Лоши ресторантьорски практики

  • 79 208
  • 941
  •   1
Отговори
# 825
  • SA
  • Мнения: 3 349
Терминьт е nurse за английски-говорящите дьржави. Няма брат, няма сестра, това си е професия.
В някои отделения, кьдето се налагат и чисто физически усилия, мьжете даже са по- за предпочитане.

# 826
  • Мнения: X
При нас не му ли се казва фелдшер?

# 827
  • Мнения: 1 884
При нас не му ли се казва фелдшер?

Фелдшер е нещо като доктор, май.

# 828
  • Stuck in a moment
  • Мнения: 1 354

Хепи не ми е добър избор за хранене, но ходех заради и с една позната, която го предпочита.Но в последните години сменихме "дестинацията" именно заради малоумните сервитьорки:само представата, че през 2  минути някоя ще ми бръмчи до главата направо ми убиваше апетита.    Laughing

Това е политика на Хепи и така ги инструктират, аз не бих ги наричала "малоумни", гадно е. И даже е по-гадно да ти донесат напитките, а после да не се сетят 20 мин. да дойдат да питат какво сме избрали да ядем....Ей това ме е дразнило много повече.

Една лоша ресторантска практика, за която се сещам е ползването на олио за пържене многократно и ползването на съмнителни мазнини, когато в менюто например пише, че ястието е с масло.
Два пъти пък ми се е случвало да ям последно парче пица и сервитьорът да отнесе чинията още докато парчето е в ръката ми. Така се виждам принудена като добро дете да си изям всичко докрай или да оставя остатък направо  на масата, защото момчето е прибрано  Mr. Green

# 829
  • Мнения: 9 992
Фелдшерите не са мед. сестри , както и санитарите , на които им се налага тежко да вдигат.

# 830
  • Мнения: 1 703
Заведението в което работя е квартална пицария Simple Smile а в центъра на града ни има хубав и изискан ресторант ,който се води мисля ,че най-луксозния за сега Simple Smile та мисълта ми беше ,че зареждаме хранителните продукти от един и същ доставчик и момчето което е на района ни ни е много близък и ни е казвал,че ресторанта в центъра(умишлено не казвам имена защото не искам да оронвам престижа и авторитета им)взима същите като нащите продукти,а има и някои неща ,като кашкавала за пицата взимат от по евтиния,а ние взимаме от по скъпия и да не изпадам в излишни подробности де Simple Smileно в центъра наема е убийственно висок,а нашия е в пъти по-малък,та затова при нас двама човека могат да хапнат и пийнат за 30 лв,а в центъра за 60 лв.Simple Smile Все пак трябва да си платиш и лукса ,и удоволствието да седнеш в скъпарския ресторант Simple Smile

Абсолютно вярно.
Поглед вътре в ресторантите в БГ нямам, а след тази тема и клиент не се знае дали ще остана.

Обаче знам как в чужбина Макдонадс и 4 звездни ресторанти зареждат продукти от една и съща фирма.
Много спорехте за предварително нарязаните зеленчуци. Мога да ви кажа, че една салата издържа 4 дни свежа в херметически затворена опаковка. Има специална гел подложка, която оставя доматите и краставиците свежи до 3 дни. Като току що нарязани са.
За да работи един ресторант ефективно, той трябва да работи с 400 % марджин. Иначе няма как да оцелее и печели. Най голямото перо е заплати и сметки за ток и газ.
Няма как всичко да се реже на минутата и да не се поръчват готови зеленчуци.
Ако едно ястие струва 25 евро то неговата себестойност е най- много 5 евро. Това се учи като А,Б на Management Accounting.

Наскоро бях в една фабрика за бекон. Ами шок- бекона за Теско и за Алди е един и същ. Дори на една линия го произвеждат.  Само опаковката му различна. В Теско струва 3+ евро, в Алди е под две евро.

# 831
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Пристигаш, поздравяват те, но не те настаняват.
После чакаш 10 минути да донесат меню, въпреки че поздравилия сервитьор, вероятно помни, че си дошъл....
Напитките пристигат /неалкохолни/.
Салатата пристига.
След 10 минути поне и пиците пристигат.
Искаш сметката и започвап да чакаш.... ставаш за да привлечеш внимание, че денят минал и благоволяват да ти взмет парите.

