Директорът прави училището

  • 23 435
  • 118
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3
  В гр.Варна има много училища.Кои по-добри,кои-по-лоши,но всички си имат директори,които отговарят за тях.Те са хората,от чийто избор зависят учителите,които пък от своя страна правят скелета на училището.От тяхната работа зависи качеството на обучението,броя на учениците и т.н.
  Има едно училище в гр.Варна обаче,чийто директор сякаш не е за този пост.Училището е в центъра на града и се казва "Васил Друмев".Преди десетина години/разбирай преди този директор/,училището беше процъфтяващо.Директор беше г-н Атанас Чапкънов.Мъж с осанка подходяща за ранга му,сговорчив с колегите,отговорен към тях,учениците и поверения му пост,взискателен,обичащ професията си.В колектива по негово време нямаше дразги и сплетни.Всичко това,той парираше на момента с разговори на четири очи в дирекцията.Не позволяваше ревността или болните амбиции на някои учители да развалят реномето на училището и спокойната атмосфера за работа вътре в него.Всички учители бяха изпращани на нужните квалификации,без да прави разлика кой по какво преподава и дали е начален учител или учител в среден или горен курс на обучение.По негово време училището се водеше основно и въпреки това се пукаше по шевовете от ученици.На брой бяха около 800.Преди да си замине беше направил така,че от ОУ стана СОУ-съответно от училище до осми клас ,стана училище до 12 клас.
 Поради някои причини обаче,този директор реши да напусне.Да,но пак мислеше за училището и колегите си,които остават.Направи така,че конкурсът за директор да бъде спечелен от   Красимир Димитров.Чапкънов го увери,че ще му помага докато навлезе в материята.
На Димитров му оставаше само да следва начертания път.Да,ама не!Той направи така,че от 800 ученици от първи до осми клас по времето на Чапкънов,в момента са 320 ученика от първи до дванадесети клас.Съкрати или уволни всички преподаватели с различно и новаторско мислене,защото той не понася хора по-умни от него.Съкрати вишисти от начален курс,а остави слаби професионалисти и хора с полувисше образование.Същата чистка направи в среден и горен курс на обучение.Има и изключения разбира се,чиито съкращения са въпрос на верме поради малкия брой на учениците.
 Интересно е кого остави обаче?!Съпругата си,нейните приятелки и приближени и разбира се тези,които не се правят на по-умни от него.Да не говорим,че той трябва да влиза в часове по музика,а това никога не е ставало.В момента води часовете по музика на съпругата си,която съответно никога няма да каже на проверяващите/ако изобщо отиде някой/,че Димитров  не си кара часовете.
Падението на училището продължи и по новогодишните празници,като на карта беше поставено получаването на месечното възнаграждение на учителите.От февруари се очакват нови съкращения на персонал,за да могат останалите все пак да получават нещо за труда си.Всичко това е благодарение на "невероятните ръководни" умения на Димитров.
 Питам се,къде са хората от общината ,които отговарят за образованието?
Не виждат ли,не чуват ли,та са оставили един откровено некадърен човек да съсипва едно централно училище във Варна?!

# 1
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Тяка е и в София има такива училища, където директорите са ужасни и училищата губат ученици. Едно от тях е 19-то училище. Директорката трябваше отдавна да си отиде.
Добре, че навреме махнах детето си оттам.

# 2
  • Мнения: 184
Така е-махаме си децата,когато не сме доволни от у-ще или детска градина,вместо всячески да се борим срещу такива директори!Това е и една от причините за лошото състояние на образованието в България!Лоши директори и учители не могат да мотивират умните ни деца!Трябва по-скоро да се въведе мандатност на директорите,като един от критериите за кадърност да бъде броя на децата!

# 3
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Така е за съжаление не само във Варна, а навсякъде.
Нищо не може да стори общината, ако учителите не сигнализират, а те сигурно се страхуват. Тогава естественият подбор ще си свърши работата, ще окапят некадърниците и ще изплуват и развиват професионалистите. Жалкото е, че става на гърба на учители, ученици и родители.
Цяла книга мога да напиша с примери за такива директори.
Всеки иска да бърка в кацата, но някои го правят по-умно, да има не само за тях, да са доволни всички.

# 4
  • Мнения: 5 877
Новата директорка на училището, което съм завършила, ходи на работа пияна.
И обяснява на учителите, че трябва да си занижат критериите, защото от техните двойки тя пари губи.

# 5
  • Мнения: 3 268
Наистина директорът прави училището.По времето,когато синът ми учеше в 2-ро Соу"Ем. Станев" в София,директор беше Ваня Кастрева,сега шеф на Столичния инспекторат по образованието.Тази жена просто преобрази училището.Направи дори и тротоара пред него.И родителите давахме пари,тя също намираше начини,но стана едно училище за пример.Сега дъщеря ми също учи там.

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Новата директорка на училището, което съм завършила, ходи на работа пияна.
И обяснява на учителите, че трябва да си занижат критериите, защото от техните двойки тя пари губи.
Shocked Анде не мога да повярвам, че до там се е стигнало в нашето образование. Явно въпросната персона си има силен гръб щом си позволява да  се появява така на работа. ooooh!

# 7
       П р и л о ж е н и е

 

   Списък на освободените  , съкратени или пенсионирани преждевеременно учители от СОУ „В.Друмев „ Варна през последните две години :

 

1.Веселин Славов – образование висше , изобразително изкуство

 2.Елена Димитрова – образование висше , компютърен специалист

3.Зланинка Караджанова – образование висше , английска , руска филология

4.Диана Янакиева – образование висше , френска , руска филология

5.Станка Петкова – образование висше , математика , компютърен специалист

6.Невена Каменова – образование висше , биология

7.Николай Спасов – образование висше , философски науки

8.Иванка Цветкова – образование висше , география  , биология

9.Иванка Попова – образование полувисше , начална педагогика

10.Антонина Грозева – образование висше , българска филология

11.Димитър Тодоров -. Образование висше , ФВ и спорт

12.Ивелин Точев – образование висше , зав.компютърен кабинет

13.Маруся Махмурова – образование висше , начален учител

14.Мариана Куртева – образование висше , начален учител , специалист

 15.В. Цурева – висше образование , начален учител

 

                                      Извод

  От 45 души колектив , колко още трябва да напуснат , твърде обидени и ощетени.?`

# 8
  • Мнения: 1 296
Има органи, които трябва да бъдат сезирани за това, което се случва в СОУ „В.Друмев „ Варна. И то от родителите, явно нито инспектората, нито министерството ще направят това.
В нашето училище пък се случва съвсем обратното - 51 СОУ София. Аз зная, че от както е сегашният директор на длъжност, школото е дръпнало напред и нагоре, родителите също доста съдействат. Ама то как да не го и направиш като виждаш, че там където детето ти е по цял ден се работи, надгражда и твори в полза на децата.

# 9
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
В нашето училище пък се случва съвсем обратното - 51 СОУ София. Аз зная, че от както е сегашният директор на длъжност, школото е дръпнало напред и нагоре, родителите също доста съдействат. 

Аз мислех като страничен наблюдател да дам пример. Да преди при предишната директорка според мен беше много зле, затова не си дадох детето там. Сега при новия - нещата вървят много напред и не могат да поберат желаещите ученици да учат там. Ами виждат родителите браво на директора. Училището вече не е разграден двор.


# 10
  • София
  • Мнения: 1 102
Зависи и от директора и от учителите. Няма как да не зависи. Колкото и да е добър, ако учителите вървят срещу него, всичко се проваля.
 Laughing Т.е. трябва и колектива да е наред, не само директора. Едно, две зрънца да има и нещата могат да отидат по дяволите.  Laughing Просто подкокоросват и останалите. Прави се групичка срещу инициативите и политиката на директора и гледайте какво става.  newsm78 Провал отвсякъде!!!

# 11
  • Мнения: 3
Нали той си е направил сам колектива!Прочети по-нагоре!А и 10 години толкова ли не е успял да си формира екипа?

# 12
  • Мнения: 184
Е,Дино не си прав!Та в последните години директорите имат толкова правомощия,че е несериозно да се каже,че колектива може да му пречи
.По-скоро някои директори си мислят,че са венчани за поста си,както едно време!В крайна сметка броя на децата показва къде е за предпочитане да се учи!

# 13
  • Варна
  • Мнения: 204
Случайно влязох в темата, от любопитство /напоследък доста често съм в този форум по обясними причини  Wink/ И какво да видя- това, което ме интересува, за моя град, за училището, което ме вълнува. Всичко това, което авторката е написала аз чувам ежедневно от приятелите си и съседите си.Синът ми ще бъде първи клас на есен и тъй като живея на 50м от въпросното училище естествено се заинтересувах. С голямо съжаление и болка го пиша, но отзивите, които чух съвпадат напълно с гореизложените.И то само и единствено заради директора. Нямам чест да го познавам, не ми и се иска.Всеки, когото попитах ми каза- Багай надалеч, не записвай детето си там.Много усилия се изисква да доведеш до тоя провал едно наистина красиво,централно училище.И аз съм учила в него преди много години/когато се казваше Димитър Кондов/ и с много умиление се сещам за моите учителки и съученици. Определено обаче това няма да бъде училището за моето дете. Уви!
Незнам кой би могъл да помогне в случая-инспектората можеби. newsm78
Молба към авторката- прибави към заглавието на темата и името на училището.Знае ли човек, пък може точно някой , който трябва да прочете това. Или в краен случай да бъде ориентир за майките   bouquet

# 14
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Съмнявам се, че дори да получи обществено достояние болезнения проблем, нещо ще бъде направено. Сигурна съм, че  "горе" ще кажат: "Направен е конкурс, добър специалист е получил поста."

