Работа, CV-та, HR-и, съвети - 101

  • 15 608
  • 395
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 79
Здравейте, Работя в Shared Service Center като Счетоводител, старши и кандидатствам за позиция Accounting Manager. Някой запознат ли е какви въпроси да очаквам на интервюто и какво е заплащането за подобна позиция? Много години съм живяла в чужбина и не съм добре запозната как стоят нещата тук. Благодаря

# 16
  • Мнения: 7 173
Старши счетоводител какво е, главен ли?

# 17
# 18
  • Мнения: 7 173
За главен счетоводител от 2500 до 15 000, зависи къде. Запозната ли си с българското законодателство, работила ли си го в България?

# 19
  • Мнения: 79
може би не съм обяснила добре, в момента работя като Главен Счетоводител, не за българска фирма. Има отворена позиция за Мениджър в същата фирма и аз кандидатствам за нея. Интересува ме какво е заплащането за такава позиция в Shared Service Center и какво се очаква от интервюто.

# 20
  • Мнения: 10 533
Към хората в ИТ сферата...Какво правите ако поради намаляване на клиентите, ви преместят в нов проект, в различна от вашата област, нещо специфично, което няма как да получите като знание отвън и ви казват ако има нещо неясно, питайте, а то няма нищо ясно? Дават ви документация, но ни един колега да ви покаже някои неща? Дори елементарни неща, които обаче са пропуснати в документацията, защото се подразбират от хора,  които са имали досег с проекти в тази област, в тази компания. Подчертавам тази компания, защото нещата са строго специфични и нямам как нито гугъл, нито chatgpt, нито каквото и да е образование да даде отговори на въпросите. И установяване на такова нещо ви отнема много време...Можете да питате, ама в чата, който от екипа е свободен, без асайнат ментор. На втория ден от 'онбоурдинга' ви дават задача с кратък срок (за колегите с опит срока е по-малък с един час) и пушване. Мислите ли че това е хитър начин да накарат служителя сам да си тръгне, без да плащат обезщетения?
Чети документацията, старай се поне да не питаш колегите за нещо, което го пише там.
Рискувай повече, сигурно има проблеми, които можеш да решиш, дори и да не си 100% сигурна. Рискувай и виж дали си решила проблема и си записвай тези случаи, може да ги има и в бъдеще.
Как нямаш гугъл? В IT сферата има и гугъл, и AI.
Ако смяташ, че новата тематика не те кефи, се премести, смени тима, шефа и т н. в рамките на фирмата. Дори напусни, ако смяташ, че това нещо рядко се използва и нямаш ползи от него за кариерата ти.

# 21
  • София
  • Мнения: 2 565
може би не съм обяснила добре, в момента работя като Главен Счетоводител, не за българска фирма. Има отворена позиция за Мениджър в същата фирма и аз кандидатствам за нея. Интересува ме какво е заплащането за такава позиция в Shared Service Center и какво се очаква от интервюто.
Питай Copilot.

# 22
  • Мнения: 1 569
Към хората в ИТ сферата...Какво правите ако поради намаляване на клиентите, ви преместят в нов проект, в различна от вашата област, нещо специфично, което няма как да получите като знание отвън и ви казват ако има нещо неясно, питайте, а то няма нищо ясно? Дават ви документация, но ни един колега да ви покаже някои неща? Дори елементарни неща, които обаче са пропуснати в документацията, защото се подразбират от хора,  които са имали досег с проекти в тази област, в тази компания. Подчертавам тази компания, защото нещата са строго специфични и нямам как нито гугъл, нито chatgpt, нито каквото и да е образование да даде отговори на въпросите. И установяване на такова нещо ви отнема много време...Можете да питате, ама в чата, който от екипа е свободен, без асайнат ментор. На втория ден от 'онбоурдинга' ви дават задача с кратък срок (за колегите с опит срока е по-малък с един час) и пушване. Мислите ли че това е хитър начин да накарат служителя сам да си тръгне, без да плащат обезщетения?
Чети документацията, старай се поне да не питаш колегите за нещо, което го пише там.
Рискувай повече, сигурно има проблеми, които можеш да решиш, дори и да не си 100% сигурна. Рискувай и виж дали си решила проблема и си записвай тези случаи, може да ги има и в бъдеще.
Как нямаш гугъл? В IT сферата има и гугъл, и AI.
Ако смяташ, че новата тематика не те кефи, се премести, смени тима, шефа и т н. в рамките на фирмата. Дори напусни, ако смяташ, че това нещо рядко се използва и нямаш ползи от него за кариерата ти.
Благодаря!
Разбира се, че има всичко, но то не е обучено на тази специфична информация.

