Частни училища-информативна тема

  • 70 362
  • 955
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: X
Жасмин, хайде да ходиш на почивка бе мадам.
Много е тежко в тази жега човек да ти чете купищата....  дай малко почивка и на себе си, и на мен.


Нито те карам да ме четеш, нито желая да ме занимаваш с проблемите си.  Naughty

# 406
  • Мнения: 50 950
е коректно да вземем и най-добрите 2 частни - ААУ и АК. Тук въобще няма съмнение кои водят - естествено, че частните.

Защо няма съмнение? Защо да е естествено? Дай аргументи ако обичаш. И особено за ААУ.

# 407
  • София
  • Мнения: 19 932
Мецане, редактирах си  предходния пост и в него съм дала моята класация. Peace

Жасмин, все забравям да ти напиша нещо. Назад беше казала, че не те интересува БЕЛ, понеже навън не се искал.. Представи си обаче, че за доста хора усвояването и на този  предмет  е важен критерий, без значение дали детето е в ДУ или ЧУ. Не бих приела децата ми да не се справят и да не знаят  езика , да  не са достатъчно грамотни, да нямат поне бегла представа от нашата литература,   ако ще после не в чужбина,  а на луната да искат да учат. А и матурата по БЕЛ съвсем разбираемо се ползва като главен критерий за сравнение, тъй като само по този предмет  е задължителна за всички.   А децата от училища, справили се отлично с БЕЛ, са  по подразбиране в челните позиции и по другото. Те нещата са пряко свързани, показват мотивацията за учене и потенциала на децата не по един предмет сам по себе си , а по всички.

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 14:21 от пенсионирана русалка

# 408
  • Мнения: 1 007
Мисля, че твърде много се набляга на успеваемостта на децата като цяло в дадено училище - това е реклама на училището, но не и на децата в него. Ако моето дете е сред 5-те най-добри от 120 деца в даден випуск от дадено училище и се конкурира успешно със 7-8 хиляди от цяла София, за мен училището е добро, дава възможност дете като моето да вземе максималното. А това, че останалите 115 деца от същия випуск на същото училище не се възползват от същите възможности, мен не ме касае - това касае директора на училището, учителите и т.н. Конкуренцията между училищата е нещо много различно от тази, между учениците. Затова и гледането на НВО (особено ако се има предвид само първи модул) е най-голямата грешка, която може да допусне родител при избор на училище. Държавните училища създават условия за влизане в най-конкурентните гимназии, а после - и университети. Друг е въпросът кой как ще се възползва от тези възможности.
Все пак (ако са верни наблюденията ми) тук пишат родители, а не директори/собственици на училища. А за един родител е важно как се представя неговото дете, а не училището, в което то учи.

Изобщо не съм съгласен с това. Средата, в която е детето, оказва силно влияние върху него. И разбира се, че НВО е критерий. Не можеш да ме убедиш, че няма разлика дали детето ми ще учи в училище, което е на 5-о място или в такова на 95-то. Когато си заобиколен от по-посредствени деца, с по-лошо възпитание  и т.н., ти пак може да си отличник, но мислиш, че си върхът, просто защото се сравняваш с посредствени. И не знаеш, че на друго място има много по-"върхът" от тебе. Когато си заобиколен от силни деца, всички отличници, с интерес към знанието и т.н., виждаш, че не си върхът и има и други добри колкото тебе, а има  по-добри от тебе.
Държавните училища създавали условия за влизане в най-конкурентните гимназии - нонсенс е това според мен.

Ами какво да те убеждавам, то е така Simple Smile Дъщеря ми беше пълна отличничка в кварталното ДУ, сега е пълна отличничка в гимназията, приемаща ученици с най-висок бал. Т.е. двете училища създават условия да има качествено образовани деца. В 91 НЕГ се възползват от тези условия повече деца, в кварталното - по-малко. Но мен статистиката не ме интересува - важно е моето дете да излезе със знания и да пребори конкуренцията при кандидатстване. Кварталното ДУ осигури тази възможност при кандидатстване след 7-ми клас. Надявам се НЕГ да я осигури за кандидатсвате във ВУЗ.
Та, ако мечтата е била влизане в най-добрата гимназия и тази мечта се е сбъднала, с какво моето дете е ощетено от това, че по среден успех от НВО предишното училище не е в челните места, а някъде надолу?
Училищата трябва да се сравняват по брой успели да влязат в най-конкурентните места деца, а не по среден успех. Ако нашето ДУ е "отгледало" 5 деца с бал, достатъчен за НЕГ и СМГ с немски, колко такива деца е "отгледала" "Света София" (примерно). По този показател трябва да се сравняват училищата, а не по среден успех от НВО. И пак е относително.