...
Да,но пак мислеше за училището и колегите си,които остават.Направи така,че конкурсът за директор да бъде спечелен от   Красимир Димитров....

Това пък е нещо, което не ми харесва. Ако апелираме за честност и реални възможности, не ми сля, че това е начина.

# 15
  • Мнения: 5
Наскоро чух от една преподавателка - "Директорката не ни дава да ги изключваме (учениците) защото гледа на тях като на 1400 левови банкноти!"

Не искам да влизам в темата с изключването на учениците на горното твърдение, ясно ми показа, че директорът изгражда вътрешната нагласа на преподаватели и ученици към училището. Най-малкото директорът е този, който може да "определи" до колко училището трябва да се стреми да бъде реномирано, негова работа е да намери, привлече и задържи правилните преподаватели и да им даде възможност да си вършат работата качествено.

Така, че да директорът не може сам да изгради училището, но напълно сам може да го съсипе.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 204
Съмнявам се, че дори да получи обществено достояние болезнения проблем, нещо ще бъде направено. Сигурна съм, че  "горе" ще кажат: "Направен е конкурс, добър специалист е получил поста."
Не знам, какво ще кажат отгоре, ама по-показателно от намаляващия 3 пъти брой на учениците в училището няма, какъвто и конкурс да е държал въпросния директор.По-скоро як гръб има човека и това му дава право да коли и да беси  ooooh!

# 17
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Колко жалко! Какъв е директорът си личи още като влезеш в двора на училището. Като разграден двор ли изглежда или като добре поддържано място има значение. Там са децата обикновено повече време отколкото в дома си. Често виждам да се мете двора на едно училище, а на друго виждам 2 пъти годишно за 15 септември и за избори... второто мен като минувач даже не ме респектира, какво остава за учениците...

# 18
Колко жалко! Какъв е директорът си личи още като влезеш в двора на училището. Като разграден двор ли изглежда или като добре поддържано място има значение. Там са децата обикновено повече време отколкото в дома си. Често виждам да се мете двора на едно училище, а на друго виждам 2 пъти годишно за 15 септември и за избори... второто мен като минувач даже не ме респектира, какво остава за учениците...

Много точно казано. Синът ми е в пети клас и искам само да добавя,че децата също забелязват проблемите в училище.

# 19
  • Варна
  • Мнения: 204
Колко жалко! Какъв е директорът си личи още като влезеш в двора на училището. Като разграден двор ли изглежда или като добре поддържано място има значение. Там са децата обикновено повече време отколкото в дома си. Често виждам да се мете двора на едно училище, а на друго виждам 2 пъти годишно за 15 септември и за избори... второто мен като минувач даже не ме респектира, какво остава за учениците...

Колкото и да е странно и аз като минувач мога да кажа, че никак не изглежда като разграден двор въпросното училище. Поне отвън е много прилично и заметено даже  Laughing Нямам обяснение, явно другаде е там проблема. newsm78

# 20
  • на североизток от Рая
  • Мнения: 6 251
 Има една страхотна народна мъдрост:"Рибата се вмирисва откъм главата".
Искам да кажа,че какъвто е директорът,такъв е и колективът.Много директори работят на принципа:разделяй и владей,а след това се чудят на резултатите,които виждат.
 Най-много се изненадах,че в наше време има директори,които се явяват пияни на работа... Shocked

 Къде са шефовете на тези шефове,а? newsm78

# 21
  • Мнения: 2 898
neli mar4, ами и те са глава на по-голяма рибка  newsm62 !

# 22
  • на североизток от Рая
  • Мнения: 6 251
neli mar4, ами и те са глава на по-голяма рибка  newsm62 !

  newsm12  тъй,тъй
 Ама дереджето на бълг.образование хич не е добро....

# 23
  • Мнения: 3
Двора няма как да не е подреден и няма как училището да не е в изряден вид.Понеже няма ученици,няма кой да цапа:-)Не е ли ясно?Simple Smile

# 24
  • Мнения: 3 268
В момента реалността е такава,че за да си директор на училище или болница,първо трябва да си бизнесмен.Нямаш ли бизнеснюх,не става директор от тебе.Как иначе ще намираш средства за училището или за болницата?То от всяка пръчка свирка не става.

# 25
  • Мнения: 1 213
Има една страхотна народна мъдрост:"Рибата се вмирисва откъм главата".
Искам да кажа,че какъвто е директорът,такъв е и колективът.Много директори работят на принципа:разделяй и владей,а след това се чудят на резултатите,които виждат.
 Най-много се изненадах,че в наше време има директори,които се явяват пияни на работа... Shocked

 Къде са шефовете на тези шефове,а? newsm78
Много точно казано Peace.

# 26
  • Мнения: 5
  В гр.Варна има много училища.Кои по-добри,кои-по-лоши,но всички си имат директори,които отговарят за тях.Те са хората,от чийто избор зависят учителите,които пък от своя страна правят скелета на училището.От тяхната работа зависи качеството на обучението,броя на учениците и т.н.
  Има едно училище в гр.Варна обаче,чийто директор сякаш не е за този пост.Училището е в центъра на града и се казва "Васил Друмев".Преди десетина години/разбирай преди този директор/,училището беше процъфтяващо.Директор беше г-н Атанас Чапкънов.Мъж с осанка подходяща за ранга му,сговорчив с колегите,отговорен към тях,учениците и поверения му пост,взискателен,обичащ професията си.В колектива по негово време нямаше дразги и сплетни.Всичко това,той парираше на момента с разговори на четири очи в дирекцията.Не позволяваше ревността или болните амбиции на някои учители да развалят реномето на училището и спокойната атмосфера за работа вътре в него.Всички учители бяха изпращани на нужните квалификации,без да прави разлика кой по какво преподава и дали е начален учител или учител в среден или горен курс на обучение.По негово време училището се водеше основно и въпреки това се пукаше по шевовете от ученици.На брой бяха около 800.Преди да си замине беше направил така,че от ОУ стана СОУ-съответно от училище до осми клас ,стана училище до 12 клас.
 Поради някои причини обаче,този директор реши да напусне.Да,но пак мислеше за училището и колегите си,които остават.Направи така,че конкурсът за директор да бъде спечелен от   Красимир Димитров.Чапкънов го увери,че ще му помага докато навлезе в материята.
На Димитров му оставаше само да следва начертания път.Да,ама не!Той направи така,че от 800 ученици от първи до осми клас по времето на Чапкънов,в момента са 320 ученика от първи до дванадесети клас.Съкрати или уволни всички преподаватели с различно и новаторско мислене,защото той не понася хора по-умни от него.Съкрати вишисти от начален курс,а остави слаби професионалисти и хора с полувисше образование.Същата чистка направи в среден и горен курс на обучение.Има и изключения разбира се,чиито съкращения са въпрос на верме поради малкия брой на учениците.
 Интересно е кого остави обаче?!Съпругата си,нейните приятелки и приближени и разбира се тези,които не се правят на по-умни от него.Да не говорим,че той трябва да влиза в часове по музика,а това никога не е ставало.В момента води часовете по музика на съпругата си,която съответно никога няма да каже на проверяващите/ако изобщо отиде някой/,че Димитров  не си кара часовете.
Падението на училището продължи и по новогодишните празници,като на карта беше поставено получаването на месечното възнаграждение на учителите.От февруари се очакват нови съкращения на персонал,за да могат останалите все пак да получават нещо за труда си.Всичко това е благодарение на "невероятните ръководни" умения на Димитров.
 Питам се,къде са хората от общината ,които отговарят за образованието?
Не виждат ли,не чуват ли,та са оставили един откровено некадърен човек да съсипва едно централно училище във Варна?!

Здравейте,аз и моето семейство сащо сме от гр. Варна и моето дете което е в 3 клас в Соу"Васил Друмев" , не съм останала с лошо впечатление нито от учителите нито от директора и зам.директора , а даже напротив ,големия ми син е в 9 клас там ... мисля че хората там си разбират от работата , днеска са отбелязва ли и Обесването на Левски..! А за малкото у-ци, може би причината е друга ... Според мене като майка на 2 момчета ,мисля че у-то е малко но сплотено по негов начин ,може би точно това ми харесва,защото сам сигурна за децата ми-което е най-важното!!!  bouquet  bouquet  bouquet

Последна редакция: сб, 20 фев 2010, 15:55 от D.V.M.

