Моят съвет към авторката е да не бъде толкова предубедена към антидепресантите. Използвани разумно, дори и лека доза ще и върне фокуса и желанието за живот. На този етап не виждам какво има да губи повече. Звучи ми като човек стигнал дъното.
само че варианта с Чатгпт пак включва говорене. Аз не съм чел изследвания за компютърни игри освен няколко анализа по отношение на как влияе агресията в игрите на младото поколение. Това, което аз съм забелязал е от личен опит и това, което съм виждал при другите. Ще се опитам да го обясня. Има най-различни игри и когато седнеш да играеш, имаш до известна степен пълен контрол, може да спреш играта, да я сложиш на пауза, да изключиш компютъра, да я деинсталираш ако те нервира и т.н. Това е до известна степен да си възстановиш контрола и вътрешно да държиш ситуацията в свои ръце. По време на самата игра създаваш нещо, може да не стане от веднъж, но опитваш. Вътрешно създаваш усещането, че можеш да създаваш неща и когато направиш нещо си доволен от себе си. Когато пък играеш с други, се обединявате в името на някаква цел, и когато я постигнете, това също създава доволство, и че си полезен, и че и ти можеш, и развива умения за работа с други хора. Така или иначе всичко е виртуално, може по всяко време да се откачиш. И малко по-малко се възвръщат комуникативните умения и социалното усещане. Разбира се не отричам, че може да има пристрастряване към играта, загуба на реалност и т.н. Малко е трудно да се обяснят всички процеси, които се случват в мозъка ни, когато играем. Това е малко като игрите за телефон, пускат ти демо, където играчът губи, и ти си мислиш, гледай колко е смотан, аз мога по-добре, и те закачат на кукичката