# 409
  • Мнения: 7 683
Света София е "отгледала" много повече от 5 деца с бал, достатъчен за всяка гимназия.

И има голяма разлика между това да си пълен отличник в квартално у-ще и такъв в елитна гимназия примерно. В кварталното у-ще си минавал и си се чувствал едва ли не като Бог по знания, а в елитното у-ще с учудване установяваш, че всички знаят не по-малко от теб и доста от другите знаят дори повече. Знам много за такива деца. Дъщеря ти е някакво изключение, или пък сега в НЕГ учи поне пет пъти по-здраво, отколкото в основното си.
Или пък основното, което е завършила, е на челните места в класациите по НВО.

# 410
  • Мнения: 7 683
Мецане, редактирах си  предходния пост и в него съм дала моята класация. Peace


За НЕГ е ясно, но много ще ми е интересно да разбера защо поставяш 73-то преди Веда и Ерих Кестнер. И до 7ми клас също ли ти е такава класацията?

# 411
  • София
  • Мнения: 62 595
Дали пък все пак НЕГ не води, как мислиш?Wink


Хм, русалке - за НЕГ аз зададох въпрос. Не твърдение.
Попитах с какво Увекинд е по-лошо от НЕГ. БЕЛ не ме интересува, нито НВО, това са неща, които нямат тежест навън. В НЕГ взимаш ли IB? С по-добър немски ли излизаш, отколкото от Увекинд?



Не съм подминала въпроса за увекинд, защото нямам никаква информация за него. И все пак, какво значение има това с ІВ дипломата и твърдението за два чужди езика? Вече посочих нееднократно, че до седми клас няма държавни училища, които да са чуждоезикови, независимо, че някои проформа пишат езикови профили, както и че частните училища търсят своята ниша, и за всички тях тази ниша е езиковата подготовка. Дори така, не всеки търси точно такава подготовка, а повече го интересува математиката и другите фундаментални науки, а не езиците. Защо да сравняваме до седми клас чуждоезикова подготовка, която дори не се застъпва в държавните? Все едно аз да търся в увекинд неща, които предлага балетното или музикалното. За гимназиално ниво - в държавните езикови, че и май в частните такива, се започва учене на езика от А и Б - какво сравняваме пак?

И като си се влюбила все в училища, които нямат нищо общо с образователната система, и постоянно изникват, какво точно очакваш? Единственият близък аналог е АК, но и там се водят по друга система, и аз не бих се наела да сравнявам, защото си карат по техен правилник.
Отделно, наистина, някой знае ли доколко икономическите частни гимназии са сравними с държавните? Или другите видове професионални? защото има една-единствена частна математическа, и както се вижда, нещо им куцат нещата с гимназиалния курс откъм събиране на деца за паралелка. Кой би рискувал да си запише детето там и да изпусне питомното в някоя държавна математическа или езикова, че и дори професионална, за да се окаже накрая, че няма да има клас и да се чуди как да се спасява и къде да ходи! Вече започвам да си мисля, че от луд ентусиазъм и радост, си станала абсолютно безкритична към всичко, на което отпред му пише "частно" или "американско" или "френско", или "английско" или "немско", но извън българската образователна система.

# 412
  • София
  • Мнения: 19 932
Не, Мецане. До 7 клас  не бих ги класирала така. Peace


# 413
  • София
  • Мнения: 19 932
Извинявам се за повторния пост , натиснах просто грешен бутон. На другия ти въпрос , Мецане, ще отговоря по-късно.