# 27
  • Мнения: 5
Зависи и от директора и от учителите. Няма как да не зависи. Колкото и да е добър, ако учителите вървят срещу него, всичко се проваля.
 Laughing Т.е. трябва и колектива да е наред, не само директора. Едно, две зрънца да има и нещата могат да отидат по дяволите.  Laughing Просто подкокоросват и останалите. Прави се групичка срещу инициативите и политиката на директора и гледайте какво става.  newsm78 Провал отвсякъде!!!
Точно така !!!! Много съм съгласна трябва КОЛЕКТИВ  а не единия напуснал другия пенсиониран явно в СОУ Васил Друмев не е виновен само директора .... защото ЕДНА ПТИЧКА ПРОЛЕТ НЕ ПРАВИ

Последна редакция: сб, 20 фев 2010, 16:44 от D.V.M.

# 28
  • Мнения: 5
а може ли да попитам милениум1978 от къде има тази информация ..?

# 29
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Директорът е важен, няма спор, ама....
Училището го правят всички - учители, родители, ученици, местна общност, държава и други.

Та не съм съгласен, че директорът прави училището, не. Може да вдъхнови другите нещо да се поправи, но сам е обречен.

# 30
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Да ама един директор, може да смачка хората и си пробута неговите. И от там тръгват нещата.

# 31
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Може. Но това пък в някои случаи е хубаво. Знам едно позападнало училище, което след разни кадрови промени вече се споменава с уважение.

Но пък пак нищо нямаше да стане, ако не помагаха и община и инспекторат, и родителите в района се случиха читави за тия набори. Та така.

 

# 32
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Директорът коли и беси в училището. Негова е винаги последната дума, а и първата. Той подбира персонал, че дори и ученици, той организира/дезорганизира/, той забранява, той поощрява, той гони, той кани, той заповядва изобщо всичко е в неговите ръце.
Така че напълно съм съгласна пък аз със заглавието.

Мнението ми е на бивш учител, нагледал се на наглостта на самозабравили се директори. Имала съм и добри такива, да не останете с впечатлението, че всички са зли и лоши.

# 33
  • Мнения: 5
Може. Но това пък в някои случаи е хубаво. Знам едно позападнало училище, което след разни кадрови промени вече се споменава с уважение.

Но пък пак нищо нямаше да стане, ако не помагаха и община и инспекторат, и родителите в района се случиха читави за тия набори. Та така.

 
Ето, за това говорим ...  Simple Smile

# 34
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Но при недобър директор другите неща не стигат.
Избирах училище скоро. Имах сред набелязаните училище със завидна материална база - голяма, просторна сграда, нова дограма, нови санитарни помещения, цяло крило за мъници. Обаче дограмата и санитарните помещения бяха от общината. А дворът и стаите нали са от училището - хич ги нямаше.

Родителите, които го бяха избрали и продължават да го избират, твърдят че няма лоши училища - където учителите са добри и училището е добро. Но никой от тях не е безразличен към начинът, по който изглеждат гимназистите на същото школо. Убедена съм че не искат дечицата им да заприличат на тях, но нали навсякъде е едно и също...

В съседното училище се записаха децата на по-претенциозните родители. Съответно те и по-вероятно ще бъдат активна страна в училищното благоустояване. За да съм съвсем точна обаче, така се влиза в омагьосан кръг, защото пък във второто училище всяко подобрение по иначе по-хубавите от първото стаи, се плащало от джоба на родителите.

Едно кратко обобщение, макар и диагонала - лошите директори допринасят за лош имидж на училището, с което привличат по-малко "претенциозни" семейства с по-пасивно отношение към обучението на децата и участие в "училищните дейсности". Така на практика родителите не подпомагат развитието на училището. А в днешно време и това е много важно.

Детето ми не учи в никое от тези две реални училища, но по ред причини имам доста наблюдение и върху двете.

# 35
  • Мнения: 5
Според мене ако детето е изпуснато от отговорност и родителски грижи, в каквото и у-ще да го запишете няма да има поразяващ резултат ... А за въпросното у-ще мисля,че правят всичко възможно децата да се чувстват добре.  Стаите са хубави, разбира се че винаги може повече ...   Rolling Eyes

# 36
  • Мнения: 800
Директорът прави училището, както мениджърът прави фирмата, така и директорите на училища (същото е и за ДГ) правят имиджа, колектива, нивото ... Прочетох, че са написали примера за 51-во. живея в квартала от 20 години, въпросното училище беше свърталище на наркоманчета, нивото на завършилите го - беше много ниско. Почти всички, които познавам и са го завършили така и не стигнаха до висше. Докато дойде новия директор - оправи базата, привлече специалисти, спечели пари от еврофондове, вдигна нивото на образование ... След разговора си с него бях много впечатлена и записах дъщеря си да учи там от есента.
Ето още един пример - директорката на ОДЗ-то, в което са децата ми не става за мениджър - разполага с плувен басейн, преди две години го ремонтираха и така си седи - на въпрос защо не го използват, тя казва, че е много сложно - трябва персонал, трябвало химикали за водата, ужас. ... Дали един свестен мениджър няма да намери персонал и дали няма да приема групи за плуване от съседните градини и училища, дали няма да направи от дадеността, с която разполата бизнес?

# 37
  • Мнения: 3
 
Цитат
  Списък на освободените  , съкратени или пенсионирани преждевременно учители от СОУ „В.Друмев „ Варна през последните две години :

 

1.Веселин Славов – образование висше , изобразително изкуство

 2.Елена Димитрова – образование висше , компютърен специалист

3.Златинка Караджанова – образование висше , английска , руска филология

4.Диана Янакиева – образование висше , френска , руска филология

5.Станка Петкова – образование висше , математика , компютърен специалист

6.Невена Каменова – образование висше , биология

7.Николай Спасов – образование висше , философски науки

8.Иванка Цветкова – образование висше , география  , биология

9.Иванка Попова – образование полувисше , начална педагогика

10.Антонина Грозева – образование висше , българска филология

11.Димитър Тодоров -. Образование висше , ФВ и спорт

12.Ивелин Точев – образование висше , зав.компютърен кабинет

13.Маруся Махмурова – образование висше , начален учител

14.Мариана Куртева – образование висше , начален учител , специалист

 15.В. Цурева – висше образование , начален учител

 

                                      Извод

  От 45 души колектив , колко още трябва да напуснат , твърде обидени и ощетени.?`

smile3523Тази информация не е достоверна newsm78 Тази информация не е достоверна hit Тази информация не е достоверна ignore2

# 38
  • Мнения: 3
Цитат
Има едно училище в гр.Варна обаче,чийто директор сякаш не е за този пост.Училището е в центъра на града и се казва "Васил Друмев"....
smile3523Ние замълчахме, когато се появи анонимното писмо с упреци към нашето училище и директор. Приехме казаното като клюка от задния двор. Решихме да не даваме отговор на безименния автор. Не го сторихме от малодушие. Сметнахме, че никой сериозен човек не би обърнал внимание на анонимни писания. Така е: щом авторът пише така  уверено, нека и така уверено се подпише с името си. Но той не го е сторил, защото отлично знае, че написаното не отговаря на истината. И т.к. нещата загрубяха, нашето мълчание трябва да спре. Ще говорим и ще кажем истината: такава, каквато е тя, каквато ние я знаем и разбираме.
Наистина някой колеги , не са наши учители. Но не защото бяха уволнени. Едни от свое желание напуснаха и се преместили в друго училище / Зл.Караджанова, Ел.Димитрова / или на друга работа / Ст.Петкова /. Други се пенсионираха   /Ив.Попова, Вл.Михайлова, Ант.Грозева / . Има и съкратени колеги, поради намаляване на щата / М.Куртева, Н.Каменова, Ив.Цветкова, Св.Цупели, Н.Спасов, Д.Янакиева / . Да , това са кадърни учители, професионалисти. Но тяхното заминаване не бива да се приеме като прах за училището. Тези , които сега работим, сме не по-малко способни и амбициозни. Смеем да твърдим, че всички ние сме всеотдайни в своята работа:  работим професионално, добри специалисти сме и с любов се справяме с трудностите в професията си.
Не знаем какво точно вижда майката-съседка. Но знаем, какво тя не е видяла. Не е видяла топлотата, с която нашите учители обграждаме децата, любовта и търпението, които проявяваме всички ние към учениците. Не е видяла приятелството между ученици и учители, което дава спокойствие в училище. Не е видяла нашия професионализъм. Не е разбрала, че всеки ученик получава справедливо отношение: има и похвали, но има и наказания, щом се нарушава дисциплината и редът в училище.
Педагогическият съвет и директорът реагират във всяко ситуация бързо и адекватно. Затова допринася спокойната работна атмосфера в нашето училище. Директорът се отнася толерантно и с разбиране към проблемите на всички учители и ученици. А как биха могли да се пренебрегнат радостните моменти в училище.Хубавите празници и чествания, спортните игри и екскурзиите, посрещането на най-малките и изпращането на абитуриентите. И това че всички завършили наши ученици с радост си спомнят щастливите дни в училището и учителите си, и често ни посещават.
Вярно е , че училището претърпя в края на 2009 година финансови неблагополучия. Може би директорът има вина. Но така всички платихме цената да се запазят работните места на повече колеги. И учениците от първи клас имат занималня, изцяло финансирана от нашето училище.
Вярна е, че броят на учениците намалява през последните години. Но нека да видим и обективните причин: демографският срив / намаляват децата / и фактът , че елитните гимназии вдигат много приема си, както и налоялната конкуренция между училищата.
В заключение да кажем, че хулите срещу нас, нашето училище и директор, не ще ни сломят духом. Напротив, те ни карат да работим с още по-голям ентусиазъм. И да докажем, че в това хубаво централно училище цари обстановка на спокойна и плодотворна работа.
Заповядайте сами да се уверите в думите ни!
                        Л.Василева
                        Б.Павлова
                        Е.Червенкова
                        В.Ботева
                        И.Петрова
                        П.Дякова
                        Г.Русатева
                        Р.Славова
                        И.Миланова
                        Ж.Джамбазова
                        М.Захариева
                        Й.Градева
                        И.Калчев
                        И.Гутев
                        Сн.Димитрова
                        П.Добрева
                        Д.Вълчева
                        Р.Данова
                        П.Костадинова
                        Р.Бянкова
                        В.Иванова

