ШЕСТИ клас

  • 46 425
  • 757
  •   1
Отговори
# 675
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 740
И аз не мога да разчитам на мъжа ми. Добре се справя като цяло, старае се, но все не й достига малко.
Докато решаваше прословутите тестове по математика, за които dundi ви сподели, видях къде има пропуски и е позабравила и направихме преговор на целия материал, но това ми костваше 10 дни отпуск и много нерви. За съжаление, има пропуски и по БЕЛ, макар че е специализирана паралелка, но силите и времето не ми стигнаха за толкова обстоен преговор.
Почивните дни учи по английски и гледаме да отхвърли някои от разказвателните предмети, защото особено при втора смяна не успява да смогне.

# 676
  • Мнения: 762
Здравейте, от събота до днес включително, дали е седнала за два часа над учебниците. Нямали за писане, учене изобщо пълна веселба. Днес я оставих на самотек,  да я видя докъде ще стигне. От 8 до 12 ч седя пред компютъра, телевизора, яде, къпа се, но до учебници не я видях да стигне. Решила съм, тази седмица да я оставя, да се издъни ако ще, белким после и дойде акъла в главата.

# 677
  • Мнения: X
При нас се започна сериозното изпитване, няколко входни нива - по БЕЛ - 5,00; по математика - 5,85. Май скоро пълно 6 няма да видим по основните предмети. Малка грешка и веднага ти пада резултата, а в ел.дневник не закръглят, пишат и десетите, и стотните.  Crazy

Elysana, всички деца са така - имат си и нужда от лично време. Аз се чудя как да намираме баланса - хем да се учи добре, хем да не се претовари; понякога даже ми става жал - цял ден на училище, а събота и неделя - школи. Едната школа ни е в нечовешко време - неделя 8.00 ч сутринта математика и то доста далече от нас; ставаме в 6.45 ч. Та поне вечер моята я оставям 2 часа да си прави каквото й скефне.

# 678
  • Русе
  • Мнения: 1 795
При нас пък проблемът е друг. Той знае, че първо трябва да си научи, а после са компютърът и ТВ. Сяда да учи, след половин час казва, че си е научил по всичко. Ако имам време да го изпитам, се оказва, че урокът е прочетен само веднъж и съответно не е научен добре. После го виждам, че вечерта например в 22 часа пише някакво домашно. Отговаря ми, че бил забравил за него и добре че бил на скайпа, че приятелите му казали, че имат домашно. Аз мога ли да знам по всеки предмет какво домашно има, за да изконтролирам, дали всичко е написано? А необходимо ли е в 6-ти клас да контролирам, дали си е научил добре уроците и дали си е написал всички домашни. Мене никой не ме е контролирал в 6-ти клас, че и доста по-рано и пак знаех, че първо трябва да си науча качествено по всичко и после останалите забавления.

# 679
  • Пловдив
  • Мнения: 10 447
И аз смятам, че в 6 клас не би трябвало да има нужда да съм като стражар на пост и да проверявам всичко, ама се налага. И моята на теория знае, че първо трябва да си свърши работата, а удоволствията остават след това. Да, ама не. Теорията е едно, а практиката показва съвсем различни неща.
И резултатите го показват. Не пипна нищо по история и съответно получи 4 на входното ниво.
Днес да видим какво ще направи по ЧП, но като знам как нищо не е чела, няма на какво да се надявам.
Довечера - родителска среща, не вярвам да чуя нещо ново освен обичайните неща.

# 680
  • Мнения: 2 704
Дунди, помагалата по БЕЛ са много добри ! Благодаря !
А по математика има ли подобно ?

# 681
  • Пловдив
  • Мнения: 10 447
Дунди, помагалата по БЕЛ са много добри ! Благодаря !
А по математика има ли подобно ?

Тази вечер на родителската  среща госпожата по МАТ каза, че ако децата изрешат изцяло сборника за 6 клас на Коала прес, ще са много добре подготвени за атакуване на седми клас.
Има и отделен сборник с тестове, пак син /обаче това ми го дадоха, не е по препоръка на учителката/. И още едно в същия цвят - Тестове върху материала за 5 и 6 клас

http://www.book.store.bg/p27931/sbornik-po-matematika-za-6-klas- … ntin-bekriev.html
http://www.book.store.bg/p31161/sbornik-kontrolni-raboti-i-testo … ka-rangelova.html
http://www.book.store.bg/p15612/testove-novi-tematichni-i-obshti … na-rangelova.html

Аз се надявам поне първото да изреши максимално, но от там са им домашните, както и всички ваканционните такива.