# 414
  • Мнения: 11
В край на сметка ще ми отговори ли някой на въпроса? ooooh!

# 415
  • Мнения: 1 007
Света София е "отгледала" много повече от 5 деца с бал, достатъчен за всяка гимназия.

И има голяма разлика между това да си пълен отличник в квартално у-ще и такъв в елитна гимназия примерно. В кварталното у-ще си минавал и си се чувствал едва ли не като Бог по знания, а в елитното у-ще с учудване установяваш, че всички знаят не по-малко от теб и доста от другите знаят дори повече. Знам много за такива деца. Дъщеря ти е някакво изключение, или пък сега в НЕГ учи поне пет пъти по-здраво, отколкото в основното си.
Или пък основното, което е завършила, е на челните места в класациите по НВО.

Не, учи по един и същи начин, дори в осми клас беше по-спокойно, защото се отдаваш почти само на езика. Ако си издържал гърча на седми клас, нищо не може да те уплаши нататък Laughing
Опитвам се да обясня, че ученето в периода 5-7-ми клас е предимно личен ангажимент. Училището може да помогне с база и преподавателски състав (което го имаше в нашето ДУ), но ти решаваш дали да се отпуснеш на фона на по-посредствената среда, или да учиш здраво. Аз не бих се доверила дори на по-елитно обкръжение. Не го правя и сега. НЕГ може да е елитна гимназия, но самият факт, че учиш там не те прави елитен - върху това се работи непрекъснато, през всичките пет години, всеки индивидуално за себе си.

Ще дам пример с кварталното ДУ. По някакъв проект, в 4-ти клас изучаваха японски - в колко частни училища го има това? Ако искаш, се възползваш от тази уникална възможност, ако не искаш - не се възползваш. Не че за една година може да се научи кой знае колко, но си е едно докосване до далечна култура, запознаване с живи японци и езика им, писмеността им. За мен това е ценно.

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 14:46 от Химикал

# 416
  • Мнения: 1 970

Опитвам се да обясня, че ученето в периода 5-7-ми клас е предимно личен ангажимент. Училището може да помогне с база и преподавателски състав (което го имаше в нашето ДУ), но ти решаваш дали да се отпуснеш на фона на по-посредствената среда, или да учиш здраво. Аз не бих се доверила дори на по-елитно обкръжение. Не го правя и сега. НЕГ може да е елитна гимназия, но самият факт, че учиш там не те прави елитен - върху това се работи непрекъснато, през всичките пет години, всеки индивидуално за себе си.

Абсолютно точно казано! Пример за мен беше наблюдаваното в АК покрай голямата ми дъщеря - да, от всички се изискваше много, всички се набираха особено в чанча 9-10 клас, с груповите работи, когато се случва един да изтегли останалите няколко в групата, но после те му се отблагодаряват там, където той не е така на ниво, както те, но се страят и работят здраво. Естествено, има и неиздържащи, и издънили се и отказващи се , но общо взето влака се кара компактно, има оставащи по гарите и това се случва действително, но едва след като всички - и преподаватели и администрация и приятели са направили всичко.
А осъзнатото чувство за елитарност (нахъсват се, спор няма), съчетано със снобарията на някои от децата и простотията или лигавщините на други (все пак има всякакви особено първите две години) е такъв коктейл Молотов, че нямам думи. И през такъв период минаха, навирили носове и по всичко светнати, нямам думи. Но се приземиха, слава богу... Знаете, пуберството е тежък период.

А за БЕЛ - Жасмин, не знам къде искате да учи детето Ви, но от випуска на дъщеря ми в АК имаше немалко които ходеха на уроци по БЕЛ в 12-ти клас, защото бяха условно приети в добри английски унита и едно от условията беше - 5.80 или 6.00 на матурата по БЕЛ. Тогава катедрата в Колежа беше още на Еми Барух по БЕЛ, но те се застраховаха и с уроци, за да са сигурни, че ще отговорят на изискването на англичаните за оценка..
Така че, това че искаш да учиш навън не означава автоматично, че можеш да зачеркнеш БЕЛ.
И в този ред на мисли, само да добавя - в ААУ такъв предмет изобщо няма....
Там има Ай-Би, разбира се, друга е системата, но само като факт...