# 39
  • Мнения: 63
Цитат
Има едно училище в гр.Варна обаче,чийто директор сякаш не е за този пост.Училището е в центъра на града и се казва "Васил Друмев"....
smile3523Ние замълчахме, когато се появи анонимното писмо с упреци към нашето училище и директор. Приехме казаното като клюка от задния двор.

Твърде притеснително е, че ръководствата на училищата реагират на всеки сигнал, като на клюка от задния двор и решават да не й обръщат внимание.
Аз мога да кажа същото, което казва авторката на темата за друго централно училище (още по-централно) и неговия директор. Няма да пиша имена за да не изпадам в епистолярни битки с включили се членове на персонала.
Така или иначе е факт, че след като директорът и помощниците му са уведомени за множеството безобразия вършени от учителка в тяхното училище, те не вземат никакви мерки. Четири-пет родителя отиват (не заедно) и се оплакват от едни и същи неща. Ръководството ги изслушва с повишено внимание, показва съчувствие, но резултат няма. Единствения изход е децата да се преместят в друго училище. Интересното е че всичките деца живеят на метри от училището, но ще се наложи семействата им да преживеят транспортни и други организационни проблеми. На никой не му пука за това.
Голямата грижа на ръководството не са децата, нито стреса причинен на семействата им, а да не се раздухват нещата, за да не пада имиджа на училището. Цялата им реакция се свежда до: "Ох, колко съжаляваме, вземете тези отпусни и да забравим. Искате ли съдействие за преместване в някое друго училище?".
В такива училища дори не гледат на децата като на 1400 лева. Винаги има желаещи да ги заместят, само и само да могат родителите да се разхождат всеки ден до центъра и да казват: "Моето учи в *******".

Алелуя за бившите хубави училища, за които благодарим на директорите им.  Embarassed

# 40
  • Мнения: 65
аз ,също споделям мнение,че директорът прави училището.Той е този ,който може да определи правилата и стабилизира павновесието в колектива за пълна и продукнивна реализация между колегите и подкрепи интелигентните и културни кадри

# 41
  • Мнения: 3 804
Да,директорът прави училището. Децата ми са в много добро училище и като база и като преподаватели,но се говори,че от следващата година директорката напуска. Crossing Arms

# 42
  • Мнения: 2
 Outta Joint...мисля си , ако Пинокио живее във всеки от нас , какви ли носове щяхме да имаме newsm78 Добре е да поставяме теми, но да си изясним предварително защо го правим Wink Ако искаме да помогнем на училището и учениците му, защо не се сетим къде сме ние-родителите в този пъзел Confused Дали е варненско или софийско, българското училище си има своето място в сърцето на всеки от нас. За някои е скътано на топло и слънчево, за други е затиснато на най-долния рафт в мазето. Всеки си избира , според собствените преживелици и спомени, къде да постави своето училище. Аз отдавна съм затворила страницата на образованието си, но двете ми деца са ученици. Дъщеря ми завърши  4 клас , а синът ми,  по живо по здраво, ще завърши 10 . За тяхното мнение  все още нося отговорност. Ако усетят , че неуважително коментирам мястото , в което учат и те ще се настроят така.  Да внимаваме като родители кого охулваме и кого издигаме на пиедистал! Peace Когато , не дай си Боже, решим да клеветим , да помним , че в един прекрасен миг всичко ни се връща. doh Да променим себе си , за да се промени всичко около нас! Simple Smile Simple Smile Simple Smile

# 43
  • Мнения: 654
Директорът прави училището
Съгласна съм.
Директора на начално училище,,Васил Левски"в Сливен е ярък пример за това.
  bouquet за господин Кадирев.
Много съжалявам за проблема на авторката.
Дъщеря ми ще учи от пети клас в друго училище,където нещата не са розови.

# 44
  • Мнения: 654
Вярно е , че училището претърпя в края на 2009 година финансови неблагополучия. Може би директорът има вина. Но така всички платихме цената да се запазят работните места на повече колеги. И учениците от първи клас имат занималня, изцяло финансирана от нашето училище.

Може би?От 800 ученика на 320?
При положение,че големите градове преливат от приходящи.
 newsm78 newsm78

# 45
  • Мнения: 9
  bouquet Ние, родителите на учениците СОУ”В.Друмев”-град Варна, подкрепяме ръководството на училището и колектива от опитни професионалисти.
В лицето на Директора  всеки от нас намира загриженост и подкрепа за нуждите на нашите деца.Особено внимание се обръща на децата със специални образователни потребности.Под неговото ръководство училището  се превърна в едно от престижните Средно общообразователни училища в града. Подбраният учителски колектив дава най-доброто от себе си за обучението и възпитанието на децата ни.
Желанието на всички нас е нашите малчугани да пораснат  и завършат образованието си под неговото бащино крило и хуманен поглед.  bouquet

# 46
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Моите уважения, Pepsika, но така написано, изглежда или да нямаш никакъв опит с форуми или да си директора на това училище - анонимно, декларативно и приповдигнато хвалебствие с характерен стил.

Дай Боже нещата да са добре там и да стават все по-добре!

# 47
  • Мнения: 23 112
....................
Желанието на всички нас е нашите малчугани да пораснат  и завършат образованието си под неговото бащино крило и хуманен поглед.  bouquet

Crazy  Toва звучи като социалистическа реч на млад пионер.Много нескопосано,много.
Дали ,вместо да се правят 'реклами' по форумите ,няма да е по-добре да се наблегне добруването на училището?!

# 48
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
дам, и има и "неистини" май...

# 49
  • Мнения: 9
Нямам опит в писането по форуми наистина.Благодаря за препоръките!Но твърденията ми са искрени.  Изказани са  от много хора,чийто деца са ученици в училището.Хубаво е да търсим учителски грешки , но да носим и знаем собствените си отговорности като родители, да уважаваме това , което децата ни получават в българското училище.

# 50
  • Мнения: 1 310
smile3523Ние замълчахме, когато се появи анонимното писмо с упреци към нашето училище и директор. Приехме казаното като клюка от задния двор. Решихме да не даваме отговор на безименния автор...
Наистина някой колеги , не са наши учители...
ooooh!
Има и още грешки в целия пост - правописни и изобщо не спазени правила за набиране на текст /интервалите ги нямат за нищо  ooooh!/. Учителки, пишещи неграмотно, но правят жалък опит да си защитят западащото училище.  ooooh!
Още по-голяма излагация!  Crazy

# 51
  • Мнения: 23 112
smile3523Ние замълчахме, когато се появи анонимното писмо с упреци към нашето училище и директор. Приехме казаното като клюка от задния двор. Решихме да не даваме отговор на безименния автор...
Наистина някой колеги , не са наши учители...
ooooh!
Има и още грешки в целия пост - правописни и изобщо не спазени правила за набиране на текст /интервалите ги нямат за нищо  ooooh!/. Учителки, пишещи неграмотно, но правят жалък опит да си защитят западащото училище.  ooooh!
Още по-голяма излагация!  Crazy
Пипи,и аз ги видях и мислех да го отбележа. Crazy

# 52
  • Мнения: 2 898
Несериозно е да се твърди, че директорът прави училището. Той ръководи /ако умее, разбира се /. Това е институция, в която не може без участието на учители, родители, ученици, настоятелство и т.н.  Директорът сам нищо не може да направи. Иска се умение, дарба ако щете, за  да я вършиш тази работа. Да се управляват хора е много трудно и не всеки става за това. По конкретния повод  ще кажа само, че в списъка на уволнените некоректно са включени имена на учители, напуснали по собствено желание заради друга работа.

