За хората без деца, които ви дават съвети за родителството

  • 42 979
  • 1 294
  •   1
Отговори
# 1 140
  • София
  • Мнения: 62 595
Лиляна не е логопед, че да прави диагностика на децата. А и това с паметта не е проба и грешка, а съвсем целенасочени проби, които няма как човек да се сети случайно или да си ги  знае по подразбиране. Лиляна е учител в масово училище и води един-два конкретни предмети и няма време да се занимава с всеки, който не усвоява материала, особено пък чрез проби и грешки. Изобщо, това с пробата и грешката може да се ограничи със захранването с тиквичка или морков, но не и дали детето да се захрани с кюфте или с каша.

# 1 141
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз не съм ресурсен учител, че да проверявам възприятията на учениците. Ако някой има проблем с помненето, да се обърне към специалист. Моята задача е да преподам, упражня, контролирам и оценя. В гимназията трябва да са разбрали родителите им как да учат най-лесно. Аз не съм частен учител, преподавам в клас от 25 деца. Никой от мен не иска да знам как помни всяко дете, това е лично негова работа. Ако има пропуски, намирам начин да дам насоки и отделям време за наваксване.

# 1 142
  • Мнения: 17 233
Изобщо, това с пробата и грешката може да се ограничи със захранването с тиквичка или морков, но не и дали детето да се захрани с кюфте или с каша.
това според твоите критерии ли?

# 1 143
  • Мнения: 17 233
Аз не съм ресурсен учител, че да проверявам възприятията на учениците. Ако някой има проблем с помненето, да се обърне към специалист. Моята задача е да преподам, упражня, контролирам и оценя. В гимназията трябва да са разбрали родителите им как да учат най-лесно. Аз не съм частен учител, преподавам в клас от 25 деца. Никой от мен не иска да знам как помни всяко дете, това е лично негова работа. Ако има пропуски, намирам начин да дам насоки и отделям време за наваксване.
ясно, сменила се е системата...едно време ни учеха на  друго в университета.
Учеха ни ( точно за учители в гимназията), че задачата ни е данаучим учениците, не да излезем да си изпеем урока.
Между другото, като не си ресурсен учител, как си позволяваш да оценяваш методите на др като неправилни...доказателство по темата, че ако някой роди едно дете и се смята за спец в областа.

# 1 144
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Учеха ни ( точно за учители в гимназията), че задачата ни е данаучим учениците, не да излезем да си изпеем урока.
....
Учили са ви да си играете на проба грешка?

....
Между другото, като не си ресурсен учител, как си позволяваш да оценяваш методите на др като неправилни...доказателство по темата, че ако някой роди едно дете и се смята за спец в областа.
Може ли по-конкретно да посочиш чии методи съм си позволила да отхвърля, понеже така не мога да ти отговоря.

# 1 145
  • Мнения: 17 233
...
Учеха ни ( точно за учители в гимназията), че задачата ни е данаучим учениците, не да излезем да си изпеем урока.
....
Учили са ви да си играете на проба грешка?

Не учили са ни да имаме индивидуален подход.
....
Между другото, като не си ресурсен учител, как си позволяваш да оценяваш методите на др като неправилни...доказателство по темата, че ако някой роди едно дете и се смята за спец в областа.
Може ли по-конкретно да посочиш чии методи съм си позволила да отхвърля, понеже така не мога да ти отговоря.
Например не си съгласна с метода на проба грешка при захранване на дете.

# 1 146
  • Мнения: 12 778
Не знам как при 25 деца за 2 * 45 мин седмично човек може да има индивидуален подход. На теория е прекрасно, но на практика не знам как може да стане. Не съм учител, само предполагам.

Да нямате предвид собствен подход? Имала съм учители със собствен подход, всичките са ни дали (на мен и на съучениците ми) много.

# 1 147
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....
Например не си съгласна с метода на проба грешка при захранване на дете.
Къде точно прочете, че не съм съгласна? Може ли цитат?

Индивидуалният ви подход, ще го оставя без коментар, виждам, че потребителите сами си правят заключения.

# 1 148
  • Мнения: 17 233
Не съм специалист, че да ти обяснявам как се действа, макар да имам педагогическо образование.
Само съм убедена, че методът проба-грешка не е единствен в този случай.

Трябва ли по няколко пъти да те цитират хората.

