До каква възраст е редно да "учим" с децата?

  • 8 255
  • 78
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 367
Мерси на включилите се.
Аз лично чудесно знам какво става в у-ще и какво се учи,както възнамерявам да е и в бъдеще,най-малко защото живеем в друга страна и всичко е ново и за мен. Мисьлта ми беше по-глобална,а именно до кога и в каква степен родителите приемат образов.за децата си като ежедневен ангажимент за себе си.Аз много старателно се опитвам да се "измъквам" от ежеминутно контролиране на деня им,самостоятелни са в много отношения и това помага на мотивацията им (засега),ще ми се така да е и с у-щето,като цяло. Свидетел съм на домове в к родители не спят, за да правят вулкани,разстройват се истински от 6 на релси по математка и пр-понеже това съвсем не е моя случай ми се щеше да чуя от повече народ тук.
*
Дом.обучение е съвсем различна концепция.

# 16
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Ако едно дете се сеща само да си напише домашните и да си прочете урока, може да не се сяда с него. Ако се отнася нанякъде и не му пука, за съжаление се учи доста време с него.

А това 6 - , някои се шашкат при първите си деца, защото скучаят. С вторите са по-заети  Joy и вече не им пука толкова.

Една съседка ме помоли да гледам час два синът и, като се прибере от училище. Ами детето първи клас, влезе и аз му дадох компютър да играе. А то ме попита къде да си напише домашните, седна написа си ги и седна на компютъра. Ами сладурче.

# 17
  • Мнения: 24 467
Това пък е въпрос на мяра. Аз не желая нито сега, нито на по- късен етап да "абдикирам" от основна за детето ми дейност, която е изключителна важна част от живота му.
Важно е именно "в каква степен". Конкретно аз не чета уроци, никога не съм чела, нито съм писала домашни. Вида на моята намеса се свежда до редовна проверка /за мен е задължителна/ и възлагане на допълнителни задачи с по- висока трудност от даваните в училище /не говоря само за математика, а и за български и английски, примерно/, тъй като намирам, че учебната програма не дава възможност за изява и не извежда на повърхността някои възможности, а оставени така те ще закърнеят. Не разчитам в тази насокя на един учител /който и да било той/ да обърне индивидуално внимание точно на моето дете, да му възлага индивидуални задачи и да проследява индивидуалното му развитие, като го стимулира по съответен начин. Общественото образование у нас няма такива цели и аз не ги и търся.
И за мен е прекалено да правя домашни, особено пък да го имам за свое задължение и да го върша за сметка на личното си време и пряко желанията си, още по- прекалени са ми терзания по повод успеха и конкретни оценки. За да рисува синът ми, обаче, се наложи аз да седна да му поясня похвати, защото учителката по конкретния предмет ако липсваше и телом би допринесла в повече за развитие на децата в тази насока. За математиката освен курса му обяснявам състезателни задачи, защото в училище нямат време да се занивамат специално с него. По БЕЛ прави съчинения, т.к. в училище затова не остава време /деца 20-30 на куп с различни възможности- не може да се очаква нещо различно/. По английски чете и превежда у нас, т.к. децата в класа масово не знаят думите от преди две години, ка- моли граматика, превод на текст и упражнения.
Домашните иначе си прави от І-ви клас сам. Там участието ми приключва с проверката и корекция на грешките.

# 18
  • Мнения: 6 031
Домашните си подготвя сам - първи клас е. Аз правя диктовки и давам задачи за упражнение.
Мисля, че колкото е по-самостоятелен, толкова по-добре.

# 19
  • София
  • Мнения: 6 999
Според мен много зависи как учим с децата си.
Едно от най-важните неща свързани с училището е да се научат децата КАК да учат.
Имам печалния опит със сетра ми, която на 14 години нямаше никаква идея как се учи, защото майка й я оставяше да се справя сама от 1-ви клас. Последиците: има и 2-ки и 6-ци по всеки предмет без никакви знания.
Всеки си изгражда сам системата на учене, но система трябва да има, иначе резултатите куцат.

Помогам и насърчавам, но никога не правя нещо вместо детето си.  Stop

# 20
  • София
  • Мнения: 1 379
Ежедневен ангажимент ми е образованието на детето ми дотолкова, доколкото това му е основната дейност. Вече не съм съвсем в час с нещата, които учи (в детайли), но почти ежедневно се информирам как са минали часовете.
Никога не съм учила заедно с него, само проверявах. По-добрият вариант е детето самостоятелно да се подготвя, като разбира се преди това е възпитано да е максимално отговорно с нещата, с които се занимава.
Все още се разстройвам от 6=  Laughing вероятно защото нямам друго дете Wink

# 21
  • Мнения: 315
2 клас е ,оправя се сам помагам само когато е нужно

# 22
  • Мнения: 5 018
На мен никога не са ми висяли на главата докато бях в училище. На сестра ми също. Но братчето ми, сега е 7-ми клас, ами - още му "висим". Задачите по математика от миналата година ме затрудняват, говорим за геометрията, с алгебрата нямам проблем. Що се отнася до разказвателните предмети - ами тия автори са луди! Имам висше образование, филолог съм, имам претенции, че общата ми култура е висока, но текстовете и съдържанието на уроците понякога дори за мен са непосилни. По история последно учихме за Пелопонеската война и т.н. Ами историята на древна Гърция е изключително интересна, но запомнянето на всичките тези имена на битки и пълководци....  След това минахме на биологията.. Ми трудно си е, това е моето мнение. Peace
Имам първокласник. Правим диктовки, помагам при необходимост, проверявам задачите. Ще видим занапред как ще се развият нещата.