# 53
  • Мнения: 23 112
Несериозно е да се твърди, че директорът прави училището. Той ръководи /ако умее, разбира се /.
Тоест пак опираме до това,че ако не умее да управлява,то училището запада. Peace

# 54
  • Мнения: 2 898
Деси,  newsm51!
Несериозно е да се твърди, че директорът прави училището. Той ръководи /ако умее, разбира се /.
Тоест пак опираме до това,че ако не умее да управлява,то училището запада. Peace

 Така е. Лично съм свидетел как една некадърна директорка опропасти училище с 40г. история. Първо назначи своите хора, принуди 50% от персонала да си замине "доброволно", успя да прогони ученици и родители, дворът заприлича на джунгла, а накрая закриха и училището.

# 55
  • Мнения: 23
Факт е, че директорът на СОУ "Васил Друмев" по образование е начален учител, а преподава музика в 9 клас!? А от медиите и интервюто с учениците разбрахме, че за цяла година е влизал 2 пъти в час!!? Както се казва: No comment

# 56
  • Мнения: 2 898
Права си, това наистина не се нуждае от коментар.

# 57
  • Мнения: 654
Особено във времената с делегиран бюджет и властта в ръцете на директора,мисля,че точно той е човека,които прави училището.
И след като няма възможност е уместно да си ходи-къде  по собствено желание,къде по принуда.

# 58
  • Мнения: 2 898
И след като няма възможност е уместно да си ходи-къде  по собствено желание,къде по принуда.

  Не съм чула някой да си е тръгнал по желание. Виж, принудата понякога се оказва мисия невъзможна.

# 59
  • Мнения: 9
"Директорът сам нищо не може да направи. " - този цитат е обяснение на казаното по-горе от мен.  Може отново да ми се скарате, но с участието си във  форума споделих мнение в защита на едно училище и имах доброто желание  да потърся съвет за дейността на училищните  настоятелства.  Как ние,  родителите, можем да сме от полза за собствените си деца, пък и да подпомогнем училищата, в които са ученици? Някой може ли да  ми подскаже, все пак?

# 60
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Най-голямата помощ, която може да окаже родителят, е да възпита добре децата си. Другото подпомагане аз не го възприемам освен ако не държите да си купите отношение и образование.
И не съм съгласна, че сам нищо не може да направи директорът и който твърди обратното, значи не познава дейността му.

# 61
  • Мнения: 654
"Директорът сам нищо не може да направи. " - този цитат е обяснение на казаното по-горе от мен.  Може отново да ми се скарате, но с участието си във  форума споделих мнение в защита на едно училище и имах доброто желание  да потърся съвет за дейността на училищните  настоятелства.  Как ние,  родителите, можем да сме от полза за собствените си деца, пък и да подпомогнем училищата, в които са ученици? Някой може ли да  ми подскаже, все пак?
Нещо не разбрах.Може ли ми обясниш какво казваш  Embarassed
Член съм на училищно настоятелство/на три/ и не съм хукнала,а пък и не са искали да подпомагам никого.
Просто родители и учители работим ръка за ръка,а не едни срещу други.

# 62
  • Мнения: 9
Ето това ме интересува-работата ви "ръка за ръка"  в какво се изразява?   Аз използвах друга дума"подпомагане", но в същия смисъл.  Какво се очаква от новоприет  член на училищно настоятелство?  Каква е дейността на членуващите в него? Какви са задълженията и отговорностите им?   Rolling Eyes

# 63
  • Мнения: 654
Хубаво питаш,ама не е по темата.
Прочети правилника на училищните настоятелства.

# 64
  • Мнения: 9
 Peace И това е от полза.Благодаря! Simple Smile 

# 65
  • Мнения: 2 898
И не съм съгласна, че сам нищо не може да направи директорът и който твърди обратното, значи не познава дейността му.

Познавам дейостта на директора. И точно затова не съм съгласна. Ако директорът няма съдействието, помощта на другите, работещи в училището, ако му се противопоставят, какво ще направи? Ще издава заповеди и ще ги изпълнява сам? Ще уволни всички? Не е толкова лесно.

# 66
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Директорът има съдействието на учителите и го е получил къде под страх, къде по съвест, все пак учителите са отговорни хора, къде поради приятелски отношения. Аз лично никога не съм виждала противопоставяне на директор без негативно последствие за осмелилия се, дори и да е бил прав, дори и да го е направил за добруването на училището.
Ако имаше мандатност и/или малко по-ограничени права, съвсем друга щеше да е картината и тогава вече можем да говорим и за приноса на учителския екип.

# 67
  • Мнения: 2 898
Ако имаше мандатност и/или малко по-ограничени права, съвсем друга щеше да е картината

 Да, това ще е много добре.

# 68
  • Мнения: 9
По темата се изказват различни мнения. Сред спорове се ражда истината.  Peace Това  според мен е необходимо и в работата, а не само в разговорката.  Когато  изказах първото си  мнение, то целеше да провокира и нас- родителите.  Да се запретнем и не само да изискваме , а и да направим необходимото, с което да сме полезни.  В държавата  ни има много училища , за които съществуват противоречиви мнения. Аз имам дете в едно, и желанието ми е да съм полезна на неговата дейност. В това не намирам нищо користно. Затова и попитах за настоятелствата.  Дейността им е част от родителското отношение на съпричастност към образованието на децата ни. Ако директорите ръководят преподавателската дейност и управляват училищата, то ние, родителите,  записваме децата си като ученици и сме отговорни за поведението, успеха и постиженията им заедно с учителите.  bouquet

# 69
  • Мнения: X
Несериозно е да се твърди, че директорът прави училището. Той ръководи /ако умее, разбира се /.
Тоест пак опираме до това,че ако не умее да управлява,то училището запада. Peace
Абсолютно съм съгласна с написаното! Peace Директорът трябва да бъде добър мениджър,
 и да върши работата си с любов и сърце!

Преди мноого години, когато леля ми стана директор на западащо и полусрутено ОУ,
 всички и казваха " да не се вкарва във филми". Rolling Eyes
Само за няколко години тя успя да направи основен ремонт на цялото училище,
и всичко това със средства от спонсори! Кандидатстваше по различни програми,
 по-голямата част от тях печелеше!

# 70
  • Мнения: 2 898
В тази връзка, за да си добър ръководител / разликата между учител и ръководител не е малка /, не е достаъчно да имаш съответното педагогическо образование. Има допълнителна квалификация по мениджмънт, която в съвременните условия би трябвало да я има всеки директор.

# 71
  • Мнения: 5 768

  Напълно  сериозно и абсолютно вярно е ,че директорът прави училището.
Имам пресен пример за това как директор дърпа училището назад. И от училище с 600 ученика за четири години директора успя да намали броят им до 200.И как го направи ли?С много мързел и липса на отговорност,с лош подбор на кадри и изключително слабо ръководство.
И аз съм за мандат на директорите.

# 72
  • Мнения: 3
smile3523Ние замълчахме, когато се появи анонимното писмо с упреци към нашето училище и директор. Приехме казаното като клюка от задния двор. Решихме да не даваме отговор на безименния автор...
Наистина някой колеги , не са наши учители...
ooooh!
Има и още грешки в целия пост - правописни и изобщо не спазени правила за набиране на текст /интервалите ги нямат за нищо  ooooh!/. Учителки, пишещи неграмотно, но правят жалък опит да си защитят западащото училище.  ooooh!
Още по-голяма излагация!  Crazy
Правописен речник на бълг.книжовен език- стр.44: Безименен, безименна, безименно, безименни.
Някой колеги- да, видях го веднага след публикацията. Видях също, че съм написала всяко ситуация, но не ги поправих. Но нали виждаш, че и ти допускаш грешки. Спазила съм всички правила за набиране на текст. Интервалите са на точното място. Пиша си съвсем грамотно. И ще продължим да защитаваме училището си. А дали е западащо?

# 73
  • Мнения: 9
 :peace:COCA COLA Wink Хубаво е , че искаш да продължиш със защитата.                                                                                                                               Т.е. трябва и колектива да е наред, не само директора. Едно, две зрънца да има и нещата могат да отидат по дяволите.   Просто подкокоросват и останалите. Прави се групичка срещу инициативите и политиката на директора и гледайте какво става.   Провал отвсякъде!!! Аз съм съгласна, че може винаги да се изисква повече, но и това , което децата в училището получават- не е никак малко! Намерих тези твърдения подходящи за подкрепа на твоето желание Simple Smile Питам се откъде се  знаят всички подробности , свързани с дейността на училището? Онези, които го критикуват,  дали не го правят, защото  сами са допринесли за "западането"?   newsm78      Моето дете с нетърпение очаква края на ваканциите, за да се върне в училище и да участва във всички учебни и извънкласни занимания. За мен, като майка,  това е важно!   Училище, което изпраща своите  ученици  в най-добрите гимназии на  Варна/І , ІV, V -гимназии, ІІІ ПМГ и др./ , не може да е управлявано от недобър мениджър и да има лоши учители. :peace

# 74
  • Мнения: 160
Естествено, че директорът прави училището!Бях свидетел как в едно софийско у-ще за три години се смениха трима директори.Когато записах децата си там директор беше г-жа В.Палдъмова.Не знам защо я махнаха и въпреки, че съм присъствала на всички родителски срещи,втората и третат директорки изобщо не ги познавам.Усетих промяната на атмосферата в у-ще, децата ми също я усетиха.Когато малката стана четвърти клас я преместих по средата на годината на друго място - промени се детето, започна отново с желание да ходи на училище.

