Ще я даваш ли на училище?????

  • 9 801
  • 204
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 991
И аз не съм съгласна, че социализацията в училище била надценявана. Точно това, че децата не избират съучениците си е доста полезно. Не е задължително всички в класа да са ни приятели, но се учим да се справяме с какви ли не типажи. В Щатите, където домашното обучение е по-разпространено, хората са крайни индивидуалисти. Възпитават децата да се оправят сами от най-ранна възраст. Мисля, че напоследък и те започват да схващат, че този подход има обратна и то доста тъмна страна. Аз предпочитем детето ми да се чувства част от общност, от колектив. Да знае, че принадлежи някъде, където си е извоювало само някакво място, авторитет, да види как изглежда в очите на другите, да намери приятели. Освен това хората, които предпочитат домашното обучение в САЩ обикновено са силно религиозни и мотивът им да не пращат децата си в училище е че светското обучение ще деморализира децата им, ще замърси умовете им с научни концепции, които са лъжливи според тях (например теорията на Дарвин).

А замисляли ли сте се как ще се чувства детето ви, ако не го пуснете на училище? Странно? По-различно от всички деца, които познава? Ограничено? Виновно, че е ограничено? Всички тези варианти са напълно възможни. Тук много мои познати българи с деца са ми споделяли, че в един момент децата им отказват да говорят български и се срамуват от това, че родителите им говорят български особено на публични места. Искат да са като другите.

Ако качеството на обучението в училище не ме удовлетворява, бих потърсила по-добро училище или бих се опитала да наваксам със занимания у дома. Ако повече хора в БГ търсят качествено образование, то ще започне да се предлага. Според икономическите закони би трябвало да е така.

Последна редакция: вт, 11 авг 2009, 01:07 от Homesick

# 76
  • Мнения: 991
само BirdsFlu е написала това, което е основното за един учител - той е обучаван да ПРЕПОДАВА.
има огромна разлика между това да познаваш някаква материя и това да я преподаваш. ОГРОМНА.

особено това важи за учителите от началното училище.

не е въпроса в това да знаеш таблицата за умножение...   Laughing
Мен ако питаш, на това никой не може да те обучи. Има хора с такава дарба. Аз съм преподавала и на малки и на големи деца, преподавала съм и на възрастни. Видяла съм за какво ставам и за какво не. Умея много добре да предавам знанията си. Но малките деца имат нужда и от друго. Имат от педагог, който има подход да завладее вниманието им, да се държи на необходимата дистанция и едновременно да е близък с тях, имат нужда от структура, от това да се научат да владеят емоциите си и още една купчина неща.

# 77
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
И аз си го помислих Mr. Green

# 78
  • Мнения: 5 370
Аз пък искам да ударя едно рамо на Мирама  Mr. Green
Абсолютно способна се смятам да преподавам материала до 5-ти клас (поне), а по някои предмети и до 12-ти.

Аз пък смятам, че вече от толкова години болести-за себе си говоря-съм станала половин лекар. Какъв е тогава смисълът за температура и кашлица, както и зачервено гърло, да ходя на лекар? Whistling Мче аз антибиотиците ги знам наизуст. Whistling

# 79
  • Мнения: 419
Аз за друго се замислих - като оставим настрана методиката за обучение, как ще стане структурирането на учебния процес. Кои предмети ще се изучават в къщи, по колко време, в каква последователност. Как ще се проверява дали и колко от знанията и уменията са усвоени. И още нещо не разбрах - педагог ли ще преподава, или майката.

# 80
  • Мнения: 5 370
Аз за друго се замислих - като оставим настрана методиката за обучение, как ще стане структурирането на учебния процес. Кои предмети ще се изучават в къщи, по колко време, в каква последователност. Как ще се проверява дали и колко от знанията и уменията са усвоени. И още нещо не разбрах - педагог ли ще преподава, или майката.

Аз, доколкото разбрах, двете девойки претендират, че МОГАТ да преподават ВСИЧКИ учебни дисциплини до определен период, май 5 клас се цитираше.

# 81
  • Мнения: 419
Аз за друго се замислих - като оставим настрана методиката за обучение, как ще стане структурирането на учебния процес. Кои предмети ще се изучават в къщи, по колко време, в каква последователност. Как ще се проверява дали и колко от знанията и уменията са усвоени. И още нещо не разбрах - педагог ли ще преподава, или майката.