# 682
  • Мнения: X
Тази вечер на родителската  среща госпожата по МАТ каза, че ако децата изрешат изцяло сборника за 6 клас на Коала прес, ще са много добре подготвени за атакуване на седми клас.
Не много добре, а повече от отлично. Това е огромен брой задачи - в изданието от 2009 година са 1057 задачи ( без да броим тестовете и контролните работи), като някои стигат до подточка Ч.
Скромното ми мнение е, че отлични резултати могат да се постигнат и с далеч по-малък брой задачи, които обаче трябва да са добре подбрани. Понякога голямото количество еднообразни задачи може да има обратен ефект.

# 683
  • на майната си
  • Мнения: 437
Момичета, дайте едно рамо. Сега като се хванах да я мъча с математиката открих, че и е изключително трудно да разбере, особено при изваждане и деление, как се намира неизвестно  ooooh!. Опитах всичко, за което се сещам, но продължава да греши. Дали някоя от Вас се сеща как да го обясня така, че да и се изясни?

# 684
  • Мнения: X
Момичета, дайте едно рамо. Сега като се хванах да я мъча с математиката открих, че и е изключително трудно да разбере, особено при изваждане и деление, как се намира неизвестно  ooooh!. Опитах всичко, за което се сещам, но продължава да греши. Дали някоя от Вас се сеща как да го обясня така, че да и се изясни?
Ако си пробвала с правилата за намиране на неизвестно, но не ги е разбрала, можеш да опиташ по следния начин.
Например:
Х:5=7, под уравнението написваш верен пример с числа.
6:2=3
Нашият Х съответства на 6 от примера с числа.
 Как в числовия пример ще получим 6 от другите две числа? Ами като ги умножим. 6=3.2, значи и за Х ще подходим по същия начин.
Гледате коя буква (число) от уравнението над кое число от примера се намира и в  6=3.2 ги поставяте на тяхно място.  Получава се:
6=3.2
Х=7.5
Така обяснено изглежда малко сложно, но като го направите няколко пъти, детето ще свикне.
По същия начин се действа и в останалите случаи.
Другият вариант е да научи правилата, но може да отнеме известно време.

# 685
  • на майната си
  • Мнения: 437
Благодаря, аз съм с доста математики, но не съм педагог и точно по този начин я накарах да си проверява неизвестните. Забелязвам, че я затрудняват предимно търсене на умалител и делител. Ще продължавам да дерзая и все ще трябва да го запомни.
Сега ще сваля от нета и тестове още от 4 клас за намиране с естествени числа, за да може с по-прости примери да отработва правилата. Точните науки определено я затрудняват.

# 686
  • София
  • Мнения: 3 824
Сетих се как сестра ми обясняваше на неин ученик задачките с х за 5-6 клас. Бяхме ученички тогава и незнам на нея ли и беше хрумнало или го беше чула отнякъде, но много ми хареса идеята. Идеята е от мита за децата, които минават под дъгата и щом преминат момиченцата се превръщат в момченца, а момченцата в момиченца. Ако равното (=) e дъгата, когато прехвърляме число от едната страна на равенството то отива с обратен знак -> + се превръща в - и обратно, : се превръща в . и обратно. Ако нищо друго не свърши работа може да пробваш такова обяснение.

# 687
  • на майната си
  • Мнения: 437
 Simple Smile сладко е това с дъгата. Обратният знак беше първият опит, но и снощи на въпроса при:
а:Х=b
а-Х=b

какъв е знака пред B - отговора беше "равно" и аз онемях, е такова чудо на мен не ми е идвало до главата и не мога да си представя какво точно се върти в нейната.
За да не превръщам в спам, благодаря, ще опитвам пак.
Успех на всички.

# 688
  • София
  • Мнения: 3 824
Добре, последна идея  Laughing  Опитвала ли си да и обясниш без математическа терминология - с везна или един кантар на пазара.
От двете страни на равното трябва да има еднакво тегло. В твоя пример ако една хикста от А тежи колкото Б, значи очевидно, ако сложим на кантара само А, за да е равно от другата страната трябва да има Х пъти по Б.
Ако имате везна вкъщи или готварски кантар може  и нагледно да покажеш  Laughing

# 689
  • Мнения: 762
Жасмина, девойката има свободно време, не ходи на школи и уроци, така че не я жаля. Просто си мисли, че като е шести клас вече е голяма и всичко може, за съжаление ще и се наложи да разбере чрез рестриктивни мерки , че нещата не стоят точно така.

Общи условия

Активация на акаунт