# 75
  • Мнения: 184
Напълно подкрепям Десита74.Директорът е този,от когото зависи каква ще е атмосферата в едно у-ще.Той трябва да следи и контролира всичко в у-ще,но така,че да не попречи на човешките отношения между  колегите,да пресича навреме подмазвачите,да гледа на децата като на живи нормални същества,а не на бройки,които да закрепят за още някоя година някой безсърдечен некадърник,който не става за нищо друго.Не знам защо още не са подхванали директорите.Много ясно си личи,кои са успешни и кои не.Ако интересът към у-щето е нараснал и е устойчив за няколко години,ако се спазва добра дисциплина,ако преподавателите са професионалисти и децата ги уважават-у-щето е предпочитано от много родители,значи директорът е подходящ и успешен.

# 76
  • Мнения: 5 768
Напълно подкрепям Десита74.Директорът е този,от когото зависи каква ще е атмосферата в едно у-ще.Той трябва да следи и контролира всичко в у-ще,но така,че да не попречи на човешките отношения между  колегите,да пресича навреме подмазвачите,да гледа на децата като на живи нормални същества,а не на бройки,които да закрепят за още някоя година някой безсърдечен некадърник,който не става за нищо друго.Не знам защо още не са подхванали директорите.Много ясно си личи,кои са успешни и кои не.Ако интересът към у-щето е нараснал и е устойчив за няколко години,ако се спазва добра дисциплина,ако преподавателите са професионалисти и децата ги уважават-у-щето е предпочитано от много родители,значи директорът е подходящ и успешен.
А когато директорът е видно ,че е неуспешен и не се справя,какво става? Нищо,продължава да е директор и дърпа училището надолу! Несменяем е!

# 77
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Виждам тук наблизо едно такова училище - все по-нисък приме, все по-лош двор, все повече лоши коментари...  И ми е интересно ка се сменя. От една страна трябва д аим аизвестна сигурност, иначе не може да прави значителни промени ако трябва. От друга - трябва да има и начин да бъде освободен, а сигурно има и регламент, но който трябва да го ползва е прекалено зает.

# 78
  • Мнения: 7
Факт е, че директорът на СОУ "Васил Друмев" по образование е начален учител, а преподава музика в 9 клас!? А от медиите и интервюто с учениците разбрахме, че за цяла година е влизал 2 пъти в час!!? Както се казва: No comment
Какво като е начален учител? Нали педагогическия профил , с който е завършил е именно музика. Какво му пречи да преподава предмета " музика". На празници дори свири на учениците. Това на мен като родител прави много добро впечатление. Личния пример е много добър пример!
 п.п Неговата първа задача е да бъде добър мениджър на училището.  Директорът трябва да има часове, които трябва да поеме, но те са сведени до минимум. Затова отстрани може да изглежда, че не си върши работата.
 Според мен училището е много добро, въпреки че някой се опитва да урони авторитета му. Да не говорим, че е много апетитна хапка имайки предвид къде се намира. Много се радвам, че промениха закона и на училищата не може да  се промя статута. Иначе досега щяхме да имаме някой МОЛ.

# 79
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
На началните учители профилите са начална и/или предучилищна педагогика. С такъв профил може да се преподава само до четвърти клас. Отделен е въпроса, ако има някаква допълнителна квалификация по музика.
Директорът има задължителен хорариум от часове, който със сигурност не е два часа годишно. Може да е 2 часа седмично, не знам точно.

# 80
  • Мнения: 7
Лошо се изразих.
Той има Специалности: Начална педагогика, Музика и Образователен Мениджмънт./ това го знам от сайта на училището/ Да не си помисли някой, че ми е роднина  Laughing
За мен като родител е важно каква среда той създава на учениците. Аз се чувствам сигурна да пускам детето си там. Дисциплината е добра и живеят много задружно.
А на когото му се учи ще бъде първи навсякъде.
   В "елитните" училища, за които се избиват да се записват децата, нещата не стоят съвсем по начина, по който се представят на родителите. Там спонсори се оказват родителите, които наливат пари за частни уроци и самите училища си приписват заслугите. Оказва се, че са амбициозни не самите директори на училища, а родителите подведени от старата им слава.  Славата е била на учителите, които са се отдавали на работата си. Когато го разберат родителите е вече късно. Децата са свикнали със съучениците си и е късно за преместване. Ако бяха записали детето си където и да е, децата им пак щяха да се представят добре със същото спонсорство.

# 81
  • Мнения: 48 023
Мда, директора прави училището (пък и детската градина), но е несменяем освен ако не се пенсионира или сам напусне. И аз често съм си мислила, че ако имаха някакъв мандат, не че това не се заобикаля или предрешава...ама все пак някои неща можеха да са по-добре в някои училища

# 82
  • Мнения: 6
Васил Друмев е едно чудесно училище.Колективът се състои от млади профисионалисти.Директорът прави всичко възможно за да подобри реномето на това училище, което по ясни причини някой се опитва да съсипе.Дъщеря ми е в първи клас и аз се радвам че я записах в това училище.

# 83
  • Мнения: 8 270
Да вярно е, че Директорът прави училището, но когато е учевидно, че не се справя, редно е да се реагира. Първо от родителите. Знам, че темата е за Варна, но ще споделя какво направихме ние. Спуснаха ни нов директор за ПМГ - забележете, човек, който е бил учител по трудово в една от професионалните гимназии. Почнаха се грешка след грешка в администрирането, все в ущърб на учениците. Накрая съвсем спонтанно родителите се събрахме и с нашето настояване и срещи с институциите, нещата взеха да се връщат на местата. Не е лесно и е много ангажиращо, но има начин.

# 84
  • Мнения: 143
Здравей те!
Моят син  в момента е там първокласник и нямам думи да ви опиша колко добре се грижат там за децата.Класният им ръководител и госпожата от занималнята са изключителни професионалисти и обичат нашите деца като свои.За моя син мнението на г-н Калчев е миродавно а ако му кажа че ще го взема по рано или но обяд започва да плаче че иска да стои до края.
Какво показва това че там децата се чувстват спокойни,разбрани,с любяща грижа.
Аз както и съпругът ми също сме възпитаници но това училище и да ви кажа по времето на въпросния директор Чапкънов също се чуваха доста лоши отзиви.Даже се носеше слух че всички провинили се учители там ги пращат. Twisted Evil

Декември месец директора успя да организира много голям благотворителен концерт в подкрепа на едно болно дете от училището.
Имаше деца от много др. училища,детски градини и организации.
Даже събитието се състоя в зала Пленарна на общината която беше предоставено безвъзмездно.
Какво повече да кажа.

Аз лично с радост срещам по коридорите своите учители и много се радвам че моите деца също ще бъдат при тях.

Ето миналата седмица децата имаха тържество "Бал на Буквите" бяха се подготвили чудесно и всички бяхме очаровани колко много са постигнали децата за това кратко време.
Влезте във профила на училището  във Фейсбук и можете да видите снимки.
Сега класния им ръководител иска да се включат децата и към инициятивата "Да изчистим България за един ден" и да дадем добър пример.
Ето така се развива и показва едно ново отношение към заобикалящата ги среда.

Всички родители до един в нашия клас заставаме твърдо зад училището.

В близост се намира др. училище "Найден Геров" и голяма част от децата в детската градина която посещаваше сина ми учат там и въпреки че се ползва с добро име родителите не са доволни.
Прекалено много деца,невъзможност да се обърне внимание на всяко дете,няма място за всички в занималнята и за това повечето учители си имат частни такива.А родителите които не могат да си позволят да плащат за частна се чудят как и кой да им гледа децата след училище.

Моите уважения към авторката на темата но да обиждате така Naughty.Вместо да се жалвате тука от лошо отношение да бяхте се обърнали към регионалния инспекторат.  Thinking

Със своя пост искам да кажа че има друга гледна точка и че училище "Васил Друмев" е добро място да си запишете децата.

# 85
  • Мнения: 6
Напълно съм съгласна с госпожа Михайлова.Васил Друмев е едно чудесно училище.Моята дъщеря се чувства много добре.Преподавателите са абсолютни профисионалисти.Обръща се внимание индивидуално на всяко дете.Впечатленията ми са че както моето така и другите деца се чувстват отлично.Директорът прави всичко добро за училището,постоянно организира мероприятия.Атмосферата в училището е чудесна,както между колектива така и между децата.Някой коментари за директора са очевадни,че са на лична основа.За мен директорът прави всичко възможно за да подобри реномето на училището,но докато има хора които се опитват да направят обратното ще му е трудно.Аз като родител на дете което учи в това училище на сто процента заставам зад училището,защото то по нищо не отстъпва на другите училища.