Аз, доколкото разбрах, двете девойки претендират, че МОГАТ да преподават ВСИЧКИ учебни дисциплини до определен период, май 5 клас се цитираше.
Аз също имам педагогически профил и смятам, че това НЯМА КАК да се случи.

# 82
  • Мнения: 2 556
И аз мога да преподавам, ама не искам, камо ли пък на собствените ми деца. Първо, ще ми се качат на главата, второ, ще аз им изпонапиша двойките набързо  Mr. Green Какво ли остава у нас да е върволица от учители по различните предмети.

# 83
  • София
  • Мнения: 62 595
Като гледам, привържениците на идеята за "недаването" на училище са майки на доста малки деца, които черпят информация за училището предимно от медиите. А както е известно медиите показват най-крайните, шокиращи и неприятни случаи. Ако за спечелилите ученици в някоя олимпиада изобщо се отдели време, то ще е 30 секунди, то за лошото се правят репортажи от по 15 минути. Като я чета Мирама и други привърженици на домашното обучение направо се чудя как децата ми са оцеляли в училище 4-5 години, как не са се превърнали в гамени и как изобщо са научили нещо!  newsm78
Зная, че системата не е добра, зная ги всичките недостатъци на сегашното училищно образование, но и през ум не ми е минавало да си спирам децата от училище. Ясно е, че това е една изкуствена система, че не могат да си избират съучениците и учителите и др, но въпраки всички недостатъци ползите накланят везните. А и всеки родител е свободен да смени училището на детето си, включително да го запише и в частно училище.

В полза на ходенето на училище ще дам един аргумент, който може да е неочакван. Попитайте родителите на деца с увреждания защо си създават толкова много главоболия, ходят по инстанции и дават мило и драго децата им да тръгнат на училище! Защо да причиняват на децата си всички недостатъци на училищното обучение и среда, ако за децата е по-добре да се обучават вкъщи? Толкова ли са назадничави и неориентирани тези родители?

# 84
  • Мнения: 2 556
Факт е също, че и най-заможните хора на планетата пращат децата си на училище, а точно те могат да си позволят наистина на крака да им идват учителите вкъщи. Освен това дете никога не може да има към майка си респекта, който ще има към госпожата в училище (мое мнение).

# 85
  • Мнения: 419
Водещата роля на майката отстъпва точно в началото на училищната възраст, т.е. към 7-годишна възраст. Госпожата от началното училище става значимият възрастен, след това, в средното училище тази роля се поема от класа (голямата група) , а в горните класове - от малката групата (приятелите, бандата).
Няма как майката да продължи да бъде центърът на вселената. И не трябва.

# 86
  • Sf
  • Мнения: 977
Защо непременно центърът трябва да е майката или госпожата в училище? Център може да е треньорът по спорт, примерно. Голямата група да е отборът. Това, че детето ще се обучава вкъщи, не означава непременно да се намира само под влиянието и в компанията на майка си. Има множество варианти и това, че едни не могат да ги приемат, не означава, че други не могат да се справят успешно с домашното възпитание.

# 87
  • Мнения: 5 370
Защо непременно центърът трябва да е майката или госпожата в училище? Център може да е треньорът по спорт, примерно. Голямата група да е отборът. Това, че детето ще се обучава вкъщи, не означава непременно да се намира само под влиянието и в компанията на майка си. Има множество варианти и това, че едни не могат да ги приемат, не означава, че други не могат да се справят успешно с домашното възпитание.
Чакай сега. За ВЪЗПИТАНИЕ ли говорим или за ОБУЧЕНИЕ?

# 88
  • София
  • Мнения: 12 579
Защо непременно центърът трябва да е майката или госпожата в училище? Център може да е треньорът по спорт, примерно. Голямата група да е отборът. Това, че детето ще се обучава вкъщи, не означава непременно да се намира само под влиянието и в компанията на майка си. Има множество варианти и това, че едни не могат да ги приемат, не означава, че други не могат да се справят успешно с домашното възпитание.
Чакай сега. За ВЪЗПИТАНИЕ ли говорим или за ОБУЧЕНИЕ?

Естествено, че за обучение.

# 89
  • Мнения: 5 370
Защото авторката на поста изведнъж фокусира върху 'домашно възпитание" , та...се замислих, дали пък аз не бъркам за какво точно говорим.

Общи условия

Активация на акаунт