# 417
  • София
  • Мнения: 19 932
Света София е "отгледала" много повече от 5 деца с бал, достатъчен за всяка гимназия.

И има голяма разлика между това да си пълен отличник в квартално у-ще и такъв в елитна гимназия примерно. В кварталното у-ще си минавал и си се чувствал едва ли не като Бог по знания, а в елитното у-ще с учудване установяваш, че всички знаят не по-малко от теб и доста от другите знаят дори повече. Знам много за такива деца. Дъщеря ти е някакво изключение, или пък сега в НЕГ учи поне пет пъти по-здраво, отколкото в основното си.
Или пък основното, което е завършила, е на челните места в класациите по НВО.


Опитвам се да обясня, че ученето в периода 5-7-ми клас е предимно личен ангажимент. Училището може да помогне с база и преподавателски състав (което го имаше в нашето ДУ), но ти решаваш дали да се отпуснеш на фона на по-посредствената среда, или да учиш здраво. Аз не бих се доверила дори на по-елитно обкръжение. Не го правя и сега. НЕГ може да е елитна гимназия, но самият факт, че учиш там не те прави елитен - върху това се работи непрекъснато, през всичките пет години, всеки индивидуално за себе си.


+1  Peace

# 418
  • София
  • Мнения: 62 595
Света София е "отгледала" много повече от 5 деца с бал, достатъчен за всяка гимназия.

И има голяма разлика между това да си пълен отличник в квартално у-ще и такъв в елитна гимназия примерно. В кварталното у-ще си минавал и си се чувствал едва ли не като Бог по знания, а в елитното у-ще с учудване установяваш, че всички знаят не по-малко от теб и доста от другите знаят дори повече. Знам много за такива деца. Дъщеря ти е някакво изключение, или пък сега в НЕГ учи поне пет пъти по-здраво, отколкото в основното си.
Или пък основното, което е завършила, е на челните места в класациите по НВО.

Да, бе, да, елитно училище! Какви елитни училища, и изобщо кой журналист го вкара това в обращение! Има желани училища. Затова ли и деца от СвСофия ходят на частни уроци? То и там "отгледаните" отличници за елитните държавни и АК, все са минали през същото, което и "отгледаните" от държавните - база в училище, плюс уроци, курсове или самоподготовка поне толкова часове, колкото учат и в училище.
Който е свикнал да учи от първи до седми клас, той ще учи и от осми до дванайсти. И за да те шокирам още повече, когато събереш трийсет отличници в един клас,, влезли с пренебрежителни разлики в баловете, то пак се получава равномерно разпределение по успеваемост като започне учебната година - има хора с шестици, има с петици, най-много са тези около 4-5, а има и хора с тройки. Седиш и се маеш. В осми клас става най-голямото отпускане, а колко тройки и четворки валят на контролните, ти е бедна фантазията, но се стягат втория срок и всичко си минава. Нормално е, след много труден период или след голям успех, пак човек се стресира и има нужда от почивка, и временно понижава резултатите. Важи и за децата, и за възрастните. Няма мистерии.

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 16:01 от Andariel

# 419
  • Мнения: 7 683
От Света София са ходили на частни уроци друг път. Пък и другите ти разсъждения издишат. Но не ми се спори. От много родители знам, че в елитните частни училища, Света София, Веда например, за които съм се интересувал, децата не ходят на частни уроци. Пък ти ако щеш вярвай и каквото искаш пиши. Не вярвам на теб, а вярвам на хората, които ми го казаха това. Ти не си помирисвала частно училище.

Учели самоподготовка толкова часове, колкото и в училище? ха, ха. В Света София учебния ден е цял ден, до 16,45, имат 10 часа дневно. Мислиш, че като се приберат около 18 часа, тепърва учат още 10 часа или имат време да ходят на частни уроци? Ти ги изкара роботи тези деца бе. Те не спят ли, не вечерят ли, не играят ли.
Бе пиши си каквото искаш, не ми пречиш, дори много ме забавлява как никога по гръб не падаш и спориш със 100 човека.

Общи условия

Активация на акаунт