А за коментар относно индивидуалния подход, явно не сте учили ( ясно е че не го прилагате) за различните системи на обучение. Наистина взех да съжалявам българските ученици.

Да нямате предвид собствен подход?
Ако имах в предвид собствен щях да напиша собствен. Написала съм индивидуален, като преди това съм писала, че всяко дете е отделен индивид.

# 1 149
  • Мнения: 23 097
Aludra *, когато има желание, един учител винаги може да има индивидуален подход.
Имах такива учители, вероятно и доста хора също са попадали на истински свестни и човечни хора.
Останалите са на принципа точно - излизам, пея си урока, нямам време да се занимавам с глупости.

# 1 150
  • София
  • Мнения: 564
Лиляна, махни Макаренко от съседството с Хитлер и вземи прочети "Педагогическа поема". Ще те изненада много приятно.  Simple Smile
За мое огромно съжаление,  за пишещите в този форум, Макаренко е нещо средно между Игнацио Лойола, Хитлер и може би Фидел Кастро.
 За може би 10 години/ оттогава чета форума/, не съм прочела мнение /изказване по тема/ за   Макаренко различно от "бой, глад и стригане", и  не видях,  въпреки доста призиви през годините, някой да е прочел поне "Педагогическа поема" и да е "ревизирал" мнението си по този повод.

# 1 151
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не съм специалист, че да ти обяснявам как се действа, макар да имам педагогическо образование.
Само съм убедена, че методът проба-грешка не е единствен в този случай.

Трябва ли по няколко пъти да те цитират хората.
....
И как точно в този ми пост аз съм си позволила цитирам те "си позволяваш да оценяваш методите на др като неправилни"?
Как си учила, като не можеш да разбираш написаното?
Сега даже мога да оценя възможностите ти за четене с разбиране, но няма да го направя.

# 1 152
  • София
  • Мнения: 62 595
Изобщо, това с пробата и грешката може да се ограничи със захранването с тиквичка или морков, но не и дали детето да се захрани с кюфте или с каша.
това според твоите критерии ли?

не, не е според моите. Има неща, които са глобални, такада се каже, и не са на индивидуалната опит-грешка. Обикновено здравомислещите хора знаят от книги, майки или педиатрите, че бебе с кюфте не се захранва, така че е безсмислено да се прави опит-грешка.  Можеш да опитваш с отделни представители на една и съща категория, но рядко го правиш с такива от различни категории. Тиквичката и морковът са от една категория, но тиквичката и кюфтето не са.

Индивидуален подход можеш да търсиш в бутикови класове от по максимум 10 деца или при частен учител, при психолог, логопед и т.н. При масово образование от по трийсет деца в клас няма как. То при 45 минути се пада по минута и малко на дете. А за гимназията, ако половината клас не разбира нещо - да, заслужава си да потърсиш друг начин, но при бройка двама-трима, няма как в часа да се случи. Има си часове за консултации и тогава ученикът може да отиде и да потърси допълнителна помощ. Нещо бъркате нещата с частните бавачки. Още повече, че гимназистите отдавна са разбрали как да учат, къде са им слабите и силните страни. Могат самии да потърсят информация и да се опитат да се справят с недоразбраното. Но приказката "петима Петко не чакат" си важи с пълна сила.

# 1 153
  • Мнения: 23 097
Интересно тогава как дадени преподаватели успяваха да постигнат този индивидуален подход. Точно в класове от по 25-30човека.
Или те са били някаква извънземна форма на БГ образователната система?
Толкова чак да повярваш сам на себе си, не е добре..

# 1 154
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти за едно време не ми приказвай, защото то няма кой знае колко общо със сегашното време. не знам кога за последно си гледала учебните програми, учебниците и пр. Най-пресен призер - в осми клас децата от езиковите гимназии трябва да минат целия учебник по математика за двойно по-малко часове в сравнение с децата от професионалните или непрофилираните паралелки. Ха, познай, как се взема петилетката за две години! И бъди сигурна, че дори по твоето време не всички са разбирали материала, освен ако не сте били клас от отличници. Но на отличниците едно от основните им свойства е да са готови сами да се блъскат и ровят, ако не успеят да разберат нещо. При обикновен клас винаги има неразбрали, поне по един-двама. За тях са тройките и четворките. Та, все ми е на ума как всички разбират материала  за шестица!

Общи условия

Активация на акаунт