# 86
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Хайде сега да се вкллючат доволни родители от З. Стоянов, Г, Раковски и Н, Геров, че това горе да не изглежда като чиста реклама. Simple Smile

Темата е за директорите, не за В. Друмев.

# 87
  • Мнения: 23 112
Хвалят си някои училището,били и те възпитаници там като деца...Ама като гледам грамотността на тези родители,бивши ученици на гореспоменатите училища ,съдя,че явно нивото не е особено добро и бих се замислила сериозно дали да си дам там детето.
Чудесно е,че има добри отзиви за това или онова училище,все пак личния опит е много информативен ,но се надявам тези постове да са истински ,а не волни съчинения от набедени страни в темата.

# 88
  • Мнения: 6
Да темата е директора,и както споделих той прави всичко възможно да подобри имиджа на училището.Какво лошо има да споделим и впечетленията си за самото училище.До госпожата с коментара за грамотноста,айде да не се хващаме за запетайките.Относно рекламата също не виждам нищо лошо.Детето ми учи във Васил Друмев и аз изказвам моето мнение,а то е положително.Немога да разбера защо във  всеки форум се намира по някоя остроумна женица с негативизъм,нали тук е мястото всеки да даде адекватно мнението си.Бъдете положителни,виждайте и хубавото,виждайте и това което се прави за нашите деца.Оставам с впечатление че повечето хора споделят отрицателните неща.

# 89
  • Мнения: 24 467
Хайде сега да се вкллючат доволни родители от З. Стоянов, Г, Раковски и Н, Геров, че това горе да не изглежда като чиста реклама. Simple Smile

Темата е за директорите, не за В. Друмев.

И да не се повтарят рекламите, излъчени от един и същ "потребител", дума по дума /"Васил Друмев е едно чудесно училище."/. Вкарайте малко творчество, тръпка...

# 90
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ако на мен ми рекламират училище с неграмотно написан текст, изобщо няма да го взема на сериозно и ще е всъщност антиреклама.
Предпочитам грамотни родители на съучениците на децата ми.
Последните реклами са еднакво неграмотни и с еднакъв стил, което е или един и същ потребител, или всички родители там са на такова ниво.

# 91
  • Мнения: 6
За сетен път се уверявам,че няма какво да правите, освен да критикувате.Съжелявам такива като вас.Да Васил Друмев е ЧУДЕСНО УЧИЛИЩЕ.Като виждам вие голямо творчество влагате.

# 92
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Когато има какво - критикуваме.
А ти само за да ни кажеш колко е чудесно училището ли се клонира, т.е. регистрира?
Не съжалявай, аз съжалявам такива, които дори съжалявам не могат да напишат, но иначе много разбират от училища.
За сетен път се уверявам,че няма какво да правите, освен да критикувате.Съжелявам такива като вас.Да Васил Друмев е ЧУДЕСНО УЧИЛИЩЕ.Като виждам вие голямо творчество влагате.

# 93
  • Мнения: 24 467
А- творчество, за жалост, доста от нас не вкарваме в темата, т.к. въпросното училище ни е далечно и не ни интересува конкретно.  Laughing Обаче има интересни включвания, които ме карат да приема темата като... любопитна.

# 94
  • Мнения: 6
Лилянче явно си много напред с материяла.Като те дразни мъжът ти или детето не си търси на кого да си го изкараш .Няма ли какво да споделиш относно темата.Лошо ли е да си даваме мнението.Аз имам само няколко коментара,почнах да пиша за директора и училището защото това което пишат за него не е така.Дъщеря ми е в  първи клас в това училище,и аз съм с много добри впечатления.Нямам намерения да се заяждам с другите в този форум,смисъла не е такъв.СЪЖАЛЯВАМ да ,такива като теб,много ''грамотни''.

# 95
  • Мнения: 143
За пореден път се убеждавам че в този форум има хора които просто обичат да си чешат езиците.
Аз и Доринта писахме тук само за да кажем че в това училище се отнасят добре с децата и че някой хора искат да злепоставят директора и да провокират името на училището.

А вие  си останете в темата все така грамотни и злобни.

Хубав ден на всички "НЕГРАМОТНИТЕ" се оттеглят. Mr. Green

# 96
  • Мнения: 6
Въпросната Лиляна има лични мотиви да се заяжда.Върнах се назад във форума и четох нейните коментари.Ако ги прочетете ще разберете.Наистина няма смисъл повече да коментираме,избягахме от темата.Ние си казваме мнението и в това няма нищо лошо.

# 97
  • Мнения: X
Абе нищо лично, но мъжът ми е от нея махала - до Спортна зала и 90% от приятелите му още живеят там. Трима само посмяха да си запишат децата във Васил Друмев. Двамата си отписаха децата бързо, третият каза че ще го прави като свърши учебната година. Всички останали ги записаха в Найден Геров, Раковски и училището, което е до Пикадили Чаталджа (забравих му името).
Миналата година в класа на дъщеря ми дойде едно момиченце от Васил Друмев. Тогава бяха втори клас. Не можеше нищо, все едно не е било в първи клас. Едва тази година започна да настига другите.

Аз за Васил Друмев не само, че до сега не бях чувала хубави работи, ами съм слушала само лоши. За директора пък най-много.

Последна редакция: чт, 05 апр 2012, 17:54 от Анонимен

# 98
  • Мнения: X
Ние си казваме мнението и в това няма нищо лошо.
А погледнахте ли от кога е темата?
Винаги е много забавно, когато някой току-що регистрирал се се разпише в тема на повече от две години, интересува се само от нея и започне да дава квалификации за останалите потребители.  Wink

# 99
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз също си казвам мнението и не съм казала, че има лошо някой да казва своето.
Нищо против нямам нито към конкретен потребител, нито към конкретния директор. Говоря общо и изобщо. Но някои тук са се припознали в моите обобщения за неграмотни и са се засегнали.
Няма начин да ме обидите или злепоставите с ровене по мненията ми. Грамотността няма общо с "личните мотиви". Никога няма да приема такива хора сериозно, колкото и да се кълнат, че е чудесно, прекрасно и прочее реклами.

Грамотен не е равно на злобен и обратното също не е вярно:
...
А вие  си останете в темата все така грамотни и злобни.
...

# 100
  • Варна,морето ...
  • Мнения: 683
Тази година синът ми ще е първи клас  и въпреки лошите отзиви реших да го запиша там защото ни е близо до вкъщи. Но има нещо друго ,  всичките ми познати  казват -училището е лошо, но никой не казва конкретно какво е лошото. Аз съм възпитаник на СОУ Климент охридски , което уж се води елитно , да ,но повечето излязахме с ниски дипломи и от целия випуск успяха само 4 човека да влязат в езикова гимназия  . Какво му е елитното на едно такова училище където  контролните се решават в къщи от родителите и се дават на другия ден за проверка- и ако детето има ниска оценка родителите идват да се карат и разправят с учителите , защото не могат да понесат че децата им не са гении, за каквито ги мислят.Освен че Климент се намира на центъра, нищо елитно не виждам в него и не бих записала детето си там.

# 101
  • Мнения: 2 898
Тази година синът ми ще е първи клас  и въпреки лошите отзиви реших да го запиша там защото ни е близо до вкъщи. Но има нещо друго ,  всичките ми познати  казват -училището е лошо, но никой не казва конкретно какво е лошото. Аз съм възпитаник на СОУ Климент охридски , което уж се води елитно , да ,но повечето излязахме с ниски дипломи и от целия випуск успяха само 4 човека да влязат в езикова гимназия  . Какво му е елитното на едно такова училище където  контролните се решават в къщи от родителите и се дават на другия ден за проверка- и ако детето има ниска оценка родителите идват да се карат и разправят с учителите , защото не могат да понесат че децата им не са гении, за каквито ги мислят.Освен че Климент се намира на центъра, нищо елитно не виждам в него и не бих записала детето си там.

Как определяте, че  едно училище е елитно?

# 102
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
За Варна, 3 са набедени за елитни. Велика причина е цялата работа. Едно е най-търсено май последните години. После има няколко повече от прилични „квартални“ училища и май дотам свършват обичаните от родителите /с жар Simple Smile/ училища. “Квартални“ са всички освен горните четири Simple Smile.
Четирите: Кирил и Методий, Охридски, СОУПЧЕ-то, Славейков.

# 103
  • Мнения: 2 898
За Варна, 3 са набедени за елитни. Велика причина е цялата работа. Едно е най-търсено май последните години. После има няколко повече от прилични „квартални“ училища и май дотам свършват обичаните от родителите /с жар Simple Smile/ училища. “Квартални“ са всички освен горните четири Simple Smile.
Четирите: Кирил и Методий, Охридски, СОУПЧЕ-то, Славейков.