# 23
  • Мнения: 24 467
В моите учебници по математика, примерно, имах уроци, които разясняваха подробно как се решава даден тип задачи с примери и след това- задачи за упражнение. В учебника на детето до ІV клас такова нещо няма, освен разяснения за сметките- как се умножава и как се дели. Текстовите задачи, онези, които развиват именно мисленето, не са разглеждани. Интересно на каква база тогава се дават по състезания и конкурси? И да иска, едно дете не може да се подготви по тях само.

# 24
  • Варна
  • Мнения: 2 378

Според на деца това е 6 равно. Трети клас е. Учим заедно по някои предмети. по математика например проверявам вече решените в упр. тетрадка задачи. След това преписва. Разказвателните са ни голяяяма мъка-чете, нищо не разбира, пак чете, обяснявам, опростявам, пак чете ...докато сам напрваи изложение от няколко кратки, но смислени изречения. Така, до победата.

# 25
  • Мнения: 3 367
Разбирам чудесно аргументите да се помага при нужда и да се следи кое къде е. Това което не бих искала в нашия дом е да трябва да разтоварвам раница на 10 годишен младеж и да питам по 20 пъти "имаш ли домашно". Грижа се за храната и дрехите на децата,но откакто се справят сами, ги оставям да го правят 300% сами при предвар.заложени от нас избори и параметри,дори с риск някой да иде с различни чорапи на у-ще.
Интересно ми е защо родителите намират за нужно да поправят домашните у дома,питам от чисто любопитство. Аз не поправям,намирам това за задъжление на учителката (ако ли не се поскарахме няколко пъти),домашното за моят мозък е самост.работа на детето у дома,ако има проблем-там съм,ако ли не-оправя се и после си сърба попарата при нужда. Всеки уикенд минаваме през всички хартии и обсъждаме,но съвсем старателно аз се меся много умерено,не виждам как иначе децата биха поели инициатива и ангажимент сами,вероятно има и други начини,но аз не ги знам..
Не обсъждам допълнителни занимания и екстри-говоря за елемент.ежедневие и задачките около него.

# 26
  • usa
  • Мнения: 2 113
моят опит показва, че до кога ще учим заедно с детето зависи от него. аз си имам от двата вида - такива, които хич и не ги знам кога си пишат домашните и такива, които ако не седях да му повтарям "пиши, пиши, пиши!" никога нямаше да ходи с написано домашно на училище. и пак редовно беше без някое домашно понеже или забравила да го предаде, или забравила изобщо, че трябва да го направи  Close... и така си повтарях и си късах нервите до седми клас. правех планове, решавах да я оставя да си носи последствията, градих стратегии - нищо. докато в един момент изведнъж се промени на 180 градуса и за мое най-голямо изумление стана изключително организирана и старателна. сестра и е пълна противоположност - от момента, в който тръгна на училище си се оправя идеално напълно самостоятелно без никакъв надзор. дори да съм се опитвала в началото да участвам по някакъв начин, съм била отсвирвана. а като разглеждам и случая с брат им, ми хрумва, че процесът доста зависи и от учителя. синковецът би се оправял сам, но поне 3/4 от домашните му изискват участието на родител и детето не може да се оправи само Rolling Eyes. та ща, не ща за сега - 7 годишен, ми се налага да му вися на главата.
домашни не проверявам как са направени, помагаме когато ни питат, но с първородната се налагаше буквално да и вися на главата и да дудна, за да пише. иначе седеше пред домашното с часове, гледаше в пространството и нищо не свършваше. и хич и не се впечатляваше от последствията.

# 27
  • Мнения: 3 491
Това което не бих искала в нашия дом е да трябва да разтоварвам раница на 10 годишен младеж и да питам по 20 пъти "имаш ли домашно".
Това зависи и организацията на училището. Нашите деца имат от втори клас нататък (при по-големия беше от 3-ти) тетрадка-календар, в която пишат какви са им домашните и какви събития предстоят в училището. Задължително се иска всеки ден родителят да се е подписал, т.е. да е показал, че знае какво има да прави детето му. От своя страна учителката контролира дали родителят се е подписал и слага печатче върху подписа. Това поне спестява въпроса "имаш ли домашно". Simple Smile
Кой доколко се задълбава в домашните вече е друга работа.

# 28
  • Мнения: 9 785
До трети клас някъде контролирах повече. И то по-скоро проверявах домашните. Оттогава насам се справя сама. Учудвам се как и на тази възраст има родители, които учат с децата си, но явно зависи от самите деца. Имам шанс със синът ми и на мен да ми се случи hahaha.

# 29
  • в страната на абсурдите
  • Мнения: 1 237
детето ми е в трети клас.помагам по разказвателните предмети-все още не умее да разказва добре.по немски помагам,когато има нужда.по другите предмети се оправя сам.

Общи условия

Активация на акаунт