# 23
  • Мнения: 2
Здравейте, моля за съвет по следния проблем - приятелят ми, който е чужденец си търси работа в София от няколко месеца (ориентирал се е към кол центрове с език), но без успех. Иска да се премести тук, за да можем да живеем заедно. До сега не е получил дори и предложение за интервю. Може ли да ми дадете съвет какво можем да направим, дали е нужна препоръка от човек работещ в дадената фирма или евентуално идеи за друга сфера, в която би могъл да започне човек без български и със средно ниво на английски. Благодаря ви предварително.

# 24
  • Мнения: 1 102
Като за начало би могъл да вдигне нивото на английския до работно такова. Също да са огледа за нещо с родния си език, ако е налице търсене за него.

От значение е и доколко добре е оформено CV-то, с което кандидатства.

# 25
  • 🌊
  • Мнения: 1 217
Той гражданин на ЕС ли е?
По принцип с чужденците е страшно тромава процедура - една от причините да се преквалифицирам беше точно всичките драми около сините карти. Много работодатели се плашат от това да наемат чужденец, още повече такъв, който тепърва ще се релокира.
Единия вариант е да дойде първо при теб и след това да пише адрес в София (действа успокоително), другия да контактне агенция за подбор. Особено ако е с пипкав майчин език, 100% ще имат някоя позиция

# 26
  • Мнения: 2
Като за начало би могъл да вдигне нивото на английския до работно такова. Също да са огледа за нещо с родния си език, ако е налице търсене за него.

От значение е и доколко добре е оформено CV-то, с което кандидатства.

В момента учи английски, но за съжаление става бавно. Има търсене по кол центровете само с италиански, но поради някаква причина не му се обаждат.

Той гражданин на ЕС ли е?
По принцип с чужденците е страшно тромава процедура - една от причините да се преквалифицирам беше точно всичките драми около сините карти. Много работодатели се плашат от това да наемат чужденец, още повече такъв, който тепърва ще се релокира.
Единия вариант е да дойде първо при теб и след това да пише адрес в София (действа успокоително), другия да контактне агенция за подбор. Особено ако е с пипкав майчин език, 100% ще имат някоя позиция
Благодаря. Имате ли идеи за коректни агенции за подбор? Опитал е с няколко, но без успех. Майчиния език е италиански, има доста позиции, но за сега няма резултати. Не иска да се премести тук без да има работа, защото казва че не иска да ми е в тежест.

# 27
  • Мнения: 35 449
Вероятно не му се обаждат, понеже не живее в София. Трябва да поназнайва малко и български, ако ще работи тук.

# 28
  • Мнения: 3 565
В настоящата ми фирма работим с много чужденци, които не са в България (буквално по цял свят са), но са с говорим английски - иначе няма как да се разберем, да минат обучения и прочие. Търсене на хора с езици има много, но трябва да говори или български, или най-добре английски на поне много високо В1, а най-добре В2 ниво, за да могат да се случат нещата някак. Иначе вариант е да е италиански фирма и всички колеги да говорят италиански, което предполагам е нищожно като вариант.

# 29
  • Melmak
  • Мнения: 8 828
Като за начало е добре, че е от ЕС, значително улеснява нещата.

Според мен е много важно да вдигне нивото на английския. Работя в технологична компания от много години, имахме доста голям отдел с няколко екипа обслужване на клиенти на чужди езици, сред които и италиански. Предимно италианци наемаха, макар и с доста слаб английски просто, защото са нейтив. Даже ги релокираха от Италия и им плащаха пари за преместване и съдействаха с квартира. Обаче в минало време. Много се смали екипа, като цяло колцентровете за мен залязват. Вече много фирми разчитат на чат, ИИ, при нас италианския екип вече са няколко човека (познавам ги лично) и като цяло върви на закриване целия отдел.

Според мен и да намери в кол център, ще бъде трудно. Не бива да се отказва, но ситуацията в последните години много се промени. Какви други умения има? Умее ли да готви? Доста италиански ресторанти са топ мода в София и един пицар повече изкарва от служител в кол център. Моля да не се подигравате на това, защото не е иронично.

Общи условия

Активация на акаунт