели квотите за да дискриминират  учениците си, а за да им създадат условия за по-балансирана среда, в която да се чувстват по-добре. В училища като ТУЕС и Джон Атанасов има обратния момент - по-голям интерес от момчетата и мъжки класове. И това не е особено добре. Аз бих въвела квоти във всички училища. И вместо да се търси проблем там, където го няма, аз мисля, че трябва да се работи за подобряване на резултатите на училищата с нисък успех, включително и с материални бонуси за учителите, които работят там и са поставени в по-тежки условия от колегите си в  първите по успех, за да се привлекат качествени кадри. Също бих работила за създаване на система за оценяване, при която шестицата в 01 АЕГ е равна на шестицата в Бузема и не зависи от настроението на преподавателя. НВО и ДЗИ, при всичките им недостатъци, са именно такъв инструмент.

# 602
  • Мнения: 61
Абсолютно подкрепям шмърциплянку!

Явно някои потребителки не схващат разликата. Нямам друго обяснение.

Но светът винаги е бил и ще бъде мъжки. Така че какво се впечатляваме от привилегиите на мъжете във всяка една област.
Доказано е, че за една и съща длъжност мъжете взимат по-високи заплати, отколкото жените. Ако това допада на някои жени... Close
Впечатлявам се защото имам двама сина и една дъщеря, защото утре точно тези двама младежа трябва да имат абсолютно непредубедено и недискриминационно отношение към сестра си и към бъдещите си половинки! Също така се впечатлявам защото искам дъщеря ми да има усет за справедливост не на база на полов признак, когато си търси партньор или търси работа или реши да преследва мечтите си! И ако светът е бил друг преди 100 години, а сега е такъв какъвто е , то е защото в предишните поколения и други са разсъждавали като мен и са направени крачки към промяна! Мъчно ми е , че дъщеря ми с бала, който има не може да влезе в гимназията за която мечтае, а момчета с този бал влизат! И на въпроса защо - отговора е защото си момиче!! Брутално, нали?

# 603
  • Мнения: 35 412
Също бих работила за създаване на система за оценяване, при която шестицата в 01 АЕГ е равна на шестицата в Бузема и не зависи от настроението на преподавателя. НВО и ДЗИ, при всичките им недостатъци, са именно такъв инструмент.

Съгласна съм , че само НВО и ДЗИ могат да са обективен измерител. Обаче няма как да се направят за всяка една оценка, за всеки един предмет.
Още повече, че учителите са хора и понякога позволяват личните симпатии да им влияят на преценката.

Както казах по-назад, един учител може да изпита някого за шест или за две. Зависи какви въпроси му задава и как му ги задава.....

# 604
  • Пловдив
  • Мнения: 176
Soul Free - Дъщеря ми е приета в Пловдив с немски. Хубава е специалността, но специални предмети като Строителни материали или Хидроизолационни материали и пр. направо я стресираха като ги чу. Опитвам се да я успокоявам, че си има квоти и половината клас ще са момичета...

# 605
  • Мнения: 35 412
Да си помисли хубаво. Какво точно смята, че няма да е добре в тези предмети? Предмети като предмети, всичко се учи ....толкова да се стресира, че чак да се откаже от тази специалност?!

# 606
  • Пловдив
  • Мнения: 176
Звучат й много скучно. "Какво сега - ще ме учат какво са тухли ли?" И отделно - твърде момчешки. Кандидатствайки, тя си представляваше чиста архитектура - проекти как се прави сграда, как ще изглежда отвътре и отвън. А реално май в учебния план учат малко от този тип дейности или бъркам?

# 607
  • Бургас
  • Мнения: 8 571
Звучат й много скучно. "Какво сега - ще ме учат какво са тухли ли?" И отделно - твърде момчешки. Кандидатствайки, тя си представляваше чиста архитектура - проекти как се прави сграда, как ще изглежда отвътре и отвън. А реално май в учебния план учат малко от този тип дейности или бъркам?