Примерът е пицария, една от най-големит еи рекламираните. Нула обслужване.


# 832
  • София
  • Мнения: 2 516
Това е политика на Хепи и така ги инструктират, аз не бих ги наричала "малоумни", гадно е. И даже е по-гадно да ти донесат напитките, а после да не се сетят 20 мин. да дойдат да питат какво сме избрали да ядем....Ей това ме е дразнило много повече.

Хм, аз пък от Хепи съм най-доволна като обслужване. Вярно, понякога прекаляват с любезностите, но са много учтиви, бързи, въобще обслужване на ниво.
Често поръчвам от тях за вкъщи и мога да ги препоръчам. Сайта им е добре направен, идват за под 40 минути обикновено, харесва ми как опаковат храната. На всичкото отгоре имат опция "Вземи от ресторанта в даден час".

Една от практиките, които най-много ме дразнят обаче, е чакането за сметката.
В "класови" ресторанти като "Виктория" дори трябва да чакаш ужасно много време, особено на обяд, ако искаш да си платиш.

# 833
  • У вас,че да видиш хубуу ли е!
  • Мнения: 285
Само разрових темата,ще я прегледам по-обстойно малко по-късно.Искам да добавя нещо, относно заведенията по морето и тези "по градове".На морето в повечето случаи персонала е събран от "кол и въже",освен ако заведението не си дърпа персонала от тези "по градове"-тогава е изключение.Аз пък бях възмутена от издевателството на собственика над сервитьорите в Дълбока.За "атракция"носеха едни големи камари с миди,по настилка -кръгли декоративни камъчета.Сервитьорите или бяха ученици или току що приети студенти.За съжаление хората,които ходят да работят по морето отиват с презумпцията-ден година храни.

Последна редакция: вт, 05 авг 2014, 13:14 от Zolla

# 834
  • Мнения: 2 354
Много вървежно заведение, което е единствено по един прилично дълъг път и от терасата му се открива невероятно красива гледка. Има около 150 места и само двама сервитьори. Приличат на конете от филмите, които е по-добре да убиеш, за да не се мъчат. Млади хора, които едва се мъкнат около масите и не смеят да погледнат към клиент (какво остава да му отнесат меню или просто да поздравят за добре дошли). 

# 835
  • Мнения: 363
Ооо и аз бих се оплакала от Хепи.Веднъж с приятелят ми отидохме на романтична вечеря в Хепи в Лозенец, леле... цяла вечер си имахме виснала сервитьорка на главите, което хич не беше романтично, толкова е дразнещо !! Повече не съм стъпила...

# 836
  • Мнения: 1 569
В заведение в центъра на София, с доста високи цени, на масите навън беше пълно с дребни червеникави буболечки, които щипят много неприятно. След като си преценил, че за 2 кафета ще вземеш 9-10 лв, можеш да си позволиш да обезпаразитиш...

Лоша (а и незаконна) практика е да обявяваш една цена, а в касовия бон да е посочена по-висока цена. Днес ми се случи, отново в центъра на София. Замълчах си, сега съжалявам...

За "Хепи" - доволна съм, бързо обслужване, много добро впечатление ми направи факта, че още при сядането донесоха хартия и цветни моливи за дъщеря ми  Peace

# 837
  • У вас,че да видиш хубуу ли е!
  • Мнения: 285
Също подлежащо на глоба е ,в менюто да няма посочени грамажи на ястията!

# 838
  • Мнения: 363
Веднъж пък ми се случи в един китайски ресторант в Студентски град да чакам един час (след като съм си поръчала) да ми донесат едни хапки в сладко-кисел сос.А когато ги донесоха, освен че бяха само тесто, бяха и студени, дори нямаше помен от топлинка...

# 839
  • Мнения: 12 733
Те в Хепи хубаво висят по главите на хората, ама да се бяха сетили и прибори да донесат.

Общи условия

Активация на акаунт