МОН - промените продължават (8)

  • 6 497
  • 85
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 4 520
Цитат
"Тези резултати показват, че част от учениците успешно прилагат математическите знания в житейски ситуации, но в същото време изследването потвърждава, че за друга практическите и геометричните умения все още остават предизвикателство."
Тази част е 1,4% с пълен сбор точки 20; 8,7% успешно са се справили с последната задача; 15% на задача, която проверява логическото мислене за обмен и размер на телата.
Въобще, изводите за "успешно" справяне на шестокласниците висят. Не можеш да говориш за една част се справя,, но друга има затруднения при такива проценти и при среден резултат, който няма и добър 3.50. Даже при занижени критерии!
Цитат
Целта на изследването бе да направи диагностика на системата на национално ниво, която да се използва инструмент за подкрепа
Каква подкрепа, какви 5 лв?

# 76
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 663
Цитат
"Тези резултати показват, че част от учениците успешно прилагат математическите знания в житейски ситуации, но в същото време изследването потвърждава, че за друга практическите и геометричните умения все още остават предизвикателство."
Тази част е 1,4% с пълен сбор точки 20; 8,7% успешно са се справили с последната задача; 15% на задача, която проверява логическото мислене за обмен и размер на телата.
Въобще, изводите за "успешно" справяне на шестокласниците висят. Не можеш да говориш за една част се справя,, но друга има затруднения при такива проценти и при среден резултат, който няма и добър 3.50. Даже при занижени критерии!
Цитат
Целта на изследването бе да направи диагностика на системата на национално ниво, която да се използва инструмент за подкрепа
Каква подкрепа, какви 5 лв?
Май не ви прави вчепетление в кои градове е пускан тестът. Сливен, чуек! За София също не се знае дали не са избирани отново сегрегирани училища. Когато се прави представителна извадка, се гледа по този критерий да има равнопоставеност. Вярва ли ви се, че Сливенските роми са изпитвани на една нога с математическите прогимназии в София? Целта е пак да се сочат с пръст учителите и да се стресират родителите още от предната година.

# 77
  • Мнения: 4 520
Ми... резултатът е среден от 48 000 ученици.

# 78
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 663
Ми... резултатът е среден от 48 000 ученици.
И колко от тях са от малцинствата? Колко от тях могат да четат и разбират български, за да решат задачите с думи? Това никога няма да бъде обявено публично. Ще ти лепнат едни незадоволителни резултати и ще изместят фокуса от истинските проблеми.

# 79
  • Мнения: 4 520
Значи... тази година в 1-ви клас са тръгнали 57 000 ученика, тестваните шестокласници са 48 000, можем да приемем, че това е почти целия випуск. Не зная дали всички са проверени, но така беше обявен този тест на 3 октомври, т.е. след две години всичките тези деца ще се явяват на интегрален изпит по математика. А време да се променят програми и начин на обучение аз не виждам. Че и учителите да се променят... Те тези, променените са на частна практика и количеството им в София е равно на учителите в държавните училища, според становище на КТ "Подкрепа".
А да се взираме пак в малцинствата ефект не носи.

# 80
  • София
  • Мнения: 8 329
Синът ми е предходния набор, сегашен седмокласник.
Брой: 61 774 бебета са родени през 2013 г., тоест тестваните по МАТ са около 78%.
Както и да го гледаме, резултатът е страшен. Това е нивото, преди да се намесят активно частните школи, учители и пр. Бедата е, че държавното образование се превърна изцяло проформа, а на външните оценявания проверяваме частното образование в една или друга форма.

# 81
  • София
  • Мнения: 16 233
Броят родени бебета не е равен на броя шестокласници. Напр. за учебната 2020/2021 е имало 57 000 първокласници. Това е набор 2013, т.е. сегашните шестокласници, които вероятно са по-малко, отколкото са били в първи клас.

# 82
  • Варна
  • Мнения: 66
В деня на входното ниво имаше обявено бедствено положение в няколко общини, заради наводненията и предполагам, че не се е провело там. Не знам каква е била платформата, но тази, на която ги пускаха да се упражняват, беше ужасна. На задачите с отворен отговор вярно решени задачи излизаха грешни, защото не са записани дословно, както е заложено. Та истината най-вероятно е по средата между тъпата платформа и неусвоения материал.

# 83
  • София
  • Мнения: 8 329
Добре, ако броят е още по-малък, то картинката е покъртителна. Не зная какво очаква министърът и кое го учудва, но това е резултатът от многогодишните експерименти и влошаване на образователното ниво.
Да не говорим, че компютърната грамотност на тези деца е предимно в игрите и не може да се очаква да боравят с онлайн тестове като възрастни.
Това е поредният експеримент с предизвестен край. Следващият ще са резултатите на седмокласниците с новия формат изпит.

# 84
  • София
  • Мнения: 16 233
Нищо, де, министърът сега ще оправи работата, като сложи по още един час математика в гимназиален етап. Joy

# 85
  • София
  • Мнения: 8 329
Той още и по 2 часа да сложи, резултатът ще е все този, ако се препуска с тези темпове из материала. Сега, като набърка и другите предмети, колкото и да са изчислителни задачи с готови формули, ще има да се чуди защо са такива резултатите. Направо се чудя защо не ги гласуваха в началото на втория срок, че да е още по-интересно за всички участници.
Преди 2 седмици имаше родителска среща в училището на сина ми. Влезнаха госпожите по химия, физика и биология, казаха, че не знаят за какво да ги готвят, нямали указания от МОН и всичко е точно. През юни ще оценим усилията на родителите.

Общи условия

Активация на акаунт