Ако може да се включа като бивша възпитаничка точно на Стоителния в Пловдив. Вярно,че аз учих преди около 150 години там,но ще учат всичко. Спокойно! За да стигнат до арихтектурата трябва да са наясно със всичко. Стоителни материали, техническо чертане,строителна механика (колко ученика разплака) имахме и предмет архитектурно проектиране,но преди това бяхме минали теническо чертане. Аз съм учила и пътно строителство,геодезия и още много неща. Пиша това с уговорката ,че съм завършила там през 2000 г и вероятно има промени.
Допълвам: освен проект как изглежда една къща се учи и как да се изчисли на каква дълбочина да са фундаментите, колко арматура трябва, колко бетон и тн.

Последна редакция: ср, 23 юли 2025, 10:00 от lina_bs

# 608
  • Мнения: 35 412
То всичко се учи. Нали трябва да знаят какво и как се строи, как ще проектират, ако не са навътре в материалите, от които се строи?
Плюс това навсякъде ще има нещо, което е "скучно".

# 609
  • София
  • Мнения: 579
Всеки един профил или професия имат скучни и неприятни части. Няма как да е само рисуване и красота Simple Smile

# 610
  • Мнения: 2 087
Много неприятна ситуация - бих ви посъветвала преди да се отписвате и след като видите свободните места, да набележите тези, за които дъщеря ви иска да кандидатства и да й покажете всички учебни планове за всички години - нека ги прочете и да види къде какво се учи, колко часове. След това взимайте решение за отписване.

# 611
  • Мнения: 2 070
Успокойте я, че това е част от процеса. В училище също е имала неприятни предмети, сигурна съм. А и специалността малко или много дава предимство после в университета. Още помня как докато учех икономика в университета децата от техникумите бяха едни гърди напред.
И един малко лаишки пример, но и докторите знаят състава на лекарствата, които изписват пък може да не им е било това най-любимото.
Звучат й много скучно. "Какво сега - ще ме учат какво са тухли ли?" И отделно - твърде момчешки. Кандидатствайки, тя си представляваше чиста архитектура - проекти как се прави сграда, как ще изглежда отвътре и отвън. А реално май в учебния план учат малко от този тип дейности или бъркам?

# 612
  • Мнения: 17 025
"Строителство и архитектура" подготвя за средни ръководни кадри - строителни техници . Това са ръководителите на строителните обекти, а на девойките  фирмите предлагат работа в офис. За да може да се ръководи строителен обект строителният техник трябва да може да чете чертежи и да познава строителните процеси, материали и т.н. Не знам девойката какво си е мислила като е избирала къде да кандидатства. В процеса на обучение ще учат на практика как да зидат, как за направят шпакловка, как да положат плочки, как да боядисват, работа с гипсокартон... Добрите ученици влизат в училищния отбор и ходят по състезания с други строителни гимназии под егидата на Камара на строителите в България. Ако училището работи по проект част от учениците си карат производствената практика /лятната практика в чужбина.  В училище без квоти, специалността привлича и момичета и често съотношението е, ако не 50:50, то 60:40 момичета : момичета.

# 613
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 056
Архитектът не само чертае как да изглежда една сграда, съобразява и къде са носещите стени, подпори и т.н  За това му трябва и познание в съответните области. Отделно какъв е терена и според него материалите. Хубаво е преди да се избере някаква професия да се помисли какво включва тя. За това всички призиви за хабене на бал са леко смешни. После се получават писъци.
Още миналата година с моето мислихме за архитектура, обясних му какво е и той категорично отхвърли идеята. Така беше и с доста други специалности.

# 614
  • Мнения: 17 025
saved_, девойката явно е объркала "Строителство и архитектура" с "Интериорен дизайн". Чиста архитектура се учи само в университета, архитекти със средно образование няма.

Общи условия

Активация на акаунт