Много ми хареса думата набедени newsm53. Имам достатъчна представа за всички изброени училища. Беше ми интересно как точно родителите ги определят като "елитни". Защото за мен това е просто мода на думи.

# 104
  • Мнения: 24 467
На мен ми е интересно не "кои" училища се считат за такива, а какви са характеристиките им, за да се сподобият с този етикет.

# 105
  • Мнения: 1 310
Как се "определят" елитните ли - на стадния принцип. Щом Минка, Станка и Пенка си записват децата в училище Х, значи и аз там, щото явно е "елитно". А, че Минка, Станка и Пенка са видели и те от други квартални човки - много важно. Crazy
И в нашия град има училища, които откровено са набедени за елитни. Не мога да си обясня, как елитно училище, с профил ИТ, няма нито един представител на олимпиади или състезания по ИТ. Това е просто абсурд.  ooooh!
Профил ИТ означава, че имат поне 5 часа седмично от посочения предмет.

# 106
  • Мнения: 169
Аз също съм съгласна, че Директорът прави училището.

# 107
  • Мнения: 2 898
На мен ми е интересно не "кои" училища се считат за такива, а какви са характеристиките им, за да се сподобият с този етикет.

Именно.

 
Много ми хареса думата набедени newsm53. Имам достатъчна представа за всички изброени училища. Беше ми интересно как точно родителите ги определят като "елитни". Защото за мен това е просто мода на думи.

# 108
  • Мнения: 5 768
Как се "определят" елитните ли - на стадния принцип. Щом Минка, Станка и Пенка си записват децата в училище Х, значи и аз там, щото явно е "елитно". А, че Минка, Станка и Пенка са видели и те от други квартални човки - много важно. Crazy
И в нашия град има училища, които откровено са набедени за елитни. Не мога да си обясня, как елитно училище, с профил ИТ, няма нито един представител на олимпиади или състезания по ИТ. Това е просто абсурд.  ooooh!
Профил ИТ означава, че имат поне 5 часа седмично от посочения предмет.
И в нашия град е така.Като кажат за едно училище ,че е елитно и всички хукват да записват децата си там.А не първо да проучат има ли качествено обучение и добри учители в това "елитно" у-ще,има ли постигнати успехи в различните направления.Абе ,заблудена работа!

# 109
  • Варна,морето ...
  • Мнения: 683
Специално за Варна "елитни" училища са тези които са на центъра , но това не значи че са добри училища , някои например лежат на стара слава.Лично аз нямам добро мнение за Климент доста отдавна,живея близо до него но не бих записала детето си там.

# 110
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Никой не харесва училището, над което има някакви наблюдения.... тъжно, но факт.

Иначе това е някакъв ориентир за добро училище без да са подредени по важност: района, обучението, директорът

Добър район - откъм очаквания за образовани и евентуално добра среда като деца. Центърът  няка как да е, защото там почти не живеят млади семейства с деца в училищна възраст.

Добри показатели на обучението - тенденция в броя на учениците /растат или намаляват/,  резултаи на изпити за следваща степен, матури, олимпиади, за мъниците и дали участват деца от съответното училище, вътрешни инициативи - кръжоци, спортни клубове, сътезания, общности и т.н.

Директрът - база, двор, управление, пушене и висчко по-горе.

# 111
  • Мнения: X

Добър район - откъм очаквания за образовани и евентуално добра среда като деца. Центърът  няка как да е, защото там почти не живеят млади семейства с деца в училищна възраст.



Това в последните години въобще не е така.  Peace

# 112
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Никой не харесва училището, над което има някакви наблюдения.... тъжно, но факт.


По-скоро,никой не харесва у-щето,в което не е записал детето си. Simple Smile
Чета много в този форум и почти не съм срещнала постинг на родител против у-щето на детето си,но затова пък много срещу останалите у-ща. newsm78

Аз също съм възпитаничка на Климент и децата ми сега учат там.Не мога да сипя само суперлативи,както и не мога да напиша нещо крайно негативно.Но миналата година след 10 юни прекарах едни 10 минутки пред списъците на децата 7ми клас от Климент и се радвах на резултатите им от матурите,нямаше оценки под Добър 4.Това ми говори поне за средата.
И още нещо.Миналата година бях на манифестацията с у-щето и над 50 % от моите учители от преди 20 години бяха там.И са още учители. Peace

# 113
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Никой не харесва училището, над което има някакви наблюдения.... тъжно, но факт.


По-скоро,никой не харесва у-щето,в което не е записал детето си. Simple Smile
Чета много в този форум и почти не съм срещнала постинг на родител против у-щето на детето си,но затова пък много срещу останалите у-ща. newsm78


Мислила съм и аз като теб. Детето ми не учи в най-близкото училище. Нагледала съм се на какво ли не там докато стигне училищна възраст. Не това беше причината да изберем друго. Но е факт, че не си давах сметкаче и другаде е близка ситуацията.
Обаче по работа и покрай училището на детето имам вече наблюдения и над други училища. Няма такова, което да ми хареса/особено до степен да фго обевя за прекрасно/. Някъде има едно, другаде друго. Навсякъде се пуши пред вратите на училищата. Навсякъде вътре се влиза и с кучета /променливо е само времето. в което това не води даже до забележка/. Почти навсякъде децата са безконтролни на двора /променлива е степента - има или няма учител на двора/.  Салони няма почти никъде. Където им аподобия се брои за лукс. И т.н.

Бях възхитена от едно училище, на чиято врата пишеше, че външни лица влизат след записване на данни и разрешение от портиера. Възхитата ми трая до момента, в които трябваше да вляза. Влязох абсолютно не обезкоявана в качеството си на външно лище.

Има една илюзия, че непознатото е добро. Само защото не си бил в контакт с проблемите му. А това страстно да хвалиш училището на детето си като най-доброто, е или безкритичност, или комплексарщина, или  белег, че си в управата. Полумайтап, но....

# 114
  • Мнения: 2
От всички тези коментари, човек по скоро да предположи,че имате лични проблеми с учителите или по скоро с директорът на училището! 
Как би могъл един родител, да разбере от всички тези коментари дали децата в училището се чувстват добре, дали се учат добре и дали излизат достатъчно подготвени? Защо никой не дава конкретни причини, за това че не харесва училището? И родителите които са изместили децата си от това училище,дайте причините за това. С учители ли сте имали проблеми или с деца, или евентуално с директорът. 
Споделяйте мнения, които биха били полезни за околните. 
Майка ми е учила в това училище навремето, брат ми и аз също сме учили.
Вярно е че сме имали проблеми с преподаватели, но това не е било повод да ни изместят от училището,а по скоро начин, по който да се научим да се борим.
Коментирате,че училището станало основно....  И причината за това било директорът....  А в такъв случай кой е виновен или каква е причината, за това че университетите приемат студенти вече и с двойки?  (не говоря за свободния)

# 115
  • Мнения: 8 270
Pettrova, регистрира се само за да пишеш в тема от преди 4 години?!

# 116
  • Мнения: X
Случайно да забеляза, че темата е от преди четири години?

# 117
  • Мнения: 2
След толкова години мълчание "ненамеса" ...
Да си  коригираме някои факти:
1.Училище "Васил Друмев" е СОУ от 1993 до 2015 година , т.е. предходния директор е бил директор на ОУ / от 1989 до 1993 / и на СОУ /от 1993 до 1998 г./
2.Сградният фонд е от 14 класни стаи , т.е. в него НЕ могат да се обучават 800 ученици. Толкова са се обучавали в
далечното минало- на ТРИ смени. През 1998 г. учениците са 595 с 6 групи за целодневно обучение.
3.Профилираното обучение в гимназиален етап, "благодарение" на драстично увеличения прием в профилираните гимназии / над 500 ученици за 5 години/ , поетапно замира и през 2015 е изпратен последния випуск.
4.Всички учители през периода на " авторитарното" управление са напуснали училището  като пенсионери и по самостоятелно желание. Съкратените поради съкращаване на щата , продиктувано от намалението на броя на учениците, в 90% от случаите е съчетано с препоръки, които са спомогнали за бързо намиране на работа. И то в елитни училища - НГХНИ, V ЕГ,IV ЕГ и прочее.
5.За съжаление на анонимните доброжелатели, които се скриха напълно умишлено, реалностите в момента са доста по-различни. В момента в училището /със същия директор между другото/  се обучават 500 ученици от 1 до 7 клас и 210 ученици на целодневен режим, т.е. повече от  1998 г.
6.Училищният екип е достатъчно добре структуриран , с прилив на "млада"кръв,  и ще работи и при следващия директор...в името на децата и Училището!
   

# 118
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308

Добър район - откъм очаквания за образовани и евентуално добра среда като деца. Центърът  няка как да е, защото там почти не живеят млади семейства с деца в училищна възраст.



Това в последните години въобще не е така.  Peace



Подкрепям .
Разбира се,че в центъра също живеят много  млади семейства с деца в градинска и училищна възраст.
Колкото до училищата-да,някои от тях лежат на стара слава.И да,много зависи кой и какъв е директора.

Общи условия

Активация на акаунт